Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Søkekriterier:
Fra: 2020   Til: 2021   Enhet: Institutt for pedagogikk (UiB)   Underkategori: Vitenskapelig antologi/Konferanseserie   Underkategori: Vitenskapelig monografi   Underkategori: Vitenskapelig kommentarutgave   Underkategori: Rapport   Underkategori: Vitenskapelig Kapittel/Artikkel/Konferanseartikkel   Underkategori: Faglig kapittel   Underkategori: Vitenskapelig artikkel   Underkategori: Vitenskapelig oversiktsartikkel/review   Underkategori: Leder   Underkategori: Fagartikkel   Underkategori: Lærebok   Underkategori: Fagbok   Underkategori: Doktorgradsavhandling   Alle publ. kanaler

Viser treff 1-50 av 168 << Forrige 1 2 3 4    Neste >>

2021
1 Abamosa, Juhar Yasin.
Social inclusion of refugees into higher education: policies and practices of universities in Norway. Educational review (Birmingham) 2021 s. -
UiB Untitled
 
2 Abamosa, Juhar Yasin.
The Peripherality of Social Inclusion of Refugees into Higher Education: Insights from Practices of Different Institutions in Norway. Higher Education Policy 2021
UiB Untitled
 
3 Baerheim, Anders; Ness, Ingunn Johanne; Raaheim, Arild.
Reflexivity in Interprofessional Workplace Learning. International Journal of Social Policy & Education 2021 ;Volum 3.(6) s. 68-74
UiB Untitled
 
4 Bingen, Hanne Maria S.
Aktiv læring og integrert bruk av digitale verktøy i læringsaktiviteter: Om sykepleierstudenters læringsprosesser ved omvendt undervisning i naturvitenskapelige emner. Active learning and integrated use of digital tools in learning activities: About nursing students’ learning processes using flipped classroom in biosciences. Oslo: Vid vitenskapelige høgskole 2021 (ISBN 978-82-93490-89-0) 142 s. VID vitenskapelige høgskole - avhandlinger(34)
VID LDH UiB Untitled
 
5 Bjørkelo, Brita; Almås, Aslaug Grov; Helleve, Ingrid.
Perceived adequate education in ethics: A way to tap into ethical SNS dilemma awareness?. Seminar.net - Media, technology and lifelong learning 2021 ;Volum 17.(1) s. 2-13
PHS HVL UiB Untitled
 
6 Braun, Edith; Esterhazy, Rachelle; Kordts, Robert.
Research on Teaching and Learning in Higher Education. Waxmann Verlag 2021 (ISBN 9783830940265) 170 s.
UiB Untitled
 
7 Børhaug, Kjetil; Homme, Anne; Olsen, Torjer Andreas; Ludvigsen, Kari.
Barnehageeigarane og rammeplanen. I: Implementeringen av rammeplan for barnehagen. Underveisrapport fra prosjektet Evaluering av implementering av rammeplan for barnehagen. Bergen: NORCE Samfunn 2021 ISBN 978-82-8408-129-8. s. 104-140
HVL UiB UiT Untitled
 
8 Czerniawski, Gerry; MacPhail, Ann; Vanassche, Eline; Ulvik, Marit; Guberman, Ainat; Oolbekkink-Marchan, Helma.
Researching the professional learning needs of teacher educators: results from international research. I: Teacher Educators and their Professional Development Learning from the Past, Looking to the Future. Routledge 2021 ISBN 9780367769086. s. 28-42
UiB Untitled
 
9 Danielsen, Anne G.
Lærerens arbeid med livsmestring. Fagbokforlaget 2021 (ISBN 978-82-450-3449-3) 224 s.
UiB Untitled
 
10 Diseth, Åge Røssing.
Psykologi 1. Cappelen Damm AS 2021 (ISBN 9788202674052) 360 s.
UiB Untitled
 
11 Dysthe, Olga.
Opportunities and challenges of dialogic pedagogy in art museum education. Dialogic Pedagogy: An International Online Journal 2021 ;Volum 9. s. A1-A36
UiB Untitled
 
12 Eide, Helene Marie Kjærgård; Danielsen, Hilde.
En rammeplan i bevegelse. Barnehagefolk 2021 ;Volum 2021.(4)
NORCE UiB Untitled
 
13 Eide, Helene Marie Kjærgård; Danielsen, Hilde; Sataøen, Svein Ole; Olsen, Torjer Andreas.
Barnehagestudien. I: Implementeringen av rammeplan for barnehagen. Underveisrapport fra prosjektet Evaluering av implementering av rammeplan for barnehagen. Bergen: NORCE Samfunn 2021 ISBN 978-82-8408-129-8.
HVL NORCE UiB UiT Untitled
 
14 Enberg, Katja; Harlap, Yael.
Joining forces for sustainability education – Sustainability Education Collective at the University of Bergen. Nordic Journal of STEM Education 2021 ;Volum 5.(1)
UiB Untitled
 
15 Gjerde, Vegard; Jr, Robert Morris Gray; Holst, Bodil; Kolstø, Stein Dankert.
The Covid-19 shutdown: when studying turns digital, students want more structure. Physics Education 2021
UiB Untitled
 
16 Guberman, Ainat; MacPhail, Ann; Ulvik, Marit; Oolbekkink-Marchand, Helma W..
Teacher educators’ professional life stories across four countries: intertwining personal and contextual effects. I: Teacher Educators and their Professional Development Learning from the Past, Looking to the Future. Routledge 2021 ISBN 9780367769086. s. 106-119
UiB Untitled
 
17 Halmrast, Hanne Holden; Gulbrandsen, Ingrid P.; Sjøvold, Jon Martin; Stampe, Peder Laumb; Ulvik, Marit; Kvam, Edel Karin.
Evaluering av veiledning av nyutdannede nytilsatte lærere. Kortversjon av sluttrapport 2021. Oslo: Rambøll Management Consulting AS 2021 38 s.
UiB Untitled
 
18 Halmrast, Hanne Holden; Gulbrandsen, Ingrid P.; Sjøvold, Jon Martin; Stampe, Peder Laumb; Ulvik, Marit; Kvam, Edel Karin.
Evaluering av veiledning av nyutdannede nytilsatte lærere. Sluttrapport 2021. Oslo: Rambøll Management Consulting AS 2021 199 s.
UiB Untitled
 
19 Halvorsen, Øyvind Wiik.
Aktørskap hjå norsklærarar i vidaregåande skule - Ein sosiokulturell intervjustudie. Bergen: UiB 2021 143 s.
UiB Untitled
 
20 Halvorsen, Øyvind Wiik.
Faglege identitetsforhandlingar i ein fleirstemmig norsklærarrøyndom. Acta Didactica Norden (ADNO) 2021 ;Volum 15.(2)
UiB Untitled
 
21 Harlap, Yael; Riese, Hanne.
Race talk and white normativity: classroom discourse and narratives in Norwegian higher education. Teaching in Higher Education 2021 s. -
UiB Untitled
 
22 Harlap, Yael; Riese, Hanne.
“We don’t throw stones, we throw flowers”: race discourse and race evasiveness in the Norwegian university classroom. Ethnic and Racial Studies 2021
UiB Untitled
 
23 Heggli, Gry.
Omgangsskolelæreren i allmueskolen. Leseopplæring mellom tekster og talemål. Scandinavian Academic Press 2021 (ISBN 9788230402863) 195 s.
UiB Untitled
 
24 Helleve, Ingrid; Almås, Aslaug Grov.
Klasserommet som møteplass i ei digital tid. I: Folkehelse og livsmestring i skolen; i fag, på tvers av fag og som en helhetlig tilnærming. Fagbokforlaget 2021 ISBN 9788245034592. s. 51-70
UiB HVL Untitled
 
25 Helleve, Ingrid; Eide, Liv; Ulvik, Marit.
Case-based teacher education preparing for diagnostic judgement. European Journal of Teacher Education 2021 s. -
UiB Untitled
 
26 Hesjedal, Elisabeth.
Educational psychology counsellors’ views about children’s participation in educational decision-making: A thematic analysis. The International Journal of Children's Rights 2021 ;Volum 29.(3) s. 640-661
UiB Untitled
 
27 Hillen, Prof. Andrea Stefanie; Wolcott, Peter; Schaffer, Connie; Lazareva, Aleksandra; Jr, Robert Morris Gray.
Assessment theory, policy, and practice in higher education - Integrating feedback into student learning. Waxmann Verlag 2021 (ISBN 978-3-8309-4478-2) 150 s.
UiB UIA Untitled
 
28 Hilt, Line Torbjørnsen.
Hvordan bør skolen sørge for fellesskapsdanning i et flerkulturelt samfunn?. I: Grunnspørsmål i pedagogikken. Fagbokforlaget 2021 ISBN 9788245035476. s. 45-68
UiB Untitled
 
29 Hilt, Line Torbjørnsen.
Hvordan bør skolen tilrettelegge for elevenes moralske danning?. I: Grunnspørsmål i pedagogikken. Fagbokforlaget 2021 ISBN 9788245035476. s. 169-198
UiB Untitled
 
30 Hilt, Line Torbjørnsen; Riese, Hanne.
Hybrid forms of education in Norway: a systems theoretical approach to understanding curriculum change. Journal of Curriculum Studies 2021 s. -
UiB Untitled
 
31 Hilt, Line Torbjørnsen; Torjussen, Lars Petter Storm.
Hva er bærekraftig utdanning? Grønne dyder og karakterdanning i den antropocene tidsalder. I: Grunnspørsmål i pedagogikken. Fagbokforlaget 2021 ISBN 9788245035476. s. 69-94
UiB Untitled
 
32 Hole, Torstein Nielsen; Velle, Gaute; Helleve, Ingrid; Ulvik, Marit; Sætre, Jon Helge; Brøske, Brit Ågot; Raaheim, Arild.
Learning and personal epistemologies among students in three work placement settings. Education Inquiry 2021 s. -
HVL NORCE UiB NMH Untitled
 
33 Homme, Anne; Danielsen, Hilde; Eide, Helene Marie Kjærgård.
Diskusjon og avslutning. I: Implementeringen av rammeplan for barnehagen. Underveisrapport fra prosjektet Evaluering av implementering av rammeplan for barnehagen. Bergen: NORCE Samfunn 2021 ISBN 978-82-8408-129-8.
NORCE UiB Untitled
 
34 Homme, Anne; Danielsen, Hilde; Ludvigsen, Kari.
Implementeringen av rammeplan for barnehagen. Underveisrapport fra prosjektet Evaluering av implementering av rammeplan for barnehagen. Bergen: NORCE Samfunn 2021 (ISBN 978-82-8408-129-8) 276 s.
UiB NORCE HVL Untitled
 
35 Horne, Rolf; Lea, Kjersti Elisabet.
Praxeologiske perspektiver. Professorens habitus og kampen for sykepleievitenskap som autonomt fag. Forlaget HEXIS 2021 (ISBN 9788799205097) 376 s.
UiB HVL Untitled
 
36 Jeno, Lucas Matias; Diseth, Åge Røssing; Grytnes, John-Arvid.
Testing the METUX Model in Higher Education: Interface and Task Need–Satisfaction Predict Engagement, Learning, and Well-Being. Frontiers in Psychology 2021 ;Volum 12.(631564)
UiB Untitled
 
37 Jeno, Lucas Matias; Nyléhn, Jorun; Hole, Torstein N.; Raaheim, Arild; Velle, Gaute; Vandvik, Vigdis.
Motivational Determinants of Students’ Academic Functioning: The Role of Autonomy-support, Autonomous Motivation, and Perceived Competence. Scandinavian Journal of Educational Research 2021 ;Volum 67.(2) s. 194-211
UiB HVL Untitled
 
38 Jr, Robert Morris Gray; Lazareva, Aleksandra.
When the past and future collide: Digital technologies and assessment in Norwegian higher education. I: Assessment theory, policy, and practice in higher education - Integrating feedback into student learning. Waxmann Verlag 2021 ISBN 978-3-8309-4478-2. s. 39-58
UIA UiB Untitled
 
39 Klykken, Fride Haram.
‘Are we going to do that now?’ Orientations and response-abilities in the embodied classroom. Pedagogy, Culture & Society 2021 ;Volum 31.(5) s. 1079-1095
UiB Untitled
 
40 Klykken, Fride Haram.
Implementing continuous consent in qualitative research. Qualitative Research 2021 ;Volum 22.(5) s. 795-810
UiB Untitled
 
41 Gjerde, Vegard.
Integrating Cognitive Learning Strategies into Physics Instruction : Developing students’ approaches to physics and learning. Universitetet i Bergen 2021
UiB Untitled
 
42 Kordts, Robert; Bücker, Diana; Schulte, Rebecca.
“Ich bin froh darüber, dass das so passiert ist”: Scholarship of Teaching and Learning im digitalen Umbruch [“I’m glad that it happenend this way” – Scholarship of Teaching and Learning in the digital change].. I: Hochschule auf Abstand. Ein multiperspektivischer Zugang zur digitalen Lehre [University in distance. A multiperspective approach to digital teaching]. Transcript Verlag 2021 ISBN 978-3-8394-5690-3. s. 263-276
UiB Untitled
 
43 Kordts, Robert; Kenneweg, Anne Cornelia.
Forschung in der Hochschuldidaktik. Forschung für die Praxis und Forschung aus der Praxis [Research in academic development: Research for practice and research in practice]. I: Handbuch Hochschuldidaktik [Handbook Educational Development]. UTB Verlag 2021 ISBN 9783825254087. s. 393-406
UiB Untitled
 
44 Kordts, Robert; Schaper, Niclas; Scholkmann, Antonia; Szczyrba, Birgit.
Handbuch Hochschuldidaktik [Handbook Educational Development]. UTB Verlag 2021 (ISBN 9783825254087) 500 s.
UiB Untitled
 
45 Kordts, Robert; Wagner, Dietrich; Sidler, Claudio; Tinsner-Fuchs, Karen; Dilger, Bernadette; Brahm, Taiga.
Cultivating a culture of experimentation in higher-education teaching and learning: Evaluation of recent experiences and transfer to the new-normal. Zeitschrift für Hochschulentwicklung 2021
UiB Untitled
 
46 Kristensen, Sara Madeleine Eriksen; Danielsen, Anne G; Jeno, Lucas Matias; Larsen, Torill Marie Bogsnes; Urke, Helga Bjørnøy.
The Within-Person Effect of Psychological Distress on Social Self-Efficacy: A Random Intercept Cross-Lagged Panel Model. Journal of Research on Adolescence 2021
UiB Untitled
 
47 Krumsvik, Rune Johan.
Classroom management in a time of upheaval. Nordic Journal of Digital Literacy 2021 ;Volum 16.(3-4) s. 91-101
UiB Untitled
 
48 Krumsvik, Rune Johan.
Det pedagogiske perspektivet på gutters skoleprestasjoner – et blikk på kunnskapsgrunnlaget. I: Hva vet vi om skoleprestasjoner? Ulike perspektiver på skolegang og skoleprestasjoner. Fagbokforlaget 2021 ISBN 9788245033243. s. 25-66
HVO UiB Untitled
 
49 Krumsvik, Rune Johan.
Digital pluralisme, digital danning og digitale skiller. I: Elev i skolen 5-10 : Mangfold og mestring. Cappelen Damm Akademisk 2021 ISBN 9788202659349. s. 245-265
HVO UiB Untitled
 
50 Krumsvik, Rune Johan.
Editorial. Nordic Journal of Digital Literacy 2021 ;Volum 16.(2) s. 46-49
UiB Untitled
 
    Vis neste liste