Cristin-prosjekt-ID: 502086
Sist endret: 8. august 2019, 09:31

Cristin-prosjekt-ID: 502086
Sist endret: 8. august 2019, 09:31
Prosjekt

Interpreter students' development of professional characteristics as interpreters for deafblind individuals: Evidence-based practice and Bildung processes

prosjektleder

Gro Hege Saltnes Urdal
ved Institutt for språk, litteratur, matematikk og tolking ved Høgskulen på Vestlandet

prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet

  • Høgskulen på Vestlandet

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Humaniora

Kategorier

Prosjektkategori

  • Doktorgradsprosjekt

Kontaktinformasjon

Sted
Gro Hege Saltnes Urdal

Tidsramme

Avsluttet
Start: 5. mars 2012 Slutt: 30. juni 2019

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Interpreter students' development of professional characteristics as interpreters for deafblind individuals: Evidence-based practice and Bildung processes

Tittel

Studenters profesjonelle utvikling på vei mot å bli tolk for døvblinde: evidensbasert praksis og Bildung

Vitenskapelig sammendrag

Mål

Å undersøke hvordan studenter utdannes og dannes på vei mot å bli tolk for døvblinde- hvordan forstår de døvblindhet og det å skulle være tolk for døvblinde, i løpet av studiet?

Om prosjektet

Prosjektets mål er å undersøke studentenes utdannings- og danningsprosesser på vei mot å bli tolk for døvblinde. Gjennom å studere studentenes uttalte tanker og forståelse, konstruert i et samspill, er målet å få et innblikk i hvordan de utvikler sin evidensbaserte praksis og hvilke diskurser de trekker veksler på ved konstruksjon av deres profesjonelle identitet som tolk for døvblinde.  

prosjektdeltakere

prosjektleder

Gro Hege Saltnes Urdal

  • Tilknyttet:
    Prosjektleder
    ved Institutt for språk, litteratur, matematikk og tolking ved Høgskulen på Vestlandet
1 - 1 av 1

Resultater Resultater

Conquering the Interpreter’s Operational Space: Sign Language Interpreting Students and their Acculturation to Deafblind Clients .

Urdal, Gro Hege Saltnes. 2017, International Journal of Interpreter Education. HVLVitenskapelig artikkel
1 - 1 av 1