Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 68 << Forrige 1 2    Neste >>

2023
1 Forfang, Hilde; Gustavsen, Ann Margareth; Myhr, Lars Arild.
Capacity Building; Studies from the Eastern Part of Norway. 36th International Congress for School Effectiveness and Improvement (ICSEI); 2023-01-09 - 2023-01-13
BI HINN NTNU Untitled
 
2 Gustavsen, Ann Margareth.
Capacity Building; Studies from the Eastern Part of Norway. ICSEI; 2023-01-10 - 2023-01-13
HINN Untitled
 
3 Gustavsen, Ann Margareth; Vennebo, Kirsten Foshaug.
Group discussions as a form of student active learning in the extension of lectures in school leadership education: a resource for leaders' learning?. European Conference on Educational Research, ECER; 2023-08-22 - 2023-08-25
OSLOMET BI Untitled
 
2022
4 Gustavsen, Ann Margareth.
Har norske lærere en diskriminerende vurderingspraksis?. Et Bedre Skole-Norge [Internett] 2022-02-01
BI Untitled
 
5 Gustavsen, Ann Margareth; Johansen, Jane Iren.
Læringsmiljø og pedagogisk analyse «LP Vest-Lofoten». Prosjektperiode 2018 - 2022. Elverum: Høgskolen i Innlandet 2022 (ISBN 978-82-8380-369-3) 115 s. Skriftserien Høgskolen i Innlandet(22)
HINN Untitled
 
6 Gustavsen, Ann Margareth; Løken, Gro; Nordahl, Sigrid Øyen.
Nettbasert kunnskapsressurs som verktøy i barnehage- og skolebasert kompetanseutvikling. I: Forsknings- og utviklingsarbeid i barnehage og skole - tilnærmingsmåter ved Senter for praksisrettet utdanningsforskning. Elverum: Høgskolen i Innlandet 2022 ISBN 978-82-8380-353-2. s. 171-199
BI HINN Untitled
 
7 Gustavsen, Ann Margareth; Merkelbach, Friederike.
Evaluering av "Kompetanseutvikling Sør-Troms": Et partnerskap i desentralisert ordning for kompetanseutvikling mellom regionen "Sør-Troms" og Senter for praksisrettet utdanningsforkning, 2019-2022. Elverum: Høgskolen i Innlandet 2022 (ISBN 978-82-8380-396-9) 150 s. Skriftserien Høgskolen i Innlandet(32)
HINN Untitled
 
8 Gustavsen, Ann Margareth; Nordahl, Thomas; Kostøl, Anne Kristoffersen.
Regional skoleutvikling i videregående opplæring – bedre gjennomføringsprosent. I: Forsknings- og utviklingsarbeid i barnehage og skole - tilnærmingsmåter ved Senter for praksisrettet utdanningsforskning. Elverum: Høgskolen i Innlandet 2022 ISBN 978-82-8380-353-2. s. 200-223
HINN Untitled
 
9 Gustavsen, Ann Margareth; Nordahl, Thomas; Skandsen, Tore; Myhr, Lars Arild.
Trygge og varme ungdomsskoler - U22 En oppsummerende rapport. : Senter for Praksisrettet Utdanningsforskning 2022 30 s.
BI HINN NTNU Untitled
 
10 Nordahl, Thomas; Gustavsen, Ann Margareth.
Forsknings- og utviklingsarbeid i barnehage og skole - tilnærmingsmåter ved Senter for praksisrettet utdanningsforskning. Elverum: Høgskolen i Innlandet 2022 (ISBN 978-82-8380-353-2) 223 s. Skriftserien Høgskolen i Innlandet(15)
BI Untitled
 
2021
11 Gustavsen, Ann Margareth; Stranger-Johannessen, Espen; Mælan, Ellen Nesset.
Slik gikk det med svake og sterke elever i året med koronaskole. Forskersonen.no 2021
BI HINN Untitled
 
12 Mælan, Ellen Nesset; Gustavsen, Ann Margareth; Stranger-Johannessen, Espen; Nordahl, Thomas.
Norwegian students’ experiences of homeschooling during the COVID-19 pandemic. European Journal of Special Needs Education 2021 ;Volum 36.(1) s. 5-19
HINN Untitled
 
13 Gustavsen, Ann Margareth; Nordahl, Thomas.
Sammenhengen mellom kjønnsforskjeller i skolefaglige prestasjoner, sosiale ferdigheter og lærerens vurderingspraksis. I: Hva vet vi om skoleprestasjoner? Ulike perspektiver på skolegang og skoleprestasjoner. Fagbokforlaget 2021 ISBN 9788245033243. s. -
HINN Untitled
 
2020
14 Gustavsen, Ann Margareth.
På en benk med Einar Øverenget. Podcast [Internett] 2020-11-01
HINN Untitled
 
2019
15 Forfang, Hilde; Gustavsen, Ann Margareth.
Samhandling, translasjon og kollektiv kapasitetsbygging: et casestudie om skoleeiers rolle i forbedringsarbeid.. Paideia - Tidsskrift for professionel pædagogisk praksis 2019 (18) s. 50-64
HINN Untitled
 
16 Gustavsen, Ann Margareth.
Derfor får gutter for dårlige karakterer. Forskning.no [Internett] 2019-05-08
HINN Untitled
 
17 Gustavsen, Ann Margareth.
Fem myter om likestilling - Hvor likestilte er egentlig kvinner og menn i Norge?. NRK [Internett] 2019-05-09
HINN Untitled
 
18 Gustavsen, Ann Margareth.
Her og Nå. NRK [Radio] 2019-05-08
HINN Untitled
 
19 Gustavsen, Ann Margareth.
Hva er det med gutta?. Lærerrommet [Internett] 2019-09-05
BI Untitled
 
20 Gustavsen, Ann Margareth.
Kartleggingsundersøkelsen og kompetanseutvikling i Sør Troms. Harstad Tidende 2019
HINN Untitled
 
21 Gustavsen, Ann Margareth.
Kjønnskampen - Brennpunkt. NRK [TV] 2019-05-08
HINN Untitled
 
22 Gustavsen, Ann Margareth.
Lærerrommet: Hva er det med gutta?. https://www.utdanningsforbundet.no/nyheter/2019/larerrommet- [Internett] 2019-09-05
HINN Untitled
 
23 Gustavsen, Ann Margareth; Nordahl, Thomas.
Vurdering har en sammenheng med kjønnsforskjeller. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 2019
HINN BI Untitled
 
2018
24 Gustavsen, Ann Margareth.
Doktoravhandling om jenter i skolen. Distriktsnyheter Østnytt: https://tv.nrk.no/serie/distriktsnyheter-oestnytt/DKOP98043018/30-04-2018#t=25s. NRK [TV] 2018-04-30
HINN Untitled
 
25 Gustavsen, Ann Margareth.
Intervju på lokalradioen i forbindelse med funn i doktorgradshandlingen https://radio.nrk.no/serie/nyhetsettermiddag/NPUB34008518/30-04-2018. NRK [Radio] 2018-04-30
HINN Untitled
 
26 Gustavsen, Ann Margareth.
Mannlige lærere og jenter. Dagsnytt: https://radio.nrk.no/serie/dagsnytt/NPUB11008718/02-05-2018#t=7m38s. NRK [Radio] 2018-05-02
HINN Untitled
 
27 Gustavsen, Ann Margareth.
Ny rapport: Lærere liker jenter best. Internett: https://www.nrk.no/ho/ny-rapport_-laerere-liker-jenter-best-1.14029216. NRK [Internett] 2018-04-30
HINN Untitled
 
2017
28 Gustavsen, Ann Margareth.
Longitudinal relationship between social skills and academic achievement in a gender perspective. Cogent Education 2017 ;Volum 4.(1) s. -
HINN Untitled
 
2015
29 Aasen, Ann Margareth.
Gender differences in school achievement. NERA; 2015-03-04 - 2015-03-06
HINN Untitled
 
30 Aasen, Ann Margareth; Lekhal, Ratib; Drugli, May Britt; Nordahl, Thomas.
Kjønnsforskjeller i skolefaglige prestasjoner - forklaringer i elevenes holdninger til og væremåte i skolen, samt relasjonelle forhold. Paideia - Tidsskrift for professionel pædagogisk praksis 2015 (09) s. 76-89
HINN NTNU Untitled
 
31 Aasen, Ann Margareth; Mølstad, Christina Elde.
Relasjonskvalitet.
HINN Untitled
 
32 Faldet, Ann-Cathrin; Aasen, Ann Margareth.
Forskjeller og likheter i elevenes opplevelse av ervhervskolen.
HINN Untitled
 
2014
33 Aasen, Ann Margareth.
En profilert lærerutdanner ved Høgskolen i Hedmark. I: Profilerte lærerutdannere i Norge : Kulturelle portretter skrevet i anledning NAFOL-seminar i Tromsø 2014. Trondheim: NAFOL, Nasjonal forskerskole for lærerutdanning, 2014 s. 35-37
HINN Untitled
 
34 Aasen, Ann Margareth; Nordahl, Thomas; Mælan, Ellen Nesset; Drugli, May Britt; Myhr, Lars Arild.
Relasjonsbasert klasseledelse : et komplekst fenomen. Høgskolen i Hedmark 2014 (ISBN 978-82-7671-956-7) 86 s. Høgskolen i Hedmark - oppdragsrapport(13)
HINN NTNU Untitled
 
35 Aasen, Ann Margareth; Vigmostad, Inger.
Elevenes stemmer : forskjeller og likheter mellom jenter og gutters opplevelser av sin skolehverdag. Høgskolen i Hedmark 2014 (ISBN 978-82-7671-944-4) 68 s. Høgskolen i Hedmark - oppdragsrapport(10)
HINN Untitled
 
36 Berg, Bjørn; Nordahl, Thomas; Aasen, Ann Margareth.
Kartlegging av prosjektet "Bedre læringsmiljø". Hamar: Senter for praksisrettet utdanningsforskning 2014 92 s.
HINN Untitled
 
2013
37 Aasen, Ann Margareth.
E-learning as an important component in "blended learning" in school development projects in Norway. International Journal of Advanced Corporate Learning 2013 ;Volum 6.(1) s. 11-15
HINN Untitled
 
38 Aasen, Ann Margareth.
Evaluering av "Vurdering av egen praksis" - Bedre læringsmiljø Hadeland. Samling for alle skoleledere, skoleeiere og skolekoordinatorer; 2013-05-06 - 2013-05-06
HINN Untitled
 
39 Aasen, Ann Margareth.
Evaluering: En viktig del av skoleutvikling. I: Rom for læring: Læringsmiljø og pedagogisk analyse. Fagbokforlaget 2013 ISBN 978-82-450-1219-4. s. 216-227
HINN Untitled
 
40 Aasen, Ann Margareth.
Kartleggingsundersøkelsen i Østre Toten. Samling for skoleledere, skolekoordinatorer og gruppeledere i Østre Toten kommune; 2013-08-30 - 2013-08-30
HINN Untitled
 
41 Aasen, Ann Margareth.
LP-modellen - En strategi for å utvikle gode læringsmiljø i skoler med hensiktsmessige betingelser for både skolefaglig og sosial læring hos elevene. Nordisk LP-konferanse; 2013-05-27 - 2013-05-28
HINN Untitled
 
42 Aasen, Ann Margareth.
LP-modellen - Et skoleomfattende utviklingsprosjekt i Norge og Danmark. 2013 NERA Congress; 2013-03-07 - 2013-03-09
HINN Untitled
 
43 Aasen, Ann Margareth.
Presentasjon av kartlegginsundersøkelsen for Haugalandet. Samling for skoleledere og skolekoordinatorer; 2013-04-08 - 2013-04-08
HINN Untitled
 
2012
44 Aasen, Ann Margareth.
E-learning as an Importent Component in "Blended learning" in School Development Projects in Norway. The International Conference on E-learning in Workplace (ICELW) 2012; 2012-06-13 - 2012-06-15
HINN Untitled
 
45 Aasen, Ann Margareth.
Pedagogisk analyse. Fagdag for alle lærere, skoleledere, skoleeiere, PPT og andre medarbeidere i prosjektet Bedre læringsmiljø Hadeland; 2012-08-16 - 2012-08-16
HINN Untitled
 
46 Aasen, Ann Margareth.
Spesialundervisning og marginalisering i videregående opplæring. I: Bedre læring for alle elever: Om skoler som har problemer med elever, og om elever som har problemer med skolen. Gyldendal Akademisk 2012 ISBN 9788205425842. s. 150-173
HINN Untitled
 
47 Knudsmoen, Hege; Myhr, Lars; Vigmostad, Inger; Aasen, Ann Margareth; Nordahl, Thomas; Håland, Kjersti Sørmoen.
Det må være rom for begge deler: Forskningsarbeid - med rom for alle og blikk for den enkelte. Høgskolen i Hedmark 2012 (ISBN 9788276718690) 134 s. Høgskolen i Hedmark - oppdragsrapport(3)
HINN Untitled
 
48 Nordahl, Thomas; Aasen, Ann Margareth; Sunnevåg, Anne-Karin; Qvortrup, Lars.
Resultater af brug af LP-modellen i danske folkeskoler: evaluering af arbejdet med LP-modellen 2008-2011. Dafolo 2012 (ISBN 9788772816814) 110 s.
HINN Untitled
 
49 Nordahl, Thomas; Kostøl, Anne Kristoffersen; Sunnevåg, Anne-Karin; Aasen, Ann Margareth; Løken, Gro; Dobson, Stephen R; Knudsmoen, Hege.
Vurderingspraksis : beskrivelse av en pedagogisk analysemodell til bruk i grunnskolen. Gyldendal Akademisk 2012 (ISBN 9788205423077) 55 s.
HINN Untitled
 
50 Nordahl, Thomas; Kostøl, Anne Kristoffersen; Sunnevåg, Anne-Karin; Aasen, Ann Margareth; Løken, Gro; Knudsmoen, Hege.
Det ved vi om - vurdering for læring. Frederikshavn: Dafolo forlag 2012 (ISBN 978-87-7281-739-2) 48 s.
HINN Untitled
 
    Vis neste liste