Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 137 << Forrige 1 2 3    Neste >>

2023
1 Bauer, Karen; Farstad, Randi; Opdal, Thea Selle; Otnes, Hildegunn.
Responspraksiser i lærerutdanningen Den skriftlige interaksjonen mellom lærerstudenter og deres lærere i seks skriveprosesser. Acta Didactica Norden (ADNO) 2023 ;Volum 17.(3) s. -
NTNU Untitled
 
2 Dagsland, Sindre; Kvistad, Anne Holten; Otnes, Hildegunn.
The Complexity of Assignment Design: Functional Dimensions and Semiotic Domains in Assignments Designed by Teachers in the NORM-project. The Journal of Writing Research 2023 ;Volum 14.(3) s. 343-373
NTNU Untitled
 
3 Normann, Anita; Otnes, Hildegunn.
Social annotation in teacher education - students’ written online dialogues during collaborative reading of an article. WRAB2023 - Writing Research Across Boarders; 2023-02-18 - 2023-02-22
NTNU Untitled
 
2022
4 Bauer, Karen; Farstad, Randi; Otnes, Hildegunn.
Teacher educators' written feedback practice. Sig Writing; 2022-06-20 - 2022-06-22
NTNU Untitled
 
5 Bauer, Karen; Farstad, Randi; Otnes, Hildegunn.
Å forske på egne responspraksiser ​ - muligheter og utfordringer. Skriv!Les! Nordisk forskerkonferanse om lesing, skriving og literacy; 2022-06-10 - 2022-06-11
NTNU Untitled
 
6 Normann, Anita; Otnes, Hildegunn.
Social annotation in teacher education - fostering collaborative reading, thinking and writing. SIG Writing Biennial Conference 2022; 2022-06-20 - 2022-06-22
NTNU Untitled
 
7 Normann, Anita; Otnes, Hildegunn; Rasmussen, Maren Smedsrud.
Lærerstudenters akademiske skriveopplæring-hvordan og av hvem?. Skriv!Les! 2022. Nordisk forskerkonferanse om lesing, skriving og literacy.; 2022-05-10 - 2022-05-11
NTNU Untitled
 
8 Ofte, Ingunn; Otnes, Hildegunn.
Collegial conversations about writing instruction in teacher education: Positions, perspectives and priorities. I: Samtale, samskrive, samhandle : Nye perspektiv på muntlighet og skriftlighet i samspill. Universitetsforlaget 2022 ISBN 978-82-15-05724-8. s. 163-184
NTNU Untitled
 
9 Riis-Johansen, Marit Olave; Otnes, Hildegunn; Solheim, Randi.
Innleiing: Samtale, samskrive, samhandle. I: Samtale, samskrive, samhandle : Nye perspektiv på muntlighet og skriftlighet i samspill. Universitetsforlaget 2022 ISBN 978-82-15-05724-8. s. 11-19
NTNU Untitled
 
10 Solheim, Randi; Otnes, Hildegunn; Aasen, Arne Johannes; Dragvoll, Johan.
Å bygge eit forskingsmiljø. Historisk riss over skriveforskingsmiljøet i Trondheim. Lærekraft (100-årsjubileum for lærarutdanninga i Trondheim); 2022-10-03 - 2023-10-06
NTNU Untitled
 
11 Solheim, Randi; Otnes, Hildegunn; Riis-Johansen, Marit Olave.
Samtale, samskrive, samhandle : Nye perspektiv på muntlighet og skriftlighet i samspill. Universitetsforlaget 2022 (ISBN 978-82-15-05724-8) 234 s.
NTNU Untitled
 
2021
12 Aa, Leiv Inge; Jølle, Lennart; Otnes, Hildegunn; Larsen, Ann Sylvi.
Morsmålsfaget som fag og forskningsfelt i Norden. I: Morsmålsfaget som fag og forskningsfelt i Norden. Universitetsforlaget 2021 ISBN 9788215050980. s. 11-17
NTNU Untitled
 
13 Matre, Synnøve; Solheim, Randi; Otnes, Hildegunn; Berge, Kjell Lars; Evensen, Lars Sigfred; Thygesen, Ragnar.
Nye grep om skriveopplæringa. Forskingsfunn og praksiserfaringar. Universitetsforlaget 2021 (ISBN 9788215028705) 432 s.
UiO UIA NTNU Untitled
 
14 Normann, Anita; Otnes, Hildegunn.
Social/interactive annotation in higher edication. NFEAP 2021 (Norwegian Forum for English for Academic Purposes); 2021-06-03 - 2021-06-04
NTNU Untitled
 
15 Ofte, Ingunn; Otnes, Hildegunn.
Skrivehandlinger og andre handlinger: Design av skriveoppgaver i lærerutdanninga. Högre utbildning 2021 ;Volum 11.(3) s. 49-66
NTNU Untitled
 
16 Otnes, Hildegunn; Iversen, Harald Morten.
Å lære å skrive. Tekstkompetanse i norskfagets skriveopplæring. 2.utgave.. Universitetsforlaget 2021 (ISBN 9788215052748) 248 s.
NTNU Untitled
 
17 Jølle, Lennart; Larsen, Ann Sylvi; Otnes, Hildegunn; Aa, Leiv Inge.
Morsmålsfaget som fag og forskningsfelt i Norden. Universitetsforlaget 2021 (ISBN 9788215050980) 312 s.
NTNU Untitled
 
2020
18 Otnes, Hildegunn; Iversen, Harald Morten; Solem, Marit Skarbø.
Grammatikken i bruk. Revidert utgave.. Cappelen Damm Akademisk 2020 (ISBN 978-82-02-67152-5) 318 s.
USN NTNU Untitled
 
19 Otnes, Hildegunn; Opdal, Thea Selle; Bauer, Karen.
Tre fagdidaktikeres responsstiler - og studentenes mottakelse av disse.. Seminar; 2020-09-22 - 2020-09-22
NTNU Untitled
 
2019
20 Berge, Kjell Lars; Skar, Gustaf Bernhard Uno; Matre, Synnøve; Solheim, Randi; Evensen, Lars Sigfred; Otnes, Hildegunn; Thygesen, Ragnar.
Introducing teachers to new semiotic tools for writing instruction and writing assessment: consequences for students’ writing proficiency. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice 2019 ;Volum 26.(1) s. 6-25
UiO UIA NTNU Untitled
 
21 Kvistad, Anne Holten; Otnes, Hildegunn.
Mottakerinstansen i skoleskriving - en studie av skriveoppgaver fra Normprosjektet. Nordic Journal of Literacy Research 2019 ;Volum 5.(2) s. 100-119
NTNU Untitled
 
22 Otnes, Hildegunn.
"Tenk deg at du er...". En studie av empatisk skriving på mellomtrinnet.. Konferansen "Skriv! Les!"; 2019-05-07 - 2019-05-09
NTNU Untitled
 
23 Otnes, Hildegunn; Farstad, Randi.
Digital storytelling (DST) i norsklærerutdanninga. Morsmålsfaget som fag og forskningsfelt (NNMF7); 2019-10-23 - 2019-10-24
NTNU Untitled
 
24 Otnes, Hildegunn; Ofte, Ingunn.
Skrivehandlinger og andre handlinger: Design av akademiske skriveoppgaver i lærerutdanninga. Skriv! Les!; 2019-05-07 - 2019-05-09
NTNU Untitled
 
25 Otnes, Hildegunn; Solheim, Randi.
Acts of responding. Teachers’ written comments and students’ text revisions. Assessment in Education: Principles, Policy & Practice 2019 ;Volum 26.(6) s. 700-720
NTNU Untitled
 
26 Solheim, Randi; Matre, Synnøve; Evensen, Lars Sigfred; Igland, Mari-Ann; Otnes, Hildegunn.
Ulike analytiske blikk på elevtekstar frå Normprosjektet (symposium). Skriv! Les! 2019; 2019-05-07 - 2019-05-09
NTNU Untitled
 
2018
27 Hagland, Jan Ragnar; Nesse, Agnete; Otnes, Hildegunn.
Skriftkunne og språkmedium. I: Norsk språkhistorie II : praksis. Novus Forlag 2018 ISBN 978-82-7099-848-7. s. 29-118
HVL NTNU Untitled
 
28 Otnes, Hildegunn.
Substantivfraser i elevtekster. Sig Writing; 2018-08-29 - 2018-08-31
NTNU Untitled
 
29 Otnes, Hildegunn.
Å designe relevante og presise skriveoppgaver. Seminar for eksamensnemnder som lager eksamen etter 10. trinn; 2018-03-12 - 2018-03-12
NTNU Untitled
 
30 ; Myklebust, Hege.
Spor av dei andre. Adressivitet i argumenterande elevtekstar.. : NTNU 2018 200 s.
HVL NTNU Untitled
 
31 Otnes, Hildegunn; Ofte, Ingunn.
Design av oppgaver i lærerutdanninga. Sig Writing; 2018-08-29 - 2018-08-31
NTNU Untitled
 
2017
32 Matre, Synnøve; Solheim, Randi; Otnes, Hildegunn; Skar, Gustaf Bernhard Uno; Berge, Kjell Lars; Krogh, Ellen.
Writing education and assessment in Norwegian primary school – Results and experiences from a large-scale intervention study. Writing Research Across Borders (WRAB), Symposium; 2017-02-15 - 2017-02-18
NTNU UiO Untitled
 
33 Otnes, Hildegunn.
Elever beskriver objekter, fenomener og prosesser - noen språktrekk i beskrivende tekster på mellomtrinnet. Grep om skriveopplæring. Innsikter frå ny forsking på skriving og vurdering.; 2017-11-01 - 2017-11-03
NTNU Untitled
 
34 Otnes, Hildegunn.
Å designe skriveoppgaver i alle fag.. Kurs for grunnskolelærere i Oslo kommune.; 2017-11-13 - 2017-11-13
NTNU Untitled
 
35 Otnes, Hildegunn; Iversen, Harald M..
Bruk av nominalfraser i elevtekster på 6. og 7. trinn.. Konferansen Skriv Les; 2017-05-07 - 2017-05-09
NTNU Untitled
 
36 Otnes, Hildegunn; Kvistad, Anne Holten.
Læreres design av skriveoppgaver i Normprosjektet - mottakere og formål i oppgavematerialet. Grep om skriveopplæring. Innsikter frå ny forsking på skriving og vurdering.; 2017-11-01 - 2017-11-03
NTNU Untitled
 
37 Otnes, Hildegunn; Solheim, Randi.
Formative assessment and acts of responding. Writing Research Across Borders (WRAB); 2017-02-15 - 2017-02-18
NTNU Untitled
 
38 Otnes, Hildegunn; Solheim, Randi.
Fra læreres responser til elevers revisjoner. Skriv! Les! 2017; 2017-05-09 - 2017-05-11
NTNU Untitled
 
39 Otnes, Hildegunn; Solheim, Randi.
Responshandlingar og revisjonspraksisar. Forskingsseminar; 2017-01-19
NTNU Untitled
 
2016
40 Otnes, Hildegunn.
Lyttehandlinger og lytteformål – perspektiver på lyttedimensjonen i ulike fagplaner og kontekster. I: 101 måter å fremme muntlige ferdigheter på - om muntlig kompetanse og muntlighetsdidaktikk. Fagbokforlaget 2016 ISBN 978-82-450-1799-1. s. 71-87
NTNU Untitled
 
41 Otnes, Hildegunn.
Lytting – i norskfaget og hverdagslivet. LNUs landskonferanse; 2016-03-04 - 2016-03-05
NTNU Untitled
 
42 Otnes, Hildegunn.
Lytting som grunnleggende ferdighet. Profesjonskonferanse for lærere, skoleledere og lærerstudenter; 2016-09-14 - 2016-09-14
NTNU Untitled
 
43 Otnes, Hildegunn.
Å designe skriveoppgaver i norskfaget.. Kurs for norsklærere (5. - 10. trinn) i Oslo kommune; 2016-11-07 - 2016-11-07
NTNU Untitled
 
44 Otnes, Hildegunn; Iversen, Harald M..
Å lære å skrive. Tekstkompetanse i norskfagets skriveopplæring. Universitetsforlaget 2016 (ISBN 9788215021867) 245 s.
NTNU Untitled
 
45 Otnes, Hildegunn; Solheim, Randi.
Acts of responding to students' texts. EARLI SIG Writing 2016; 2016-07-04 - 2016-07-06
NTNU Untitled
 
46 Otnes, Hildegunn; Solheim, Randi.
Responshandlingar. Skrive-Puff; 2016-11-25 - 2016-11-25
NTNU Untitled
 
2015
47 Berge, Kjell Lars; Evensen, Lars Sigfred; Matre, Synnøve; Skar, Gustaf Bernhard Uno; Solheim, Randi; Thygesen, Ragnar; Otnes, Hildegunn.
Symposium: Skriveutvikling og vurderingskompetanse - funn frå Normprosjektet. Skriv! Les!; 2015-05-18 - 2015-05-20
NTNU UIA UiO Untitled
 
48 ; Ellefsen, Ida Marie.
"Her må noen ha blitt drept." En studie av modalitet i elevtekster på 4. og 7. trinn.. Trondheim: NTNU 2015 75 s.
NTNU Untitled
 
49 ; Hjermstad, Gunhild Larsdotter.
Ei nærlesing i bruk av forfelt i elevtekstar. Trondheim: NTNU, Det humanistske fakultet, Institutt for språk og litteratur 2015 69 s.
NTNU Untitled
 
50 Otnes, Hildegunn.
Skriveoppgaver under lupen.. I: Å invitere elever til skriving. Ulike perspektiver på skriveoppgaver.. Fagbokforlaget 2015 ISBN 978-82-450-1813-4. s. 11-27
NTNU Untitled
 
    Vis neste liste