2024
|
1. |
Shavard, Galina; Afdal, Hilde Wågsås; Mausethagen, Sølvi. Redefining teacher quality in the context of increased accountability in Norway: Professional ethics as practiced. I: Teacher Ethics and Teaching Quality in Scandinavian Schools: New Reflections, Future Challenges, and Global Impacts. Routledge 2024 ISBN 978-1-032-50930-3. s. 19-33 HINN OSLOMET HIOF
Untitled
|
2023
|
2. |
Afdal, Hilde Wågsås; Lorentzen, Marte. Bachelor- og masteroppgaver som uttrykk for forskningsbasering i lærerutdanningene. I: En forskningsbasert skole? Forskningens plass i lærerutdanning og skole. Universitetsforlaget 2023 ISBN 9788215065540. s. 149-175 OSLOMET HIOF
Untitled
|
|
3. |
Afdal, Hilde Wågsås; Maaranen, Katriina. Teachers’ professional space for decision-making when planning: The cases of Finland, Norway, and the United States. Research in Comparative and International Education 2023 ;Volum 18.(4) s. 507-527 HIOF
Untitled
|
|
4. |
Brynildsen, Stine; Staal, Sigrun; Afdal, Hilde Wågsås. S3-E2: Vurderingspraksiser og lærelyst i Fredrikstadskolen. SoundCloud [Internett] 2023-11-05 HIOF OSLOMET
Untitled
|
|
5. |
Lorentzen, Marte; Afdal, Hilde Wågsås. Final Thesis in Teacher Education. EARLI 2023; 2023-08-22 - 2023-08-25 OSLOMET NTNU
Untitled
|
|
6. |
Nagel, Ilka Marie Luise; Gudmundsdottir, Greta Björk; Afdal, Hilde Wågsås. Teacher educators’ professional agency in facilitating professional digital competence. Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies 2023 ;Volum 132. s. - HIOF UiO
Untitled
|
|
7. |
Staal, Sigrun; Afdal, Hilde Wågsås; Brynildsen, Stine. Designing collaborative partnerships in research– the case of assessment practices. ATTE; 2023-08-27 - 2023-08-30 HIOF OSLOMET
Untitled
|
|
8. |
van der Velden, Maja; Halverson, Sandra Louise; Rommetveit, Kjetil; Skjeggedal, Terje; Myong, Lene; Walton, Stephen John; Solberg, Mariann; Edeholt, Håkan; Nordkvelle, Yngve Troye; Rustad, Hilde; Engelsrud, Gunn Helene; Afdal, Hilde Wågsås. Derfor trenger vi en akademisk boikott av Israel. Klassekampen 2023 UiO HK UiB NTNU UiT HINN AHO UIS HVL HIOF UIA USN
Untitled
|
2022
|
9. |
Afdal, Hilde Wågsås; Lorentzen, Marte. BA and MA thesis in Techer Education: Organizational arrangements and forms of knowledge. European Conference on Educational Research (ECER); 2022-08-23 HIOF OSLOMET
Untitled
|
|
10. |
Afdal, Hilde Wågsås; Maaranen, Katriina. Teachers’ planning – dilemmas within and between the cases of Finland, Norway and the US. Nordic Educational Research Association (NERA 2022); 2022-06-01 - 2022-06-03 HIOF
Untitled
|
|
11. |
Afdal, Hilde Wågsås; Spernes, Kari Iren; Hoff-Jenssen, Reidun. Academic reading as a social practice in higher education. Higher Education 2022 s. - HIOF
Untitled
|
|
12. |
Afdal, Hilde Wågsås; Spernes, Kari Iren; Hoff-Jenssen, Reidun. Akademisk lesing som sosial praksis. Forskning på egen undervisning og pedagogisk praksis; 2022-06-07 HIOF OSLOMET
Untitled
|
|
13. |
Lorentzen, Marte; Afdal, Hilde Wågsås; Risan, Maiken; Holmeide, Hanna. Bachelor- og masteroppgaven i lærerutdanningene. En kartlegging. https://files.nettsteder.regjeringen.no/wpuploads01/sites/429/2022/12/Vedlegg-2.pdf: Utdanningsdirektoratet 2022 155 s. OSLOMET
Untitled
|
|
14. |
Nagel, Ilka; Afdal, Hilde Wågsås; Gudmundsdottir, Greta Björk. Teacher educators’ professional agency in facilitating digital competence. NERA 2022; 2022-06-01 - 2022-06-03 UiO HIOF OSLOMET
Untitled
|
|
15. |
Prøitz, Tine Sophie; Rye, Ellen Margrethe; Borgen, Jorunn Spord; Barstad, Kristin; Afdal, Hilde Wågsås; Mausethagen, Sølvi; Aasen, Petter. Utbildning, lärande, forskning Slutrapport från en utvärderingsstudie av ULF-försöksverksamhet. Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge 2022 ;Volum 87. OSLOMET HINN HIOF HVL USN
Untitled
|
2021
|
16. |
Hoff-Jenssen, Reidun; Bjerke, Mari Odberg; Afdal, Hilde Wågsås. Begynneropplæring en kjent men uklart begrep. Praksiskonferanse; 2021-01-14 - 2021-01-14 HIOF OSLOMET
Untitled
|
|
17. |
Prøitz, Tine Sophie; Rye, Ellen Margrethe; Afdal, Hilde Wågsås; Borgen, Jorunn Spord; Barstad, Kristin; Mausethagen, Sølvi; Aasen, Petter. Utbildning, lärande, forskning En evalueringsstudie – delrapport 3. Horten: Universitetet i Sørøst-Norge 2021 (ISBN 978-82-7860-466-3) ;Volum 2021.130 s. Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge(68) USN OSLOMET HINN
Untitled
|
|
18. |
Spernes, Kari Iren; Afdal, Hilde Wågsås. Scientific methods assignments as a basis for developing a profession-oriented inquiry-based learning approach in teacher education. European Journal of Teacher Education 2021 HIOF
Untitled
|
2020
|
19. |
Afdal, Hilde Wågsås; Bjordal, Fred Rune; Hoff-Jenssen, Reidun. Femårig grunnskolelærerutdanning på masternivå – ny og utfordrende : Et følgeforskningsprosjekt ved Høgskolen i Østfold : Delrapport 2. : Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge Horten 2020 (ISBN 978-82-7860-450-2) 87 s. Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge(55) OSLOMET HIOF
Untitled
|
|
20. |
Bjordal, Fred Rune; Afdal, Hilde Wågsås. Teachers' professional knowledge in policy documents concerning digitalisation of Norwegian and Swedish compulsory school. NERA 2020; 2020-03-04 - 2020-03-06 OSLOMET HIOF
Untitled
|
|
21. |
Hoff-Jenssen, Reidun; Bjerke, Mari Emma Odberg; Afdal, Hilde Wågsås. Begynneropplæring – et kjent, men uklart begrep: En analyse av læreres perspektiver. Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk 2020 ;Volum 6. HIOF
Untitled
|
|
22. |
Maaranen, Katriina; Afdal, Hilde Wågsås. Exploring Teachers’ Professional Space Using the Cases of Finland, Norway and the US. Scandinavian Journal of Educational Research 2020 s. - HIOF
Untitled
|
|
23. |
Prøitz, Tine Sophie; Rye, Ellen Margrethe; Barstad, Kristin; Afdal, Hilde Wågsås; Risan, Maiken; Aasen, Petter. Utbildning, lärande, forskning En evalueringsstudie – delrapport 2. USN: Universitetet i Sørøst-Norge 2020 (ISBN 978-82-7860-422-9) ;Volum 2020.100 s. Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge(38) OSLOMET USN
Untitled
|
2019
|
24. |
Afdal, Hilde Wågsås. Profesjonsetikk for ledere. Årskonferanse; 2019-03-28 - 2019-03-28 HIOF
Untitled
|
|
25. |
Afdal, Hilde Wågsås. Profesjonsetikk for lærere. Årskonferanse; 2019-02-01 - 2019-02-01 HIOF
Untitled
|
|
26. |
Afdal, Hilde Wågsås. The promises and limitations of international comparative research on teacher education. European Journal of Teacher Education 2019 ;Volum 42.(2) s. 258-275 HIOF
Untitled
|
|
27. |
Afdal, Hilde Wågsås; Bjordal, Fred Rune. 5-årig grunnskolelærerutdanning på masternivå - ny og utfordrende. Et følgeforskningsprosjekt ved Høgskolen i Østfold. Delrapport 1.. Horten: Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge 2019 (ISBN 978-82-7860-394-9) 89 s. Skriftserien fra Universitetet i Sørøst-Norge(35) HIOF
Untitled
|
|
28. |
Myklebust, Runa Brandal; Afdal, Hilde Wågsås; Mausethagen, Sølvi; Risan, Maiken; Tangen, Truls Nilsen; Wernø, Ida Lyngstad. Rekruttering av menn til grunnskolelærerutdanning for trinn 1-7. Oslo: OsloMet 2019 (ISBN 978-82-8364-196-7) 137 s. HINN OSLOMET NTNU
Untitled
|
|
29. |
Trippestad, Tom Are; Afdal, Hilde Wågsås. Etiske problemer knyttet til programmer som skal motvirke mobbing. Utdanningsnytt.no 2019 HIOF HVL
Untitled
|
2018
|
30. |
Afdal, Hilde Wågsås. Sandefjordsaken: Politisk styring, ansvarliggjøring og læreres profesjonelle praksis. I: Å være lærer i en mangfoldig skole: Kulturelt og religiøst mangfold, profesjonsverdier og verdigrunnlag. Gyldendal Akademisk 2018 ISBN 9788205512252. s. 254-272 HIOF
Untitled
|
|
31. |
Afdal, Hilde Wågsås; Afdal, Geir Sigmund. The making of professional values in the age of accountability. European Educational Research Journal 2018 ;Volum 18.(1) s. 105-124 HIOF MF
Untitled
|
|
32. |
Afdal, Hilde Wågsås; Damsa, Crina I.. Research-Based Education: An Exploration of Interpretations in Two Professional Higher Education Programmes.. I: Reconfiguring Knowledge in Higher Education. Springer Nature 2018 ISBN 978-3-319-72831-5. s. 129-148 UiO HIOF
Untitled
|
|
33. |
Afdal, Hilde Wågsås; Spernes, Kari Iren. Designing and Redesigning Research-based Teacher Education. Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies 2018 ;Volum 74. s. 215-228 HIOF
Untitled
|
|
34. |
Hoff-Jenssen, Reidun; Afdal, Hilde Wågsås; Spernes, Kari Iren. Critical reading as a social activity for the purpose of academic and professional learning in teacher education. ECER 2018; 2018-09-03 - 2018-09-07 HIOF OSLOMET
Untitled
|
|
35. |
Johansen, Gerd; Afdal, Hilde Wågsås. Comparing and discussing positions on scientific literacy in teacher education and lower secondary school curricula. International Journal of Learning, Teaching and Educational Research (ILJTER) 2018 ;Volum 17.(2) s. 99-126 HIOF NMBU
Untitled
|
|
36. |
Olson, Jennifer Rebecca; Afdal, Hilde Wågsås; Elken, Mari. Multiple Institutional Logics in National Curricula: The Introduction of Learning Outcomes in Teacher Education and Engineering Education in Norway. I: Reconfiguring Knowledge in Higher Education. Springer Nature 2018 ISBN 978-3-319-72831-5. s. 65-81 NIFU HIOF UiO
Untitled
|
|
37. |
Schjetne, Espen; Afdal, Hilde Wågsås; Anker, Trine; Johannesen, Nina; Afdal, Geir Sigmund. Empirical moral philosophy and teacher education. I: Ethics in Professional Education. Routledge 2018 ISBN 978-1138562820. s. 29-41 HIOF MF OSLOMET
Untitled
|
2017
|
38. |
Afdal, Hilde Wågsås. Praksis i grunnskolelærerutdanningene. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 2017 HIOF
Untitled
|
|
39. |
Afdal, Hilde Wågsås; Damsa, Crina I.. Research-based teacher education and engineering education. Research seminar; 2017-03-09 - 2017-03-09 HIOF UiO
Untitled
|
|
40. |
Hoff-Jenssen, Reidun; Afdal, Hilde Wågsås; Bjerke, Mari Oberg. Basic skills beyond the school subjects? What do 1st-4th grade teachers identify and approach as ‘basic skills’?. ATEE 2017; 2017-10-23 - 2017-10-25 HIOF
Untitled
|
2016
|
41. |
Afdal, Hilde Wågsås. “Research-based” and “profession-oriented” as prominent knowledge discourses in curriculum restructuring of professional programs. Higher Education 2016 ;Volum Published ahead of print. s. - UiO HIOF
Untitled
|
|
42. |
Afdal, Hilde Wågsås; Afdal, Geir; Anker, Trine; Johannesen, Nina; Schjetne, Espen. Læreres profesjonsetikk i fokus. Prismet 2016 ;Volum 67.(2) s. 87-91 HIOF MF
Untitled
|
|
43. |
Anker, Trine; Afdal, Hilde Wågsås; Johannesen, Nina; Schjetne, Espen; Afdal, Geir. Et språk for etikk: Læreres profesjonsetiske forståelser og praksis. Bedre Skole 2016 (2) s. 64-67 HIOF MF
Untitled
|
|
44. |
Jordet, Arne Hilmar Nikolaisen; Haug, Peder; Nordahl, Thomas; Afdal, Hilde Wågsås. Styrk pedagogikken!. Dagsavisen 2016 s. 6- HINN HIOF HVO
Untitled
|
|
45. |
Schjetne, Espen; Afdal, Hilde Wågsås; Anker, Trine; Johannesen, Nina; Afdal, Geir. Empirical moral philosophy and teacher education. Ethics and Education 2016 ;Volum 11.(1) s. 29-41 MF HIOF
Untitled
|
|
46. |
Schjetne, Espen; Afdal, Hilde Wågsås; Johannesen, Nina; Anker, Trine; Afdal, Geir. Profesjonsetisk refleksjon i barnehagen. Første steg 2016 (1) s. 60-62 MF HIOF
Untitled
|
2015
|
47. |
Afdal, Hilde Wågsås; Schjetne, Espen; Anker, Trine; Afdal, Geir; Johannesen, Nina. Etikk i profesjonell praksis : et forskningsprosjekt knyttet til Utdanningsforbundets implementering av Lærerprofesjonens etiske plattform. Halden: Høgskolen i Østfold 2015 (ISBN 978-82-7825-442-4) Oppdragsrapport (Høgskolen i Østfold)(2015:5) HIOF MF
Untitled
|
|
48. |
Afdal, Hilde Wågsås; Spernes, Kari Iren. Research-based teacher education. Research methods as boundary objects. ATEE conference; 2015-08-24 - 2015-08-26 HIOF
Untitled
|
|
49. |
Olson, Jennifer Rebecca; Afdal, Hilde Wågsås; Elken, Mari. When the logics of employability and learning outcomes align: The case of two professional study programs in Norwegian higher education. CHER conference; 2015-09-07 - 2015-09-09 UiO HIOF NIFU
Untitled
|
2014
|
50. |
Afdal, Hilde Wågsås. Analyzing and discussing national program change processes as part of a wider societal knowledge space. 27th CHER Annual Conference; 2014-09-08 - 2014-09-10 UiO
Untitled
|