Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 99 << Forrige 1 2    Neste >>

2024
1 Shavard, Galina; Afdal, Hilde Wågsås; Mausethagen, Sølvi.
Redefining teacher quality in the context of increased accountability in Norway: Professional ethics as practiced. I: Teacher Ethics and Teaching Quality in Scandinavian Schools: New Reflections, Future Challenges, and Global Impacts. Routledge 2024 ISBN 978-1-032-50930-3. s. 19-33
HINN OSLOMET HIOF Untitled
 
2023
2 Afdal, Hilde Wågsås; Lorentzen, Marte.
Bachelor- og masteroppgaver som uttrykk for forskningsbasering i lærerutdanningene. I: En forskningsbasert skole? Forskningens plass i lærerutdanning og skole. Universitetsforlaget 2023 ISBN 9788215065540. s. 149-175
OSLOMET HIOF Untitled
 
3 Afdal, Hilde Wågsås; Maaranen, Katriina.
Teachers’ professional space for decision-making when planning: The cases of Finland, Norway, and the United States. Research in Comparative and International Education 2023 ;Volum 18.(4) s. 507-527
HIOF Untitled
 
4 Brynildsen, Stine; Staal, Sigrun; Afdal, Hilde Wågsås.
S3-E2: Vurderingspraksiser og lærelyst i Fredrikstadskolen. SoundCloud [Internett] 2023-11-05
HIOF OSLOMET Untitled
 
5 Lorentzen, Marte; Afdal, Hilde Wågsås.
Final Thesis in Teacher Education. EARLI 2023; 2023-08-22 - 2023-08-25
OSLOMET NTNU Untitled
 
6 Nagel, Ilka Marie Luise; Gudmundsdottir, Greta Björk; Afdal, Hilde Wågsås.
Teacher educators’ professional agency in facilitating professional digital competence. Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies 2023 ;Volum 132. s. -
HIOF UiO Untitled
 
7 Staal, Sigrun; Afdal, Hilde Wågsås; Brynildsen, Stine.
Designing collaborative partnerships in research– the case of assessment practices. ATTE; 2023-08-27 - 2023-08-30
HIOF OSLOMET Untitled
 
8 van der Velden, Maja; Halverson, Sandra Louise; Rommetveit, Kjetil; Skjeggedal, Terje; Myong, Lene; Walton, Stephen John; Solberg, Mariann; Edeholt, Håkan; Nordkvelle, Yngve Troye; Rustad, Hilde; Engelsrud, Gunn Helene; Afdal, Hilde Wågsås.
Derfor trenger vi en akademisk boikott av Israel. Klassekampen 2023
UiO HK UiB NTNU UiT HINN AHO UIS HVL HIOF UIA USN Untitled
 
2022
9 Afdal, Hilde Wågsås; Lorentzen, Marte.
BA and MA thesis in Techer Education: Organizational arrangements and forms of knowledge. European Conference on Educational Research (ECER); 2022-08-23
HIOF OSLOMET Untitled
 
10 Afdal, Hilde Wågsås; Maaranen, Katriina.
Teachers’ planning – dilemmas within and between the cases of Finland, Norway and the US. Nordic Educational Research Association (NERA 2022); 2022-06-01 - 2022-06-03
HIOF Untitled
 
11 Afdal, Hilde Wågsås; Spernes, Kari Iren; Hoff-Jenssen, Reidun.
Academic reading as a social practice in higher education. Higher Education 2022 s. -
HIOF Untitled
 
12 Afdal, Hilde Wågsås; Spernes, Kari Iren; Hoff-Jenssen, Reidun.
Akademisk lesing som sosial praksis. Forskning på egen undervisning og pedagogisk praksis; 2022-06-07
HIOF OSLOMET Untitled
 
13 Lorentzen, Marte; Afdal, Hilde Wågsås; Risan, Maiken; Holmeide, Hanna.
Bachelor- og masteroppgaven i lærerutdanningene. En kartlegging. https://files.nettsteder.regjeringen.no/wpuploads01/sites/429/2022/12/Vedlegg-2.pdf: Utdanningsdirektoratet 2022 155 s.
OSLOMET Untitled
 
14 Nagel, Ilka; Afdal, Hilde Wågsås; Gudmundsdottir, Greta Björk.
Teacher educators’ professional agency in facilitating digital competence. NERA 2022; 2022-06-01 - 2022-06-03
UiO HIOF OSLOMET Untitled
 
15 Prøitz, Tine Sophie; Rye, Ellen Margrethe; Borgen, Jorunn Spord; Barstad, Kristin; Afdal, Hilde Wågsås; Mausethagen, Sølvi; Aasen, Petter.
Utbildning, lärande, forskning Slutrapport från en utvärderingsstudie av ULF-försöksverksamhet. Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge 2022 ;Volum 87.
OSLOMET HINN HIOF HVL USN Untitled
 
2021
16 Hoff-Jenssen, Reidun; Bjerke, Mari Odberg; Afdal, Hilde Wågsås.
Begynneropplæring en kjent men uklart begrep. Praksiskonferanse; 2021-01-14 - 2021-01-14
HIOF OSLOMET Untitled
 
17 Prøitz, Tine Sophie; Rye, Ellen Margrethe; Afdal, Hilde Wågsås; Borgen, Jorunn Spord; Barstad, Kristin; Mausethagen, Sølvi; Aasen, Petter.
Utbildning, lärande, forskning En evalueringsstudie – delrapport 3. Horten: Universitetet i Sørøst-Norge 2021 (ISBN 978-82-7860-466-3) ;Volum 2021.130 s. Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge(68)
USN OSLOMET HINN Untitled
 
18 Spernes, Kari Iren; Afdal, Hilde Wågsås.
Scientific methods assignments as a basis for developing a profession-oriented inquiry-based learning approach in teacher education. European Journal of Teacher Education 2021
HIOF Untitled
 
2020
19 Afdal, Hilde Wågsås; Bjordal, Fred Rune; Hoff-Jenssen, Reidun.
Femårig grunnskolelærerutdanning på masternivå – ny og utfordrende : Et følgeforskningsprosjekt ved Høgskolen i Østfold : Delrapport 2. : Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge Horten 2020 (ISBN 978-82-7860-450-2) 87 s. Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge(55)
OSLOMET HIOF Untitled
 
20 Bjordal, Fred Rune; Afdal, Hilde Wågsås.
Teachers' professional knowledge in policy documents concerning digitalisation of Norwegian and Swedish compulsory school. NERA 2020; 2020-03-04 - 2020-03-06
OSLOMET HIOF Untitled
 
21 Hoff-Jenssen, Reidun; Bjerke, Mari Emma Odberg; Afdal, Hilde Wågsås.
Begynneropplæring – et kjent, men uklart begrep: En analyse av læreres perspektiver. Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk 2020 ;Volum 6.
HIOF Untitled
 
22 Maaranen, Katriina; Afdal, Hilde Wågsås.
Exploring Teachers’ Professional Space Using the Cases of Finland, Norway and the US. Scandinavian Journal of Educational Research 2020 s. -
HIOF Untitled
 
23 Prøitz, Tine Sophie; Rye, Ellen Margrethe; Barstad, Kristin; Afdal, Hilde Wågsås; Risan, Maiken; Aasen, Petter.
Utbildning, lärande, forskning En evalueringsstudie – delrapport 2. USN: Universitetet i Sørøst-Norge 2020 (ISBN 978-82-7860-422-9) ;Volum 2020.100 s. Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge(38)
OSLOMET USN Untitled
 
2019
24 Afdal, Hilde Wågsås.
Profesjonsetikk for ledere. Årskonferanse; 2019-03-28 - 2019-03-28
HIOF Untitled
 
25 Afdal, Hilde Wågsås.
Profesjonsetikk for lærere. Årskonferanse; 2019-02-01 - 2019-02-01
HIOF Untitled
 
26 Afdal, Hilde Wågsås.
The promises and limitations of international comparative research on teacher education. European Journal of Teacher Education 2019 ;Volum 42.(2) s. 258-275
HIOF Untitled
 
27 Afdal, Hilde Wågsås; Bjordal, Fred Rune.
5-årig grunnskolelærerutdanning på masternivå - ny og utfordrende. Et følgeforskningsprosjekt ved Høgskolen i Østfold. Delrapport 1.. Horten: Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge 2019 (ISBN 978-82-7860-394-9) 89 s. Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge(35)
HIOF Untitled
 
28 Myklebust, Runa Brandal; Afdal, Hilde Wågsås; Mausethagen, Sølvi; Risan, Maiken; Tangen, Truls Nilsen; Wernø, Ida Lyngstad.
Rekruttering av menn til grunnskolelærerutdanning for trinn 1-7. Oslo: OsloMet 2019 (ISBN 978-82-8364-196-7) 137 s.
HINN OSLOMET NTNU Untitled
 
29 Trippestad, Tom Are; Afdal, Hilde Wågsås.
Etiske problemer knyttet til programmer som skal motvirke mobbing. Utdanningsnytt.no 2019
HIOF HVL Untitled
 
2018
30 Afdal, Hilde Wågsås.
Sandefjordsaken: Politisk styring, ansvarliggjøring og læreres profesjonelle praksis. I: Å være lærer i en mangfoldig skole: Kulturelt og religiøst mangfold, profesjonsverdier og verdigrunnlag. Gyldendal Akademisk 2018 ISBN 9788205512252. s. 254-272
HIOF Untitled
 
31 Afdal, Hilde Wågsås; Afdal, Geir Sigmund.
The making of professional values in the age of accountability. European Educational Research Journal 2018 ;Volum 18.(1) s. 105-124
HIOF MF Untitled
 
32 Afdal, Hilde Wågsås; Damsa, Crina I..
Research-Based Education: An Exploration of Interpretations in Two Professional Higher Education Programmes.. I: Reconfiguring Knowledge in Higher Education. Springer Nature 2018 ISBN 978-3-319-72831-5. s. 129-148
UiO HIOF Untitled
 
33 Afdal, Hilde Wågsås; Spernes, Kari Iren.
Designing and Redesigning Research-based Teacher Education. Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies 2018 ;Volum 74. s. 215-228
HIOF Untitled
 
34 Hoff-Jenssen, Reidun; Afdal, Hilde Wågsås; Spernes, Kari Iren.
Critical reading as a social activity for the purpose of academic and professional learning in teacher education. ECER 2018; 2018-09-03 - 2018-09-07
HIOF OSLOMET Untitled
 
35 Johansen, Gerd; Afdal, Hilde Wågsås.
Comparing and discussing positions on scientific literacy in teacher education and lower secondary school curricula. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research (ILJTER) 2018 ;Volum 17.(2) s. 99-126
HIOF NMBU Untitled
 
36 Olson, Jennifer Rebecca; Afdal, Hilde Wågsås; Elken, Mari.
Multiple Institutional Logics in National Curricula: The Introduction of Learning Outcomes in Teacher Education and Engineering Education in Norway. I: Reconfiguring Knowledge in Higher Education. Springer Nature 2018 ISBN 978-3-319-72831-5. s. 65-81
NIFU HIOF UiO Untitled
 
37 Schjetne, Espen; Afdal, Hilde Wågsås; Anker, Trine; Johannesen, Nina; Afdal, Geir Sigmund.
Empirical moral philosophy and teacher education. I: Ethics in Professional Education. Routledge 2018 ISBN 978-1138562820. s. 29-41
HIOF MF OSLOMET Untitled
 
2017
38 Afdal, Hilde Wågsås.
Praksis i grunnskolelærerutdanningene. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 2017
HIOF Untitled
 
39 Afdal, Hilde Wågsås; Damsa, Crina I..
Research-based teacher education and engineering education. Research seminar; 2017-03-09 - 2017-03-09
HIOF UiO Untitled
 
40 Hoff-Jenssen, Reidun; Afdal, Hilde Wågsås; Bjerke, Mari Oberg.
Basic skills beyond the school subjects? What do 1st-4th grade teachers identify and approach as ‘basic skills’?. ATEE 2017; 2017-10-23 - 2017-10-25
HIOF Untitled
 
2016
41 Afdal, Hilde Wågsås.
“Research-based” and “profession-oriented” as prominent knowledge discourses in curriculum restructuring of professional programs. Higher Education 2016 ;Volum Published ahead of print. s. -
UiO HIOF Untitled
 
42 Afdal, Hilde Wågsås; Afdal, Geir; Anker, Trine; Johannesen, Nina; Schjetne, Espen.
Læreres profesjonsetikk i fokus. Prismet 2016 ;Volum 67.(2) s. 87-91
HIOF MF Untitled
 
43 Anker, Trine; Afdal, Hilde Wågsås; Johannesen, Nina; Schjetne, Espen; Afdal, Geir.
Et språk for etikk: Læreres profesjonsetiske forståelser og praksis. Bedre Skole 2016 (2) s. 64-67
HIOF MF Untitled
 
44 Jordet, Arne Hilmar Nikolaisen; Haug, Peder; Nordahl, Thomas; Afdal, Hilde Wågsås.
Styrk pedagogikken!. Dagsavisen 2016 s. 6-
HINN HIOF HVO Untitled
 
45 Schjetne, Espen; Afdal, Hilde Wågsås; Anker, Trine; Johannesen, Nina; Afdal, Geir.
Empirical moral philosophy and teacher education. Ethics and Education 2016 ;Volum 11.(1) s. 29-41
MF HIOF Untitled
 
46 Schjetne, Espen; Afdal, Hilde Wågsås; Johannesen, Nina; Anker, Trine; Afdal, Geir.
Profesjonsetisk refleksjon i barnehagen. Første steg 2016 (1) s. 60-62
MF HIOF Untitled
 
2015
47 Afdal, Hilde Wågsås; Schjetne, Espen; Anker, Trine; Afdal, Geir; Johannesen, Nina.
Etikk i profesjonell praksis : et forskningsprosjekt knyttet til Utdanningsforbundets implementering av Lærerprofesjonens etiske plattform. Halden: Høgskolen i Østfold 2015 (ISBN 978-82-7825-442-4) Oppdragsrapport (Høgskolen i Østfold)(2015:5)
HIOF MF Untitled
 
48 Afdal, Hilde Wågsås; Spernes, Kari Iren.
Research-based teacher education. Research methods as boundary objects. ATEE conference; 2015-08-24 - 2015-08-26
HIOF Untitled
 
49 Olson, Jennifer Rebecca; Afdal, Hilde Wågsås; Elken, Mari.
When the logics of employability and learning outcomes align: The case of two professional study programs in Norwegian higher education. CHER conference; 2015-09-07 - 2015-09-09
UiO HIOF NIFU Untitled
 
2014
50 Afdal, Hilde Wågsås.
Analyzing and discussing national program change processes as part of a wider societal knowledge space. 27th CHER Annual Conference; 2014-09-08 - 2014-09-10
UiO Untitled
 
    Vis neste liste