2023
|
1. |
Eriksen, Harald; Korbøl, Karsten; Roaldset, Hege. Student motivation in history: associations between formative assessment, historical consciousness and ‘doing history’. AEA, EUROPE 2023; 2023-11-01 - 2023-11-04 UiO OSLOMET
Untitled
|
|
2. |
Gourvennec, Aslaug Fodstad; Blikstad-Balas, Marte; Rønneberg, Vibeke; Eriksen, Harald. Lærerstemmer om eksamens påvirkning på norskundervisningen. Norsklæreren 2023 (1) s. 22-27 UiO UIS OSLOMET NTNU
Untitled
|
|
3. |
Gourvennec, Aslaug Fodstad; Eriksen, Harald; Rønneberg, Vibeke; Blikstad-Balas, Marte. Washback from written exams in the Norwegian L1 subject. Writing Research Across Boarders (WRAB 2023); 2023-02-18 - 2023-02-22 UIS UiO
Untitled
|
2021
|
4. |
Eriksen, Harald; Svanes, Ingvill Krogstad. Kategorisering og koding i intervju- og observasjonsforskning. I: Metoder i klasseromsforskning Forskningsdesign, datainnsamling og analyse. Universitetsforlaget 2021 ISBN 9788215047508. s. 287-304 OSLOMET
Untitled
|
2020
|
5. |
Eriksen, Harald; Garthus Kvåle, Karen Marie; Schulze, Anne-Marie. Intertekst. Norsk Vg1, studieforberedende. Fagbokforlaget 2020 (ISBN 9788211031082) OSLOMET
Untitled
|
|
6. |
Eriksen, Harald; Lejonberg, Eli; Tschannen-Moran, Megan; Christophersen, Knut-Andreas; Elstad, Eyvind. Learners Providing Feedback on Teaching: Pre-service Teachers’ Perceptions of a Teacher Assessment Arrangement. Scandinavian Journal of Educational Research 2020 OSLOMET UiO
Untitled
|
|
7. |
Lind, Andreas Reichelt; Eriksen, Harald. Tverrfaglige tema og vurdering i samfunnsfag. Fagnettverk knyttet til arbeid med nye læreplaner; 2020-04-01 OSLOMET
Untitled
|
2019
|
8. |
Eriksen, Harald; Elstad, Eyvind. Norsklæreres erfaringer med karakterfritt semester: rom for forbedringsinnsats hos eleven og større fokus på læringsfremmende tilbakemelding fra læreren? :. Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis 2019 ;Volum 13.(2) s. 4-20 OSLOMET UiO
Untitled
|
2018
|
9. |
Eriksen, Harald. Læringsfremmende vurdering i to norskkollegier. Norsklæreren 2018 ;Volum 42.(4) s. 62-74 OSLOMET
Untitled
|
2017
|
10. |
Eriksen, Harald. Elevers oppfatning av lærers tilbakemeldingspraksis: om forhold som kan forklare elevenes opplevde nytte av lærers skriftlige tilbakemeldinger i skriftlig norsk. Nordic School Subject-Conference (NOFA6); 2017-05-31 UiO
Untitled
|
|
11. |
Eriksen, Harald. Elevers oppfatning av lærers tilbakemeldingspraksis: om sammenheng mellom graden av VfL-praksis og elevenes opplevde nytte av lærers skriftlige tilbakemeldinger i skriftlig norsk. Nordic Journal of Literacy Research 2017 ;Volum 3. s. - UiO
Untitled
|
|
12. |
Eriksen, Harald. Vurdering for læring i norskfaget: Om lærerens skriftlige tilbakemeldinger på skriftlige tekster. Acta Didactica Norge 2017 ;Volum 11.(1) s. 1-26 UiO
Untitled
|
|
13. |
Eriksen, Harald; Lejonberg, Eli; Christophersen, Knut-Andreas; Elstad, Eyvind. When Pupils Evaluate Student Teachers: Does Anonymous Evaluation by Pupils Provide Useful Information?. AERA annual meeting; 2017-04-28 - 2017-04-28 UiO
Untitled
|
2016
|
14. |
Eriksen, Harald. Vurdering for læring i skriveopplæringen: norsklæreres tilbakemeldinger til egne elever. SMDI; 2016-11-24 - 2016-11-25 UiO
Untitled
|
|
15. |
Lejonberg, Eli; Eriksen, Harald; Elstad, Eyvind; Christophersen, Knut-Andreas. Undervisningsvurdering som utgangspunkt for lærerstudenters profesjonelle vekst: Kan elevers vurdering av lærerstudenter være nyttig?. I: Å forske på egen praksis. Aksjonsforskning og andre tilnærminger til profesjonell utvikling i utdanningsfeltet. Fagbokforlaget 2016 ISBN 978-82-450-2005-2. s. 133-157 UiO
Untitled
|
2015
|
16. |
Eriksen, Harald; Elstad, Eyvind. Antecedents for teacher student’s perceived usefulness of teacher evaluation. EAPRIL 2015; 2015-11-24 - 2015-11-27 UiO
Untitled
|
|
17. |
Vold, Eva Thue; Eriksen, Harald; Kvamme, Ole Andreas; Scheie, Janne T.. Integrerte uker ved ILS - intensjon, evaluering og videreføring. I: Veier til fremragende lærerutdanning. Universitetsforlaget 2015 ISBN 978 - 82-15 - 025. s. 170-185 UiO
Untitled
|