2024
|
1. |
Burner, Tony. For mange mastergrader?. NRK Dagsnytt Atten [TV] 2024-01-24 USN
Untitled
|
|
2. |
Burner, Tony. Formative assessment when using AI: Opportunities and challenges. ICSEI Congress 2024; 2024-01-09 - 2024-01-12 USN
Untitled
|
|
3. |
Burner, Tony. Nei, vi har ikke en "mastersyke". VG : Verdens gang 2024 USN
Untitled
|
|
4. |
Burner, Tony. Språkets magi: fakta og myter om språk(innlæring). Lørdagsuniversitetet; 2024-02-03 - 2024-02-03 USN
Untitled
|
|
5. |
Burner, Tony; Porto, Melina. Exploring the relations between language education and human rights education. Human Rights Education Review (HRER) 2024 ;Volum 7.(1) s. 1-4 USN
Untitled
|
|
6. |
Kvaale-Conateh, Lamin Andre; Burner, Tony. Kunnskapsløftet. Store Norske Leksikon 2024 UIS HVL
Untitled
|
2023
|
7. |
Burner, Tony. A Review of Formative Language Assessment Research and Implications for Practitioners. I: Innovation in Learning-oriented Language Assessment. Palgrave Macmillan 2023 ISBN 978-3-031-18949-4. s. 13-26 USN
Untitled
|
|
8. |
Burner, Tony. EFL teachers teaching minority language students in Norway. 67th Comparative International Education Society conference; 2023-02-18 - 2023-02-22 USN
Untitled
|
|
9. |
Burner, Tony. Engelsk (skolefag). Store Norske Leksikon (Nettutgaven) 2023 USN
Untitled
|
|
10. |
Burner, Tony. Evaluering av fagfornyelsen, delrapport 2. Programmøte vitenskapelig ansatte GLU 1-7; 2023-08-08 - 2023-08-08 USN
Untitled
|
|
11. |
Burner, Tony. Hvilke språk kan du?. Lørdagsuniversitetet; 2023-10-28 - 2023-10-28 USN
Untitled
|
|
12. |
Burner, Tony. Hvordan forstår og praktiserer lærere LK20?. Fagdag; 2023-10-18 - 2023-10-18 USN
Untitled
|
|
13. |
Burner, Tony. Hvordan jobber vi med mangfold i utdanning og arbeidsliv?. Gjengangeren 2023 USN
Untitled
|
|
14. |
Burner, Tony. Lærere opplever større frihet etter fagfornyelsen. Utdanningsnytt.no 2023 USN
Untitled
|
|
15. |
Burner, Tony. Make the disputas great again!. Khrono.no 2023 USN
Untitled
|
|
16. |
Burner, Tony. Mangfold i utdanning og arbeidsliv. Lørdagsuniversitetet; 2023-02-11 - 2023-02-11 USN
Untitled
|
|
17. |
Burner, Tony. Politikerne må våge å fjerne noen tester i skolen. Utdanningsnytt.no 2023 USN
Untitled
|
|
18. |
Burner, Tony. Primary school EFL teachers implementing an ambitious 21st century skills curriculum. The 20th Biennial EARLI Conference; 2023-08-22 - 2023-08-26 USN
Untitled
|
|
19. |
Burner, Tony. Språkarbeid med minoritetsspråklige. Dilemmaer og utfordringer med mangfoldsarbeid i utdanning; 2023-11-27 - 2023-11-27 USN
Untitled
|
|
20. |
Burner, Tony. Språkopplæring for nyankomne er problematisk på flere måter, ikke bare i engelsk. Utrop - Norges første flerkulturelle avis 2023 USN
Untitled
|
|
21. |
Burner, Tony. The implemenation of English curriculum in primary schools. Evaluation and Assessment (EnA); 2023-05-31 - 2023-05-31 USN
Untitled
|
|
22. |
Burner, Tony. Vold mot lærere i skolen. NRK Buskerud [Radio] 2023-05-24 USN
Untitled
|
|
23. |
Burner, Tony. Vold og overgrep mot lærere - hva skal vi gjøre?. Drammens tidende 2023 s. 10-10 USN
Untitled
|
|
24. |
Burner, Tony; Alvestad, Karl Christian; Gustavsen, Trond Stølen; Kacerja, Suela; Ruud, Lise Camilla; Salvesen, Geir Sigvard; Schipor, Delia. EvaFag 2025: Evaluering av Fagfornyelsen: Suksess, muligheter, spenninger og hindringer i implementering av LK20 i fire fag. Arbeidspakke 1, Delrapport 2. Universitetet i Sørøst-Norge 2023 89 s. USN
Untitled
|
|
25. |
Burner, Tony; Alvestad, Karl Christian; Salvesen, Geir Sigvard; Kacerja, Suela. Demokratilæring er mye mer enn skole og samfunnsfag. Drammens tidende 2023 USN
Untitled
|
|
26. |
Burner, Tony; Carlsen, Christian. How do English language teachers adapt to the growing linguistic diversity in their classrooms?. USN UiB
Untitled
|
|
27. |
Burner, Tony; Carlsen, Christian. Teachers' multilingual beliefs and practices in English classrooms: A scoping review. Review of Education 2023 ;Volum 11.(2) USN
Untitled
|
|
28. |
Burner, Tony; Talmo, Tord Mjøsund. Forskningspolitikk er sexy. Khrono.no 2023 USN NTNU
Untitled
|
|
29. |
Carlsen, Christian; Burner, Tony. Undervisningsressurser for nyankomne elever. Bedre Skole 2023 s. 60-63 USN
Untitled
|
|
30. |
Jones, Mari-Ana Myfanwy; Grevle, Tessa Eriksen; Dehlin, Erlend; Burner, Tony; Bubb, Sara. Opportunities and Dilemmas in Interactions between the Education Sector and Academia. Nordic Journal of Comparative and International Education (NJCIE) 2023 ;Volum 7.(4) s. 1-6 USN OSLOMET NTNU
Untitled
|
|
31. |
Møller, Geir; Bergsgard, Nils Asle; Salvesen, Geir Sigvard; Burner, Tony. EvaFag 2025: Evaluering av fagfornyelsen. Mellom frihet og struktur - evaluering av fagfornyelsen i grunnskolen. Arbeidspakke 2, Delrapport 1.. Universitetet i Sørøst-Norge 2023 (ISBN 9788272067556) 121 s. USN
Untitled
|
|
32. |
Svendsen, Bodil Louise; Burner, Tony. Gifted Students and Gradeless Formative Assessment: A Case Study From Norway. Journal for the Education of the Gifted 2023 ;Volum 46.(3) s. 259-275 USN NTNU
Untitled
|
2022
|
33. |
Bergsgard, Nils Asle; Alvestad, Karl Christian; Brazier, Eirik; Burner, Tony; Gustavsen, Trond Stølen; Hjardemaal, Finn Rudolf; Kacerja, Suela; Møller, Geir Holtan; Ruud, Lise Camilla; Salvesen, Geir Sigvard; Schipor, Delia. EvaFag 2025: Evaluering av fagfornyelsen : «Det er jo ikke sånn at vi skal finne opp kruttet når ting virker» Kontinuitet og endring i fag og klasserom som følge av implementering av fagfornyelsen. Første samlerapport. Universitetet i Sørøst-Norge 2022 (ISBN 978-82-7206-675-7) 33 s. TF USN
Untitled
|
|
34. |
Burner, Tony. A minority teacher's perspectives on language teaching, belonging, and citizenship. Multidisciplinary Approaches to Migration and Multilingualism; 2022-10-22 - 2022-10-23 USN
Untitled
|
|
35. |
Burner, Tony. A review of formative language assessment research and implications for practice. 47th Annual International Association for Educational Assessment Conference; 2022-10-02 - 2022-10-06 USN
Untitled
|
|
36. |
Burner, Tony. Assessments of and for LBC. I: The Routledge handbook of language learning and teaching beyond the classroom. Routledge 2022 ISBN 9781003048169. s. 286-296 USN
Untitled
|
|
37. |
Burner, Tony. Eksamen kan ikke dokumenteres som rettferdig. Utdanning [Fagblad] 2022-05-04 USN
Untitled
|
|
38. |
Burner, Tony. Flerspråklige og flerkulturelle barn og unge. Skolemøtet for Rogaland; 2022-11-18 - 2022-11-18 USN
Untitled
|
|
39. |
Burner, Tony. Flerspråklighet, minoritetsspråklige. Konferanse voksenopplæring; 2022-05-04 - 2022-05-04 USN
Untitled
|
|
40. |
Burner, Tony. Gode vurderingspraksiser i engelsk. Seminar; 2022-03-17 - 2022-03-17 USN
Untitled
|
|
41. |
Burner, Tony. Gode vurderingspraksiser i skolen. FORM 2022 ;Volum 56.(3) s. 4-5 USN
Untitled
|
|
42. |
Burner, Tony. Jeg har ikke møtt én sint eller oppgitt lærer som lar pandemien overskygge gleden i jobben. Drammens tidende 2022 USN
Untitled
|
|
43. |
Burner, Tony. Likestilling, mangfold og inkludering. Rønnaug og Bjarne snakker om kjønn podcast [Radio] 2022-11-11 USN
Untitled
|
|
44. |
Burner, Tony. Ny vår for alternative vurderingsformer, eller gedigent tilbakefall?. Skolelederkonferansen: Skolen i en digital utvikling; 2022-10-28 - 2022-10-28 USN
Untitled
|
|
45. |
Burner, Tony. Prosjektet Evaluering av Fagfornyelsen. Programmøte vitenskapelig ansatte GLU; 2022-08-09 USN
Untitled
|
|
46. |
Burner, Tony. På tide å tenke nytt rundt eksamen?. Skolenes Landsforbund podcast [Radio] 2022-09-12 USN
Untitled
|
|
47. |
Burner, Tony. The integration of multilingual and multicultural children in four European countries: An ERASMUS+ project. ISL instituttseminar; 2022-04-25 - 2022-04-26 USN
Untitled
|
|
48. |
Burner, Tony. Veilederrollen i endring. Veilederforum; 2022-05-11 - 2022-05-11 UIS
Untitled
|
|
49. |
Burner, Tony. Vurdering for læring... er studentene mer forberedt enn oss?. Programansvarligforum; 2022-09-19 - 2022-09-19 USN
Untitled
|
|
50. |
Burner, Tony. Vurdering og digitale verktøy. Pedagogisk bruk av IKT; 2022-03-07 - 2022-03-07 USN
Untitled
|