|
|
English
version
For å registrere i Cristin må du være vitenskapelig eller administrativt ansatt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Viser treff 1-50 av 51
|
<< Forrige
1
2
Neste >>
|
2023
|
1. |
Eidsvik, Erlend; Buseth, Jill Tove; Pettersen, Anne Rakstad; Sæther, Elin; Løken, Ingrid; Sætre, Per Jarle. Panelsamtale: Urolige tider i geografien? Statusrapport tre år inn i LK20. Samfunnsfagkonferansen 2023 "Samfunnsfaget i urolege tider"; 2023-11-30 - 2023-12-01 UiT HINN NTNU HVL OSLOMET UiO
Untitled
|
|
2. |
Furberg, Anniken; Rødnes, Kari Anne; Silseth, Kenneth; Arnseth, Hans Christian; Kvamme, Ole Andreas; Lund, Andreas; Sæther, Elin; Vasbø, Kristin Beate; Ernstsen, Sigrid; Fundingsrud, Marthe Wiseth; Øistad, Jon Hellerud; Slungård, Kristin. Fagfornyelsen i møte med klasseromspraksiser: Læreres planlegging og gjennomføring av undervisning om tverrfaglige tema. Universitetet i Oslo 2023 (ISBN 978-82-93847-11-3) 162 s. UiO
Untitled
|
|
3. |
Heie, Magnus; Pollen, Birgitte Grydeland; Gudmundsdottir, Greta Björk; Mathé, Nora Elise Hesby; Sæther, Elin. Tre nye meritterte utdannere ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning. www.uv.uio.no [Internett] 2023-12-05 UiO
Untitled
|
2022
|
4. |
Hidle, Kari-Mette Walmann; Sæther, Elin. Global policy in national curriculum - a case study of the didactisation of UN efforts to shape a better world for all into social studies education in Norway. Earli Sig 13; 2022-06-15 - 2022-06-15 UIA UiO
Untitled
|
|
5. |
Hidle, Kari-Mette Walmann; Sæther, Elin. Samfunnsfagets bidrag til å utvikle potensialet i det tverrfaglige temaet bærekraftig utvikling. Samfunnsfagkonferansen 2022: Mangfold, urfolk og minoriteter i samfunnsfagdidaktikken; 2022-11-24 - 2022-11-25 UIA UiO
Untitled
|
|
6. |
Hidle, Kari-Mette Walmann; Sæther, Elin. Sustainability and other good purposes in social studies education: What does it mean to educate for the future?. NOKSA3 Nordisk konferanse i samfunnskunnskapdidaktikk; 2022-04-04 - 2022-04-05 UIA UiO
Untitled
|
|
7. |
Hidle, Kari-Mette Walmann; Sæther, Elin. Sustainability in social studies education: What does it mean to educate for the future?. ECER Plus 2022 (30 Environmental and Sustainability Education); 2022-09-01 - 2022-09-10 UIA UiO
Untitled
|
|
8. |
Knain, Erik; Jornet Gil, Alfredo; Smørdal, Ole; Sæther, Elin. Nøkkelen FNs klimapanel ikke snakker om. Klassekampen 2022 UiO
Untitled
|
|
9. |
Sæther, Elin. Miljø og medborgerskap: Hva betyr det å være medborger når kloden koker?. I: Nye spadestikk i samfunnsfagdidaktikken. Fagbokforlaget 2022 ISBN 9788245037913. UiO
Untitled
|
|
10. |
Sæther, Elin; Hidle, Kari-Mette Walmann. Forenkling og kompleksitet: Bærekraft og samfunnsfagene i norsk skole. POLIS - tidsskrift for samfundsfagdidaktik 2022 ;Volum 3.(5) UIA UiO
Untitled
|
2021
|
11. |
Dewilde, Joke; Kjørven, Ole Kolbjørn; Skrefsrud, Thor Andre; Sæther, Elin. Young people’s experiences and meaning-making at a multicultural festival in Norway. Journal of Peace Education 2021 s. 1-19 UiO HINN
Untitled
|
|
12. |
Gleiss, Marielle Stigum; Sæther, Elin. Forskningsmetode for lærerstudenter : å utvikle ny kunnskap i forskning og praksis. Cappelen Damm Akademisk 2021 (ISBN 9788202572525) 224 s. MF UiO
Untitled
|
|
13. |
Hidle, Kari-Mette Walmann; Sæther, Elin. Hegemonisk pluralisme: Bærekraft og andre 'gode formål' i samfunnsfaget.. Nordisk forskningskonferanse om bærekraft i utdanning; 2021-10-21 - 2021-10-22 UiO UIA
Untitled
|
|
14. |
Hidle, Kari-Mette Walmann; Sæther, Elin. Thinking Critically through Human Rights Education in Social Studies. NOFA8 - Nordic Conference on Subject Education; 2021-05-18 - 2021-05-20 UIA UiO
Untitled
|
|
15. |
Kvamme, Ole Andreas; Ødegaard, Marianne; Knain, Erik; Sæther, Elin. Bærekraft i lærerutdanningen - gi mening til frustrasjon og kompleksitet. NABU-seminaret; 2021-11-23 - 2021-11-23 UiT UiO
Untitled
|
|
16. |
Mathé, Nora Elise Hesby; Sæther, Elin. Klasseledelse og utvikling av ytringsnormer i samfunnsfag. I: Samfunnsfagdidaktikk. Universitetsforlaget 2021 ISBN 9788215031019. s. 310-324 UiO
Untitled
|
|
17. |
Ødegaard, Marianne; Knain, Erik; Kvamme, Ole Andreas; Sæther, Elin. Making sense of frustration and complexity when introducing sustainability in teacher education. Acta Didactica Norden (ADNO) 2021 ;Volum 15.(3) s. 1-23 UiO
Untitled
|
2020
|
18. |
Dewilde, Joke; Kjørven, Ole Kolbjørn; Skrefsrud, Thor Andre; Sæther, Elin. «Det er så koselig her at jeg tar av meg skoene»: Om betydningen av sted i en flerkulturell barne- og ungdomsfestival. I: Rom og sted: Religionfaglige og interdisiplinære bidrag. Cappelen Damm Akademisk 2020 ISBN 978-82-02-69675-7. s. 93-110 HINN UiO
Untitled
|
|
19. |
Kvamme, Ole Andreas; Sæther, Elin. Bærekraftdidaktikk – et kritisk og konstruktivt perspektiv. Bærekraftseminaret; 2020-11-03 - 2020-11-03 UiO
Untitled
|
2019
|
20. |
Biseth, Heidi; Lenz, Claudia; Leming, Tove; Huang, Lihong; Anker, Trine; Erdal, Silje Førland; Sæther, Elin; Kvamme, Ole Andreas; Korbøl, Karsten; Kristiansen, Aslaug; Mathé, Nora Elise Hesby; Wistrøm, Øyvind; Aamaas, Åsmund; Madsen, Janne; Roos, Merethe; Eriksen, Kristin Gregers; Hofmann, Andrea; Hope, Christine; Hauge, Kjellrun Hiis; Lilland, Inger Elin; Abtahi, Yasmine; Johnsen-Høines, Marit; Gøtze, Peter; Kacerja, Suela; Breivega, Kjersti Maria Rongen; Jobst, Solvejg; Berdinesen, Hein; Skårås, Merethe; Sæverot, Herner; Lippe, Marie von der; Moldrheim, Solveig. La elevene bli rustet til å møte de store samfunnsutfordringene, Jan Tore Sanner!. Forskning.no 2019 UIA HVL OSLOMET USN UIS UiT MF UiB UiO
Untitled
|
|
21. |
Kjørven, Ole Kolbjørn; Sæther, Elin. Holding on to multiculturalism: Exploring young people’s discourses at a multicultural festival. ECER; 2019-09-02 - 2019-09-06 UiO HINN
Untitled
|
|
22. |
Kvamme, Ole Andreas; Sæther, Elin. Bærekraftdidaktikk. Fagbokforlaget 2019 (ISBN 978-82-450-2427-2) 225 s. UiO
Untitled
|
|
23. |
Kvamme, Ole Andreas; Sæther, Elin. Bærekraftdidaktikk - spenninger og sammenhenger. I: Bærekraftdidaktikk. Fagbokforlaget 2019 ISBN 978-82-450-2427-2. s. 14-40 UiO
Untitled
|
|
24. |
Kvamme, Ole Andreas; Sæther, Elin; Ødegaard, Marianne. Bærekraftdidaktikk som forskningsfelt. Acta Didactica Norden (ADNO) 2019 ;Volum 13.(2) s. 1-8 UiO
Untitled
|
|
25. |
Kvamme, Ole Andreas; Sæther, Elin; Ødegaard, Marianne. Nye utgivelser på UV: Bærekraft i alle fag. Uniforum - nettavis for Universitetet i Oslo [Avis] 2019-10-31 UiO
Untitled
|
|
26. |
Sæther, Elin. Bærekraftig handlekraft i samfunnsfag - hva innebærer det?. I: Bærekraftdidaktikk. Fagbokforlaget 2019 ISBN 978-82-450-2427-2. s. 97-114 UiO
Untitled
|
|
27. |
Sæther, Elin; Erdal, Silje Førland; Faye, Reidun; Moldrheim, Solveig. Ett skritt frem. Nettressurs for Universitet, Høgskole og Videregående skole.. Dembra www.dembra.no 2019 HVL UiB UiO
Untitled
|
|
28. |
Sæther, Elin; Kvamme, Ole Andreas. Fagovergripende perspektiver i en bærekraftdidaktikk. I: Bærekraftdidaktikk. Fagbokforlaget 2019 ISBN 978-82-450-2427-2. s. 190-214 UiO
Untitled
|
2018
|
29. |
Gudmundsdottir, Greta Björk; Sæther, Elin; Vasbø, Kristin Beate. Conference paper: Expanding student teachers’ understanding of diversity in Norwegian classrooms. NERA 2018; 2018-03-08 - 2018-03-10 UiO
Untitled
|
|
30. |
Vasbø, Kristin Beate; Sæther, Elin; Gudmundsdottir, Greta Björk. Conference paper: Exploring student teachers’ understanding of diversity in Norwegian classrooms. Teacher Education and Diversity Conference; 2018-12-03 - 2018-12-04 UiO
Untitled
|
|
31. |
Bjønness, Birgitte; Sinnes, Astrid Tonette; Sæther, Elin. Narratives and representations of agency: Initiating an interdisciplinary ESE project. European Educational Research Association - 2018; 2018-09-04 - 2018-09-07 NMBU UiO
Untitled
|
|
32. |
Dewilde, Joke; Kjørven, Ole Kolbjørn; Skrefsrud, Thor Andre; Sæther, Elin. Researching young people's voices at an international children and youth festival. Developing participant- and context-sensitive methodology through "My Memory App". Teacher Education and Diversity; 2018-12-03 - 2018-12-04 UiO HINN
Untitled
|
|
33. |
Erdal, Silje Førland; Sæther, Elin; Moldrheim, Solveig; Norheim Lillethun, Christine. 22.juli-undervisning og perspektivtaking. Lærerutdanningene fram mot 2025: muligheter og utfordringer for samfunnsfagene; 2018-11-29 - 2018-11-29 UiO UiB
Untitled
|
|
34. |
Gleiss, Marielle Stigum; Sæther, Elin; Fürst, Kathinka. Re-theorizing civil society in China: Agency and the discursive politics of civil society engagement. China Information 2018 UiO MF
Untitled
|
|
35. |
Lenz, Claudia; Korbøl, Karsten; Anker, Trine; Bråten, Oddrun Marie Hovde; Kvamme, Ole Andreas; Sæther, Elin; Døving, Alexa; Erdal, Silje Førland; Jørgensen, Camilla Stabel; Stray, Janicke Heldal; Korsvoll, Nils H.; Nustad, Peder; Lippe, von der, Marie; Eriksen, Eli-Anne Vongraven. Overstyring av 22. juli-senterets formidlingsvirksomhet. VG : Verdens gang 2018 MF NTNU UiB UiO UiT
Untitled
|
|
36. |
Moldrheim, Solveig; Sæther, Elin; Erdal, Silje Førland; Norheim, Christine. Perspektivtakingsmetodikk. Lærerutdanningene fram mot 2025: muligheter og utfordringer for samfunnsfagene; 2018-11-29 - 2018-11-29 UiB UiO
Untitled
|
|
37. |
Norheim, Christine Lillethun; Erdal, Silje Førland; Sæther, Elin; Moldrheim, Solveig. Klassesamtaler om etniske og religiøse minoriteter. Lærerutdanningene fram mot 2025: muligheter og utfordringer for samfunnsfagene; 2018-11-29 - 2018-11-29 MF UiB UiO
Untitled
|
|
38. |
Oxfeldt, Elisabeth; Bakken, Jonas; Tønnesson, Johan; Sæther, Elin. "Boklunsj: Åpne dører mot verden". Scene HumSam; 2018-04-05 - 2018-04-05 UiO
Untitled
|
|
39. |
Selboe, Elin; Sæther, Elin. Økologisk medborgerskap: Norsk ungdoms syn på ansvar og løsninger. I: Grønn omstilling: norske veivalg. Universitetsforlaget 2018 ISBN 978-82-15-02876-7. s. 183-199 UiO
Untitled
|
2017
|
40. |
Gleiss, Marielle Stigum; Sæther, Elin. Approaches to civil society in authoritarian states: The case of China. Sociology Compass 2017 ;Volum 11.(12) s. - MF UiO
Untitled
|
|
41. |
Sæther, Elin. Politiske representasjoner og diskurser. I: Samfunnsgeografi: En innføring. Cappelen Damm Akademisk 2017 ISBN 9788202547752. s. 165-174 UiO
Untitled
|
|
42. |
Sæther, Elin. Ungdommers meningsskaping i møtet med utdanning for bærekraftig utvikling i samfunnsfag. I: Åpne dører mot verden. Norske ungdommers møte med fortellinger om skyld og privilegier. Universitetsforlaget 2017 ISBN 978-82-15-03022-7. s. 216-231 UiO
Untitled
|
2013
|
43. |
Svensson, Marina; Sæther, Elin; Zhang, Zhi'an. Agency, Autonomy and Voice among Chinese Investigative Journalists: Rethinking the Role of Journalism. I: Chinese Investigative Journalists' Dreams: Autonomy, Agency, and Voice. Lexington Books 2013 ISBN 978-0-7391-8987-0. s. 1-16 UiO
Untitled
|
|
44. |
Svensson, Marina; Sæther, Elin; Zhang, Zhi'an. Chinese Investigative Journalists' Dreams: Autonomy, Agency, and Voice. Lexington Books 2013 (ISBN 978-0-7391-8987-0) 240 s. UiO
Untitled
|
|
45. |
Sæther, Elin. Speaking for the Weak? Perspectives on Voice Relating to Investigative Journalism in China. I: Chinese Investigative Journalists' Dreams: Autonomy, Agency, and Voice. Lexington Books 2013 ISBN 978-0-7391-8987-0. s. 17-32 UiO
Untitled
|
2011
|
46. |
Moisio, Sami; Stokke, Kristian; Sæther, Elin; Larsen, Henrik Gutzon; Ek, Richard; Lund Hansen, Anders. Interventions in Nordic political geographies. Political Geography 2011 ;Volum 30. s. 241-249 UiO
Untitled
|
2010
|
47. |
Stokke, Kristian; Sæther, Elin. Political geography in Norway: Current state and future prospects. Norsk Geografisk Tidsskrift 2010 ;Volum 64.(4) s. 211-215 UiO
Untitled
|
2008
|
48. |
Sæther, Elin. A New Political Role? Discursive Strategies of CriticalJournalists in China. China aktuell 2008 (4) s. 5-29 UiO
Untitled
|
2006
|
49. |
Sæther, Elin. Fieldwork as coping and learning. I: Doing Fieldwork in China. NIAS Press 2006 ISBN 8791114977. s. 42-57 UiO
Untitled
|
|
50. |
Sæther, Elin. The polyphony of critical press discourse in Chinese media. Workshop on media politics and investigative journalism in China; 2006-03-09 - 2006-03-10 UiO
Untitled
|
Vis neste liste
|