Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 109 << Forrige 1 2 3    Neste >>

2020
1 Haugen, Vivian D.; Haugen, Richard.
Spesialpedagogisk tilrettelegging i skolen. Cappelen Damm Akademisk 2020 (ISBN 978-82-02-54213-9) 284 s.
UiT Untitled
 
2019
2 Haugen, Richard.
Relasjonsvansker blant barn og unge. Cappelen Damm Akademisk 2019 (ISBN 978-82-02-61264-1) 208 s.
UiT Untitled
 
2017
3 Haugen, Richard.
Barns utvikling. I: Pedagogisk mangfold - i et samfunnsperspektiv. Universitetsforlaget 2017 ISBN 978-82-15-02819-4. s. 188-207
UiT Untitled
 
4 Haugen, Richard.
Barns utvikling i skolealder. Cappelen Damm Akademisk 2017 (ISBN 978-82-02-56049-2) 186 s.
UiT Untitled
 
2015
5 Haugen, Richard.
Barns utvikling i barnehagealder. En utviklingspsykologisk innføring. Oslo: Cappelen Damm Akademisk 2015 (ISBN 978-82-02-47851-3) 184 s.
UiT Untitled
 
2014
6 Haugen, Richard.
Barns utvikling i førskolealderen. I: Spesialpedagogisk hjelp i barnehagen. Cappelen Damm Akademisk 2014 ISBN 978-82-02-40626-4. s. 99-126
UiT Untitled
 
7 Haugen, Richard.
Emosjonelle vansker. I: Spesialpedagogisk hjelp i barnehagen. Cappelen Damm Akademisk 2014 ISBN 978-82-02-40626-4. s. 127-145
UiT Untitled
 
8 Haugen, Richard.
Utviklingshemning, autisme og hjerneskade. I: Spesialpedagogisk hjelp i barnehagen. Cappelen Damm Akademisk 2014 ISBN 978-82-02-40626-4. s. 264-283
UiT Untitled
 
9 Haugen, Richard; Lie, Branka Marjanovic.
Migrasjonsrelaterte vansker. I: Spesialpedagogisk hjelp i barnehagen. Cappelen Damm Akademisk 2014 ISBN 978-82-02-40626-4. s. 199-219
HINN UiT Untitled
 
10 Haugen, Richard; Nilsen, Vivian.
Samspillsvansker og atferdsforstyrrelser. I: Spesialpedagogisk hjelp i barnehagen. Cappelen Damm Akademisk 2014 ISBN 978-82-02-40626-4. s. 146-166
UiT Untitled
 
11 Nilsen, Vivian; Haugen, Richard.
Begrepsvansker-barns sviktende forståelse av ord. I: Spesialpedagogisk hjelp i barnehagen. Cappelen Damm Akademisk 2014 ISBN 978-82-02-40626-4. s. 167-181
UiT Untitled
 
2013
12 Haugen, Richard; Skogen, Eva.
Holdninger og kommunikasjon. I: Å være leder i barnehagen (2. utgave). Fagbokforlaget 2013 ISBN 978-82-450-1450-1. s. 105-116
HIOA UiT Untitled
 
13 Haugen, Richard; Skogen, Eva.
Trivsel, stress og jobbtilfredshet. I: Å være leder i barnehagen (2. utgave). Fagbokforlaget 2013 ISBN 978-82-450-1450-1. s. 183-211
HIOA UiT Untitled
 
14 Skogen, Eva; Haugen, Richard.
Motivasjon og selvbestemmelse. I: Å være leder i barnehagen (2. utgave). Fagbokforlaget 2013 ISBN 978-82-450-1450-1. s. 117-151
HIOA UiT Untitled
 
2010
15 Haugen, Richard.
Barn og unges læringsmiljø 4 : Med vekt på lærevansker. Cappelen Damm Høyskoleforlaget 2010 (ISBN 978-82-7634-898-9) 362 s.
UiT Untitled
 
16 Haugen, Richard.
Bokmelding: Motivasjon og selvforståelse. Norsk pedagogisk tidsskrift 2010 ;Volum 2. s. 183-184
UiT Untitled
 
17 Haugen, Richard.
Lærevansker - historikk og begrepsdefinisjoner. I: Barn og unges læringsmiljø 4 : Med vekt på lærevansker. Cappelen Damm Høyskoleforlaget 2010 ISBN 978-82-7634-898-9. s. 15-39
UiT Untitled
 
18 Haugen, Richard.
Lærevansker relatert til migrasjon og psykiske vansker. I: Barn og unges læringsmiljø 4 : Med vekt på lærevansker. Cappelen Damm Høyskoleforlaget 2010 ISBN 978-82-7634-898-9. s. 295-320
UiT Untitled
 
19 Haugen, Richard.
Lærevansker relatert til oppmerksomhetssvikt (ADHD), autisme og Tourette syndrom. I: Barn og unges læringsmiljø 4 : Med vekt på lærevansker. Cappelen Damm Høyskoleforlaget 2010 ISBN 978-82-7634-898-9. s. 271-294
UiT Untitled
 
20 Haugen, Richard.
Lærevansker relatert til sosial kompetanse. I: Barn og unges læringsmiljø 4 : Med vekt på lærevansker. Cappelen Damm Høyskoleforlaget 2010 ISBN 978-82-7634-898-9. s. 321-342
UiT Untitled
 
21 Haugen, Richard.
Lærevansker relatert til utviklingshemning. I: Barn og unges læringsmiljø 4 : Med vekt på lærevansker. Cappelen Damm Høyskoleforlaget 2010 ISBN 978-82-7634-898-9. s. 249-270
UiT Untitled
 
22 Haugen, Richard.
Nonverbale lærevansker. I: Barn og unges læringsmiljø 4 : Med vekt på lærevansker. Cappelen Damm Høyskoleforlaget 2010 ISBN 978-82-7634-898-9. s. 181-202
UiT Untitled
 
23 Haugen, Richard; Nilsen, Vivian.
Synsrelaterte lærevansker. I: Barn og unges læringsmiljø 4 : Med vekt på lærevansker. Cappelen Damm Høyskoleforlaget 2010 ISBN 978-82-7634-898-9. s. 203-226
UiT Untitled
 
2008
24 Haugen, Richard.
Barn og unges læringsmiljø 3 - med vekt på sosiale og emosjonelle vansker. Cappelen Damm Høyskoleforlaget 2008 (ISBN 978-82-7634-198-0) 555 s.
UiT Untitled
 
25 Haugen, Richard.
Barn og unges læringsmiljø 3 - med vekt på sosiale og emosjonelle vansker. Cappelen Damm Høyskoleforlaget 2008 (ISBN 978-82-7634-198-0) 555 s.
UiO Untitled
 
26 Haugen, Richard.
Emosjonelle vansker i form av angstlidelser og stemningslidelser. Hvordan kommer de til uttrykk?. I: Barn og unges læringsmiljø 3 - med vekt på sosiale og emosjonelle vansker. Cappelen Damm Høyskoleforlaget 2008 ISBN 978-82-7634-198-0. s. 107-134
UiT Untitled
 
27 Haugen, Richard.
Hva er sosiale og emosjonelle vansker?. I: Barn og unges læringsmiljø 3 - med vekt på sosiale og emosjonelle vansker. Cappelen Damm Høyskoleforlaget 2008 ISBN 978-82-7634-198-0. s. 15-42
UiT Untitled
 
28 Haugen, Richard.
Hvordan kan man hjelpe barn og ungdom med andre sosiale vansker?. I: Barn og unges læringsmiljø 3 - med vekt på sosiale og emosjonelle vansker. Cappelen Damm Høyskoleforlaget 2008 ISBN 978-82-7634-198-0. s. 417-447
UiT Untitled
 
29 Haugen, Richard.
Hvordan kan man hjelpe barn og ungdom med angstlidelser og stemningslidelser?. I: Barn og unges læringsmiljø 3 - med vekt på sosiale og emosjonelle vansker. Cappelen Damm Høyskoleforlaget 2008 ISBN 978-82-7634-198-0. s. 449-482
UiT Untitled
 
30 Haugen, Richard.
Hvordan kan man hjelpe barn og ungdom med atferdsforstyrrelser?. I: Barn og unges læringsmiljø 3 - med vekt på sosiale og emosjonelle vansker. Cappelen Damm Høyskoleforlaget 2008 ISBN 978-82-7634-198-0. s. 387-416
UiT Untitled
 
31 Haugen, Richard.
Påvirkningsfaktorer: Risikofaktorer versus beskyttelsesfaktorer. I: Barn og unges læringsmiljø 3 - med vekt på sosiale og emosjonelle vansker. Cappelen Damm Høyskoleforlaget 2008 ISBN 978-82-7634-198-0. s. 43-72
UiT Untitled
 
32 Haugen, Richard.
Sosiale vansker. Hvordan kommer de til uttrykk?. I: Barn og unges læringsmiljø 3 - med vekt på sosiale og emosjonelle vansker. Cappelen Damm Høyskoleforlaget 2008 ISBN 978-82-7634-198-0. s. 73-105
UiT Untitled
 
33 Haugen, Richard; Lund, Thorleif; Ommundsen, Y; Ommundsen, Yngvar.
Personality dispositions, expectancy and context in attributional thinking. Scandinavian Journal of Educational Research 2008 ;Volum 52.(2) s. 171-185
UiT UiO NIH Untitled
 
34 Haugen, Richard; Lund, Thorleif; Ommundsen, Yngvar.
Personality dispositions, expectancy and context in attributional thinking. Scandinavian Journal of Educational Research 2008 ;Volum 52.(2) s. 171-185
NIH UiT UiO Untitled
 
35 Haugen, Richard.
Barn og unges læringsmiljø, bind 3 - med vekt på sosiale og emosjonelle vansker. Cappelen Damm Høyskoleforlaget 2008 (ISBN 82-7634-198-5) 558 s.
UiO Untitled
 
2006
36 Bjerke, Tore; Haugen, Richard.
Barne- og ungdomsperioden: viktige temaer. I: Barn og unges læringsmiljø 1. Grunnleggende prosesser i læring og utvikling. Cappelen Damm Høyskoleforlaget 2006 ISBN 9788276347111. s. 157-194
UiT Untitled
 
37 Bjerke, Tore; Haugen, Richard.
Tidlig utvikling: Modeller og sentrale teorier. I: Barn og unges læringsmiljø 1. Grunnleggende prosesser i læring og utvikling. Cappelen Damm Høyskoleforlaget 2006 ISBN 9788276347111. s. 119-156
UiT Untitled
 
38 Haugen, Richard.
Barn og unges læringsmiljø 1. Grunnleggende prosesser i læring og utvikling. Cappelen Damm Høyskoleforlaget 2006 (ISBN 9788276347111) 345 s.
UiT Untitled
 
39 Haugen, Richard.
Barn og unges læringsmiljø 2 - med vekt på sosialisering, lek og tospråklighet. Cappelen Damm Høyskoleforlaget 2006 (ISBN 9788276347173) 171 s.
UiT Untitled
 
40 Haugen, Richard.
Det nevrobiologiske grunnlag for atferd. I: Barn og unges læringsmiljø 1. Grunnleggende prosesser i læring og utvikling. Cappelen Damm Høyskoleforlaget 2006 ISBN 9788276347111. s. 45-65
UiT Untitled
 
41 Haugen, Richard.
Elever med særskilte opplæringsbehov. I: Barn og unges læringsmiljø 1. Grunnleggende prosesser i læring og utvikling. Cappelen Damm Høyskoleforlaget 2006 ISBN 9788276347111. s. 283-328
UiT Untitled
 
42 Haugen, Richard.
Hukommelse og glemsel med vekt på forholdet mellom innkoding, lagring og framhenting. I: Barn og unges læringsmiljø 1. Grunnleggende prosesser i læring og utvikling. Cappelen Damm Høyskoleforlaget 2006 ISBN 9788276347111. s. 93-116
UiT Untitled
 
43 Haugen, Richard.
Introduksjon. I: Barn og unges læringsmiljø 2 - med vekt på sosialisering, lek og tospråklighet. Cappelen Damm Høyskoleforlaget 2006 ISBN 9788276347173. s. 9-15
UiT Untitled
 
44 Haugen, Richard.
Introduksjon til sentrale pedagogisk-psykologiske teorier. I: Barn og unges læringsmiljø 1. Grunnleggende prosesser i læring og utvikling. Cappelen Damm Høyskoleforlaget 2006 ISBN 9788276347111. s. 13-43
UiT Untitled
 
45 Haugen, Richard.
Læring, begrepslæring og selvregulert læring. I: Barn og unges læringsmiljø 1. Grunnleggende prosesser i læring og utvikling. Cappelen Damm Høyskoleforlaget 2006 ISBN 9788276347111. s. 195-225
UiT Untitled
 
46 Haugen, Richard.
Motivasjon og selvoppfatning. I: Barn og unges læringsmiljø 1. Grunnleggende prosesser i læring og utvikling. Cappelen Damm Høyskoleforlaget 2006 ISBN 9788276347111. s. 253-282
UiT Untitled
 
47 Haugen, Richard.
Perseptuelle prosesser. I: Barn og unges læringsmiljø 1. Grunnleggende prosesser i læring og utvikling. Cappelen Damm Høyskoleforlaget 2006 ISBN 9788276347111. s. 67-92
UiT Untitled
 
48 Haugen, Richard.
Tenkning, resonnering og metakognisjon. I: Barn og unges læringsmiljø 1. Grunnleggende prosesser i læring og utvikling. Cappelen Damm Høyskoleforlaget 2006 ISBN 9788276347111. s. 229-252
UiT Untitled
 
49 Lund, Thorleif; Haugen, Richard.
Forskningsprosessen. Unipub forlag 2006 (ISBN 82-7477-236-9) 188 s.
UiO Untitled
 
50 Thorleif, Lund; Haugen, Richard.
Forskningsprosessen. Unipub forlag 2006 (ISBN 82-7477-236-9) 188 s.
UiO UiT Untitled
 
    Vis neste liste