2023
|
1. |
Forfang, Hilde; Gustavsen, Ann Margareth; Myhr, Lars Arild. Capacity Building; Studies from the Eastern Part of Norway. 36th International Congress for School Effectiveness and Improvement (ICSEI); 2023-01-09 - 2023-01-13 BI HINN NTNU
Untitled
|
|
2. |
Gustavsen, Ann Margareth. Capacity Building; Studies from the Eastern Part of Norway. ICSEI; 2023-01-10 - 2023-01-13 HINN
Untitled
|
|
3. |
Gustavsen, Ann Margareth; Vennebo, Kirsten Foshaug. Group discussions as a form of student active learning in the extension of lectures in school leadership education: a resource for leaders' learning?. European Conference on Educational Research, ECER; 2023-08-22 - 2023-08-25 OSLOMET BI
Untitled
|
2022
|
4. |
Gustavsen, Ann Margareth. Har norske lærere en diskriminerende vurderingspraksis?. Et Bedre Skole-Norge [Internett] 2022-02-01 BI
Untitled
|
|
5. |
Gustavsen, Ann Margareth; Johansen, Jane Iren. Læringsmiljø og pedagogisk analyse «LP Vest-Lofoten». Prosjektperiode 2018 - 2022. Elverum: Høgskolen i Innlandet 2022 (ISBN 978-82-8380-369-3) 115 s. Skriftserien Høgskolen i Innlandet(22) HINN
Untitled
|
|
6. |
Gustavsen, Ann Margareth; Løken, Gro; Nordahl, Sigrid Øyen. Nettbasert kunnskapsressurs som verktøy i barnehage- og skolebasert kompetanseutvikling. I: Forsknings- og utviklingsarbeid i barnehage og skole - tilnærmingsmåter ved Senter for praksisrettet utdanningsforskning. Elverum: Høgskolen i Innlandet 2022 ISBN 978-82-8380-353-2. s. 171-199 BI HINN
Untitled
|
|
7. |
Gustavsen, Ann Margareth; Merkelbach, Friederike. Evaluering av "Kompetanseutvikling Sør-Troms": Et partnerskap i desentralisert ordning for kompetanseutvikling mellom regionen "Sør-Troms" og Senter for praksisrettet utdanningsforkning, 2019-2022. Elverum: Høgskolen i Innlandet 2022 (ISBN 978-82-8380-396-9) 150 s. Skriftserien Høgskolen i Innlandet(32) HINN
Untitled
|
|
8. |
Gustavsen, Ann Margareth; Nordahl, Thomas; Kostøl, Anne Kristoffersen. Regional skoleutvikling i videregående opplæring – bedre gjennomføringsprosent. I: Forsknings- og utviklingsarbeid i barnehage og skole - tilnærmingsmåter ved Senter for praksisrettet utdanningsforskning. Elverum: Høgskolen i Innlandet 2022 ISBN 978-82-8380-353-2. s. 200-223 HINN
Untitled
|
|
9. |
Gustavsen, Ann Margareth; Nordahl, Thomas; Skandsen, Tore; Myhr, Lars Arild. Trygge og varme ungdomsskoler - U22 En oppsummerende rapport. : Senter for Praksisrettet Utdanningsforskning 2022 30 s. BI HINN NTNU
Untitled
|
|
10. |
Nordahl, Thomas; Gustavsen, Ann Margareth. Forsknings- og utviklingsarbeid i barnehage og skole - tilnærmingsmåter ved Senter for praksisrettet utdanningsforskning. Elverum: Høgskolen i Innlandet 2022 (ISBN 978-82-8380-353-2) 223 s. Skriftserien Høgskolen i Innlandet(15) BI
Untitled
|
2021
|
11. |
Gustavsen, Ann Margareth; Stranger-Johannessen, Espen; Mælan, Ellen Nesset. Slik gikk det med svake og sterke elever i året med koronaskole. Forskersonen.no 2021 BI HINN
Untitled
|
|
12. |
Mælan, Ellen Nesset; Gustavsen, Ann Margareth; Stranger-Johannessen, Espen; Nordahl, Thomas. Norwegian students’ experiences of homeschooling during the COVID-19 pandemic. European Journal of Special Needs Education 2021 ;Volum 36.(1) s. 5-19 HINN
Untitled
|
|
13. |
Gustavsen, Ann Margareth; Nordahl, Thomas. Sammenhengen mellom kjønnsforskjeller i skolefaglige prestasjoner, sosiale ferdigheter og lærerens vurderingspraksis. I: Hva vet vi om skoleprestasjoner? Ulike perspektiver på skolegang og skoleprestasjoner. Fagbokforlaget 2021 ISBN 9788245033243. s. - HINN
Untitled
|
2020
|
14. |
Gustavsen, Ann Margareth. På en benk med Einar Øverenget. Podcast [Internett] 2020-11-01 HINN
Untitled
|
2019
|
15. |
Forfang, Hilde; Gustavsen, Ann Margareth. Samhandling, translasjon og kollektiv kapasitetsbygging: et casestudie om skoleeiers rolle i forbedringsarbeid.. Paideia - Tidsskrift for professionel pædagogisk praksis 2019 (18) s. 50-64 HINN
Untitled
|
|
16. |
Gustavsen, Ann Margareth. Derfor får gutter for dårlige karakterer. Forskning.no [Internett] 2019-05-08 HINN
Untitled
|
|
17. |
Gustavsen, Ann Margareth. Fem myter om likestilling - Hvor likestilte er egentlig kvinner og menn i Norge?. NRK [Internett] 2019-05-09 HINN
Untitled
|
|
18. |
Gustavsen, Ann Margareth. Her og Nå. NRK [Radio] 2019-05-08 HINN
Untitled
|
|
19. |
Gustavsen, Ann Margareth. Hva er det med gutta?. Lærerrommet [Internett] 2019-09-05 BI
Untitled
|
|
20. |
Gustavsen, Ann Margareth. Kartleggingsundersøkelsen og kompetanseutvikling i Sør Troms. Harstad Tidende 2019 HINN
Untitled
|
|
21. |
Gustavsen, Ann Margareth. Kjønnskampen - Brennpunkt. NRK [TV] 2019-05-08 HINN
Untitled
|
|
22. |
Gustavsen, Ann Margareth. Lærerrommet: Hva er det med gutta?. https://www.utdanningsforbundet.no/nyheter/2019/larerrommet- [Internett] 2019-09-05 HINN
Untitled
|
|
23. |
Gustavsen, Ann Margareth; Nordahl, Thomas. Vurdering har en sammenheng med kjønnsforskjeller. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 2019 HINN BI
Untitled
|
2018
|
24. |
Gustavsen, Ann Margareth. Doktoravhandling om jenter i skolen. Distriktsnyheter Østnytt: https://tv.nrk.no/serie/distriktsnyheter-oestnytt/DKOP98043018/30-04-2018#t=25s. NRK [TV] 2018-04-30 HINN
Untitled
|
|
25. |
Gustavsen, Ann Margareth. Intervju på lokalradioen i forbindelse med funn i doktorgradshandlingen https://radio.nrk.no/serie/nyhetsettermiddag/NPUB34008518/30-04-2018. NRK [Radio] 2018-04-30 HINN
Untitled
|
|
26. |
Gustavsen, Ann Margareth. Mannlige lærere og jenter. Dagsnytt: https://radio.nrk.no/serie/dagsnytt/NPUB11008718/02-05-2018#t=7m38s. NRK [Radio] 2018-05-02 HINN
Untitled
|
|
27. |
Gustavsen, Ann Margareth. Ny rapport: Lærere liker jenter best. Internett: https://www.nrk.no/ho/ny-rapport_-laerere-liker-jenter-best-1.14029216. NRK [Internett] 2018-04-30 HINN
Untitled
|
2017
|
28. |
Gustavsen, Ann Margareth. Longitudinal relationship between social skills and academic achievement in a gender perspective. Cogent Education 2017 ;Volum 4.(1) s. - HINN
Untitled
|
2015
|
29. |
Aasen, Ann Margareth. Gender differences in school achievement. NERA; 2015-03-04 - 2015-03-06 HINN
Untitled
|
|
30. |
Aasen, Ann Margareth; Lekhal, Ratib; Drugli, May Britt; Nordahl, Thomas. Kjønnsforskjeller i skolefaglige prestasjoner - forklaringer i elevenes holdninger til og væremåte i skolen, samt relasjonelle forhold. Paideia - Tidsskrift for professionel pædagogisk praksis 2015 (09) s. 76-89 HINN NTNU
Untitled
|
|
31. |
Aasen, Ann Margareth; Mølstad, Christina Elde. Relasjonskvalitet. HINN
Untitled
|
|
32. |
Faldet, Ann-Cathrin; Aasen, Ann Margareth. Forskjeller og likheter i elevenes opplevelse av ervhervskolen. HINN
Untitled
|
2014
|
33. |
Aasen, Ann Margareth. En profilert lærerutdanner ved Høgskolen i Hedmark. I: Profilerte lærerutdannere i Norge : Kulturelle portretter skrevet i anledning NAFOL-seminar i Tromsø 2014. Trondheim: NAFOL, Nasjonal forskerskole for lærerutdanning, 2014 s. 35-37 HINN
Untitled
|
|
34. |
Aasen, Ann Margareth; Nordahl, Thomas; Mælan, Ellen Nesset; Drugli, May Britt; Myhr, Lars Arild. Relasjonsbasert klasseledelse : et komplekst fenomen. Høgskolen i Hedmark 2014 (ISBN 978-82-7671-956-7) 86 s. Høgskolen i Hedmark - oppdragsrapport(13) HINN NTNU
Untitled
|
|
35. |
Aasen, Ann Margareth; Vigmostad, Inger. Elevenes stemmer : forskjeller og likheter mellom jenter og gutters opplevelser av sin skolehverdag. Høgskolen i Hedmark 2014 (ISBN 978-82-7671-944-4) 68 s. Høgskolen i Hedmark - oppdragsrapport(10) HINN
Untitled
|
|
36. |
Berg, Bjørn; Nordahl, Thomas; Aasen, Ann Margareth. Kartlegging av prosjektet "Bedre læringsmiljø". Hamar: Senter for praksisrettet utdanningsforskning 2014 92 s. HINN
Untitled
|
2013
|
37. |
Aasen, Ann Margareth. E-learning as an important component in "blended learning" in school development projects in Norway. International Journal of Advanced Corporate Learning 2013 ;Volum 6.(1) s. 11-15 HINN
Untitled
|
|
38. |
Aasen, Ann Margareth. Evaluering av "Vurdering av egen praksis" - Bedre læringsmiljø Hadeland. Samling for alle skoleledere, skoleeiere og skolekoordinatorer; 2013-05-06 - 2013-05-06 HINN
Untitled
|
|
39. |
Aasen, Ann Margareth. Evaluering: En viktig del av skoleutvikling. I: Rom for læring: Læringsmiljø og pedagogisk analyse. Fagbokforlaget 2013 ISBN 978-82-450-1219-4. s. 216-227 HINN
Untitled
|
|
40. |
Aasen, Ann Margareth. Kartleggingsundersøkelsen i Østre Toten. Samling for skoleledere, skolekoordinatorer og gruppeledere i Østre Toten kommune; 2013-08-30 - 2013-08-30 HINN
Untitled
|
|
41. |
Aasen, Ann Margareth. LP-modellen - En strategi for å utvikle gode læringsmiljø i skoler med hensiktsmessige betingelser for både skolefaglig og sosial læring hos elevene. Nordisk LP-konferanse; 2013-05-27 - 2013-05-28 HINN
Untitled
|
|
42. |
Aasen, Ann Margareth. LP-modellen - Et skoleomfattende utviklingsprosjekt i Norge og Danmark. 2013 NERA Congress; 2013-03-07 - 2013-03-09 HINN
Untitled
|
|
43. |
Aasen, Ann Margareth. Presentasjon av kartlegginsundersøkelsen for Haugalandet. Samling for skoleledere og skolekoordinatorer; 2013-04-08 - 2013-04-08 HINN
Untitled
|
2012
|
44. |
Aasen, Ann Margareth. E-learning as an Importent Component in "Blended learning" in School Development Projects in Norway. The International Conference on E-learning in Workplace (ICELW) 2012; 2012-06-13 - 2012-06-15 HINN
Untitled
|
|
45. |
Aasen, Ann Margareth. Pedagogisk analyse. Fagdag for alle lærere, skoleledere, skoleeiere, PPT og andre medarbeidere i prosjektet Bedre læringsmiljø Hadeland; 2012-08-16 - 2012-08-16 HINN
Untitled
|
|
46. |
Aasen, Ann Margareth. Spesialundervisning og marginalisering i videregående opplæring. I: Bedre læring for alle elever: Om skoler som har problemer med elever, og om elever som har problemer med skolen. Gyldendal Akademisk 2012 ISBN 9788205425842. s. 150-173 HINN
Untitled
|
|
47. |
Knudsmoen, Hege; Myhr, Lars; Vigmostad, Inger; Aasen, Ann Margareth; Nordahl, Thomas; Håland, Kjersti Sørmoen. Det må være rom for begge deler: Forskningsarbeid - med rom for alle og blikk for den enkelte. Høgskolen i Hedmark 2012 (ISBN 9788276718690) 134 s. Høgskolen i Hedmark - oppdragsrapport(3) HINN
Untitled
|
|
48. |
Nordahl, Thomas; Aasen, Ann Margareth; Sunnevåg, Anne-Karin; Qvortrup, Lars. Resultater af brug af LP-modellen i danske folkeskoler: evaluering af arbejdet med LP-modellen 2008-2011. Dafolo 2012 (ISBN 9788772816814) 110 s. HINN
Untitled
|
|
49. |
Nordahl, Thomas; Kostøl, Anne Kristoffersen; Sunnevåg, Anne-Karin; Aasen, Ann Margareth; Løken, Gro; Dobson, Stephen R; Knudsmoen, Hege. Vurderingspraksis : beskrivelse av en pedagogisk analysemodell til bruk i grunnskolen. Gyldendal Akademisk 2012 (ISBN 9788205423077) 55 s. HINN
Untitled
|
|
50. |
Nordahl, Thomas; Kostøl, Anne Kristoffersen; Sunnevåg, Anne-Karin; Aasen, Ann Margareth; Løken, Gro; Knudsmoen, Hege. Det ved vi om - vurdering for læring. Frederikshavn: Dafolo forlag 2012 (ISBN 978-87-7281-739-2) 48 s. HINN
Untitled
|