2018
|
1. |
Olsen, Ruth Helene; Danielsen, Inger Jorun; Alteren, Johanne. Hvordan lærer vi av erfaring?. Forskning.no [Internett] 2018-04-24 NORD UiT
Untitled
|
|
2. |
Olsen, Ruth Helene; Danielsen, Inger Jorun; Alteren, Johanne. Ny bok om yrkeserfaring som kunnskapskilde. Yrkeserfaring er en viktig kilde til kunnskap, mener forskere ved Nord universitet. Det er det blitt bok av.. Nord universitet Bodø [Internett] 2018-04-24 NORD UiT
Untitled
|
2017
|
3. |
Olsen, Ruth Helene. Essay som kritisk utprøvende metode: En undersøkelse av erfaring. I: Humanistiske forskningstilnærminger til profesjonspraksis. Gyldendal Akademisk 2017 ISBN 9788205499003. s. 86-99 NORD
Untitled
|
2016
|
4. |
Olsen, Ruth Helene. Hva er praktisk kunnskap og hvordan utvikles den?. Kompetanse i nærheten; 2016-03-08 - 2016-03-08 NORD
Untitled
|
2015
|
5. |
Olsen, Ruth H.. Fra fortelling til praktisk kunnskap. I: Praktisk kunnskap som profesjonsforskning. Fagbokforlaget 2015 ISBN 9788245016772. s. 219-232 NORD
Untitled
|
2013
|
6. |
Danielsen, Inger Jorun. Handlingsrommets evidens - om praktisk kunnskap i nyfødtintensivsykepleien. Bodø: Trykkeriet UiN 2013 (ISBN 978-82-93196-06-8) 249 s. NORD UiT
Untitled
|
2007
|
7. |
Olsen, Ruth H.; Oltedal, Siv. Blikk på praksis: sosialarbeidere forteller fra yrkeslivet. Gyldendal Akademisk 2007 (ISBN 9788205374751) 266 s. NORD
Untitled
|
|
8. |
Olsen, Ruth H.; Oltedal, Siv. Blikk på utdanning og praksis. I: Blikk på praksis : sosialarbeidere forteller fra yrkeslivet. Gyldendal Akademisk 2007 s. 15-26 NORD
Untitled
|
|
9. |
Olsen, Ruth H.; Oltedal, Siv. Å skrive essay om egen yrkespraksis. I: Blikk på praksis : sosialarbeidere forteller fra yrkeslivet. Gyldendal Akademisk 2007 s. 237-254 NORD
Untitled
|
2003
|
10. |
Finstad, Helga Helland; Olsen, Ruth H.. Snakk om erfaring - en undersøkelse av å samtale om praktisk kunnskap. Bodø: Høgskolen i Bodø 2003 (ISBN 8273144054) 133 s. (4) NORD
Untitled
|
2002
|
11. |
Olsen, Ruth H.. Erfaringens betydning for klinisk praksis. I: Forskning i klinisk praksis - teori og prakssi. Akademisk Forlag 2002 s. 11-29 NORD
Untitled
|
|
12. |
Olsen, Ruth H.. Nurces' experience of their work enviroment and understanding of nursing. XVI th European Conference on Philosophy of Health care and Bioetihics'; 2002-08-21 - 2002-08-24 NORD
Untitled
|
2001
|
13. |
Olsen, Ruth H.. When workday became dospirited - it is a lack of spirit?. Contesting Converations in Practice, Education, Research and Policy; 2001-11-04 - 2001-11-07 NORD
Untitled
|
2000
|
14. |
Borgen, Per-Christian; Blix, Ellen Støre; Heimly, Asgeir; Olsen, Ruth H.. Mastergrad i helsefag: en utredning om hvordan Avdeling for helsefag i fremtiden kan tilby mastergradsstudier innenfor avdelingens fagområde. Bodø: Høgskolen i Bodø 2000 (ISBN 8273142957) 25 s. NORD
Untitled
|
|
15. |
Olsen, Ruth H.. Mentoring - a dialogue about Professional Judgement in Nurses' Practice. 25 th Anniversary Conference of the Nursing Research Section, New Zealand Nurses Organisation; 2000-03-24 - 2000-03-25 NORD
Untitled
|
1999
|
16. |
Finstad, Helga Helland; Olsen, Ruth H.. Learning Nursing from Experience, by paying Attention and through Critical Reflection. Intenational presenter, paper at Nursing Education in the 21st Century;Creating New Pedagogies for Nursing; 1999-07-28 - 1999-07-28 NORD
Untitled
|
|
17. |
Olsen, Ruth H.. Klok av erfaring?. Barfotpsykiatri - prosjektet Distriktspsykiatrisk Senter i Midt - Finnmark; 1999 NORD
Untitled
|
|
18. |
Olsen, Ruth H.. Kvalitetsutvikling av praksis og Praksisveiledning i utvikling av sykepleietjenesten. Norsk Sykepleierforbunds Jubileumskonferanse, Bodø; 1999 NORD
Untitled
|
|
19. |
Olsen, Ruth H.. Learning in Professions: Learning Nursing from experience. Non - Scholastic Learning; 1999 NORD
Untitled
|
|
20. |
Olsen, Ruth H.. Omsorg som pleie med fokus på kunnskap og refleksjon. utenTitteltekst; 1999 NORD
Untitled
|
|
21. |
Olsen, Ruth H.. Omsorgsfilosofi og didaktiske konsekvenser. Fagdidaktikk for undervisningspersonell i sykepleieutdanningen; 1999 NORD
Untitled
|
|
22. |
Olsen, Ruth.H; Finstad, Helga H.. Mentoring: A Phenomenological Perspective. Nursing Education in the 21st Century; 1999 NORD
Untitled
|
1998
|
23. |
Olsen, Ruth H.. Klok av erfaring? Om sansning og oppmerksomhet, kunnskap og refleksjon i praktisk sykepleie. Aschehoug & Co 1998 (ISBN 8251836735) NORD
Untitled
|
1996
|
24. |
Olsen, Ruth H.. Å forske i andres erfaringer. I: Humanistisk forskning inden for Sundhedsvidenskapen, Redigert av Inga MArie Lund og Pia Ramhøj. : 1996 s. 129-142 NORD
Untitled
|
1993
|
25. |
Olsen, Ruth H.. Den reflekterte praktiker - rapport fra et sykehjem. Fra sise 190-200. Oslo: Ad Notam, Gyldendal 1993 (ISBN 8241701926) 10 s. NORD
Untitled
|
1991
|
26. |
Finstad, Helga Helland; Olsen, Ruth H.. Bodømodellen - et utdanningstilbud med sykeplerutdanning og praksisveiledere. Tidsskriftet sykepleien 1991 NORD
Untitled
|
|
27. |
Olsen, Ruth H.. Når tiden ikke strekker til...Kan aldersdemente i sykehjem få en trygg og verdig alderdom?. Bodø: Nordland sykepleierhøgskole 1991 65 s. (1) NORD
Untitled
|
1989
|
28. |
Olsen, Ruth H.. Kompetanseutvikling i sykepleie - en studie av sykepleieren som praksisveileder i sykepleierhøgskolen. Bodø: Nordland sykepleierhøgskole 1989 NORD
Untitled
|
|
29. |
Olsen, Ruth H.; Finstad, Helga H.. Kompetanseutvikling i sykepleie - en studie av sykepleieren som praksisveileder. Bodø: Nordland sykepleierhøgskole 1989 163 s. (1) NORD
Untitled
|
1987
|
30. |
Anvik, Vivi Høj; Finstad, Helga Helland; Olsen, Ruth H.. Veiledning i praksis : en beskrivelse av undervisning og veiledning til sykepleiestudenter og sykepleiere. Universitetsforlaget 1987 (ISBN 8200357597) 61 s. NORD
Untitled
|
1983
|
31. |
Olsen, Ruth H.. Veiledning i sykepleierskolen. I: Praksisveileder eller øvingslærer? Om veiledning i lærerutdanningen og skole Kaare Skagen og Tom Tiller. : 1983 s. 173-183 NORD
Untitled
|