Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-50 av 170 << Forrige 1 2 3 4    Neste >>

2023
1 Fyhn, Anne Birgitte.
Lærerstudenter som forfattere. KLæM2023; 2023-09-18 - 2023-09-20
SA/SH Untitled
 
2 Fyhn, Anne Birgitte; Jannok Nutti, Ylva.
Intangible Cultural Heritage as a resource for a Sámi mathematics curriculum. Australian and International Journal of Rural Education (AIJRE) 2023 ;Volum 33.(2) s. 16-31
UiT SA/SH Untitled
 
3 Fyhn, Anne Birgitte; Jensen, Tove Beate.
Lektorstudenters oppfatninger av induktive arbeidsformer i matematikk og fremmedspråk. Acta Didactica Norden (ADNO) 2023 ;Volum 17.(1) s. -
UiT Untitled
 
4 Fyhn, Anne Birgitte; Juuso, Inga Anne Marit; Siri, May-Torill Hætta.
Makkár sánit heiveše sámi matematihkka oahppoplánii?. Samisk utdanningskonferanse/ Sámi oahpahuskonferánsa; 2023-11-07 - 2023-11-08
SA/SH Untitled
 
5 Fyhn, Anne Birgitte; Partapuoli, Anna Kaisa.
Matemáhtalaš máhttosuorggit boahtteáiggi sámi matematihka oahppoplánas. Sámi oahpahuskonferánsa/ Samisk utdanningskonferanse; 2023-11-07 - 2023-11-08
SA/SH Untitled
 
6 Fyhn, Anne Birgitte; Siri, May-Torill Hætta; Juuso, Inga Anne Marit.
Hva er egentlig algebra på samisk. I: Ávdnet. Samiske tema i skole og utdanning. Universitetsforlaget 2023 ISBN 978-82-15-05804-7.
UiT SA/SH Untitled
 
7 Fyhn, Anne Birgitte; Steinfjell, Ann Synnøve.
Relations between Sámi and Western ways of sorting and organizing elements in a set. Journal of Mathematics and Culture 2023 ;Volum 17.(3) s. 1-19
UiT SA/SH Untitled
 
2022
8 Fyhn, Anne Birgitte.
Matematihkkaoahppoplána-luvvejuvvon Sámi sisdoalu gáibádusas?. Dembra Coffee hour; 2022-11-17 - 2022-11-17
UiT Untitled
 
9 Fyhn, Anne Birgitte.
Nussir-saken: Matematisk modellering som verktøy i samfunnsdebatten. Dembra (Demokratisk beredskap mot rasisme og antisemittisme) Dembra.no sin side for undervisningsopplegg 2022
UiT Untitled
 
10 Fyhn, Anne Birgitte.
Nussirsaken: Matematisk modellering som verktøy i samfunnsdebatten. Dembra Coffee hour https://www.youtube.com/watch?v=zRxwOJh3w0c 2022
UiT Untitled
 
11 Fyhn, Anne Birgitte.
Smilčelohku - Elena regner stigningstallet. Ovttas https://ovttas.no/digitala-resursa_elena-regner-stigningstallet 2022
UiT Untitled
 
12 Fyhn, Anne Birgitte; Berntsen, Gladys.
A mathematics teacher’s respectful listening in a culturally diverse class. Journal of Peace Education 2022 s. 1-25
UiT Untitled
 
13 Fyhn, Anne Birgitte; Robertsen, Håkon.
Fiskergeometri og skolegeometri. Forskningsdagene 2022; 2022-09-27 - 2022-09-27
UiT Untitled
 
14 Fyhn, Anne Birgitte; Siri, May-Torill; Juuso, Inga Anne Marit.
Hva er algebra på samisk. KLæM 2022; 2022-09-19 - 2022-09-21
UiT SA/SH Untitled
 
15 Fyhn, Anne Birgitte; Steinfjell, Ann Synnøve.
Relations between Sámi and Western ways of sorting and organizing elements in a set. Mathematics in Indigenous and Migrational Contexts; 2022-11-08 - 2022-11-10
SA/SH UiT Untitled
 
16 Fyhn, Anne Birgitte; Vuomajoki, Sanna; Gebremichael, Andualem Tamiru; Gaup, Inga Berit Karen Hætta.
Sámi traditional measuring: Sámi preservice mathematics teachers’ approach to the new curriculum. I: Bringing Nordic mathematics education into the future. Proceedings of Norma 20, The ninth Nordic Conference on Mathematics Education. Svensk förening för MatematikDidaktisk Forskning - SMDF 2022 ISBN 978-91-984024-6-9. s. 57-64
SA/SH Untitled
 
17 Haavold, Per Øystein; Fyhn, Anne Birgitte; Pettersen, Geir Olaf; Eidissen, Thomas F.; Volden, Monica.
Formidlingskonferanse i forbindelse med SUM. Avslutningskonferanse SUM; 2022-09-14 - 2022-09-14
UiT Untitled
 
18 Larson, Niclas; Fidje, Anders Støle; Hundeland, Per Sigurd; Hansen, Michael Rygaard; Ovedal-Hakestad, Siri; Erfjord, Ingvald; Munthe, Morten; Fyhn, Anne Birgitte; Wang, Oskar Jensen; Siri, May-Torill; Herset, Maria Klaussen.
Spøkelser etter avdøde størrelser hjemsøker KLæM 22. Apple Podcasts [Internett] 2022-09-21
UIA NORD NMBU UiT Untitled
 
19 Nordkild, Siv Ingrid; Fyhn, Anne Birgitte; Hætta, Ole Einar Isaksen.
Lávvu as a teaching arena: Identification of mathematical activities. I: Bringing Nordic mathematics education into the future. Proceedings of Norma 20, The ninth Nordic Conference on Mathematics Education. Svensk förening för MatematikDidaktisk Forskning - SMDF 2022 ISBN 978-91-984024-6-9. s. 193-200
UiT Untitled
 
20 Varjola, Carita Elisabeth Eira; Fyhn, Anne Birgitte; Siri, May-Torill Hætta.
Sámi concepts of pattern in the mathematics curriculum. I: Bringing Nordic mathematics education into the future. Proceedings of Norma 20, The ninth Nordic Conference on Mathematics Education. Svensk förening för MatematikDidaktisk Forskning - SMDF 2022 ISBN 978-91-984024-6-9. s. 241-248
UiT SA/SH Untitled
 
21 Wang, Oskar Jensen; Fyhn, Anne Birgitte.
Lærerstudenters erfaring med det samiske brettspillet Sahkku. Konferanse for lærerutdannere i matematikk; 2022-09-19 - 2022-09-21
UiT Untitled
 
2021
22 Fyhn, Anne Birgitte.
Sáhkku-speallu - Fágaođastusa guovddášelemeanttat. Ovttas https://ovttas.no/sites/default/files/S%C3%A1hkku%20speallu%20matematihkka_0.pdf 2021
UiT Untitled
 
23 Fyhn, Anne Birgitte; Gaup, Elisabeth Utsi.
Reorienting by using cartography- or the risk of disconnecting by leaving the traditional way of knowing the land. Sámi oahpahuskonferánsa 2021; 2021-10-05 - 2021-10-07
SA/SH Untitled
 
24 Fyhn, Anne Birgitte; Gebremichael, Andualem Tamiru; Vuomajoki, Sanna; Gaup, Inga Berit Karen Hætta.
Sámi traditional measuring: Sámi preservice mathematics teachers’ approach to the new curriculum. NORMA20, The Ninth Nordic Conference on Mathematics Education; 2021-06-01 - 2021-06-04
SA/SH Untitled
 
25 Fyhn, Anne Birgitte; Nystad, Kristine.
Samisk matematikk. Ottar 2021 (337) s. 18-27
SA/SH UiT Untitled
 
26 Meaney, Tamsin; Fyhn, Anne Birgitte; Graham, S.R.W..
Unfettering discussions about social justice: the role of conversational prompts in discussions about mathematics education for Indigenous students. Educational Studies in Mathematics 2021 ;Volum 109. s. 549-565
HVL UiT Untitled
 
27 Nordkild, Siv Ingrid; Fyhn, Anne Birgitte; Hætta, Ole Einar Isaksen.
Lávvu as a teaching arena: Identification of mathematical activities. The Ninth Nordic Conference on Mathematics Education - NORMA 20; 2021-06-01 - 2021-06-04
UiT Untitled
 
28 Stenseth, Anna-Maria Helena; Loppacher, Anna; Fyhn, Anne Birgitte; Guzman, Paloma.
Et mangfoldig akademia er en ressurs for norsk forskning. Khrono.no 2021
NIKU UiT Untitled
 
29 Varjola, Carita E. Eira; Fyhn, Anne Birgitte; Siri, May-Torill.
Sámi concepts of pattern in the mathematics curriculum. NORMA 20, The Ninth Nordic Conference on Mathematics Education; 2021-06-01 - 2021-06-04
UiT SA/SH Untitled
 
2020
30 Fyhn, Anne Birgitte.
Sáhkku - et spill for fagfornyelsens kjerneelementer. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning 2020 ;Volum 31.(3) s. 13-18
UiT Untitled
 
31 Fyhn, Anne Birgitte.
Samisk matematikk. Dembra YouTube 2020
UiT Untitled
 
32 Fyhn, Anne Birgitte.
Videregående er mer relevant. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning 2020 ;Volum 31.(1) s. -
UiT Untitled
 
33 Fyhn, Anne Birgitte; Robertsen, Håkon.
Kystfiskermatematikk og skolematematikk: to ulike perspektiver på hva ei méd er. Nordisk matematikkdidaktikk 2020 ;Volum 25.(1) s. 65-88
UiT Untitled
 
34 Hansen, Lisbet; Fyhn, Anne Birgitte.
Sáhttá go sabehiiguin hervet?. I: Sámi kulturipmárdus mánáidgárddiin ja skuvllain. Guovdageaidnu og Bådåddjo: Sámi lohkanguovddáš/Sámi allaskuvla og Nasjonalt senter for kunst og kultur i opplæringen/Nord universitet 2020 ISBN 0000000000000. s. 22-27
UiT Untitled
 
2019
35 Fyhn, Anne Birgitte.
Ethnomathematics - examples from Sápmi. Etnomatematiikka – esimerkkejä saamelaisesta kulttuurista. Annual conference of the Finnish Association of Mathematics Teachers; 2019-10-04 - 2019-10-05
UiT Untitled
 
36 Fyhn, Anne Birgitte.
Relations between language, culture and mathematics: Examples from Sámi mathematics education. PhD 908 –CRITICAL MATHEMATICS EDUCATION: RESEARCH AND TEACHING; 2019-06-03 - 2019-06-07
UiT Untitled
 
37 Fyhn, Anne Birgitte.
The case of Norway’s new mathematics curriculum. How is our ratification of ILO169 convention critical in this?. PhD 908 – CRITICAL MATHEMATICS EDUCATION: RESEARCH AND TEACHING; 2019-06-03 - 2019-06-07
UiT Untitled
 
38 Fyhn, Anne Birgitte; Eira, Ellen J. Sara.
Funn fra LOCUMS Guovdageaidnu - veien videre. LOCUMS avslutningskonferanse; 2019-10-01 - 2019-10-02
UiT Untitled
 
39 Fyhn, Anne Birgitte; Hansen, Lisbet.
Exploration of patterns in different contexts. I: Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education. European Society for Research in Mathematics Education 2019 ISBN 978-90-73346-75-8. s. 1672-1679
UiT Untitled
 
40 Fyhn, Anne Birgitte; Hansen, Lisbet.
Exploration of patterns in different contexts. CERME11; 2019-02-06 - 2019-02-10
UiT Untitled
 
41 Fyhn, Anne Birgitte; Hætta, Ole Einar Isaksen.
Samisk kultur og språk – en ressurs i matematikkfaget. Etterutdanningskonferansen for matematikklærerutdannere; 2019-09-16 - 2019-09-18
UiT Untitled
 
42 Fyhn, Anne Birgitte; Hætta, Ole Einar Isaksen.
Samisk språk og kultur som matematikkressurs. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning 2019 ;Volum 30.(3) s. 20-26
UiT Untitled
 
43 Fyhn, Anne Birgitte; Hætta, Ole Einar Isaksen.
Samiske språk – en ressurs i matematikkfaget. iFinnmark 2019
UiT Untitled
 
44 Hansen, Lisbet; Fyhn, Anne Birgitte.
Tverrfaglighet i flere kontekster. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning 2019 ;Volum 30.(1) s. 2-7
UiT Untitled
 
2018
45 Fyhn, Anne Birgitte.
Utforsking av kystfiskekultur. Tangenten - Tidsskrift for matematikkundervisning 2018 ;Volum 29.(1) s. 21-26
UiT Untitled
 
46 Fyhn, Anne Birgitte; Eira, Ellen J. Sara; Hætta, Ole Einar Isaksen; Juuso, Inga Anne Marit; Nordkild, Siv Ingrid; Skum, Ellen Margrethe.
Bishop Sámegillii: Utfordringer ved oversetting av matematikkdidaktisk fagterminologi. Nordisk matematikkdidaktikk 2018 ;Volum 23.(3-4) s. 163-184
UiT Untitled
 
47 Fyhn, Anne Birgitte; Keskitalo, Jan Henry; Nystad, Kristine.
The new Sámi curriculum - a step forwards or backwards? How three curricula reflect international conventions regarding Indigenous education. Comparisions of three Sámi mathematics curricula.. WIREC 2018 - World Indigenous Research and Education Conference; 2018-08-22 - 2018-08-24
UiT SA/SH Untitled
 
48 Meaney, Tamsin; Fyhn, Anne Birgitte; Graham, Shana.
Unframing mathematics: Effecting social justice. 6 th International Conference on Ethnomathematics: “Knowledge(s), Diversity and Peace”; 2018-07-08 - 2018-07-13
HVL UiT Untitled
 
2017
49 Fyhn, Anne Birgitte.
Editorial – Special Issue: IndigMEC, Indigenous Mathematics Education Conference. Tromsø, Norway, September 4–7, 2017. Journal of Mathematics and Culture 2017 s. i-vi
UiT Untitled
 
50 Fyhn, Anne Birgitte.
Mathematical reasoning intertwined with Sámi traditional knowledge. Sámi Education Conference; 2017-05-30 - 2017-06-01
UiT Untitled
 
    Vis neste liste