2024
|
1. |
Nygård, Mari. Utforskende språkundervisning i (den videregående) skolen. Fagdag for norsklærere; 2024-01-23 - 2024-01-23 NTNU
Untitled
|
|
2. |
Nygård, Mari; Dahl, Anne; Husby, Olaf Anders; Zahl, Hilde. Språksnakk. Roadkill og kos med kasus.. NRK P2 [Radio] 2024-02-02 NTNU UiT
Untitled
|
|
3. |
Nygård, Mari; Hundal, Anne Kathrine. Features of Grammatical Writing Competence among Early Writers in a Norwegian School Context. Languages 2024 ;Volum 9.(1) Suppl. 29 NORD NTNU
Untitled
|
2023
|
4. |
Brøseth, Heidi; Nygård, Mari. First-year student teachers’ knowledge of L1 grammar. L1-Educational Studies in Language and Literature 2023 ;Volum 23. s. 1-30 NTNU
Untitled
|
|
5. |
Brøseth, Heidi; Nygård, Mari. Using Socratic circles to stimulate students’ reasoning of grammatical structure. Congram23:IV International Confrenecon Grammar Teaching; 2023-01-25 - 2023-01-27 NTNU
Untitled
|
|
6. |
Eide, Kristin Melum; Nygård, Mari; Hårstad, Stian. Akutt eller helt akutt? Vokal eller konsonant? På eller om?. NRK P2 Språksnakk [Radio] 2023-11-17 NTNU UiB
Untitled
|
|
7. |
Husby, Olaf Anders; Nygård, Mari; Opsahl, Toril; Sonstad, Klaus. Tallerken, misunnelse og høflig tiltale. Språksnakk, NRK P2 [Radio] 2023-10-13 NTNU UiO UiT
Untitled
|
|
8. |
Jølle, Lennart Jøran; Nygård, Mari; Solheim, Randi. Konstituering av norskfaget gjennom norskdidaktiske masteroppgåver - frå bokstavlæring til fantasy . NNFF9 – möten och mangfald - förstespråksdidaktik i Norden; 2023-10-25 - 2023-10-26 NTNU
Untitled
|
|
9. |
Jølle, Lennart Jøran; Solheim, Randi; Nygård, Mari. Frå bokstavlæring til fantasy: Norskdidaktiske masteroppgåver i GLU 2022 - ein oversiktsstudie. Nettverk for norskdidaktisk forsking, nasjonalt seminar; 2023-06-01 - 2023-06-02 NTNU
Untitled
|
|
10. |
Nygård, Mari. Aspects of grammar didactics. Centre for Research in Language and Literacy: Research in Writing Event; 2023-03-06 - 2023-03-06 NTNU
Untitled
|
|
11. |
Nygård, Mari. Aspects of school grammar in Norway. Visiting scholar WWU; 2023-05-04 - 2023-05-04 NTNU
Untitled
|
|
12. |
Nygård, Mari. Describing syntactic competence among students in primary school – experiences from the FUS project. New perspectives of L1 grammar in teaching; 2023-05-22 - 2023-05-24 NTNU
Untitled
|
|
13. |
Nygård, Mari. The situation of grammar in the Norwegian school system. LINGUISTICS AT SCHOOL IN SO-CALLED L1 LANGUAGE CLASSES IN EUROPE; 2023-11-02 - 2023-11-02 NTNU
Untitled
|
|
14. |
Nygård, Mari; Brøseth, Heidi. Conceptions and misconceptions about descriptive grammar among student teachers. Congram23: IV International Conference on Teaching Grammar; 2023-01-25 - 2023-07-27 NTNU
Untitled
|
|
15. |
Nygård, Mari; Brøseth, Heidi. Førsteårs lærerstudenters forståelser og misforståelser av deskriptiv grammatikk. Acta Didactica Norden (ADNO) 2023 ;Volum 17.(4) s. - NTNU
Untitled
|
|
16. |
Nygård, Mari; Hersdal, Helene Foldvik. Utforskende språkundervisning. Seminar for Universitetsskolesamarbeidet i Trondheim; 2023-03-28 - 2023-03-28 NTNU
Untitled
|
|
17. |
Nygård, Mari; Hognestad, Jan Kristian; Andenæs, Ellen. Dærsjåmitt! Hjem til du, og føle på tennene. Språksnakk.. NRK P2 [Radio] 2023-02-10 NTNU UIS
Untitled
|
|
18. |
Nygård, Mari; Husby, Olaf Anders; Paulsen, Mikkel Ekeland; Sonstad, Klaus. Uttrykk i eller fra Bibelen. NRK P2, Språksnakk [Radio] 2023-12-08 NTNU UiB UiT
Untitled
|
|
19. |
Nygård, Mari; Opsahl, Toril; Aa, Leiv Inge; Sonstad, Klaus. Hen/de, mistenksom ballong og svartfisker. Språksnakk, NRK P2 [Radio] 2023-10-06 NTNU UiO
Untitled
|
|
20. |
Nygård, Mari; Opsahl, Toril; Paulsen, Mikkel Ekeland; Sonstad, Klaus. Tæn, tross og balla. Språksnakk, NRK P2 [Radio] 2023-05-12 UiB NTNU UiO
Untitled
|
|
21. |
Nygård, Mari; Reite, Andre Midtskogseter. Students exploring language structure – an inquiry-based approach to grammar in upper secondary school . 5th Eduling (ARLE) Biannual Meeting: Grammar teaching and learning: challenges and opportunities; 2023-06-29 - 2023-06-30 NTNU
Untitled
|
|
22. |
Nygård, Mari; Ringstad, Tina Louise; Hognestad, Jan Kristian; Sonstad, Klaus. Tasjlat, sikkert og forsømme seg. NRK [Radio] 2023-06-09 UIS NTNU
Untitled
|
|
23. |
Opsahl, Toril; Nygård, Mari; Vangsnes, Øystein Aleksander; Sonstad, Klaus. Oslo-mål, snedig og overlegen. Språksnakk, NRK P2 [Radio] 2023-03-26 NTNU UiO
Untitled
|
|
24. |
Reite, Andre Midtskogseter; Nygård, Mari. Utforskande grammatikkundervisning i vidaregåande skule. NNFF9 – möten och mangfald - förstespråksdidaktik i Norden; 2023-10-25 - 2023-10-26 NTNU
Untitled
|
|
25. |
Solheim, Randi; Nygård, Mari. Young students’ knowledge about language expressed through writing and in dialogues. EARLI 2023; 2023-08-21 - 2023-08-26 NTNU
Untitled
|
2022
|
26. |
Husby, Olaf Anders; Nygård, Mari; Opsahl, Toril. Lytterspørsmål spesial! -tøy, nei og bikkjekaldt!. Språksnakk, NRK P2 [Radio] 2022-03-25 UiO NTNU UiT
Untitled
|
|
27. |
Husby, Olaf Anders; Nygård, Mari; Opsahl, Toril. Språksnakk fra roteloftet!. Språksnakk, NRK P2 [Radio] 2022-04-15 NTNU UiO UiT
Untitled
|
|
28. |
Larsen, Ann Sylvi; Berthelin, Signe Rix; Kopreitan, Ane; Nygård, Mari; Wicklund, Beret. Opportunities for interaction between research and the field of practice in a collaborative master’s supervision project. European Conference on Educational research (ECER); 2022-08-23 - 2022-08-25 NTNU
Untitled
|
|
29. |
Larsen, Ann Sylvi; Berthelin, Signe Rix; Nygård, Mari; Wicklund, Beret. PRANO - Praksisforankrede norskfaglige masteroppgaver. Lærerutdanningen 100 år. Jubileumskonferanse; 2022-10-03 - 2022-10-07 NTNU
Untitled
|
|
30. |
Nygård, Mari. Skriveutvikling og grammatikklæring hos nyankomne flerspråklige elever. I: Andrespråksopplæring for nyankomne ungdommer. Tilnærminger for mestring og myndiggjøring.. Fagbokforlaget 2022 ISBN 9788245033601. NTNU
Untitled
|
|
31. |
Nygård, Mari; Brøseth, Heidi. Førsteårslærerstudenters forståelse(r) og misforståelse(r) av deskriptiv grammatikk. Nettverksmøte for GRADIMO: Nettverk for grammatikkdidaktikk i morsmålsfaget; 2022-05-10 - 2022-05-12 NTNU
Untitled
|
|
32. |
Nygård, Mari; Brøseth, Heidi. Inquiry-based grammar teaching on generative grounds . Modern linguistics and language didactics (LIDI) 2022; 2022-04-28 - 2022-04-29 NTNU
Untitled
|
|
33. |
Nygård, Mari; Brøseth, Heidi. Kunnskap om setningsledd og setningstypologi blant lærerstudenter. 19. møte om norsk språk (MONS 19); 2022-11-23 - 2022-11-25 NTNU
Untitled
|
|
34. |
Nygård, Mari; Dahl, Anne; Lohndal, Terje. Språksnakk. Lytterspørsmål spesial!. NRK [Radio] 2022-05-20 NTNU UiT
Untitled
|
|
35. |
Nygård, Mari; Falch, Torberg. Teaching of Scientific Structures for New Generations. Teaching Generation of Snowflakes - New Methods and Challenges; 2022-02-02 - 2022-02-03 NTNU
Untitled
|
|
36. |
Nygård, Mari; Falch, Torberg. Teaching of scientific structures for new generations. I: Teaching generation snowflakes: New challenges and opportunities. Prague: Prague University of Economics and Business - Oeconomica Publishing House 2022 ISBN 9788024524535. s. 135-148 NTNU
Untitled
|
|
37. |
Nygård, Mari; Greenall, Annjo Klungervik; Husby, Olaf Anders. Gøy, leverom og for eksempel for eksempel.. NRK P2, Språksnakk [Radio] 2022-11-18 NTNU UiT
Untitled
|
|
38. |
Nygård, Mari; Greenall, Annjo Klungervik; Uppstad, Per Henning. Bjuda på,rundbrenner og "takk skal du få". Språksnakk.. NRK P2 [Radio] 2022-09-09 UIS NTNU
Untitled
|
|
39. |
Nygård, Mari; Hundal, Anne Kathrine. Syntactic competence in early writing. SIG Writing; 2022-06-20 - 2022-06-22 NORD NTNU
Untitled
|
|
40. |
Nygård, Mari; Hundal, Anne Kathrine. Syntaktisk kompetanse hos begynnerskrivere. 19. møte om norsk språk (MONS 19); 2022-11-23 - 2022-11-25 NTNU NORD
Untitled
|
|
41. |
Nygård, Mari; Hundal, Anne Kathrine. Tidlige skriveres syntaktiske kompetanse. Skriv! Les! – Nordisk forskerkonferanse om lesing, skriving og literacy; 2022-05-10 - 2022-05-11 NORD NTNU
Untitled
|
|
42. |
Solheim, Randi; Nygård, Mari. Master i lærarutdanning – innspel frå det nasjonale masternettverket. Rådsmøte; 2022-03-10 - 2022-03-10 NTNU
Untitled
|
|
43. |
Åfarli, Tor Anders; Nygård, Mari; Riksem, Brita Ramsevik. Distribuert genus i norske DPar. NLT - Norsk lingvistisk tidsskrift 2022 ;Volum 40.(1) s. 157-184 NTNU
Untitled
|
|
44. |
Åfarli, Tor Anders; Nygård, Mari; Riksem, Brita Ramsevik. Linguistic theory and language mixing: An exoskeletal frame analysis view. A Short-Term Course on Language Mixing; 2022-05-25 NTNU
Untitled
|
2021
|
45. |
Bjerke, Christian Bjørn; Nygård, Mari. Norskboka 2. Norsk for grunnskolelærerutdanning 1-7.. Universitetsforlaget 2021 (ISBN 9788215035017) 320 s. NTNU HIOF
Untitled
|
|
46. |
Brøseth, Heidi; Nygård, Mari. Norwegian first-year students' knowledge of grammar. SIG Educational Linguistics (ARLE); 2021-06-25 - 2021-06-25 NTNU
Untitled
|
|
47. |
Falk, Daroon Yassin; Solheim, Randi; Hundal, Anne Kathrine; Matre, Synnøve; Nygård, Mari; Morken, Astrid Kufaas. Young students’ writing. A Framework for analyzing visual and verbal meaning-making. WRAB - (Writing Research Across Borders) 2023; 2021-03-05 - 2021-03-06 NORD NTNU
Untitled
|
|
48. |
Hårstad, Stian; Nygård, Mari; Fridtun, Kristin. «I forhold til» spesial. Språksnakk, NRK P2 [Radio] 2021-02-28 NTNU
Untitled
|
|
49. |
Hårstad, Stian; Nygård, Mari; Lohndal, Terje. Lytterspørsmål spesial: Elsking, intetkjønn og kløyvd infinitiv. Språksnakk, NRK P2 [Radio] 2021-06-18 UiT NTNU
Untitled
|
|
50. |
Igland, Mari Ann; Nygård, Mari. Norsk 5–10. Språkboka.. Universitetsforlaget 2021 (ISBN 9788215052755) 278 s. NTNU
Untitled
|