Thomas Nordahl
Institutt for kommunikasjon og kultur (Professor ii) - Handelshøyskolen BI
Senter for praksisrettet utdanningsforskning (Professor) - Høgskolen i Innlandet
Vitenskapsdisipliner
Emner
Prosjekter
Implementering av LP-modellen i Danmark
"Det er fedt" - et frivillig 11- skoleår?
Veileder for utvikling av sosial kompetanse
Porsgrunn kommune: Klart vi kan
Klasseledelse, lærerautoritet og læringsutbytte
Veileder for utvikling av sosial kompetanse
Evaluering av LP-modellen Norge (LP6)
"Kvaliøs" Kvalitet i grunnskolen i Indre Østfold.
Evaluering av LP-modellen Norge (LP-2)
Skoler med små kjønnsforskjeller
Evaluering av LP-modellen Norge (LP3)
Evaluering av LP-modellen Norge (LP2)
Gutter i skolen - Vardal ungdomsskolekrets
Læringsmiljø og pedagogisk analyse (LP)
Intervju av barn i barnehage ved bruk av lyd, bilde, animasjoner og spill.
Evaluering av LP-modellen (LP1)
Bedre læringsmiljø - handlingsrettet veileder
Bruk av digitale verktøy - eleven som aktiv kunnskapsprodusent
Evaluering av implementering av LP-modellen i danske barnehager
Kjennetegn på skoler med lav forekomst av atferdsproblemer
Bedre læringsmiljø - handlingsrettet veileder
Tilpasset opplæring og pedagogisk praksis
Med rom for alle og blikk for den enkelte
Evaluering av LP-modellen Norge (LP 5)
Hva spiller mest inn på skoleprestasjoner?
Evaluering av LP-modellen (LP3)
Gjennomføring av to kvantitative spørreundersøkelser i perioden 2007 - 2010 :
del III
Det må være rom for begge deler – et skolebasert utviklingsarbeid
Undervisning, læringsmiljø og læringsutbytte
Forskningsgrupper
Forskningsresultater i Cristin
Forskningsresultater i Cristin (389)