2024
|
1. |
Æsøy, Knut Ove. Inclusion of universal insight and truth—could public dialogue be governed by the search of wisdom?. ENIRDELM 23 - Inclusive leadership in education; 2023-10-18 - 2023-10-22 NTNU OSLOMET
Untitled
|
|
2. |
Æsøy, Knut Ove. Introduksjon om hverandreundervisning. Boklansering med fagseminar: Hverandreundervisning i lærerutdanningen; 2024-01-16 - 2024-01-16 OSLOMET
Untitled
|
|
3. |
Æsøy, Knut Ove. Scientific discoveries and religious possibilities. All podcast available [Internett] 2024-01-07 OSLOMET
Untitled
|
2023
|
4. |
Baltzersen, Rolf Kristian; Æsøy, Knut Ove. Collective Peer Teaching in Teacher Education: The Rise of a New Student Teacher. NERA conference 2023; 2023-03-15 - 2023-03-17 OSLOMET HIOF NTNU
Untitled
|
|
5. |
Brekke, Øystein; Æsøy, Knut Ove. Livsmeistring og livsmeining: KRLE som undringspraksis. I: Folkehelse og livsmestring - med utgangspunkt i fagene. Universitetsforlaget 2023 ISBN 9788215070759. OSLOMET
Untitled
|
|
6. |
Æsøy, Knut Ove. Education and religious questions. All podcast available [Internett] 2023-12-08 OSLOMET
Untitled
|
|
7. |
Æsøy, Knut Ove. Eleverne lider under konstant vurdering. Folkeskolen (København) 2023 ;Volum 2.(2) s. 24-26 OSLOMET NTNU
Untitled
|
|
8. |
Æsøy, Knut Ove. Fornying av demokratiske institusjonar. Dag og Tid 2023 OSLOMET NTNU
Untitled
|
|
9. |
Æsøy, Knut Ove; Brekke, Øystein. Håvamål - norrøn livsmeining i vår tid?. I: Folkehelse og livsmestring - med utgangspunkt i fagene. Universitetsforlaget 2023 ISBN 9788215070759. OSLOMET
Untitled
|
|
10. |
Æsøy, Knut Ove. Ibn Rushd. All podcast available [Internett] 2023-12-08 OSLOMET
Untitled
|
|
11. |
Æsøy, Knut Ove. Ibn Rushd part II. All podcast available [Internett] 2023-12-08 OSLOMET
Untitled
|
|
12. |
Æsøy, Knut Ove. Introduction to Athens and Jerusalem (in Education). All podcast available [Radio] 2023-12-08 OSLOMET
Untitled
|
|
13. |
Æsøy, Knut Ove. Om læraren sitt pedagogisk-filosofiske P3-nivå. Norsk pedagogisk tidsskrift 2023 ;Volum 107.(2) s. 138-151 OSLOMET
Untitled
|
|
14. |
Æsøy, Knut Ove. On environment and worldview. All podcast available [Internett] 2023-12-08 OSLOMET
Untitled
|
|
15. |
Æsøy, Knut Ove. The one and the many (Athens). All podcast available [Radio] 2023-12-08 OSLOMET
Untitled
|
|
16. |
Æsøy, Knut Ove. The one and the many (Jerusalem). All podcast available [Internett] 2023-12-08 OSLOMET
Untitled
|
|
17. |
Æsøy, Knut Ove. The Philosophical Facilitation of a Professional Practitioner's Worldview. Vodenje v vzgoji in izobraževanju 2023 ;Volum 54.(1) s. 102-117 OSLOMET
Untitled
|
|
18. |
Æsøy, Knut Ove; Andreas, Stien-Leenderts. Har Vurdering for læring (VFL) blitt et problem?. Spotify [Internett] 2023-03-01 OSLOMET
Untitled
|
|
19. |
Æsøy, Knut Ove; Brekke, Øystein; Vanebo, Guro; Aas, Per Anders; Ferrer, Marlen; Ryen, Erik. Alt er ikkje utskiftbart. Klassekampen 2023 NTNU OSLOMET
Untitled
|
|
20. |
Æsøy, Knut Ove; Helsvig, Kim Gunnar; Aas, Per Anders; Bjarnø, Vibeke. Skole og lærerutdanning: Hva må gjøres?. Khrono.no 2023 OSLOMET
Untitled
|
|
21. |
Æsøy, Knut Ove; Ryen, Erik. Fagledelse er lærerens kjerneoppgave. Bedre Skole 2023 (3) s. 38-41 NTNU OSLOMET
Untitled
|
2022
|
22. |
Helleve, Mette Birgitte; Æsøy, Knut Ove. When anxiety matters as a condition of possibility – about student-teachers’ anxiety experiences towards becoming a teacher. NAFOL conference Looking back – planning ahead.; 2022-06-13 - 2022-06-15 OSLOMET
Untitled
|
|
23. |
Helsvig, Kim Gunnar; Ryen, Erik; Aas, Per Anders; Æsøy, Knut Ove. Pedagogisk mangfold i fare. Khrono.no 2022 OSLOMET
Untitled
|
|
24. |
Helsvig, Kim Gunnar; Æsøy, Knut Ove; Ferrer, Marlen. Faglig og administrativ leder: Culture, Conflict and Education in the Basque Country. Forskningsgruppereise "Tekst og fagdidaktikk"; 2022-10-10 - 2022-10-14 OSLOMET
Untitled
|
|
25. |
Helsvig, Kim Gunnar; Æsøy, Knut Ove; Vederhus, Inger; Aas, Per Anders; Jøsok, Evy; Haugen, Torgeir; Ryen, Erik; Vanebo, Guro; Ferrer, Marlen; Seierstad Stokke, Ruth; Kvalvaag, Robert Williams; Aukland, Knut; Hammer, Aina; Skaar, Håvard; Myrebøe, Tonje; Lundberg, Pål; Jahnsen, Vanja Røkkum; Briseid, Eyvind Martol; Lind, Anne; Sletteland, Anja; Mathias, Gro; Paaske, Nanna. Lærerstreiken handler om skolens fremtid (https://www.vg.no/nyheter/meninger/i/9zEPmp/laererstreiken-handler-om-skolens-fremtid). VG : Verdens gang 2022 OSLOMET
Untitled
|
|
26. |
Æsøy, Knut Ove; Namdar, Kamran. Introduction to post-coronial education theme. Studier i Pædagogisk Filosofi 2022 OSLOMET
Untitled
|
|
27. |
Svanæs, Dag; Æsøy, Knut Ove. Politikk og vitenskap – behovet for flervitenskapelig tilnærming til en politisk håndtering av en pandemi. Studier i Pædagogisk Filosofi 2022 NTNU OSLOMET
Untitled
|
|
28. |
Baltzersen, Rolf Kristian; Eri, Thomas; Æsøy, Knut Ove. Collective learning in teacher education. NERAconference 2022; 2022-06-01 - 2022-06-03 OSLOMET
Untitled
|
|
29. |
Æsøy, Knut Ove. Comments on Terje Ogden's leteracy in education. Research Literacy in Education workshop; 2022-09-01 - 2022-09-02 OSLOMET
Untitled
|
|
30. |
Æsøy, Knut Ove. Filosofiske kommentarar. begynneropplæringsseminar; 2022-03-20 - 2022-03-21 OSLOMET
Untitled
|
|
31. |
Æsøy, Knut Ove. Kritisk blikk på vurdering for læring. Bedre Skole 2022 OSLOMET
Untitled
|
|
32. |
Æsøy, Knut Ove. 50 years with P3-level as the teacher’s philosophical level of practice. NAFOL final conference Looking back – planning ahead; 2022-06-13 - 2022-06-15 OSLOMET
Untitled
|
2021
|
33. |
Helleve, Mette Birgitte; Æsøy, Knut Ove. When anxiety matters as a condition of possibility: About student-teachers’ anxiety experiences towards becoming a teacher. Encyclopaideia. Journal of phenomenology and education 2021 ;Volum 25.(60) s. 95-106 OSLOMET
Untitled
|
|
34. |
Æsøy, Knut Ove. Læraren: Eit erkjennande menneske i møte med vitskapsteori. Forskningsbasert kunnskap og fremtidens lærerutdanning; 2021-06-01 - 2021-06-01 OSLOMET
Untitled
|
|
35. |
Æsøy, Knut Ove. Munchs Livsfilosofi. Dag og Tid 2021 (45) s. 32-32 OSLOMET
Untitled
|
|
36. |
Æsøy, Knut Ove; Brekke, Øystein; Tangerås, Thor Magnus. Humanities-oriented research in teacher education – 7 important issues to explore. Diversity in teacher education research; 2021-11-09 - 2021-11-11 OSLOMET
Untitled
|
|
37. |
Æsøy, Knut Ove; Dybvikstrand, Trine Sofie. The use of paintings and sketches as scientific knowledge. Indo-Pacific Journal of Phenomenology 2021 ;Volum 21.(1) HIOF OSLOMET
Untitled
|
|
38. |
Æsøy, Knut Ove; Jøsok, Evy. Democratic contents and contents about democracy. Democracy and educational leadership; 2021-09-15 - 2021-09-16 OSLOMET
Untitled
|
|
39. |
Æsøy, Knut Ove; Namdar, Kamran. The pandemic - A spotlight on the potentiality of and obstacles to human becoming. Studier i Pædagogisk Filosofi 2021 OSLOMET
Untitled
|
2020
|
40. |
Dybvikstrand, Trine Sofie; Fjeld, Hilde Sofie; Æsøy, Knut Ove. Kunst og Vitenskap: Å være lærer er en kunst. [Kunstnerisk og museal presentasjon] Utstilling av tekst, malerier og skisser. Hovedbiblioteket, OsloMet; OsloMet, Oslo. 2020-10-12 - 2020-11-12 HIOF OSLOMET
Untitled
|
|
41. |
Fjeld, Hilde Sofie; Æsøy, Knut Ove; Dybvikstrand, Trine Sofie. Lærerpraksis og pedagogisk teori. Universitetsforlaget 2020 (ISBN 9788215029740) 256 s. OSLOMET HIOF
Untitled
|
|
42. |
Æsøy, Knut Ove. Inner Trust: The Root of Teachers’ Self-Leadership. Vodenje v vzgoji in izobraževanju 2020 ;Volum 18.(1) s. 3-15 OSLOMET
Untitled
|
|
43. |
Æsøy, Knut Ove. Smittevern er ikkje læraren sitt ansvar.. Bergens Tidende [Avis] 2020-05-27 OSLOMET
Untitled
|
|
44. |
Æsøy, Knut Ove; Brekke, Øystein. Utdanningsvitenskapens positivistiske arv. Bedre Skole 2020 ;Volum 32.(3) s. 82-85 OSLOMET
Untitled
|
2019
|
45. |
Æsøy, Knut Ove. Ethical-emotional knowledge – self-leadership. ENIRDELM; 2019-09-19 - 2019-09-21 OSLOMET
Untitled
|
|
46. |
Æsøy, Knut Ove. On essentialism – the respect for objective truth and plurality of meanings. NERA; 2019-03-05 - 2019-03-08 OSLOMET
Untitled
|
2018
|
47. |
Sørmo, Dag; Æsøy, Knut Ove. What about Tigger and Piglet in school today? - A metaphor about children with challenging behaviour.. I: Leading and Managing for Development. Krakow: Jagiellonian University Institute of Public Affairs 2018 ISBN 9788365688231. s. 116-123 OSLOMET HIOF
Untitled
|
|
48. |
Æsøy, Knut Ove. Om levande lærarkunnskap - eit filosofisk essay. Bedre Skole 2018 (2) s. 76-80 OSLOMET
Untitled
|
|
49. |
Æsøy, Knut Ove. Om læraren sin levande kunnskap. Studier i Pædagogisk Filosofi 2018 (2) s. 58-72 OSLOMET
Untitled
|
|
50. |
Æsøy, Knut Ove. On emotions in education science - between sense and sensibility. ENIRDELM; 2018-09-13 - 2018-09-15 OSLOMET
Untitled
|