Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 92 << Forrige 1 2    Neste >>

2024
1 Æsøy, Knut Ove.
Inclusion of universal insight and truth—could public dialogue be governed by the search of wisdom?. ENIRDELM 23 - Inclusive leadership in education; 2023-10-18 - 2023-10-22
NTNU OSLOMET Untitled
 
2 Æsøy, Knut Ove.
Introduksjon om hverandreundervisning. Boklansering med fagseminar: Hverandreundervisning i lærerutdanningen; 2024-01-16 - 2024-01-16
OSLOMET Untitled
 
3 Æsøy, Knut Ove.
Scientific discoveries and religious possibilities. All podcast available [Internett] 2024-01-07
OSLOMET Untitled
 
2023
4 Baltzersen, Rolf Kristian; Æsøy, Knut Ove.
Collective Peer Teaching in Teacher Education: The Rise of a New Student Teacher. NERA conference 2023; 2023-03-15 - 2023-03-17
OSLOMET HIOF NTNU Untitled
 
5 Brekke, Øystein; Æsøy, Knut Ove.
Livsmeistring og livsmeining: KRLE som undringspraksis. I: Folkehelse og livsmestring - med utgangspunkt i fagene. Universitetsforlaget 2023 ISBN 9788215070759.
OSLOMET Untitled
 
6 Æsøy, Knut Ove.
Education and religious questions. All podcast available [Internett] 2023-12-08
OSLOMET Untitled
 
7 Æsøy, Knut Ove.
Eleverne lider under konstant vurdering. Folkeskolen (København) 2023 ;Volum 2.(2) s. 24-26
OSLOMET NTNU Untitled
 
8 Æsøy, Knut Ove.
Fornying av demokratiske institusjonar. Dag og Tid 2023
OSLOMET NTNU Untitled
 
9 Æsøy, Knut Ove; Brekke, Øystein.
Håvamål - norrøn livsmeining i vår tid?. I: Folkehelse og livsmestring - med utgangspunkt i fagene. Universitetsforlaget 2023 ISBN 9788215070759.
OSLOMET Untitled
 
10 Æsøy, Knut Ove.
Ibn Rushd. All podcast available [Internett] 2023-12-08
OSLOMET Untitled
 
11 Æsøy, Knut Ove.
Ibn Rushd part II. All podcast available [Internett] 2023-12-08
OSLOMET Untitled
 
12 Æsøy, Knut Ove.
Introduction to Athens and Jerusalem (in Education). All podcast available [Radio] 2023-12-08
OSLOMET Untitled
 
13 Æsøy, Knut Ove.
Om læraren sitt pedagogisk-filosofiske P3-nivå. Norsk pedagogisk tidsskrift 2023 ;Volum 107.(2) s. 138-151
OSLOMET Untitled
 
14 Æsøy, Knut Ove.
On environment and worldview. All podcast available [Internett] 2023-12-08
OSLOMET Untitled
 
15 Æsøy, Knut Ove.
The one and the many (Athens). All podcast available [Radio] 2023-12-08
OSLOMET Untitled
 
16 Æsøy, Knut Ove.
The one and the many (Jerusalem). All podcast available [Internett] 2023-12-08
OSLOMET Untitled
 
17 Æsøy, Knut Ove.
The Philosophical Facilitation of a Professional Practitioner's Worldview. Vodenje v vzgoji in izobraževanju 2023 ;Volum 54.(1) s. 102-117
OSLOMET Untitled
 
18 Æsøy, Knut Ove; Andreas, Stien-Leenderts.
Har Vurdering for læring (VFL) blitt et problem?. Spotify [Internett] 2023-03-01
OSLOMET Untitled
 
19 Æsøy, Knut Ove; Brekke, Øystein; Vanebo, Guro; Aas, Per Anders; Ferrer, Marlen; Ryen, Erik.
Alt er ikkje utskiftbart. Klassekampen 2023
NTNU OSLOMET Untitled
 
20 Æsøy, Knut Ove; Helsvig, Kim Gunnar; Aas, Per Anders; Bjarnø, Vibeke.
Skole og lærerutdanning: Hva må gjøres?. Khrono.no 2023
OSLOMET Untitled
 
21 Æsøy, Knut Ove; Ryen, Erik.
Fagledelse er lærerens kjerneoppgave. Bedre Skole 2023 (3) s. 38-41
NTNU OSLOMET Untitled
 
2022
22 Helleve, Mette Birgitte; Æsøy, Knut Ove.
When anxiety matters as a condition of possibility – about student-teachers’ anxiety experiences towards becoming a teacher. NAFOL conference Looking back – planning ahead.; 2022-06-13 - 2022-06-15
OSLOMET Untitled
 
23 Helsvig, Kim Gunnar; Ryen, Erik; Aas, Per Anders; Æsøy, Knut Ove.
Pedagogisk mangfold i fare. Khrono.no 2022
OSLOMET Untitled
 
24 Helsvig, Kim Gunnar; Æsøy, Knut Ove; Ferrer, Marlen.
Faglig og administrativ leder: Culture, Conflict and Education in the Basque Country. Forskningsgruppereise "Tekst og fagdidaktikk"; 2022-10-10 - 2022-10-14
OSLOMET Untitled
 
25 Helsvig, Kim Gunnar; Æsøy, Knut Ove; Vederhus, Inger; Aas, Per Anders; Jøsok, Evy; Haugen, Torgeir; Ryen, Erik; Vanebo, Guro; Ferrer, Marlen; Seierstad Stokke, Ruth; Kvalvaag, Robert Williams; Aukland, Knut; Hammer, Aina; Skaar, Håvard; Myrebøe, Tonje; Lundberg, Pål; Jahnsen, Vanja Røkkum; Briseid, Eyvind Martol; Lind, Anne; Sletteland, Anja; Mathias, Gro; Paaske, Nanna.
Lærerstreiken handler om skolens fremtid (https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/9zEPmp/laererstreiken-handler-om-skolens-fremtid). VG : Verdens gang 2022
OSLOMET Untitled
 
26 Æsøy, Knut Ove; Namdar, Kamran.
Introduction to post-coronial education theme. Studier i Pædagogisk Filosofi 2022
OSLOMET Untitled
 
27 Svanæs, Dag; Æsøy, Knut Ove.
Politikk og vitenskap – behovet for flervitenskapelig tilnærming til en politisk håndtering av en pandemi. Studier i Pædagogisk Filosofi 2022
NTNU OSLOMET Untitled
 
28 Baltzersen, Rolf Kristian; Eri, Thomas; Æsøy, Knut Ove.
Collective learning in teacher education. NERAconference 2022; 2022-06-01 - 2022-06-03
OSLOMET Untitled
 
29 Æsøy, Knut Ove.
Comments on Terje Ogden's leteracy in education. Research Literacy in Education workshop; 2022-09-01 - 2022-09-02
OSLOMET Untitled
 
30 Æsøy, Knut Ove.
Filosofiske kommentarar. begynneropplæringsseminar; 2022-03-20 - 2022-03-21
OSLOMET Untitled
 
31 Æsøy, Knut Ove.
Kritisk blikk på vurdering for læring. Bedre Skole 2022
OSLOMET Untitled
 
32 Æsøy, Knut Ove.
50 years with P3-level as the teacher’s philosophical level of practice. NAFOL final conference Looking back – planning ahead; 2022-06-13 - 2022-06-15
OSLOMET Untitled
 
2021
33 Helleve, Mette Birgitte; Æsøy, Knut Ove.
When anxiety matters as a condition of possibility: About student-teachers’ anxiety experiences towards becoming a teacher. Encyclopaideia. Journal of phenomenology and education 2021 ;Volum 25.(60) s. 95-106
OSLOMET Untitled
 
34 Æsøy, Knut Ove.
Læraren: Eit erkjennande menneske i møte med vitskapsteori. Forskningsbasert kunnskap og fremtidens lærerutdanning; 2021-06-01 - 2021-06-01
OSLOMET Untitled
 
35 Æsøy, Knut Ove.
Munchs Livsfilosofi. Dag og Tid 2021 (45) s. 32-32
OSLOMET Untitled
 
36 Æsøy, Knut Ove; Brekke, Øystein; Tangerås, Thor Magnus.
Humanities-oriented research in teacher education – 7 important issues to explore. Diversity in teacher education research; 2021-11-09 - 2021-11-11
OSLOMET Untitled
 
37 Æsøy, Knut Ove; Dybvikstrand, Trine Sofie.
The use of paintings and sketches as scientific knowledge. Indo-Pacific Journal of Phenomenology 2021 ;Volum 21.(1)
HIOF OSLOMET Untitled
 
38 Æsøy, Knut Ove; Jøsok, Evy.
Democratic contents and contents about democracy. Democracy and educational leadership; 2021-09-15 - 2021-09-16
OSLOMET Untitled
 
39 Æsøy, Knut Ove; Namdar, Kamran.
The pandemic - A spotlight on the potentiality of and obstacles to human becoming. Studier i Pædagogisk Filosofi 2021
OSLOMET Untitled
 
2020
40 Dybvikstrand, Trine Sofie; Fjeld, Hilde Sofie; Æsøy, Knut Ove.
Kunst og Vitenskap: Å være lærer er en kunst. [Kunstnerisk og museal presentasjon] Utstilling av tekst, malerier og skisser. Hovedbiblioteket, OsloMet; OsloMet, Oslo. 2020-10-12 - 2020-11-12
HIOF OSLOMET Untitled
 
41 Fjeld, Hilde Sofie; Æsøy, Knut Ove; Dybvikstrand, Trine Sofie.
Lærerpraksis og pedagogisk teori. Universitetsforlaget 2020 (ISBN 9788215029740) 256 s.
OSLOMET HIOF Untitled
 
42 Æsøy, Knut Ove.
Inner Trust: The Root of Teachers’ Self-Leadership. Vodenje v vzgoji in izobraževanju 2020 ;Volum 18.(1) s. 3-15
OSLOMET Untitled
 
43 Æsøy, Knut Ove.
Smittevern er ikkje læraren sitt ansvar.. Bergens Tidende [Avis] 2020-05-27
OSLOMET Untitled
 
44 Æsøy, Knut Ove; Brekke, Øystein.
Utdanningsvitenskapens positivistiske arv. Bedre Skole 2020 ;Volum 32.(3) s. 82-85
OSLOMET Untitled
 
2019
45 Æsøy, Knut Ove.
Ethical-emotional knowledge – self-leadership. ENIRDELM; 2019-09-19 - 2019-09-21
OSLOMET Untitled
 
46 Æsøy, Knut Ove.
On essentialism – the respect for objective truth and plurality of meanings. NERA; 2019-03-05 - 2019-03-08
OSLOMET Untitled
 
2018
47 Sørmo, Dag; Æsøy, Knut Ove.
What about Tigger and Piglet in school today? - A metaphor about children with challenging behaviour.. I: Leading and Managing for Development. Krakow: Jagiellonian University Institute of Public Affairs 2018 ISBN 9788365688231. s. 116-123
OSLOMET HIOF Untitled
 
48 Æsøy, Knut Ove.
Om levande lærarkunnskap - eit filosofisk essay. Bedre Skole 2018 (2) s. 76-80
OSLOMET Untitled
 
49 Æsøy, Knut Ove.
Om læraren sin levande kunnskap. Studier i Pædagogisk Filosofi 2018 (2) s. 58-72
OSLOMET Untitled
 
50 Æsøy, Knut Ove.
On emotions in education science - between sense and sensibility. ENIRDELM; 2018-09-13 - 2018-09-15
OSLOMET Untitled
 
    Vis neste liste