2022
|
1. |
Leganger-Krogstad, Heid. Caroline Klintborg : Vägen är allt. En introduktion till religionspedagogik för den kristna församlingen. Argument Förlag, 2021.. Tidsskrift for Praktisk Teologi (TPT) 2022 ;Volum 39.(2) s. 100-101 MF
Untitled
|
2021
|
2. |
Leganger-Krogstad, Heid. Den fjerde veggen i gudstjenesten : gudstjenesteregi og -respons. I: Forkynnelse for barn og voksne : en studie av sju gudstjenester i trosopplæringen. IKO-forlaget A/S 2021 ISBN 9788282492829. s. 58-89 MF
Untitled
|
|
3. |
Leganger-Krogstad, Heid. Regn med kirken - matematikk ungdomstrinnet. https://ressursbanken.kirken.no/nb-NO/2020/opplegg-for-skole-kirke-samarbeid/#na. MF
Untitled
|
|
4. |
Leganger-Krogstad, Heid. Sustainability in Religious Education : linear or circular understandings of time in an interreligious perspective. I: Zur Zukunft religiöser Bildung in Europa : Festschrift für Peter Schreiner. Waxmann Verlag 2021 ISBN 9783830944324. s. 85-99 MF
Untitled
|
2020
|
5. |
Leganger-Krogstad, Heid. ICCS Newsletter 24 November 2020. MF
Untitled
|
|
6. |
Leganger-Krogstad, Heid. New curriculum in Norway: Does it lead to an instrumental use of Religious Education?. MF
Untitled
|
2019
|
7. |
Leganger-Krogstad, Heid. Barns og unges respons på bibelundervisning i Den norske kirke. Oslo: MF vitenskapelig høyskole for teologi, religion og samfunn 2019 (ISBN 978-82-8404-001-1) 177 s. MF
Untitled
|
|
8. |
Leganger-Krogstad, Heid. The characteristics of non-formal religious education in a folk church : the Norwegian education reform. I: Researching Non-Formal Religious Education in Europe. Waxmann Verlag 2019 ISBN 978-3-8309-3856-9. s. 51-70 MF
Untitled
|
2018
|
9. |
Hovdenak, Sylvi Stenersen; Leganger-Krogstad, Heid. Religion som fag - sett fra elevperspektiv "RLE er egentlig et av de viktigste fagene". Prismet 2018 ;Volum 69.(1) s. 27-50 MF UiO
Untitled
|
|
10. |
Leganger-Krogstad, Heid. Bibelen i trosopplæringen. Foredrag; 2018-10-02 - 2018-10-02 MF
Untitled
|
|
11. |
Leganger-Krogstad, Heid. Hvordan foregår bibelundervisningen i trosopplæringen i Den norske kirke?. Oslo: MF vitenskapelig høyskole for teologi, religion og samfunn 2018 (ISBN 978-82-8404 000-4) 164 s. MF
Untitled
|
|
12. |
Leganger-Krogstad, Heid. Preface. I: Are you READY? : Diversity and Religious Education across Europe - the Story of the READY Project. Waxmann Verlag 2018 ISBN 9783830939429. s. 9-10 MF
Untitled
|
|
13. |
Leganger-Krogstad, Heid. Skissen til KRLE-fag – uten fagfordypning og uten basiskunnskap. Artikkel på KRLE-podden; 2018-10-21 MF
Untitled
|
|
14. |
Leganger-Krogstad, Heid. The teaching of the Bible in Education in Church. ISREV International Seminar on Religion and Values; 2018-07-27 - 2018-08-03 MF
Untitled
|
|
15. |
Leganger-Krogstad, Heid; Krupka, Bernd. Some perspectives on research generated by the Christian Education Reform in Norway. Consultation on Non-formal education; 2018-03-11 - 2018-03-14 MF UiT
Untitled
|
2017
|
16. |
Birkedal, Erling; Leganger-Krogstad, Heid; Austnaberg, Hans. Kirkelig undervisning – hva nå? : utfordringer med religionsmangfold og lav deltakelse. Prismet 2017 ;Volum 68.(3) s. 259-274 VID MF
Untitled
|
|
17. |
Leganger-Krogstad, Heid. Trosopplæring og gudstjenester : menighetsutvikling i dybde og bredde. Prismet 2017 ;Volum 68.(3) s. 243-258 MF
Untitled
|
2015
|
18. |
Horsfjord, Helene; Sørensen, Torgeir; Heiene, Gunnar Harald; Leganger-Krogstad, Heid; Holmqvist, Morten. Kompetanse, utdanning og motivasjon: en kartlegging av undervisningstjenesten i Den norske kirke. Det teologiske Menighetsfakultet 2015 MF-rapport(1:2015) MF
Untitled
|
|
19. |
Håkonseth, Asbjørn; Leganger-Krogstad, Heid; Granerud, Frode; Heitmann, Hilde; Ågedal, Jenny Marie. Tidslinjen - lærerveiledning. Verbum Forlag 2015 (ISBN 9788254312797) 280 s. MF
Untitled
|
|
20. |
Leganger-Krogstad, Heid; Langkaas, Randi; Engen, Nina; Nygård, Inger Helen; Skeie, Sindre. Konfirmantbibelen - lærerveiledning. Verbum Forlag 2015 (ISBN 9788254312780) VID MF
Untitled
|
2014
|
21. |
Leganger-Krogstad, Heid. From Dialogue to Trialogue: A Sociocultural Learning Perspective on Classroom Interaction. Journal for the Study of Religion 2014 ;Volum 27.(1) s. 104-128 MF
Untitled
|
|
22. |
Lindekleiv, Heidi Marie; Kulathilagan, Suganthy; Leganger-Krogstad, Heid; Andreassen, Bengt-Ove; Andersland, Inge; Straum, Olav Kansgar. Stridens fag. Vårt land [Avis] 2014-05-24 MF NLAH UiT
Untitled
|
2013
|
23. |
Krupka, Bernd; Leganger-Krogstad, Heid. Der Umzug des Religionsunterrichts von der Schule in die Kirche : gelingt die Einrichtung eines kirchlichen Unterrichtsprogramms für den Religionsunterricht ausserhalb der Schule in Norwegen?. Zeitschrift für Pädagogik und Theologie 2013 ;Volum 65.(1) s. 54-67 MF
Untitled
|
|
24. |
Leganger-Krogstad, Heid. An Analysis of Different Approaches to Religious Education. I: Exploring Context in Religious Education Research. Empirical, Methodological and Theoretical Perspectives. Waxmann Verlag 2013 ISBN 978-3-8309-2902-4. s. 171-191 MF
Untitled
|
2012
|
25. |
Hegstad, Harald; Leganger-Krogstad, Heid; Midttun, Ann; Mogstad, Sverre Dag; Haanes, Vidar Leif. Otto Hauglin til minne. Vårt land 2012 s. 28-28 MF
Untitled
|
|
26. |
Leganger-Krogstad, Heid. Barn og unge er kristendommens framtid. Lys og Liv 2012 ;Volum 78.(4) s. 16-17 MF
Untitled
|
|
27. |
Leganger-Krogstad, Heid. Trosopplæringen som drivhjul i menighetsutvikling? : fellesskapslæring i kirken. I: Menighetsutvikling i folkekirken : erfaringer og muligheter. Oslo: IKO-forlaget 2012 ISBN 978-82-8249-071-9. s. 67-86 MF
Untitled
|
2011
|
28. |
Leganger-Krogstad, Heid. Jesu liknelser - pedagogiske perler?. I: Bibelfortellinger : metode og formidling. Oslo: IKO-forlaget 2011 ISBN 978-82-8249-021-4. s. 152-164 MF
Untitled
|
|
29. |
Leganger-Krogstad, Heid. Teologi i snø og is : en studie av estetiske universer i snøhotell. Kirke og kultur 2011 ;Volum 116.(2) s. 183-197 MF
Untitled
|
|
30. |
Leganger-Krogstad, Heid. The religious dimension of intercultural education : contributions to a contextual understanding. LIT Verlag 2011 (ISBN 978-3-643-90085-2) 285 s. International practical theology(14) MF
Untitled
|
2010
|
31. |
Leganger-Krogstad, Heid. Kristen teologi i et multireligiøst perspektiv. I: Livstolkning i skole, kultur og kirke : festskrift til Peder Gravem. Tapir Akademisk Forlag 2010 ISBN 9788251926126. s. 45-53 MF
Untitled
|
|
32. |
Leganger-Krogstad, Heid. Trenger ikke lærere kunnskap om religioner?. Forskning.no 2010 MF
Untitled
|
|
33. |
Leganger-Krogstad, Heid; Eriksen, Thomas Hylland; Syverstad, Caroline. De norske og de nynorske. argument 2010 (4) s. 24-25 MF UiO
Untitled
|
2009
|
34. |
Leganger-Krogstad, Heid. Barnet i trosopplæringen: pedagogiske og teologiske refleksjoner over barneteologi, spiritualitet og livssyn, Sagberg, Sturla (red.). Luthersk Kirketidende 2009 ;Volum 144.(15) s. 395-396 MF
Untitled
|
|
35. |
Leganger-Krogstad, Heid. Evaluationsforschung zur Glaubenserziehungsreform in Norwegen. I: Konfirmandenarbeit erforschen : Ziele - Erfahrungen - Perspektiven. Gütersloher Verlagshaus 2009 ISBN 978-3-579-08086-4. s. 140-157 MF
Untitled
|
|
36. |
Leganger-Krogstad, Heid. The religious dimension of intercultural education : contributions to a contextual understanding. Oslo: MF Norwegian School of Theology 2009 337 s. MF
Untitled
|
|
37. |
Leganger-Krogstad, Heid; Berge, May Britt Esse. Norway : common compulsory religious education : a survey on professionalism among Norwegian school teachers. I: How teachers in Europe teach religion : an international empirical study in 16 countries. LIT Verlag 2009 ISBN 978-3-643-10043-6. s. 153-167 MF
Untitled
|
|
38. |
Leganger-Krogstad, Heid; Haanes, Elisabeth Kvadsheim. Differences in the Classroom - How to organize Religious Education in Norway. I: The religious dimension of intercultural education : contributions to a contextual understanding. Oslo: MF Norwegian School of Theology 2009 s. 156-183 MF
Untitled
|
|
39. |
Skeie, Geir; Lied, Sidsel; Leganger-Krogstad, Heid; Afdal, Geir. Gode lærere må kunne livssyn. Vårt land 2009 s. 3- MF UIS HINN
Untitled
|
2008
|
40. |
Leganger-Krogstad, Heid. En forretningsmann hadde to sønner. Religionspædagogisk Forum 2008 ;Volum 2.(1) s. 40-53 MF
Untitled
|
|
41. |
Leganger-Krogstad, Heid. Learning religion without involving experience?. I: Neo-Aristotelianism and the practice of theorizing religious education. Brill Academic Publishers 2008 s. 363-376 MF
Untitled
|
|
42. |
Leganger-Krogstad, Heid. Pedagogisk innhold og utvikling. I: Kunnskap, opplevelse og tilhørighet : evaluering av forsøksfasen i Den norske kirkes trosopplæringsreform. Fagbokforlaget 2008 s. 123-142 MF
Untitled
|
|
43. |
Leganger-Krogstad, Heid. Religions- og livssynsdidaktikk. I: Didaktikk for grunnskolen : fellestrekk og særdrag i et fagdidaktisk mangfold. Fagbokforlaget 2008 s. 175-205 MF
Untitled
|
|
44. |
Leganger-Krogstad, Heid. Smake og kjenne. Lys og Liv 2008 ;Volum 74.(4) s. 16-17 MF
Untitled
|
|
45. |
Leganger-Krogstad, Heid. St. Michaels-Messe - ein kooperatives Bildungsprojekt zwischen Kirchengemeinde und politischer Kommune in Lommedalen in Bærum/Norwegen. I: Evangelisches Bildungshandeln im Gemeinwesen. Comenius-Institut: Münster 2008 s. 51-53 MF
Untitled
|
2007
|
46. |
Hauglin, Otto; Engedal, Leif Gunnar; Leganger-Krogstad, Heid; Midttun, Ann; Mogstad, Sverre Dag. Videreutvikling og oppsummering av forsøkene : Underveisrapport 3. Oslo: Etor 2007 105 s. MF
Untitled
|
|
47. |
Keast, John; Leganger-Krogstad, Heid. Religious dimension of intercultural education : a whole school approach. I: Religious diversity and intercultural education : a reference book for schools. Strasbourg: Council of Europe Publishing 2007 s. 115-121 MF
Untitled
|
|
48. |
Krupka, Bernd; Leganger-Krogstad, Heid. Das Grösste unter ihnen - die Glaubenserziehungsreform in Norwegen. I: Handbuch - Arbeit mit Kindern : evangelische Perspektiven. Gütersloher Verlagshaus 2007 s. 518-527 MF UiT
Untitled
|
|
49. |
Leganger-Krogstad, Heid. Analytiske perspektiver på lokal didaktisk og teologisk refleksjon. I: Videreutvikling og oppsummering av forsøkene : Underveisrapport 3. Oslo: Arbeidsfellesskapet ved Diakonhjemmet høgskole og Det teologiske Menig 2007 s. 34-42 MF
Untitled
|
|
50. |
Leganger-Krogstad, Heid. Babysangen i pedagogisk lys. I: Barneteologi og kirkens ritualer : perspektiver på trosopplæring, barn og konfirmanter. Oslo: Det praktisk-teologiske seminar 2007 s. 129-141 MF
Untitled
|