2021
|
1. |
Aadland, Eli Kristin; By, Inger - Åshild; Elnan, Merete; Fauske, Laila Belinda; Fossøy, Joar; Løvdal, Randi; Midthaugen, Per; Sandven, Jostein; Torgersen, Anette; Vestby, Stian. Nasjonale retningslinjer for lærerutdanning i praktiske og estetiske fag for trinn 1-13. Oslo: Universitets- og høgskolerådet 2021 63 s. USN UIA HVL OSLOMET HINN NIH
Untitled
|
2020
|
2. |
By, Inger - Åshild; Holthe, Asle; Lie, Cathrine; Sandven, Jostein; Vestad, Ingeborg Lunde; Birkeland, Ingvild M. Estetiske læringsprosesser i grunnskolelærerutdanningene. Helhetlig, integrert og forskningsbasert? Rapport til Kunnskapsdepartementet, 24. juni 2020.. OSLO: Kunnskapsdepartementet 2020 122 s. USN HVL HINN NIH
Untitled
|
2019
|
3. |
By, Inger - Åshild. Fagfornyelse i lærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag.. Frokostseminar; 2019-02-13 NIH
Untitled
|
|
4. |
By, Inger - Åshild. Fagfornyelsen. Erfaringsutveksling om vurdering for læring i kroppsøving, 1. – 7. trinn, 8. – 10. trinn og 11. – 13. trinn.. Beitokurset; 2019-01-13 - 2019-01-16 NIH
Untitled
|
|
5. |
By, Inger - Åshild. Veien videre for faglærerutdanning i kroppsøving og idrettsfag: Muligheter i en femårig utdanning med utgangspunkt i høringsutkastet.. Kroppsøvingskonferansen 2019; 2019-06-06 - 2019-06-07 NIH
Untitled
|
|
6. |
By, Inger - Åshild; Holthe, Asle; Lie, Catrine; Sandven, Jostein; Vestad, Ingeborg Lunde; Hordvik, Mats Melvold. Forslag til forskrift om rammeplan for femårige lærerutdanninger i praktiske og estetiske fag for trinn 1–13. Oversendt Kunnskapsdepartementet 14. januar 2019. Oslo: Kunnskapsdepartementet 2019 6 s. HVL HINN OSLOMET USN NIH
Untitled
|
|
7. |
By, Inger - Åshild; Holthe, Asle; Lie, Catrine; Sandven, Jostein; Vestad, Ingeborg Lunde; Hordvik, Mats Melvold. Følgenotat om forslag til ny forskrift om rammeplan for 5-årige faglærerutdanninger i praktiske og estetiske fag / Lærerutdanning i praktiske og estetiske fag for trinn 1-13, med rammeplanutvalgets vurderinger. Oversendt Kunnskapsdepartementet 14. januar 2019. Oslo: Kunnskapsdepartementet 2019 14 s. HVL HINN OSLOMET USN NIH
Untitled
|
2018
|
8. |
By, Inger - Åshild. Kroppsøvingslærerutdanningen i morgen blir omtrent som i dag!. Kroppsøvingskonferansen; 2018-06-07 - 2018-06-08 NIH
Untitled
|
|
9. |
By, Inger - Åshild. NIHs lærerutdanning gjennom 50 år – en evig kamp.. Norges idrettshøgskole 50 år; 2018-10-09 - 2018-10-09 NIH
Untitled
|
|
10. |
By, Inger - Åshild; Holthe, Asle; Sandven, Jostein; Vestad, Ingeborg Lunde; Hordvik, Mats Melvold. Master i faglærerutdanning i praktiske og estetiske fag. Utredning av kompetansebehov av å innføre master i faglærerutdanning i praktiske og estetiske fag, og anbefaling til departementet om hvorvidt det bør innføres en master i faglærerutdanning.. Oslo: Kunnskapsdepartementet 2018 22 s. HVL HINN USN NIH
Untitled
|
2017
|
11. |
By, Inger - Åshild; Berg-Lennertzen, Geir Kristian; Lie, Catrine; Pettersen, Fred Arild; Rustad, Morten Corneliussen; Sandven, Jostein; Vestad, Ingeborg Lunde; Wergeland-Yates, Marit. Nasjonale retningslinjer for treårige faglærerutdanninger i praktiske og estetiske fag. Vedtatt av Nasjonalt råd for lærerutdanning 26.10.2017.. NORD HINN OSLOMET USN NIH UIA
Untitled
|
2016
|
12. |
By, Inger - Åshild. Kroppsøvingsfaget i lys av Ludvigsen-utvalgets kompetansebegrep - og Björnson og Hörnqvist sin analyse av norske læreplaner. Kroppsøvingskonferansen "Kroppsøvingsfaget i bevegelse"; 2016-06-09 - 2016-06-10 NIH
Untitled
|
|
13. |
By, Inger - Åshild. Tanker om fremtidens kroppsøvingsfag i lys av Ludvigsenutvalgets høringsdokument(er).. Beitokurset; 2016-01-17 - 2016-01-20 NIH
Untitled
|
|
14. |
By, Inger - Åshild. Treårige faglærerutdanninger i praktiske og estetiske fag – utfordringer for utdanningene og status for retningslinjearbeidet.. Lærerutdanningskonferansen 2016; 2016-04-27 - 2016-04-28 NIH
Untitled
|
2015
|
15. |
By, Inger - Åshild. Kroppsøvingsfaget et kulturfag?. Kroppsøving 2015 ;Volum 65.(2) s. 10-13 NIH
Untitled
|
2012
|
16. |
Gabrielsen, Egil; By, Inger-Åshild; Randen, Marianne. Klagesensurordningene - hvordan fungerer de? :. UNIPED 2012 ;Volum 35.(1) s. 5-21 NIH UiO UIS
Untitled
|
2008
|
17. |
Anderssen, Sigmund A.; By, Inger-Åshild. Flere gymtimer og bedre gymlærere. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) [Avis] 2008-04-19 NIH
Untitled
|
|
18. |
By, Inger-Åshild. Veiledning for vurdering med karakterer i kroppsøving : glimt fra et arbeid. Kroppsøving 2008 ;Volum 58.(4) s. 10-13 NIH
Untitled
|
2007
|
19. |
By, Inger-Åshild. Daglig fysisk aktivitet. Nettverk for fysisk aktivitet og kompetansehevingstilbudet. LFFs Landskonferanse - Daglig fysisk aktivitet - ny læreplan i Kroppsøving; 2007-09-24 - 2007-09-26 NIH
Untitled
|
|
20. |
By, Inger-Åshild. Daglig fysisk aktivitet. Nettverk for fysisk aktivitet og kompetansehevingstilbudet. LFFs Landskonferanse - Daglig fysisk aktivitet - ny læreplan i Kroppsøving; 2007-10-22 - 2007-10-24 NIH
Untitled
|
|
21. |
By, Inger-Åshild. Daglig fysisk aktivitet Utviklingsperspektiver Nettverksarbeid. LFFs Landskonferanse - Daglig fysisk aktivitet - ny læreplan i Kroppsøving; 2007-04-23 - 2007-04-25 NIH
Untitled
|
|
22. |
By, Inger-Åshild. Fysisk aktivitet i skolen - helse eller pedagogikk?. utenTitteltekst; 2007-03-14 - 2007-03-14 NIH
Untitled
|
|
23. |
By, Inger-Åshild. Fysisk aktivitet og måltider i skolen. Verktøy og kompetanseheving knyttet til prosjektet. Utdanningsdirektoratets erfaringskonferanse "Fysisk aktivitet og måltider iskolen"; 2007-05-07 - 2007-05-07 NIH
Untitled
|
|
24. |
By, Inger-Åshild. Høyskolenettverket for fysisk aktivitet - betydningen av nettverk og kompetansehevingstilbud. Friluftsliv i skolen, arr. Direktoratet for naturforvaltning; 2007-11-12 - 2007-11-12 NIH
Untitled
|
|
25. |
By, Inger-Åshild. Kroppsøving. - Vurdering på ungdomstrinnet. LFFs Landskonferanse - Daglig fysisk aktivitet - ny læreplan i Kroppsøving; 2007-04-23 - 2007-04-25 NIH
Untitled
|
|
26. |
By, Inger-Åshild. Læreplanutvikling i grunnskolen. utenTitteltekst; 2007-01-22 - 2007-01-22 NIH
Untitled
|
|
27. |
By, Inger-Åshild. Vurdering i Kroppsøving. Kommunalt fagmøte; 2007-02-06 - 2007-02-06 NIH
Untitled
|
|
28. |
By, Inger-Åshild. Vurdering på grunnskolens ungdomstrinn - i Kunnskapsløftet ?. LFFs Landskonferanse - Daglig fysisk aktivitet - ny læreplan i Kroppsøving; 2007-09-24 - 2007-09-26 NIH
Untitled
|
|
29. |
By, Inger-Åshild. Vurdering på grunnskolens ungdomstrinn med og uten karakter - i henhold til Kunnskapsløftet ?. LFFs Landskonferanse - Daglig fysisk aktivitet - ny læreplan i Kroppsøving; 2007-10-22 - 2007-10-24 NIH
Untitled
|
|
30. |
By, Inger-Åshild; Fjørtoft, Ingunn. Daglig fysisk aktivitet - alle gode krefters muligheter. Kroppsøving 2007 ;Volum 57.(2) s. 28-29 NIH USN
Untitled
|
|
31. |
By, Inger-Åshild; Haug, Grete. Kunnskapsløftet og muligheter for tilrettelegging for fysisk aktivitet og måltider i skolen - og kompetanseheving knyttet til fysisk aktivitet. Bedre helse på 1-2-30; 2007-09-03 - 2007-09-04 NIH
Untitled
|
2006
|
32. |
By, Inger-Åshild. Bakgrunn for nettverket og nettverkets arbeid så langt. Hva er dagens tema og hvilke forventninger har Nettverk for fysisk aktivitet til universitetene og høgskolene?. Nettverk for fysisk aktivitet - Kompetanseutvikling; 2006-09-04 - 2006-09-04 NIH
Untitled
|
|
33. |
By, Inger-Åshild. Evaluering av L97. Lærernes og elevenes erfaringer med Læreplan for Kroppsøving. utenTitteltekst; 2006-03-27 - 2006-03-27 NIH
Untitled
|
|
34. |
By, Inger-Åshild. Fysisk aktivitet og Kunnskapsløftet. Nettverkssamling "Fysisk aktivitet og måltider i skolen"; 2006-11-16 - 2006-11-16 NIH
Untitled
|
|
35. |
By, Inger-Åshild. Nettverk for fysisk aktivitet - orientering om satsingen og synspunkter på samarbeid mellom nettverket og Forum for friluftsliv i skolen. Forum for friluftsliv; 2006-02-08 - 2006-02-08 NIH
Untitled
|
2005
|
36. |
By, Inger-Åshild. Kunnskapsløftet og satsing på daglig fysisk aktivitet - konsekvenser for vår grunnutdanning, etterutdanning og videreutdanning. Holder læreplanene for lærerutdanningene mål?. Nettverk for fysisk aktivitet - Idédugnad; 2005-12-12 - 2005-12-13 NIH
Untitled
|
|
37. |
By, Inger-Åshild. Lederutfordringer i Kunnskapsløftet knyttet til fysisk aktivitet og helse. Landsmøte i Norsk Skolelederforbund; 2005-11-17 - 2005-11-19 NIH
Untitled
|
2004
|
38. |
By, Inger-Åshild. Fysisk aktivitet/kroppsøving - en viktig del av skoledagen?. Har fysisk aktivitet og bevegelse gått ut på dato? Steinerskolen retter søkelyset på skolens oppgave innen dette fagområdet.; 2004-02-17 - 2004-02-17 NIH
Untitled
|
|
39. |
By, Inger-Åshild. Kroppsøving i de norska skolorna: Evaluering och reform av läroplanen. Nordiskt expertseminarium om idrottsâmnet i grundskolan.; 2004-12-02 - 2004-12-03 NIH
Untitled
|
|
40. |
By, Inger-Åshild. Kvalitetsreformen i universitet- og høgskolesektoren og dens konsekvenser for studiene ved Norges idrettshøgskole. Hva er nytt og hva føres videre?. Faglig-pedagogisk dag for kroppsøvingslærere i videregående skole.; 2004-01-05 - 2004-01-05 NIH
Untitled
|
|
41. |
By, Inger-Åshild. Skolen som arena for å ivareta barn og unges fysiske aktivitet. Aktivitetskonferansen 2004. Fysisk aktivitet for barn og unge - samarbeid idrett - skole?; 2004-03-26 - 2004-03-26 NIH
Untitled
|
|
42. |
By, Inger-Åshild. Skolens uterom - fysisk utforming og pedagogisk bruk. Perspektiver fra Norges idrettshøgskole. Åpningsforedrag. Skolens uterom - fysisk utforming og pedagogisk bruk.; 2004-06-14 - 2004-06-15 NIH
Untitled
|
2003
|
43. |
By, Inger-Åshild. Frafallsproblematikken for ungdom 13-19 år i Kjelsås idrettslag : rapport 2 fra prosjektgruppa. [Oslo: Norges idrettshøgskole] 2003 5 s. NIH
Untitled
|
|
44. |
By, Inger-Åshild. "Fysisk trening" - et feilgrep eller et begrep for framtida? Refleksjoner rundt forslag til navneendring på kroppsøvingsfaget. "Landslaget Fysisk Fostring i Skolen" (LFF)s konferanse for høgskolekontakter; 2003-11-06 - 2003-11-07 NIH
Untitled
|
|
45. |
By, Inger-Åshild. Uteskole - Begrunnelser og erfaringer. Temamøte; 2003-10-07 - 2003-10-07 NIH
Untitled
|
|
46. |
Moser, Thomas; Berggraf Jacobsen, Einar; By, Inger-Åshild; Fjeld, Jon Besse; Fjeld, Jon Besse; Gundersen, Kjell Terje; Stokke, Rasmus. Noe nytt fra gymsalen? Erfaringer med L97 i kroppsøvingsfaget. Sluttkonferansen for Evaluering av L97; 2003-05-26 - 2003-05-27 HVL NORD USN NIH UIA
Untitled
|
2002
|
47. |
Berggraf Jacobsen, Einar; Moser, Thomas; By, Inger-Åshild; Fjeld, Jon Besse; Gundersen, Kjell Terje; Stokke, Rasmus. L97 og kroppsøvingsfaget - fra blå praktbok til grå hverdag? - Elevenes og lærernes erfaringer knyttet til den nye læreplanen i kroppsøving : Hovedrapport 2. Tønsberg: Høgskolen i Vestfold 2002 (ISBN 8278600635) 150 s. (Rapport 5/2002) HVL NORD USN NIH UIA
Untitled
|
|
48. |
By, Inger-Åshild. Barns motoriske utvikling og konsekvenser for lek og læring i barnehage og 1. klasse. Utvalget for kvalitet i grunnopplæringen (oppnevnt av Utdannings- og forskningsdepartementet)- strukturgruppens høringskonferanse; 2002-10-30 - 2002-10-30 NIH
Untitled
|
|
49. |
By, Inger-Åshild. Evaluering av L97: Hva vet vi om praksis i kroppsøvingsfaget? Eventuelle konsekvenser i videregående opplæring. Faglig pedagogisk dag for kroppsøvingslærere i videregående skole.; 2002-01-03 - 2002-01-03 NIH
Untitled
|
|
50. |
By, Inger-Åshild. Kvalitetsreformen og konsekvenser for studiene ved Norges idrettshøgskole. Åpen dag - videregående skoler; 2002-09-25 - 2002-09-25 NIH
Untitled
|