2017
|
1. |
Nedberg, Audhild; Unhjem, Astrid. Å skrive seg til lesing på pc med talestøtte - erfaringer fra et utviklingsprosjekt. Skriv! Les! – Nordisk forskerkonferanse om lesing, skriving og literacy; 2017-05-09 - 2017-05-11 UiT
Untitled
|
|
2. |
Nedberg, Audhild; Unhjem, Astrid. Å skrive seg til lesing, resultater og utfordringer. Presentasjon i forskergruppa LIFT; 2017-04-05 UiT
Untitled
|
|
3. |
Sæther, Kari-Anne; Nedberg, Audhild. Profesjonsfaglig digital kompetanse i norskfaget i lærerutdanninga. Literacy og dybdelæring; 2017-03-27 - 2017-03-29 UiT
Untitled
|
|
4. |
Unhjem, Astrid; Nedberg, Audhild. STL+ Å skrive seg til lesing på pc med talestøtte. Forskerseminar 2017 Literacy og dybdelæring på Schæffergården 27. – 29. mars.; 2017-02-27 - 2017-03-29 UiT
Untitled
|
2016
|
5. |
Klemp, Torunn Elise; Nedberg, Audhild. To study pupils' learning by focusing on an individual pupil. FoU i praksis 2016 ;Volum 10.(2) s. 23-43 NTNU UiT
Untitled
|
|
6. |
Klemp, Torunn; Nedberg, Audhild. Å studere elevers læring gjennom en fokuselev. FoU i praksis 2016 ;Volum 10.(2) s. 23-43 UiT NTNU
Untitled
|
2015
|
7. |
Klemp, Torunn; Nedberg, Audhild. Å følge en fokuselev - eksemplarisk læring og samspillende ekspertise. FoU i Praksis 2015; 2015-04-09 - 2015-04-10 NTNU UiT
Untitled
|
|
8. |
Nedberg, Audhild; Nordli, Ingrid C.; Sollid, Hilde; Sundelin, Marit. Språklig mangfold og interkulturell kompetanse. Fagdag i kompetanse for mangfold; 2015-01-14 - 2015-01-14 UiT
Untitled
|
|
9. |
Nedberg, Audhild; Nordli, Ingrid C.; Sollid, Hilde; Sundelin, Marit. Språklig mangfold og interkulturell kompetanse. Fagdag: Kompetanse for mangfold - kultur for læring, Lenvik; 2015-02-03 - 2015-02-03 UiT
Untitled
|
|
10. |
Nedberg, Audhild; Sæther, Kari-Anne; Unhjem, Astrid. Modellert leseøkt - hva lærer studentene?. Språkperspektiver i læringskontekst; 2015-03-23 - 2015-03-25 UiT
Untitled
|
|
11. |
Nilsen, Vivian D.; Rørnes, Karin; Unhjem, Astrid; Nedberg, Audhild. TILT Tidlig innsats - økt lærertetthet.. NORALF- Nordisk konferanse om aksjonslæring og aksjonsforskning.; 2015-05-18 - 2015-05-19 UiT
Untitled
|
2013
|
12. |
Berglund, Marit Linaker; Kristoffersen, Gunnlaug; Nedberg, Audhild; Sæther, Kari-Anne. Klassesamtalen: En arena for elevenes muntlige ferdigheter?. FoU i praksis 2013; 2013-04-22 - 2013-04-23 UiT
Untitled
|
|
13. |
Nedberg, Audhild. Er lesing viktigere enn skriving? Noen observasjoner av skriving i skolen. FoU i praksis 2013 UiT
Untitled
|
|
14. |
Nedberg, Audhild; Hersoug, Bjørn. Sør-Afrika etter Mandela. Nordlys 2013 UiT
Untitled
|
2012
|
15. |
Leming, Tove; Nedberg, Audhild. Presentasjon av en modell for utenlandspraksis. Erfaringsdelingskonferanse 23. mai 2012; 2012-05-23 UiT
Untitled
|
|
16. |
Leming, Tove; Rotvold, Lars Aage; Nedberg, Audhild. Praksis i utlandet - en mulighet for internasjonalisering i lærerutdanningen?. Tromsø: Universitetet i Tromsø 2012 30 s. UiT
Untitled
|
|
17. |
Nedberg, Audhild. Hva skrives i skolen?. NORALF-konferansen; 2012-05-15 - 2012-05-16 UiT
Untitled
|
|
18. |
Nedberg, Audhild; Sollid, Hilde. Hva skrives i skolen?. Dialogkonferanse; 2012-03-23 UiT
Untitled
|
|
19. |
Nedberg, Audhild; Sollid, Hilde. Hva skrives i skolen?. FoU i praksis; 2012-05-23 - 2012-05-25 UiT
Untitled
|
|
20. |
Nedberg, Audhild; Sollid, Hilde. Studenter+FoU=sant!. Forskningssymposium; 2012-12-13 UiT
Untitled
|
2011
|
21. |
Nedberg, Audhild. Veiledet lesing - hva veiledes elevene i?. Skriv! Les! Nordisk forskerkonferanse om skriving og lesing; 2011-05-30 - 2011-06-01 UiT
Untitled
|
|
22. |
Nedberg, Audhild; Leming, Tove; Botten, Geir Harald; Larsen, Ann Sylvi; Nilssen, Vivi Lisbeth. Studenters praksis i Zambia og i Norge - blikk innenfra og blikk utenfra. FoU i Praksis 2011; 2011-04-26 - 2011-04-27 NTNU UiT
Untitled
|
2010
|
23. |
Nedberg, Audhild; Sæther, Kari-Anne. Norskfaget i møte med generasjon.com. FoU- og inspirasjonskonferanse for lærerutdannere; 2010-12-13 - 2010-12-15 UiT
Untitled
|
2009
|
24. |
Nedberg, Audhild. Hva er veileda lesing og skriving?. Dagskurs for skolens lærere; 2009-08-18 UiT
Untitled
|
|
25. |
Nedberg, Audhild. Lærerutdanning i Zambia i spenningsfeltet mellom muntlig og skriftlig kultur. Fou i Praksis 2009; 2009-04-23 UiT
Untitled
|
|
26. |
Nedberg, Audhild. Språkpolitikk i Zambia; å leve med kompromisser. UiT; 2009-05-28 UiT
Untitled
|
|
27. |
Nedberg, Audhild. Veileda lesing og skriving - også for mellomtrinnet?. Annen del i kursrekke for skolens lærere; 2009-09-14 UiT
Untitled
|
|
28. |
Nedberg, Audhild. Veileda lesing og stasjonsbasert læring for alle klassetrinn?. Første del av kursrekke for skolens lærere; 2009-05-05 UiT
Untitled
|
|
29. |
Nedberg, Audhild. Veileda lesing, skriving (og muntlighet) - også noe for mellom- og ungdomstrinnet?. Oppfølgingsseminar for lærere i grunnskolen; 2009-10-15 UiT
Untitled
|
|
30. |
Nedberg, Audhild. Veileda lesing, stasjonsbasert læring og EYLP - en måte å ramme inn lese- og skriveopplæringa på?. Kurs for førsteklasselærere i Tromsø kommune; 2009-06-15 UiT
Untitled
|
|
31. |
Nedberg, Audhild. Å skrive med emosjoner i 1. og 2. klasse. Kurs; 2009-04-28 UiT
Untitled
|
2008
|
32. |
Nedberg, Audhild. Kan de mer enn vi tror? : om skriftspråklig kompetanse ved skolestart. I: FoU i Praksis 2007: Rapport fra konferanse om praksisrettet FoU i lærerutdanning. Tapir Akademisk Forlag 2008 ISBN 978-82-519-2295-1. s. 255- UiT
Untitled
|
2007
|
33. |
Skrøvset, Siw; Nedberg, Audhild. Samlingsbasert lærerutdanning - et postmoderne perspektiv. I: Desentralisert lærerutdanning i nord : fra nødløsning til fullverdig alternativ. Tromsø: Eureka Forlag 2007 ISBN 9788273891143. s. 12- UiT
Untitled
|
2006
|
34. |
Nedberg, Audhild. Kan de mer enn vi tror? Om lese- og skriveferdighet ved skolestart. Tromsø: Eureka forlag 2006 (ISBN 8273891011) 68 s. UiT
Untitled
|
2005
|
35. |
Nedberg, Audhild. "Vi er helt enig, men...." -Erfaringer fra et aksjonsforsknings-prosjekt om IKT i lese- og skriveopplæring på småskoletrinnet. : 2005 UiT
Untitled
|
2004
|
36. |
Nedberg, Audhild. Lese- og skriveopplæring i New Zealand. Norsklæreren 2004 (2) s. 44-48 UiT
Untitled
|
2003
|
37. |
Nedberg, Audhild. Hjemme bra, men borte best? Om leseopplæring i et komparativt perspektiv. I: Hjemme bra, men borte best? Om leseopplæring i et komparativt perspektiv. : 2003 ISBN 8202220599. s. 33-39 UiT
Untitled
|
1997
|
38. |
Nedberg, Audhild. Lite, men godt? En rapport om tilrettelegging av undervisning for elever fra språklige minoriteter i Troms. Tromsø: Høgskolen i Tromsø, Avdeling for lærerutdanning 1997 (ISBN 82-7389-020-1) 145 s. (3) UiT
Untitled
|