2024
|
1. |
Wilberg, Erik. Fra topp til bunn: Utvikling av generelle og lokale nyhetskilder fra 2006 til 2022. Bergen: Handelshøyskolen BI 2024 8 s. BI
Untitled
|
2023
|
2. |
Wilberg, Erik. Strategiboken - Alt du behøver å vite for ledere og styremedlemmer. Oslo: Hegnar Media as 2023 (ISBN 978-82-7146-422-6) 261 s. BI
Untitled
|
2022
|
3. |
Wilberg, Erik. FROM THE SILENT GENERATION TO GEN Z. Handelshøyskolen BI 2022 BI
Untitled
|
|
4. |
Wilberg, Erik. Mediepreferanser 2011 til 2022. BERGEN: Handelshøyskolen BI 2022 16 s. BI
Untitled
|
2021
|
5. |
Wilberg, Erik. Fra Boomers til Generasjon Z - Om medieutvikling, tillit og Covid-19. Bergen: Handelshøyskolen BI 2021 17 s. BI
Untitled
|
|
6. |
Wilberg, Erik. Student life in Covid-19 times - a longitudinal study. Bergen: BI Handelshøyskolen 2021 12 s. BI
Untitled
|
|
7. |
Wilberg, Erik. Young Media Usage 2021 - A brief look into media use among students during the pandemic.. Bergen: Handelshøyskolen BI 2021 11 s. BI
Untitled
|
2020
|
8. |
Wilberg, Erik. Mediebruk i koronatider. Bergen: Handelshøyskolen BI 2020 18 s. BI
Untitled
|
|
9. |
Wilberg, Erik. Young Media Use in Covid-19 times. Bergen: BI Handelshøyskolen 2020 15 s. BI
Untitled
|
2019
|
10. |
Wilberg, Erik. Big Bang or Gradual Introduction: A Case Study of Student Satisfaction and Dissatisfaction with Blended Learning in Classroom. FIBE 2019; 2019-01-03 - 2019-01-04 BI
Untitled
|
|
11. |
Wilberg, Erik. Lim og Lupe: Lokalavisenes trusler og muligheter. Bergen: Handelshøyskolen BI 2019 12 s. BI
Untitled
|
|
12. |
Wilberg, Erik. Mediebarometer 2019 Befolkningens mediebruk på kjønn og alder. Bergen: Handelshøyskolen BI 2019 10 s. BI
Untitled
|
|
13. |
Wilberg, Erik. Snap eller papiravis? Mediebruk i livets ulike faser. Bergen: Handelshøyskolen BI 2019 9 s. BI
Untitled
|
|
14. |
Wilberg, Erik. Sølvrevenes digitalisering: Sterk utvikling i digital mediebruk blant 60+. Bergen: Handelshøyskolen BI 2019 5 s. BI
Untitled
|
|
15. |
Wilberg, Erik. Young media usage 2020. A brief look into media use among students.. Bergen: Handelshøyskolen BI 2019 13 s. BI
Untitled
|
|
16. |
Wilberg, Erik. Åttitallistenes mediebruk - hvor ble det av avisen?. Bergen: Handelshøyskolen BI 2019 7 s. BI
Untitled
|
2018
|
17. |
Matthiesen, Stig Berge; Wilberg, Erik. Redaktører og endringstrykk: Om koblingen mellom arbeidsmiljø, omstillinger og gjennomtrekk. Magma forskning og viten 2018 ;Volum 21.(2) s. 32-43 BI
Untitled
|
|
18. |
Wilberg, Erik. Fremtid og forandring. En rapport om mediebedrifters utfordringer og muligheter. Bergen: Handelshøyskolen BI 2018 11 s. BI
Untitled
|
|
19. |
Wilberg, Erik. Mediemobilitet - Fra Analog til Digital. Den grafisk beskrivende studie av mediekanalpreferanser 2011-2017. Bergen: Handelshøyskolen BI 2018 35 s. BI
Untitled
|
|
20. |
Wilberg, Erik. Young Media Use 2018: A brief look into media use and preferences of young people. Bergen: Handelshøyskolen BI 2018 17 s. BI
Untitled
|
|
21. |
Wilberg, Erik. Young media use 2019. Media preferences and behavior. Bergen: Handelshøyskolen BI 2018 11 s. BI
Untitled
|
2017
|
22. |
Wilberg, Erik. Deltakelse i NRK Kulturnytt. NRK Kulturnytt [Radio] 2017-01-09 BI
Untitled
|
|
23. |
Wilberg, Erik. Gøy på landet: Mediekilder og -utvikling i bykommuner og landkommuner fra 2011 til 2016.. Bergen: Handelshøyskolen BI 2017 16 s. BI
Untitled
|
|
24. |
Wilberg, Erik. Large Classes: Better Results with Blended Learning. Journal of International Doctoral Research 2017 ;Volum 5.(1) s. 9-27 BI
Untitled
|
|
25. |
Wilberg, Erik. Online og klasseromsundervisning. FIBE 2017; 2017-01-09 BI
Untitled
|
|
26. |
Wilberg, Erik. Strategi i praksis. Bergen: Fagbokforlaget 2017 (ISBN 978-82-450-2186-8) 158 s. BI
Untitled
|
|
27. |
Wilberg, Erik. Young Media Use. Bergen: Handelshøyskolen BI 2017 10 s. BI
Untitled
|
|
28. |
Wilberg, Erik; Matthiesen, Stig Berge. Redaktører i Omstilling: Faktorer som påvirker et høyt jobbengasjement. Norsk Medietidsskrift 2017 ;Volum 24.(4) s. 19- BI
Untitled
|
2016
|
29. |
Bøe-Lillegraven, Tor; Wilberg, Erik. Editor, Executive and Entrepreneur. Strategic Paradoxes in the Digital Age. Nordicom Review 2016 ;Volum 37.(2) s. 1-16 BI
Untitled
|
|
30. |
Wilberg, Erik. Blended learning - funker det?. NKUL Norsk konferanse om bruk av IKT i utdanning og læring; 2016-05-10 BI
Untitled
|
|
31. |
Wilberg, Erik. Blended learning in classroom and online. Online Educa Berlin 2016; 2016-12-03 BI
Untitled
|
|
32. |
Wilberg, Erik. Digitalavisene er ikke gode nok. http://www.bt.no/btmeninger/debatt/Digitalavisene-er-ikke-go [Avis] 2016-12-07 BI
Untitled
|
|
33. |
Wilberg, Erik. Endringsledelse. Samarbeidsrådet for Sunnhordland; 2016-06-10 BI
Untitled
|
|
34. |
Wilberg, Erik. Endringsledelse i praksis. Frokostmøte; 2016-04-22 BI
Untitled
|
|
35. |
Wilberg, Erik; Matthiesen, Stig Berge. Redaktør i omstilling. Norsk Medieforskerlag; 2016-10-20 - 2016-10-21 BI
Untitled
|
|
36. |
Wilberg, Erik; Matthiesen, Stig Berge. Redaktør i omstilling. Norsk Redaktørforening; 2016-05-11 BI
Untitled
|
2015
|
37. |
Wilberg, Erik. Avisenes utvikling i et publikumsperspektiv. Praktisk økonomi & finans 2015 ;Volum 31.(2) s. 133-150 BI
Untitled
|
|
38. |
Wilberg, Erik. Intervju om medieutviklkingen i Norge. NRK Kulturnytt [Radio] 2015-09-09 BI
Untitled
|
|
39. |
Wilberg, Erik. Medieprospect 2016 - Analyser og tanker foran budsjettåret 2016. Bergen: Wilberg Management as/ Handelshøyskolen BI 2015 60 s. BI
Untitled
|
|
40. |
Wilberg, Erik. Medieutviklingen. Styreseminar; 2015-04-22 BI
Untitled
|
|
41. |
Wilberg, Erik. Medieutviklingen i strategisk perspektiv. Styreseminar; 2015-06-20 BI
Untitled
|
|
42. |
Wilberg, Erik. Strukturforandringer i Medienorge. Praktisk økonomi & finans 2015 ;Volum 31.(2) s. 97-113 BI
Untitled
|
2014
|
43. |
Wilberg, Erik. A Merger of Equals or an Unbalanced Takeover. A study of a Norwegian Media Merger. European Media Management Association; 2014-06-13 - 2014-06-15 BI
Untitled
|
|
44. |
Wilberg, Erik. Et liv etter papirdøden. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 2014 s. 2-2 BI
Untitled
|
|
45. |
Wilberg, Erik. Media Prospect 2015 - En analyse foran budsjettåret 2015. Drammen: Wilberg Management as 2014 74 s. BI
Untitled
|
|
46. |
Wilberg, Erik. Tull ikke med leserne. Dagens næringsliv 2014 s. 50-51 BI
Untitled
|
|
47. |
Wilberg, Erik. Vi tjener jo ikke penger på nettet. kampanje.com 2014 BI
Untitled
|
|
48. |
Wilberg, Erik; Gottschalk, Petter. Media role in white-collar crime detection in Norway. Journal of International Doctoral Research 2014 ;Volum 3.(1) s. 105-125 BI
Untitled
|
2012
|
49. |
Wilberg, Erik. Young Digital Life. : Handelshøyskolen BI 2012 12 s. BI
Untitled
|
2010
|
50. |
Wilberg, Erik. Media Prospect 2011. : Norwegian Publishers Association 2010 Annual Report(2011) BI
Untitled
|