Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 English version


 
Hovedside
Forskningsresultater/NVI
Forskere
Prosjekter
Forskningsenheter
Logg inn
Om Cristin
 
 
   
Eksporter til


Viser treff 1-17 av 17

2023
1 Eriksen, Harald; Korbøl, Karsten; Roaldset, Hege.
Student motivation in history: associations between formative assessment, historical consciousness and ‘doing history’. AEA, EUROPE 2023; 2023-11-01 - 2023-11-04
UiO OSLOMET Untitled
 
2 Gourvennec, Aslaug Fodstad; Blikstad-Balas, Marte; Rønneberg, Vibeke; Eriksen, Harald.
Lærerstemmer om eksamens påvirkning på norskundervisningen. Norsklæreren 2023 (1) s. 22-27
UiO UIS OSLOMET NTNU Untitled
 
3 Gourvennec, Aslaug Fodstad; Eriksen, Harald; Rønneberg, Vibeke; Blikstad-Balas, Marte.
Washback from written exams in the Norwegian L1 subject. Writing Research Across Boarders (WRAB 2023); 2023-02-18 - 2023-02-22
UIS UiO Untitled
 
2021
4 Eriksen, Harald; Svanes, Ingvill Krogstad.
Kategorisering og koding i intervju- og observasjonsforskning. I: Metoder i klasseromsforskning Forskningsdesign, datainnsamling og analyse. Universitetsforlaget 2021 ISBN 9788215047508. s. 287-304
OSLOMET Untitled
 
2020
5 Eriksen, Harald; Garthus Kvåle, Karen Marie; Schulze, Anne-Marie.
Intertekst. Norsk Vg1, studieforberedende. Fagbokforlaget 2020 (ISBN 9788211031082)
OSLOMET Untitled
 
6 Eriksen, Harald; Lejonberg, Eli; Tschannen-Moran, Megan; Christophersen, Knut-Andreas; Elstad, Eyvind.
Learners Providing Feedback on Teaching: Pre-service Teachers’ Perceptions of a Teacher Assessment Arrangement. Scandinavian Journal of Educational Research 2020
OSLOMET UiO Untitled
 
7 Lind, Andreas Reichelt; Eriksen, Harald.
Tverrfaglige tema og vurdering i samfunnsfag. Fagnettverk knyttet til arbeid med nye læreplaner; 2020-04-01
OSLOMET Untitled
 
2019
8 Eriksen, Harald; Elstad, Eyvind.
Norsklæreres erfaringer med karakterfritt semester: rom for forbedringsinnsats hos eleven og større fokus på læringsfremmende tilbakemelding fra læreren? :. Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis 2019 ;Volum 13.(2) s. 4-20
OSLOMET UiO Untitled
 
2018
9 Eriksen, Harald.
Læringsfremmende vurdering i to norskkollegier. Norsklæreren 2018 ;Volum 42.(4) s. 62-74
OSLOMET Untitled
 
2017
10 Eriksen, Harald.
Elevers oppfatning av lærers tilbakemeldingspraksis: om forhold som kan forklare elevenes opplevde nytte av lærers skriftlige tilbakemeldinger i skriftlig norsk. Nordic School Subject-Conference (NOFA6); 2017-05-31
UiO Untitled
 
11 Eriksen, Harald.
Elevers oppfatning av lærers tilbakemeldingspraksis: om sammenheng mellom graden av VfL-praksis og elevenes opplevde nytte av lærers skriftlige tilbakemeldinger i skriftlig norsk. Nordic Journal of Literacy Research 2017 ;Volum 3. s. -
UiO Untitled
 
12 Eriksen, Harald.
Vurdering for læring i norskfaget: Om lærerens skriftlige tilbakemeldinger på skriftlige tekster. Acta Didactica Norge 2017 ;Volum 11.(1) s. 1-26
UiO Untitled
 
13 Eriksen, Harald; Lejonberg, Eli; Christophersen, Knut-Andreas; Elstad, Eyvind.
When Pupils Evaluate Student Teachers: Does Anonymous Evaluation by Pupils Provide Useful Information?. AERA annual meeting; 2017-04-28 - 2017-04-28
UiO Untitled
 
2016
14 Eriksen, Harald.
Vurdering for læring i skriveopplæringen: norsklæreres tilbakemeldinger til egne elever. SMDI; 2016-11-24 - 2016-11-25
UiO Untitled
 
15 Lejonberg, Eli; Eriksen, Harald; Elstad, Eyvind; Christophersen, Knut-Andreas.
Undervisningsvurdering som utgangspunkt for lærerstudenters profesjonelle vekst: Kan elevers vurdering av lærerstudenter være nyttig?. I: Å forske på egen praksis. Aksjonsforskning og andre tilnærminger til profesjonell utvikling i utdanningsfeltet. Fagbokforlaget 2016 ISBN 978-82-450-2005-2. s. 133-157
UiO Untitled
 
2015
16 Eriksen, Harald; Elstad, Eyvind.
Antecedents for teacher student’s perceived usefulness of teacher evaluation. EAPRIL 2015; 2015-11-24 - 2015-11-27
UiO Untitled
 
17 Vold, Eva Thue; Eriksen, Harald; Kvamme, Ole Andreas; Scheie, Janne T..
Integrerte uker ved ILS - intensjon, evaluering og videreføring. I: Veier til fremragende lærerutdanning. Universitetsforlaget 2015 ISBN 978 - 82-15 - 025. s. 170-185
UiO Untitled