2017
|
1. |
Tesfamicael, Solomon Abedom; Botten, Geir Harald; Lundeby, Øyvind Andersen. The teaching and learning of relations and functions: A comparative study of Norwegian and Ethiopian textbooks. CERME 10; 2017-02-01 - 2017-02-05 NTNU
Untitled
|
|
2. |
Tesfamicael, Solomon Abedom; Botten, Geir Harald; Taye, Dereje; Belay, Gizachew. A Comparative study of Norwegian and Ethiopian mathematics teacher preparation programs. NoRME- the Nordic Society for Research in Mathematics Education; 2017-05-30 - 2017-06-02 NTNU
Untitled
|
2016
|
3. |
Botten, Geir Harald. Matematikk med mening - mening for alle. Caspar Forlag 2016 (ISBN 9788290898712) 262 s. NTNU
Untitled
|
|
4. |
Botten, Geir Harald. Matematikklæring for framtida - sett i bakspeilet. I: Matematikklæring for framtida: Festskrift til Marit Johnsen-Høines. Caspar Forlag 2016 ISBN 978-82-90898-70-5. s. 7-22 NTNU
Untitled
|
|
5. |
Tesfamicael, Solomon Abedom; Botten, Geir Harald; Lundeby, Øyvind Andersen; Duguma, Tadesse Guluma. Teaching and Learning Mathematics in Ethiopian Schools As compared to the Norwegian schools (A Comparative study). Nordisk lærerutdanning i et internasjonalt perspektiv; 2016-05-10 - 2016-05-13 NTNU
Untitled
|
2015
|
6. |
Torkildsen, Hermund Andre; Botten, Geir Harald. Språk og kommunikasjon i matematikk. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning 2015 (2) s. 28-31 NTNU
Untitled
|
2014
|
7. |
Larsen, Ann Sylvi; Botten, Geir Harald. Internasjonalt semester i Zambia - et nytt studium ved Høgskolen i Sør-Trøndelag. Den 13. Nordiske Lærerutddannelesekongres; 2014-09-02 - 2014-09-08 NTNU
Untitled
|
|
8. |
Torkildsen, Hermund Andre; Botten, Geir Harald. Språk og kommunikasjon i matematikk-klasserommet. Den 13. Nordiske Lærerutddannelesekongres; 2014-09-02 - 2014-09-08 NTNU
Untitled
|
|
9. |
Torkildsen, Hermund Andre; Botten, Geir Harald. Språk og kommunikasjon i matematikk-klasserommet. Novemberkonferansen 2014; 2014-11-26 - 2014-11-28 NTNU
Untitled
|
2012
|
10. |
Botten, Geir Harald; Enge, Ole. Textbook tasks and students learning of mathematics - students' understanding of tasks. I: Proceedings of NORMA 11 The Sixth Nordic Conference on Mathematics Education. University of Iceland Press 2012 ISBN 978-9979-54-965-9. s. 693- NTNU
Untitled
|
|
11. |
Valenta, Anita; Enge, Ole; Botten, Geir Harald. Matte er mer enn pugging. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 2012 NTNU
Untitled
|
2011
|
12. |
Botten, Geir Harald; Enge, Ole. What impact does the textbook tasks have on students learning of mathematics?. NORMA 11; 2011-05-11 - 2011-05-14 NTNU
Untitled
|
|
13. |
Botten, Geir Harald; Valenta, Anita. Å lage noe kulerundt fra noe som er flatt- om åpne opplegg i matematikk. Novemberkonferansen 2012; 2011-11-30 - 2011-12-01 NTNU
Untitled
|
|
14. |
Nedberg, Audhild; Leming, Tove; Botten, Geir Harald; Larsen, Ann Sylvi; Nilssen, Vivi Lisbeth. Studenters praksis i Zambia og i Norge - blikk innenfra og blikk utenfra. FoU i Praksis 2011; 2011-04-26 - 2011-04-27 NTNU UiT
Untitled
|
2010
|
15. |
Botten, Geir Harald. Kommunikasjon og presentasjon i matematikk. I: Matematikk - nå snakker vi. Sommerkursrapport 2010. Trondheim: NTNU-trykk 2010 ISBN 9788291999234. s. - NTNU
Untitled
|
2009
|
16. |
Botten, Geir. Dypdykk i gammel bok. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning 2009 ;Volum 20.(4) s. 49-51 NTNU
Untitled
|
|
17. |
Botten, Geir. Min lidle norske regnebog : noen dypdykk i ei lærebok i matematikk fra 1645. Universitetsforlaget 2009 (ISBN 9788215012742) 157 s. NTNU
Untitled
|
|
18. |
Botten, Geir; Enge, Ole. Oppfatning og forståelse av matematiske relasjonsord hos barn i 6-7 årsalderen. Fou i praksis; 2009-04-23 - 2009-04-24 NTNU
Untitled
|
|
19. |
Botten, Geir; Sikko, Svein Arne. Historiske trender i regneopplæringen i Norge. I: Å regne i alle fag. Universitetsforlaget 2009 ISBN 9788215014364. s. 85-99 NTNU
Untitled
|
2008
|
20. |
Botten, Geir. Arithmetice Danica - ei norsk lærebok i regning fra 1645. I: Norsk lærebokhistorie - en kultur- og danningshistorie. Novus Forlag 2008 ISBN 9788270994922. s. 9-29 NTNU
Untitled
|
|
21. |
Botten, Geir. Om barns kreative tekstkompetanse i matematikk. I: Å skrive i alle fag. Universitetsforlaget 2008 s. 116-122 NTNU
Untitled
|
|
22. |
Botten, Geir; Botten, Geir; Daland, Espen; Dalvang, Tone. Tilpasset matematikkopplæring i en inkluderende skole. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning 2008 ;Volum 19.(2) s. 23-27 UIA NTNU
Untitled
|
2006
|
23. |
Botten, Geir. Rituell skriving i matematikk: et eksempel. I: Utfordringar for skriveopplæring og skriveforsking i dag. Tapir Akademisk Forlag 2006 ISBN 82519-2168-6. s. 102-105 NTNU
Untitled
|
2005
|
24. |
Botten, Geir. Grunnleggende ferdigheter: nytteperspektiv og kreativitet – motsetning eller to sider av samme sak. GLSM : Grunnleggende lese-, skrive- og matematikkopplæring i lærerutdanninga; 2005-11-07 - 2005-11-08 NTNU
Untitled
|
|
25. |
Botten, Geir. Om reflektert og ureflektert moromatematikk. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning 2005 ;Volum 16.(2) s. 3- NTNU
Untitled
|
|
26. |
Botten, Geir. Små barns møte med matematiske begreper. GLSM i førskolelærerutdanninga; 2005-05-26 - 2005-05-27 NTNU
Untitled
|
|
27. |
Botten, Geir; Kjøsnes, Nils Johan; Lorentzen, Rutt Trøite; Matre, Synnøve. Kva fortel barnetekstane oss? Ein samtale mellom to matematikklærarar og to norsklærarar. I: GLSM. Grunnleggjande lese, skrive og matematikkopplæring. Skjong, S. (red.). Det Norske Samlaget 2005 ISBN 978-82-521-6569-2. s. 13-31 NTNU
Untitled
|
2004
|
28. |
Botten, Geir. Fra retting med rød penn til grønn tilbakemelding. Nordisk Matematikkdidaktikkonferanse, arr. av Senter for matematikk i opplæringa; 2004-11-15 - 2004-11-15 NTNU
Untitled
|
|
29. |
Botten, Geir. Å lære matematikk - rituelle handlinger eller kreative prosesser. Kultur for realfag - alfa og omega; 2004-11-19 - 2004-11-19 NTNU
Untitled
|
|
30. |
Botten, Geir; Kjøsnes, Nils Johan. Green response and green dialog : communication between teachers and students. the 28th conference of the international group for the psychology of mathematics education; 2004-07-14 - 2004-07-18 NTNU
Untitled
|
|
31. |
Botten, Geir; Lorentzen, Rutt Trøite; Matre, Synnøve; Kjøsnes, Nils Johan. Barnetekstar kommenterte ut frå ulike faglege innfallsvinklar. GLSM : Grunnleggende lese-, skrive- og matematikkopplæring i lærerutdanninga; 2004-09-06 - 2004-09-08 NTNU
Untitled
|
2003
|
32. |
Botten, Geir. Matematiske tekster. ? 2003 ;Volum 27.(3) s. 33-35 NTNU
Untitled
|
|
33. |
Botten, Geir. Meningsfylt matematikk : nærhet og engasjement i læringen. Bergen: Caspar 2003 (ISBN 8290898231) 224 s. NTNU
Untitled
|
|
34. |
Botten, Geir; Lorentzen, Rutt Trøite. Grunnleggjande lese-, skrive- og matematikkopplæring som emne i allmennlærarutdanninga. I: Norsk lærerutdanning : søkelys på allmennlærerutdanningen i et reformperspektiv. Universitetsforlaget 2003 s. 207-222 NTNU
Untitled
|
|
35. |
Grevholm, Barbro; Bergsten, Christer; Botten, Geir; Botten, Geir; Fuglestad, Anne Berit; Holden, Ingvill M.; Lingefjærd, Thomas. Background document: The education and competence development of mathematics teachers in Norway and Sweden. International Symposium on Mathematics Teacher Education; 2003-05-05 - 2003-05-05 NTNU UIA
Untitled
|
2001
|
36. |
Botten, Geir. Fra retting med rød penn til grønn tilbakemelding : om respons og vurdering i matematikk. Oslo: Bedre skole 2001 (ISBN 8291684057) 35 s. NTNU
Untitled
|
|
37. |
Nilssen, Vivi L.; Botten, Geir. Det e´ måten min : tilpasset opplæring og matematikk. I: Tilpasning og tilhørighet i en skole for alle. Fagbokforlaget 2001 s. 139-161 NTNU
Untitled
|
2000
|
38. |
Botten, Geir. Matematiske skattejakter. Nämnaren : tidskrift för matematikundervisning 2000 ;Volum 27.(4) s. 34-38 NTNU
Untitled
|
|
39. |
Botten, Geir. Om fagkompetanse og pedagogisk kompetanse. ? 2000 (3) s. 46-52 NTNU
Untitled
|
|
40. |
Botten, Geir; Måsøval, Heidi Strømskag. Matematiske skattejakter: Verksted. Matematik 2000 – Fokus i teorier og praksis; 2000-06-22 - 2000-06-26 NTNU
Untitled
|
|
41. |
Nilssen, Vivi L.; Botten, Geir. Snø, is og matematikk : workshop under tema "Det nye årtusinds kreativitet versus faglighed". Den 6. nordiske læreruddannelseskongress; 2000-09-01 - 2000-09-01 NTNU
Untitled
|
|
42. |
Nilssen, Vivi Lisbet; Botten, Geir; Kibsgaard, Sonja. "Kor stor e´en stor potet?". I: Om å blåse liv i en ulmende gnist - drama på småskoletrinnet. Universitetsforlaget 2000 s. 201-216 NTNU
Untitled
|
1999
|
43. |
Botten, Geir. Grunnleggende statistikk. Etterutdanning av etterutdannarar. Arbeidskonferanse 28.-30.10. 1998; 1999 NTNU
Untitled
|
|
44. |
Botten, Geir. Matematikk. Forskningsdagene; 1999 NTNU
Untitled
|
|
45. |
Botten, Geir. Meningsfylt matematikk : nærhet og engasjement i læringen. Bergen: Caspar 1999 (ISBN 8290898231) 221 s. NTNU
Untitled
|
|
46. |
Botten, Geir; Rønning, Frode. Den elevaktive skolen : utfordringer på ungdomstrinnet - delprosjekt matematikk. Midt-norsk nettverk - FoU-konferanse våren 1999; 1999 NTNU
Untitled
|
1998
|
47. |
Botten, Geir. Læring gjennom aktiv kommunikasjon. ? 1998 ;Volum 9.(4) s. 13-16 NTNU
Untitled
|
|
48. |
Botten, Geir. Matematikk i skolen - matematikk i livet. ? 1998 (3) s. 21-27 NTNU
Untitled
|
|
49. |
Botten, Geir; Dalvang, Tone; Rohde, Vetle. Matematikk i arkitektur og kunst - Lade gård. I: Matematikk for alle : rapport fra Lamis 1.sommerkurs, Trond heim 6.-9.august 1998. Landås: Landslaget for matematikk i skolen 1998 s. 124-128 NTNU
Untitled
|
1997
|
50. |
Botten, Geir. Veien videre : oppsummering og visjoner. 7.nordiske matematikklærerkonferanse; 1997-08-06 - 1997-08-10 NTNU
Untitled
|