2023
|
1. |
Figenschou, Gøril. "Hvordan i alle dager skal jeg våge å jobbe med samiske temaer i utdaningen". I: Ávdnet. Samiske tema i skole og utdanning. Universitetsforlaget 2023 ISBN 978-82-15-05804-7. s. 53-69 UiT
Untitled
|
|
2. |
Figenschou, Gøril; Karlsen, Silje Solheim; Pedersen, Helge Christian. Ávdnet. Samiske tema i skole og utdanning. Universitetsforlaget 2023 (ISBN 978-82-15-05804-7) 326 s. UiT
Untitled
|
|
3. |
Figenschou, Gøril; Pedersen, Helge Christian; Karlsen, Silje Solheim. Ávdnet - samiske tema i skole og utdanning - et postkolonialt prosjekt. I: Ávdnet. Samiske tema i skole og utdanning. Universitetsforlaget 2023 ISBN 978-82-15-05804-7. s. 17-29 UiT
Untitled
|
2020
|
4. |
Figenschou, Gøril. Styringsteknikker i samlingsstund. I: Kunsten å samles. Universitetsforlaget 2020 ISBN 978-82-15-03426-3. s. 28-44 UiT
Untitled
|
2017
|
5. |
Figenschou, Gøril. "Full kontroll i barnehagen?" - en studie av styring og styringsmentalitet.. Trondheim: NTNU 2017 (ISBN 9788232626403) ;Volum 2017.237 s. Doktoravhandlinger ved NTNU(286) UiT
Untitled
|
2014
|
6. |
Figenschou, Gøril. Governing the bodies in Kindergarten through micro techniques of power. EECERA 2014 - Us them & me; 2014-09-07 - 2014-09-10 UiT
Untitled
|
2013
|
7. |
Arnesen, Merete; Figenschou, Gøril. Slakter omdiskutert TV 2-innslag. Altaposten [Avis] 2013-03-05 NTNU
Untitled
|
2011
|
8. |
Figenschou, Gøril. Danning - fra formålsparagraf til praksis i barnehagen. Barnehagekonferanse i Finnmark; 2011-06-08 - 2011-06-09 UiT
Untitled
|
2010
|
9. |
Figenschou, Gøril. Power and power practices in kindergartens Power and knowledge. 20th EECERA Conference; 2010-09-06 - 2010-09-08 UiT
Untitled
|
2009
|
10. |
Figenschou, Gøril. Children as informants in research : ethical challenges. NERA's 37th Congress; 2009-03-05 - 2009-03-07 UiT
Untitled
|
|
11. |
Figenschou, Gøril. How dialogue in kindergarten makes a difference. 19th EECERA annual conference; 2009-08-26 - 2009-08-29 UiT
Untitled
|
|
12. |
Helgesen, Mai Brit; Figenschou, Gøril; Misund, Stig; Zakariassen, Geir. Evaluering av førskolelærerutdanning. Alta: Høgskolen i Finnmark 2009 29 s. (5) UiT
Untitled
|
2007
|
13. |
Figenschou, Gøril. Kommunikasjon og samarbeid med praksisfeltet i desentraliserte lærerutdanninger - en utopi eller en reell utfordring?. I: Lærerutdanning i praksis : prosjektoppgaver fra videreutdanningskurs for lærerutdannere. Trondheim: Norges teknisk-naturvitenskapelige universitet 2007 s. 339-351 UiT
Untitled
|
2003
|
14. |
Figenschou, Gøril. "Jeg fødte et barn, men ble ikke en mor" : et "backstage" bilde av en kvinnes opplevelse av perioden da hun psykisk fødtes som mor. Tromsø: Institutt for pedagogikk, Universitetet i Tromsø 2003 131 s. UiT
Untitled
|