2023
|
1. |
Eide, Liv; Kvam, Edel Karin; Roness, Dag; Ulvik, Marit. Teknologiske verktøy for praksis. Erfaringer fra et Erasmus+-prosjekt. Lektorutdanningskonferansen; 2023-02-23 - 2023-02-24 UiB
Untitled
|
|
2. |
Eide, Liv; Kvam, Edel Karin; Ulvik, Marit; Roness, Dag. Virtual pilot training classroom in teacher education. NERA Conference 2023; 2023-03-15 - 2023-03-17 UiB
Untitled
|
|
3. |
Eide, Liv; Ulvik, Marit; Roness, Dag; Kvam, Edel Karin. Hvordan utdanne gode lærere for dagens skole?. Multiplier event. Digital Practicum 3.0. ERASMUS+ in Higher Education Programme; 2023-04-21 UiB
Untitled
|
|
4. |
Kvam, Edel Karin; Roness, Dag; Ulvik, Marit; Helleve, Ingrid. Newly qualified teachers: Tensions between needing support and being a resource. A qualitative study of newly qualified teachers in Norwegian upper secondary schools. Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies 2023 ;Volum 127. UiB
Untitled
|
|
5. |
Ulvik, Marit; Eide, Liv; Kvam, Edel Karin; Roness, Dag. Live Remote Classroom: A Tool for Coherent Teacher Education. Education Sciences 2023 ;Volum 13.(2) s. 1-13 UiB
Untitled
|
|
6. |
Ulvik, Marit; Kvam, Edel Karin; Eide, Liv; Roness, Dag. Live Remote Classroom, a tool in a coherent teacher education. NERA Conference 2023; 2023-03-15 - 2023-03-17 UiB
Untitled
|
|
7. |
Ulvik, Marit; Kvam, Edel Karin; Eide, Liv; Roness, Dag. Ulike tilnærminger til læringsmiljøet i skolen. Seminar: Rettleiingstenesta Vestland fylkeskommune; 2023-03-10 - 2023-03-10 UiB
Untitled
|
|
8. |
Ulvik, Marit; Roness, Dag. Å forske på egen praksis. Lærernes dag; 2023-01-27 - 2023-01-27 UiB
Untitled
|
2022
|
9. |
Almås, Aslaug Grov; Bjørkelo, Brita; Roness, Dag; Ulvik, Marit. Betydningen av å møtes: Relasjoner som grunnlag for læring og undervisning. Fagbokforlaget 2022 (ISBN 9788245037999) 189 s. HVL UiB PHS ONH
Untitled
|
|
10. |
Bjørkelo, Brita; Almås, Aslaug Grov; Roness, Dag; Ulvik, Marit. Relasjoner som grunnlag for læring og utvikling. I: Betydningen av å møtes: Relasjoner som grunnlag for læring og undervisning. Fagbokforlaget 2022 ISBN 9788245037999. s. 11-33 HVL UiB PHS ONH
Untitled
|
|
11. |
Ulvik, Marit; Riese, Hanne; Roness, Dag. Å forske på egen praksis. Aksjonsforskning og andre tilnærminger til profesjonell utvikling i utdanningsfeltet. Fagbokforlaget 2022 (ISBN 9788245039900) 311 s. HINN UiB
Untitled
|
2021
|
12. |
Roness, Dag. Ethics in Educational Research. PhD-kurs; 2021-05-29 - 2021-05-29 UiB
Untitled
|
|
13. |
Roness, Dag. Forske på egen praksis - aksjonsforskning del 2. Kurs i høgskolepedagogikk for ansatte ved HVL Del 2; 2021-06-01 - 2021-06-01 UiB
Untitled
|
|
14. |
Roness, Dag. Å forske på egen praksis - aksjonsforskning. Kurs i høgskolepedagogikk for ansatte ved HVL Del 1; 2021-04-13 - 2021-04-13 UiB
Untitled
|
2020
|
15. |
Ludvigsen, Kristine; Roness, Dag. NVIVO i kvalitativ forskning, PhD-kurs ved Høgskolen på Vestlandet.. PhD-kurs; 2020-09-01 - 2020-09-01 UiB
Untitled
|
|
16. |
Roness, Dag. Hvordan lage undervisning som fremmer lærelyst og motivasjon?. Fagdag ved Framnes videregående skole; 2020-11-17 - 2020-11-17 UiB
Untitled
|
|
17. |
Roness, Dag. Hvordan tilrettelegge for lærelyst og motivasjon?. Fagdag ved Danielsen videregående skole; 2020-09-30 - 2020-09-30 UiB
Untitled
|
|
18. |
Roness, Dag. Lærelyst og motivasjon. I: Skolens betydning. Fagbokforlaget 2020 ISBN 9788245034165. s. 107-125 UiB
Untitled
|
|
19. |
Ulvik, Marit; Eide, Helene Marie Kjærgård; Eide, Liv; Helleve, Ingrid; Jensen, Vigdis Stokker; Ludvigsen, Kristine; Roness, Dag; Torjussen, Lars Petter Storm. Teacher educators reflecting on case-based teaching - a collective self-study. Professional Development in Education 2020 s. - UiB
Untitled
|
|
20. |
Ulvik, Marit; Helleve, Ingrid; Roness, Dag. Skolens betydning. Fagbokforlaget 2020 (ISBN 9788245034165) 245 s. UiB
Untitled
|
2019
|
21. |
Helleve, Ingrid; Ulvik, Marit; Roness, Dag. Expectations to mentoring as support for professional development. Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis 2019 ;Volum 13.(2) s. 56-75 UiB
Untitled
|
|
22. |
Ludvigsen, Kristine; Roness, Dag. Bruk av NVIVO i kvalitativ forskning, PhD-kurs ved Høgskolen på Vestlandet. PhD-kurs; 2019-11-04 - 2019-11-05 UiB
Untitled
|
|
23. |
Roness, Dag. Foredrag. Hva skaper lærelyst?. Seminar for nyutdannede lærere, veiledere og rektorer i regi av Ny som lærer på Vestlandet; 2019-10-30 - 2019-10-31 UiB
Untitled
|
|
24. |
Roness, Dag; Eide, Liv; Helleve, Ingrid. «Why I want to become a teacher». Student teachers’ change of motivation during teacher education.. Nordic Educational Research Association Conference NERA; 2019-03-06 - 2019-03-08 UiB
Untitled
|
2018
|
25. |
Eide, Liv; Helleve, Ingrid; Ulvik, Marit; Roness, Dag. Case-Based Teacher Education. Nordic Educational Research Association Conference NERA; 2018-03-08 - 2018-03-10 UiB
Untitled
|
|
26. |
Roness, Dag. Etiske dilemmaer i kvalitativ og kvantitativ forskning. PhD-kurs i Forskningsetikk; 2018-11-23 UiB
Untitled
|
|
27. |
Ulvik, Marit; Helleve, Ingrid; Roness, Dag; Eide, Liv; Kvam, Edel Karin. Hvordan skape lærelyst?. Faglig-pedagogisk dag; 2018-02-02 - 2018-02-02 UiB
Untitled
|
2017
|
28. |
Roness, Dag. Å lese og skrive kvantitative data. PhD-kurs; 2017-11-15 UiB
Untitled
|
|
29. |
Ulvik, Marit; Riese, Hanne; Roness, Dag. Action research – connecting practice and theory. Educational Action Research 2017 ;Volum 26.(2) s. 273-287 UiB
Untitled
|
|
30. |
Ulvik, Marit; Riese, Hanne; Roness, Dag. Action research – connecting practice and theory in teacher education. Nordic Educational Research Association Conference (ECER); 2017-03-23 - 2017-03-25 UiB
Untitled
|
2016
|
31. |
Roness, Dag. Aksjonsforskning og kvantitativ metode. I: Å forske på egen praksis. Aksjonsforskning og andre tilnærminger til profesjonell utvikling i utdanningsfeltet. Fagbokforlaget 2016 ISBN 978-82-450-2005-2. s. 59-78 UiB
Untitled
|
|
32. |
Ulvik, Marit; Riese, Hanne; Roness, Dag. Aksjonsforskning – et bidrag til en praksisnær og teoriorientert lærerutdanning. Norsk pedagogisk tidsskrift 2016 ;Volum 100.(3) s. 222-239 UiB
Untitled
|
|
33. |
Ulvik, Marit; Riese, Hanne; Roness, Dag. Å forske på egen praksis. Aksjonsforskning og andre tilnærminger til profesjonell utvikling i utdanningsfeltet. Fagbokforlaget 2016 (ISBN 978-82-450-2005-2) 243 s. UiB
Untitled
|
2015
|
34. |
Roness, Dag; Helleve, Ingrid; Eide, Liv. Motivation for teaching. ECER; 2015-08-08 - 2015-09-11 UiB
Untitled
|
2013
|
35. |
Smith, Kari; Helland, Kristian; Steinmoen, Hilde; Økland, Mildrid Kronborg; Michelsen, Per Arne; Toft, Astrid; Jokstad, Gunnvi Sæle; Roness, Dag. En sikker flukt fra læreryrket. Bergens Tidende 2013 NLAH UiB HVL
Untitled
|
2012
|
36. |
Roness, Dag. Hvorfor bli lærer? Motivasjon for utdanning og utøving. : Universitetet i Bergen 2012 (ISBN 978-82-308-1950-0) NLAH UiB
Untitled
|
2011
|
37. |
Roness, Dag. Still motivated? The motivation for teaching during the second year in the profession. Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies 2011 ;Volum 27.(3) s. 628-638 NLAH
Untitled
|
2010
|
38. |
Roness, Dag; Smith, Kari. Stability in motivation during teacher education. Journal of Education for Teaching 2010 ;Volum 36.(2) s. 169-185 UiB NLAH
Untitled
|
2009
|
39. |
Roness, Dag; Smith, Kari. Post graduate certificate in education (PGCE) and student motivation. European Journal of Teacher Education 2009 ;Volum 32.(2) s. 111-134 NLAH UiB
Untitled
|