Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 156 << Forrige 1 2 3 4    Neste >>

2024
1 Uthus, Marit.
Inkluderingens balansekunst sett fra perspektivet til ledere i barnehage og skole og PPT-rådgivere. Seminar for ledere i skole og barnehage, og PP-rådgivere. Utdanningsforbundet Færder; 2024-02-15 - 2024-02-15
NTNU Untitled
 
2 Uthus, Marit.
Kan vi jage PISA-spøkelset?. Dagsavisen 2024
NTNU Untitled
 
3 Uthus, Marit.
Tillitsvalgt i skolen. Hvordan støtte lærere i inkluderingens balansekunst, mellom individ og fellesskap?. Kurs for plasstillitsvalgte; 2024-02-08 - 2024-02-08
NTNU Untitled
 
4 Uthus, Marit; Sivertsen, Kristin Høybakk.
Inkluderende praksis i skolen. Spesialundervisning som virker 2024; 2024-01-30 - 2024-01-30
NTNU Untitled
 
2023
5 Aas, Hanne Kristin; Uthus, Marit; Løhre, Audhild.
Inclusive education for students with challenging behaviour: development of teachers’ beliefs and ideas for adaptations through Lesson Study. European Journal of Special Needs Education 2023 ;Volum 39.(1) s. 64-78
NTNU Untitled
 
6 Berg, David A.G.; Skaalvik, Einar; Asil, Mustafa; Hill, Mary F.; Uthus, Marit; Tangen, Truls Nilsen; Smith, Jeffrey K..
Teacher self-efficacy and reasons for choosing initial teacher education programmes in Norway and New Zealand. Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies 2023 ;Volum 125. s. -
SAMFORSK NTNU Untitled
 
7 Uthus, Marit.
Debatt. «I skvis mellom oppdrag, lovverk, forventninger og politiske ambisjoner. Trøndsk; 2023-10-31 - 2023-10-31
NTNU Untitled
 
8 Uthus, Marit.
Erfaringer fra Norge: Inkluderingens balansekunst - mellom individ og fellesskap. Saminar ved FoU programmet: Diversitet og Deltagelse i skolen (DIDE); 2023-10-04 - 2023-10-04
NTNU Untitled
 
9 Uthus, Marit.
Folkehelse og livsmestring i skolen - Jeg og de andre; om selvverd og psykososialt læringsmiljø. DEKOM Desentralisert kompetanseutvikling; 2023-04-24 - 2023-04-24
NTNU Untitled
 
10 Uthus, Marit.
Folkehelse og livsmestring i skolen - kunsten å ha flere tanker i hodet på samme tid. Fagdag; 2023-03-17 - 2023-03-17
NTNU Untitled
 
11 Uthus, Marit.
Hva er det med spesialundervisningen i den norske skolen?. Adresseavisen 2023
NTNU Untitled
 
12 Uthus, Marit.
INCLUSCHOOL. Elevenes medvirkning i forskning om inkludering og inkluderende praksiser - muligheter, utfordringer og noen etiske dilemma?. Seminar; 2023-11-07 - 2023-11-07
NTNU Untitled
 
13 Uthus, Marit.
Inkludering i en skole for alle – om å forske i elevnære perspektiv. Forskningsprogrammøde Almendidaktik og fagdidaktik; 2023-05-26 - 2023-05-26
NTNU Untitled
 
14 Uthus, Marit.
Inkluderingens balansekunst — mellom individ og fellesskap. Bergenskonferansen; 2023-09-01 - 2023-09-03
NTNU Untitled
 
15 Uthus, Marit.
Inkluderingens balansekunst - tilpasset opplæring og spesialundervisning. UDF Tromsø; 2023-11-22 - 2023-11-22
NTNU Untitled
 
16 Uthus, Marit.
Spesialundervisning i en inkluderende skole. Et systemretta mistak?. Utvalg for utdanningspolitikk, Utdanningsforbundet; 2023-05-30 - 2023-05-30
NTNU Untitled
 
17 Uthus, Marit.
Spesialundervisning i en inkluderende skole Idealer, relatiterer - og nye muligheter?. Seminar: Kontaktforum for faglig og adm. støttesystem; 2023-04-19 - 2023-04-19
NTNU Untitled
 
18 Uthus, Marit.
“Vi må gå inn i skolen for å oppdgae de ressursene som er der”. Samskapt kunnskap om inkludering og inkluderende praksiser i en supermangfoldig skole. USSiT-seminaret 2023; 2023-03-28 - 2023-03-28
NTNU Untitled
 
19 Uthus, Marit; Kjelaas, Irmelin; Caspersen, Joakim; Aas, Hanne Kristin.
Kick-Off INCLUSCHOOL – nye perspektiver på inkludering som en prosess i en mangfoldig skole. Internt Kick-Off INCLUSCHOOL; 2023-11-14 - 2023-11-14
NTNU Untitled
 
20 Uthus, Marit; Sivertsen, Kristin, I. H..
Samskapt kunnskapsutvikling om inkludering i en mangfoldig skole - med eleven i sentrum. I: Samskapt kunnskap i skole og lærerutdanning. Der praksis og teori møtes.. Universitetsforlaget 2023 ISBN 978-82-15-06381-2. s. 180-199
NTNU Untitled
 
2022
21 Aas, Hanne Kristin; Uthus, Marit.
How do Teacher Beliefs Impact Inclusion for Students with Challenging Behavior?. ECER 2022; 2022-09-01 - 2022-09-10
NTNU Untitled
 
22 Uthus, Marit.
Elevenes psykiske helse i skolen. Oppstartseminar: Kompetanseutvikling i psykisk helse i grunnskole og videregående opplæring; 2022-03-31 - 2022-03-31
NTNU Untitled
 
23 Uthus, Marit.
Elevenes psykiske helse i skolen - kunsten å ha flere tanker i hodet på samme tid. Planleggingsdag Averøy ungdomsskole; 2022-08-18 - 2022-08-18
NTNU Untitled
 
24 Uthus, Marit.
Elevenes psykiske helse i skolen. Utdanning til å mestre egne liv.. Gyldendal Akademisk 2022 (ISBN 9788205563032) 305 s.
NTNU Untitled
 
25 Uthus, Marit.
Et helsefremmende inkluderingsbegrep (2. utgave). I: Elevenes psykiske helse i skolen. Utdanning til å mestre egne liv.. Gyldendal Akademisk 2022 ISBN 9788205563032. s. 155-184
NTNU Untitled
 
26 Uthus, Marit.
Felles løft: Barns menneskerettigheter i utdanninger for barn. Dialogkonferanse; 2022-03-18 - 2022-03-18
NTNU Untitled
 
27 Uthus, Marit.
Folkehelse og livsmestring i skolen – med blikk for elevenes psykiske helse. DEKOM, Desentralisert kompetanseutvikling; 2022-09-30 - 2022-09-30
NTNU Untitled
 
28 Uthus, Marit.
Hva kan vi lære om inkludering ved å ta del i samskapte prosesser med elever og lærere i skolen?. Konferanse. Kompetanseløftet for spesialpedagogikk og inkluderende praksis.; 2022-08-30 - 2022-08-30
NTNU Untitled
 
29 Uthus, Marit.
Hva skjer når skolen oppdager sitt eget elevnære inkluderingsbegrep? Planleggingsdag ved Huseby Barneskole AC Møller tegnspråksenter.. Planleggingsdage; 2022-08-19 - 2022-08-19
NTNU Untitled
 
30 Uthus, Marit.
Hvorfor er enkel fotballpsykologi så vanskelig å forstå?. Adresseavisen 2022
NTNU Untitled
 
31 Uthus, Marit.
Inkluderigens muligheter og begrensninger (2. utgave). I: Elevenes psykiske helse i skolen. Utdanning til å mestre egne liv.. Gyldendal Akademisk 2022 ISBN 9788205563032. s. 133-152
NTNU Untitled
 
32 Uthus, Marit.
Lærerens og spesialpedagogens helsefremmende arbeid i skolen. I: Elevenes psykiske helse i skolen. Utdanning til å mestre egne liv.. Gyldendal Akademisk 2022 ISBN 9788205563032. s. 284-294
NTNU Untitled
 
33 Uthus, Marit.
Når studenten møter etisk krysspress i praksis – Panelsamtale.. Praksiskonferansen 2022. Nasjonal konferanse for praksis i lærertdanningene.; 2022-05-25
NTNU Untitled
 
34 Uthus, Marit.
Sammen for inkludering i en mangfoldig skole. Innovasjon for sosial bærekraft. Seminar med Trondheim kommune og NTNU SU-fakultetet. Seminar med Trondheim kommune og NTNU SU-fakultetet; 2022-08-19 - 2022-08-19
NTNU Untitled
 
35 Uthus, Marit.
Spesialpedagogen i en inkluderende skole. Nasjonalt nettverk for spesialpedagogikk; 2022-05-24 - 2022-05-24
NTNU Untitled
 
36 Uthus, Marit.
Tilpasningens balansekunst. Innspilling til introduksjonsfilm «Inkluderende praksis»- kompetansepakke til UDIR.; 2022-09-05 - 2022-09-05
NTNU Untitled
 
37 Uthus, Marit; Aas, Hanne Kristin.
How can student experiences of inclusion be captured and promoted through the school's formal teacher-student conversation?. Nordic Educational Research Association (NERA); 2022-06-01 - 2022-06-03
NTNU Untitled
 
38 Uthus, Marit; Caspersen, Joakim; Kjelaas, Irmelin; Sagen Hasselø, Inger; Forren, Svein Johny.
En inkluderende skole er avgjørende for barn og unge. Psykologisk.no 2022
SAMFORSK NTNU UiO Untitled
 
39 Uthus, Marit; Høglund, Anders.
Podkast: Elevenes psykiske helse med Marit Uthus. Podcast Fagbokpodden [Internett] 2022-09-21
NTNU Untitled
 
40 Uthus, Marit; Løhre, Audhild.
Autonomy and well-being in self-regulated learning for students with impaired concentration. ECER, European Conference on Educational Research Associations; 2022-09-10 - 2022-09-10
NTNU Untitled
 
41 Uthus, Marit; Sivertsen, Kristin, I. H..
Sammen for inkludering i en mangfoldig skole. USSiT, et nyttig partnerskap?; 2022-03-17 - 2022-03-17
NTNU Untitled
 
42 Uthus, Marit; Wego, Helene.
Når nasjonale prøver gjør vondt, og vinninga går opp i spinninga.. Utdanning 2022 (5) s. 38-39
NTNU Untitled
 
2021
43 Kermit, Patrick Stefan; Uthus, Marit.
Ledere av panelsamtale. Fra Salamanca til Hurdalssjøen. Konferanse om inkludering i barnehage og skole.. Fra Salamanca til Hurdalssjøen. Inkludering i barnehage og skole.; 2021-11-23 - 2021-11-23
NTNU Untitled
 
44 Uthus, Marit.
Erfaringer fra et forskningsprosjekt - selvbestemmelse for elever med særskilte behov. Nettverkssamling, Spesialundervisning i Trondheim kommune; 2021-03-12 - 2021-03-12
NTNU Untitled
 
45 Uthus, Marit.
Et inkluderende fellesskap – hva er det egentlig?. Utdanningsforbundet Trondheim. Årsmøte; 2021-04-12 - 2021-04-12
NTNU Untitled
 
46 Uthus, Marit.
Folkehelse og livsmestring i skolen Hvordan kom vi dit? Hva har vi erfart så langt? Hvor går veien videre?. Konferanse i den nasjonale satsingen Program for folkehelsearbeid i kommunene.; 2021-09-14 - 2021-09-14
NTNU Untitled
 
47 Uthus, Marit.
Hjelp, jeg er ny som lærer! Om møte mellom elev og lærer – og den viktige personlige kompetansen.. Ny som lærer i Trøndelag; 2021-03-24 - 2021-03-24
NTNU Untitled
 
48 Uthus, Marit.
Hva skjer når elever gis økt mulighet for selvbetsemmelse i skolehverdagen? Presentasjon av en studie der elevenes egne stemmer er lyttet til.. Med nye og optimistiske blikk på folkehelse og livsmestring i skolen; 2021-06-02 - 2021-06-02
NTNU Untitled
 
49 Uthus, Marit.
Hvorfor en bok om spesialpedagogens arbeid i en inkluderende skole?. Faggruppemøte; 2021-04-14 - 2021-04-14
NTNU Untitled
 
50 Uthus, Marit.
Hvorfor vil ikke flere bli lærer etter "lærerløftet"?. Adresseavisen 2021
NTNU Untitled
 
    Vis neste liste