Cristin-prosjekt-ID: 462338
Sist endret: 9. mars 2015, 13:42

Cristin-prosjekt-ID: 462338
Sist endret: 9. mars 2015, 13:42
Prosjekt

Musical gameplay. Experience, action and learning in the world of video games.

prosjektleder

Sigrid Jordal Havre
ved Institutt for kunstfag ved Høgskulen på Vestlandet

prosjekteier / koordinerende forskningsansvarlig enhet

  • Institutt for kunstfag ved Høgskulen på Vestlandet

Klassifisering

Vitenskapsdisipliner

Musikkpedagogikk

Emneord

Musikkpedagogikk • Populærkultur • Dataspill • Digitale medier

Kategorier

Prosjektkategori

  • Doktorgradsprosjekt

Kontaktinformasjon

Telefon
93219381
Sted
Sigrid Jordal Havre

Tidsramme

Avsluttet
Start: 1. august 2013 Slutt: 31. desember 2017

Beskrivelse Beskrivelse

Tittel

Musical gameplay. Experience, action and learning in the world of video games.

Populærvitenskapelig sammendrag

Mål

To identify and examine musical practises and aspects of learning and identity in digital games and game culture.  

 

Om prosjektet

The purpose of this research is to investigate how musical agency can be constructed in playing video games and by being a part of the Internet game culture. This research is designed as an instrumental multiple case study consisting of three separate cases.  Each case represents a different way of interacting with music in the gaming context and is expected to provide a unique perspective on how musical agency can be constructed, as well as issues regarding learning and identity in the world of video games. The musical gameplay phenomenon is transnational, and the participants of the research are game music composers, fan artists, music game performers and game developers from different parts of the world.  The theoretical framework includes play and game theories as well as psychological, sociocultural and digital cultural perspectives on the concepts of game experience, learning, and culture.

Veiledere

Professor Lauri Väkevä, Sibelius Academy, University of the Arts Helsinki. Professor Andrew Brown, Queensland Conservatory of Music, Griffith University Førsteamanuensis Catharina Christophersen, Høgskolen i Bergen

prosjektdeltakere

prosjektleder

Sigrid Jordal Havre

  • Tilknyttet:
    Prosjektleder
    ved Institutt for kunstfag ved Høgskulen på Vestlandet
1 - 1 av 1

Resultater Resultater

Musical Gameplay: Designing a case study.

Havre, Sigrid Jordal. 2014, Presentasjon. HVLVitenskapelig foredrag

Musical Gameplay: experience, action and learning in the world of video games.

Havre, Sigrid Jordal. 2014, Presentasjon ved åpning av utsilling av forskningsarbeid ved Senter for Kunst, Kultur og Kommunikasjon . HVLFaglig foredrag

Paperpresentasjon: Possibilities and challenges of researching music gaming environments using virtual ethnographic methods.

Havre, Sigrid Jordal. 2014, Nordisk nettverk for musikkpedagogisk forskning 2014 (PhD dagene). HVLVitenskapelig foredrag

Musical gameplay: a theoretical exploration.

Havre, Sigrid Jordal; Väkevä, Lauri. 2014, Sempre MET2014: Researching Music, Education, Technology: Critical Insights. HVLVitenskapelig foredrag
1 - 5 av 6 | Neste | Siste »