Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 65 << Forrige 1 2    Neste >>

2017
1 Tesfamicael, Solomon Abedom; Botten, Geir Harald; Lundeby, Øyvind Andersen.
The teaching and learning of relations and functions: A comparative study of Norwegian and Ethiopian textbooks. CERME 10; 2017-02-01 - 2017-02-05
NTNU Untitled
 
2 Tesfamicael, Solomon Abedom; Botten, Geir Harald; Taye, Dereje; Belay, Gizachew.
A Comparative study of Norwegian and Ethiopian mathematics teacher preparation programs. NoRME​- the Nordic Society for Research in Mathematics Education; 2017-05-30 - 2017-06-02
NTNU Untitled
 
2016
3 Botten, Geir Harald.
Matematikk med mening - mening for alle. Caspar Forlag 2016 (ISBN 9788290898712) 262 s.
NTNU Untitled
 
4 Botten, Geir Harald.
Matematikklæring for framtida - sett i bakspeilet. I: Matematikklæring for framtida: Festskrift til Marit Johnsen-Høines. Caspar Forlag 2016 ISBN 978-82-90898-70-5. s. 7-22
NTNU Untitled
 
5 Tesfamicael, Solomon Abedom; Botten, Geir Harald; Lundeby, Øyvind Andersen; Duguma, Tadesse Guluma.
Teaching and Learning Mathematics in Ethiopian Schools As compared to the Norwegian schools (A Comparative study). Nordisk lærerutdanning i et internasjonalt perspektiv; 2016-05-10 - 2016-05-13
NTNU Untitled
 
2015
6 Torkildsen, Hermund Andre; Botten, Geir Harald.
Språk og kommunikasjon i matematikk. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning 2015 (2) s. 28-31
NTNU Untitled
 
2014
7 Larsen, Ann Sylvi; Botten, Geir Harald.
Internasjonalt semester i Zambia - et nytt studium ved Høgskolen i Sør-Trøndelag. Den 13. Nordiske Lærerutddannelesekongres; 2014-09-02 - 2014-09-08
NTNU Untitled
 
8 Torkildsen, Hermund Andre; Botten, Geir Harald.
Språk og kommunikasjon i matematikk-klasserommet. Den 13. Nordiske Lærerutddannelesekongres; 2014-09-02 - 2014-09-08
NTNU Untitled
 
9 Torkildsen, Hermund Andre; Botten, Geir Harald.
Språk og kommunikasjon i matematikk-klasserommet. Novemberkonferansen 2014; 2014-11-26 - 2014-11-28
NTNU Untitled
 
2012
10 Botten, Geir Harald; Enge, Ole.
Textbook tasks and students learning of mathematics - students' understanding of tasks. I: Proceedings of NORMA 11 The Sixth Nordic Conference on Mathematics Education. University of Iceland Press 2012 ISBN 978-9979-54-965-9. s. 693-
NTNU Untitled
 
11 Valenta, Anita; Enge, Ole; Botten, Geir Harald.
Matte er mer enn pugging. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 2012
NTNU Untitled
 
2011
12 Botten, Geir Harald; Enge, Ole.
What impact does the textbook tasks have on students learning of mathematics?. NORMA 11; 2011-05-11 - 2011-05-14
NTNU Untitled
 
13 Botten, Geir Harald; Valenta, Anita.
Å lage noe kulerundt fra noe som er flatt- om åpne opplegg i matematikk. Novemberkonferansen 2012; 2011-11-30 - 2011-12-01
NTNU Untitled
 
14 Nedberg, Audhild; Leming, Tove; Botten, Geir Harald; Larsen, Ann Sylvi; Nilssen, Vivi Lisbeth.
Studenters praksis i Zambia og i Norge - blikk innenfra og blikk utenfra. FoU i Praksis 2011; 2011-04-26 - 2011-04-27
NTNU UiT Untitled
 
2010
15 Botten, Geir Harald.
Kommunikasjon og presentasjon i matematikk. I: Matematikk - nå snakker vi. Sommerkursrapport 2010. Trondheim: NTNU-trykk 2010 ISBN 9788291999234. s. -
NTNU Untitled
 
2009
16 Botten, Geir.
Dypdykk i gammel bok. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning 2009 ;Volum 20.(4) s. 49-51
NTNU Untitled
 
17 Botten, Geir.
Min lidle norske regnebog : noen dypdykk i ei lærebok i matematikk fra 1645. Universitetsforlaget 2009 (ISBN 9788215012742) 157 s.
NTNU Untitled
 
18 Botten, Geir; Enge, Ole.
Oppfatning og forståelse av matematiske relasjonsord hos barn i 6-7 årsalderen. Fou i praksis; 2009-04-23 - 2009-04-24
NTNU Untitled
 
19 Botten, Geir; Sikko, Svein Arne.
Historiske trender i regneopplæringen i Norge. I: Å regne i alle fag. Universitetsforlaget 2009 ISBN 9788215014364. s. 85-99
NTNU Untitled
 
2008
20 Botten, Geir.
Arithmetice Danica - ei norsk lærebok i regning fra 1645. I: Norsk lærebokhistorie - en kultur- og danningshistorie. Novus Forlag 2008 ISBN 9788270994922. s. 9-29
NTNU Untitled
 
21 Botten, Geir.
Om barns kreative tekstkompetanse i matematikk. I: Å skrive i alle fag. Universitetsforlaget 2008 s. 116-122
NTNU Untitled
 
22 Botten, Geir; Botten, Geir; Daland, Espen; Dalvang, Tone.
Tilpasset matematikkopplæring i en inkluderende skole. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning 2008 ;Volum 19.(2) s. 23-27
UIA NTNU Untitled
 
2006
23 Botten, Geir.
Rituell skriving i matematikk: et eksempel. I: Utfordringar for skriveopplæring og skriveforsking i dag. Tapir Akademisk Forlag 2006 ISBN 82519-2168-6. s. 102-105
NTNU Untitled
 
2005
24 Botten, Geir.
Grunnleggende ferdigheter: nytteperspektiv og kreativitet – motsetning eller to sider av samme sak. GLSM : Grunnleggende lese-, skrive- og matematikkopplæring i lærerutdanninga; 2005-11-07 - 2005-11-08
NTNU Untitled
 
25 Botten, Geir.
Om reflektert og ureflektert moromatematikk. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning 2005 ;Volum 16.(2) s. 3-
NTNU Untitled
 
26 Botten, Geir.
Små barns møte med matematiske begreper. GLSM i førskolelærerutdanninga; 2005-05-26 - 2005-05-27
NTNU Untitled
 
27 Botten, Geir; Kjøsnes, Nils Johan; Lorentzen, Rutt Trøite; Matre, Synnøve.
Kva fortel barnetekstane oss? Ein samtale mellom to matematikklærarar og to norsklærarar. I: GLSM. Grunnleggjande lese, skrive og matematikkopplæring. Skjong, S. (red.). Det Norske Samlaget 2005 ISBN 978-82-521-6569-2. s. 13-31
NTNU Untitled
 
2004
28 Botten, Geir.
Fra retting med rød penn til grønn tilbakemelding. Nordisk Matematikkdidaktikkonferanse, arr. av Senter for matematikk i opplæringa; 2004-11-15 - 2004-11-15
NTNU Untitled
 
29 Botten, Geir.
Å lære matematikk - rituelle handlinger eller kreative prosesser. Kultur for realfag - alfa og omega; 2004-11-19 - 2004-11-19
NTNU Untitled
 
30 Botten, Geir; Kjøsnes, Nils Johan.
Green response and green dialog : communication between teachers and students. the 28th conference of the international group for the psychology of mathematics education; 2004-07-14 - 2004-07-18
NTNU Untitled
 
31 Botten, Geir; Lorentzen, Rutt Trøite; Matre, Synnøve; Kjøsnes, Nils Johan.
Barnetekstar kommenterte ut frå ulike faglege innfallsvinklar. GLSM : Grunnleggende lese-, skrive- og matematikkopplæring i lærerutdanninga; 2004-09-06 - 2004-09-08
NTNU Untitled
 
2003
32 Botten, Geir.
Matematiske tekster. ? 2003 ;Volum 27.(3) s. 33-35
NTNU Untitled
 
33 Botten, Geir.
Meningsfylt matematikk : nærhet og engasjement i læringen. Bergen: Caspar 2003 (ISBN 8290898231) 224 s.
NTNU Untitled
 
34 Botten, Geir; Lorentzen, Rutt Trøite.
Grunnleggjande lese-, skrive- og matematikkopplæring som emne i allmennlærarutdanninga. I: Norsk lærerutdanning : søkelys på allmennlærerutdanningen i et reformperspektiv. Universitetsforlaget 2003 s. 207-222
NTNU Untitled
 
35 Grevholm, Barbro; Bergsten, Christer; Botten, Geir; Botten, Geir; Fuglestad, Anne Berit; Holden, Ingvill M.; Lingefjærd, Thomas.
Background document: The education and competence development of mathematics teachers in Norway and Sweden. International Symposium on Mathematics Teacher Education; 2003-05-05 - 2003-05-05
NTNU UIA Untitled
 
2001
36 Botten, Geir.
Fra retting med rød penn til grønn tilbakemelding : om respons og vurdering i matematikk. Oslo: Bedre skole 2001 (ISBN 8291684057) 35 s.
NTNU Untitled
 
37 Nilssen, Vivi L.; Botten, Geir.
Det e´ måten min : tilpasset opplæring og matematikk. I: Tilpasning og tilhørighet i en skole for alle. Fagbokforlaget 2001 s. 139-161
NTNU Untitled
 
2000
38 Botten, Geir.
Matematiske skattejakter. Nämnaren : tidskrift för matematikundervisning 2000 ;Volum 27.(4) s. 34-38
NTNU Untitled
 
39 Botten, Geir.
Om fagkompetanse og pedagogisk kompetanse. ? 2000 (3) s. 46-52
NTNU Untitled
 
40 Botten, Geir; Måsøval, Heidi Strømskag.
Matematiske skattejakter: Verksted. Matematik 2000 – Fokus i teorier og praksis; 2000-06-22 - 2000-06-26
NTNU Untitled
 
41 Nilssen, Vivi L.; Botten, Geir.
Snø, is og matematikk : workshop under tema "Det nye årtusinds kreativitet versus faglighed". Den 6. nordiske læreruddannelseskongress; 2000-09-01 - 2000-09-01
NTNU Untitled
 
42 Nilssen, Vivi Lisbet; Botten, Geir; Kibsgaard, Sonja.
"Kor stor e´en stor potet?". I: Om å blåse liv i en ulmende gnist - drama på småskoletrinnet. Universitetsforlaget 2000 s. 201-216
NTNU Untitled
 
1999
43 Botten, Geir.
Grunnleggende statistikk. Etterutdanning av etterutdannarar. Arbeidskonferanse 28.-30.10. 1998; 1999
NTNU Untitled
 
44 Botten, Geir.
Matematikk. Forskningsdagene; 1999
NTNU Untitled
 
45 Botten, Geir.
Meningsfylt matematikk : nærhet og engasjement i læringen. Bergen: Caspar 1999 (ISBN 8290898231) 221 s.
NTNU Untitled
 
46 Botten, Geir; Rønning, Frode.
Den elevaktive skolen : utfordringer på ungdomstrinnet - delprosjekt matematikk. Midt-norsk nettverk - FoU-konferanse våren 1999; 1999
NTNU Untitled
 
1998
47 Botten, Geir.
Læring gjennom aktiv kommunikasjon. ? 1998 ;Volum 9.(4) s. 13-16
NTNU Untitled
 
48 Botten, Geir.
Matematikk i skolen - matematikk i livet. ? 1998 (3) s. 21-27
NTNU Untitled
 
49 Botten, Geir; Dalvang, Tone; Rohde, Vetle.
Matematikk i arkitektur og kunst - Lade gård. I: Matematikk for alle : rapport fra Lamis 1.sommerkurs, Trond heim 6.-9.august 1998. Landås: Landslaget for matematikk i skolen 1998 s. 124-128
NTNU Untitled
 
1997
50 Botten, Geir.
Veien videre : oppsummering og visjoner. 7.nordiske matematikklærerkonferanse; 1997-08-06 - 1997-08-10
NTNU Untitled
 
    Vis neste liste