Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-39 av 39

2023
1 Eide, Liv; Kvam, Edel Karin; Roness, Dag; Ulvik, Marit.
Teknologiske verktøy for praksis. Erfaringer fra et Erasmus+-prosjekt. Lektorutdanningskonferansen; 2023-02-23 - 2023-02-24
UiB Untitled
 
2 Eide, Liv; Kvam, Edel Karin; Ulvik, Marit; Roness, Dag.
Virtual pilot training classroom in teacher education. NERA Conference 2023; 2023-03-15 - 2023-03-17
UiB Untitled
 
3 Eide, Liv; Ulvik, Marit; Roness, Dag; Kvam, Edel Karin.
Hvordan utdanne gode lærere for dagens skole?. Multiplier event. Digital Practicum 3.0. ERASMUS+ in Higher Education Programme; 2023-04-21
UiB Untitled
 
4 Kvam, Edel Karin; Roness, Dag; Ulvik, Marit; Helleve, Ingrid.
Newly qualified teachers: Tensions between needing support and being a resource. A qualitative study of newly qualified teachers in Norwegian upper secondary schools. Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies 2023 ;Volum 127.
UiB Untitled
 
5 Ulvik, Marit; Eide, Liv; Kvam, Edel Karin; Roness, Dag.
Live Remote Classroom: A Tool for Coherent Teacher Education. Education Sciences 2023 ;Volum 13.(2) s. 1-13
UiB Untitled
 
6 Ulvik, Marit; Kvam, Edel Karin; Eide, Liv; Roness, Dag.
Live Remote Classroom, a tool in a coherent teacher education. NERA Conference 2023; 2023-03-15 - 2023-03-17
UiB Untitled
 
7 Ulvik, Marit; Kvam, Edel Karin; Eide, Liv; Roness, Dag.
Ulike tilnærminger til læringsmiljøet i skolen. Seminar: Rettleiingstenesta Vestland fylkeskommune; 2023-03-10 - 2023-03-10
UiB Untitled
 
8 Ulvik, Marit; Roness, Dag.
Å forske på egen praksis. Lærernes dag; 2023-01-27 - 2023-01-27
UiB Untitled
 
2022
9 Almås, Aslaug Grov; Bjørkelo, Brita; Roness, Dag; Ulvik, Marit.
Betydningen av å møtes: Relasjoner som grunnlag for læring og undervisning. Fagbokforlaget 2022 (ISBN 9788245037999) 189 s.
HVL UiB PHS ONH Untitled
 
10 Bjørkelo, Brita; Almås, Aslaug Grov; Roness, Dag; Ulvik, Marit.
Relasjoner som grunnlag for læring og utvikling. I: Betydningen av å møtes: Relasjoner som grunnlag for læring og undervisning. Fagbokforlaget 2022 ISBN 9788245037999. s. 11-33
HVL UiB PHS ONH Untitled
 
11 Ulvik, Marit; Riese, Hanne; Roness, Dag.
Å forske på egen praksis. Aksjonsforskning og andre tilnærminger til profesjonell utvikling i utdanningsfeltet. Fagbokforlaget 2022 (ISBN 9788245039900) 311 s.
HINN UiB Untitled
 
2021
12 Roness, Dag.
Ethics in Educational Research. PhD-kurs; 2021-05-29 - 2021-05-29
UiB Untitled
 
13 Roness, Dag.
Forske på egen praksis - aksjonsforskning del 2. Kurs i høgskolepedagogikk for ansatte ved HVL Del 2; 2021-06-01 - 2021-06-01
UiB Untitled
 
14 Roness, Dag.
Å forske på egen praksis - aksjonsforskning. Kurs i høgskolepedagogikk for ansatte ved HVL Del 1; 2021-04-13 - 2021-04-13
UiB Untitled
 
2020
15 Ludvigsen, Kristine; Roness, Dag.
NVIVO i kvalitativ forskning, PhD-kurs ved Høgskolen på Vestlandet.. PhD-kurs; 2020-09-01 - 2020-09-01
UiB Untitled
 
16 Roness, Dag.
Hvordan lage undervisning som fremmer lærelyst og motivasjon?. Fagdag ved Framnes videregående skole; 2020-11-17 - 2020-11-17
UiB Untitled
 
17 Roness, Dag.
Hvordan tilrettelegge for lærelyst og motivasjon?. Fagdag ved Danielsen videregående skole; 2020-09-30 - 2020-09-30
UiB Untitled
 
18 Roness, Dag.
Lærelyst og motivasjon. I: Skolens betydning. Fagbokforlaget 2020 ISBN 9788245034165. s. 107-125
UiB Untitled
 
19 Ulvik, Marit; Eide, Helene Marie Kjærgård; Eide, Liv; Helleve, Ingrid; Jensen, Vigdis Stokker; Ludvigsen, Kristine; Roness, Dag; Torjussen, Lars Petter Storm.
Teacher educators reflecting on case-based teaching - a collective self-study. Professional Development in Education 2020 s. -
UiB Untitled
 
20 Ulvik, Marit; Helleve, Ingrid; Roness, Dag.
Skolens betydning. Fagbokforlaget 2020 (ISBN 9788245034165) 245 s.
UiB Untitled
 
2019
21 Helleve, Ingrid; Ulvik, Marit; Roness, Dag.
Expectations to mentoring as support for professional development. Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis 2019 ;Volum 13.(2) s. 56-75
UiB Untitled
 
22 Ludvigsen, Kristine; Roness, Dag.
Bruk av NVIVO i kvalitativ forskning, PhD-kurs ved Høgskolen på Vestlandet. PhD-kurs; 2019-11-04 - 2019-11-05
UiB Untitled
 
23 Roness, Dag.
Foredrag. Hva skaper lærelyst?. Seminar for nyutdannede lærere, veiledere og rektorer i regi av Ny som lærer på Vestlandet; 2019-10-30 - 2019-10-31
UiB Untitled
 
24 Roness, Dag; Eide, Liv; Helleve, Ingrid.
«Why I want to become a teacher». Student teachers’ change of motivation during teacher education.. Nordic Educational Research Association Conference NERA; 2019-03-06 - 2019-03-08
UiB Untitled
 
2018
25 Eide, Liv; Helleve, Ingrid; Ulvik, Marit; Roness, Dag.
Case-Based Teacher Education. Nordic Educational Research Association Conference NERA; 2018-03-08 - 2018-03-10
UiB Untitled
 
26 Roness, Dag.
Etiske dilemmaer i kvalitativ og kvantitativ forskning. PhD-kurs i Forskningsetikk; 2018-11-23
UiB Untitled
 
27 Ulvik, Marit; Helleve, Ingrid; Roness, Dag; Eide, Liv; Kvam, Edel Karin.
Hvordan skape lærelyst?. Faglig-pedagogisk dag; 2018-02-02 - 2018-02-02
UiB Untitled
 
2017
28 Roness, Dag.
Å lese og skrive kvantitative data. PhD-kurs; 2017-11-15
UiB Untitled
 
29 Ulvik, Marit; Riese, Hanne; Roness, Dag.
Action research – connecting practice and theory. Educational Action Research 2017 ;Volum 26.(2) s. 273-287
UiB Untitled
 
30 Ulvik, Marit; Riese, Hanne; Roness, Dag.
Action research – connecting practice and theory in teacher education. Nordic Educational Research Association Conference (ECER); 2017-03-23 - 2017-03-25
UiB Untitled
 
2016
31 Roness, Dag.
Aksjonsforskning og kvantitativ metode. I: Å forske på egen praksis. Aksjonsforskning og andre tilnærminger til profesjonell utvikling i utdanningsfeltet. Fagbokforlaget 2016 ISBN 978-82-450-2005-2. s. 59-78
UiB Untitled
 
32 Ulvik, Marit; Riese, Hanne; Roness, Dag.
Aksjonsforskning – et bidrag til en praksisnær og teoriorientert lærerutdanning. Norsk pedagogisk tidsskrift 2016 ;Volum 100.(3) s. 222-239
UiB Untitled
 
33 Ulvik, Marit; Riese, Hanne; Roness, Dag.
Å forske på egen praksis. Aksjonsforskning og andre tilnærminger til profesjonell utvikling i utdanningsfeltet. Fagbokforlaget 2016 (ISBN 978-82-450-2005-2) 243 s.
UiB Untitled
 
2015
34 Roness, Dag; Helleve, Ingrid; Eide, Liv.
Motivation for teaching. ECER; 2015-08-08 - 2015-09-11
UiB Untitled
 
2013
35 Smith, Kari; Helland, Kristian; Steinmoen, Hilde; Økland, Mildrid Kronborg; Michelsen, Per Arne; Toft, Astrid; Jokstad, Gunnvi Sæle; Roness, Dag.
En sikker flukt fra læreryrket. Bergens Tidende 2013
NLAH UiB HVL Untitled
 
2012
36 Roness, Dag.
Hvorfor bli lærer? Motivasjon for utdanning og utøving. : Universitetet i Bergen 2012 (ISBN 978-82-308-1950-0)
NLAH UiB Untitled
 
2011
37 Roness, Dag.
Still motivated? The motivation for teaching during the second year in the profession. Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies 2011 ;Volum 27.(3) s. 628-638
NLAH Untitled
 
2010
38 Roness, Dag; Smith, Kari.
Stability in motivation during teacher education. Journal of Education for Teaching 2010 ;Volum 36.(2) s. 169-185
UiB NLAH Untitled
 
2009
39 Roness, Dag; Smith, Kari.
Post graduate certificate in education (PGCE) and student motivation. European Journal of Teacher Education 2009 ;Volum 32.(2) s. 111-134
NLAH UiB Untitled