2023
|
1. |
Frågåt, Thomas; Bøe, Maria Vetleseter; Angell, Carl. Providing an Arena for Professional Development for Physics Teachers through Design-Based Research. ESERA 2023; 2023-08-28 - 2023-09-01 HINN UiO
Untitled
|
|
2. |
Henriksen, Ellen Karoline; Bøe, Maria Vetleseter; Angell, Carl. Om å få elever og studenter til å blomstre: En inspirasjonsartikkel til minne om Cathrine W. Tellefsen. Fra Fysikkens Verden 2023 ;Volum 85.(1) s. 17-19 UiO
Untitled
|
2022
|
3. |
Frågåt, Thomas; Bøe, Maria Vetleseter; Angell, Carl. Providing Professional Development for Physics Teachers through Participation in a Design-Based Research Project. Nordic Studies in Science Education 2022 ;Volum 18.(1) s. 112-127 UiO
Untitled
|
2021
|
4. |
Abate, Tsedeke; Kassa, Michael; Angell, Carl. Upper Primary Students’ Views vis-à-vis Scientific Reasoning Progress Levels in Physics. EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education 2021 ;Volum 17.(5) s. 1-15 UiO
Untitled
|
|
5. |
Angell, Carl; Flekkøy, Eirik Grude; Kristiansen, Jostein Riiser. Fysikk for lærere. Gyldendal Akademisk 2021 (ISBN 978-82-05-53315-8) 282 s. OSLOMET UiO
Untitled
|
2020
|
6. |
Abate, Tsedeke; Michael, Kassa; Angell, Carl. Assessment of Scientific Reasoning: Development and Validation of Scientific Reasoning Assessment Tool. EURASIA Journal of Mathematics, Science and Technology Education 2020 ;Volum 16.(12) s. 1-15 UiO
Untitled
|
|
7. |
Angell, Carl. Den lille boka om universet av Maria Hammerstrøm. Fra Fysikkens Verden 2020 (4) s. 82-82 UiO
Untitled
|
|
8. |
Henriksen, Ellen Karoline; Angell, Carl; Bøe, Maria Vetleseter; Tellefsen, Cathrine Wahlstrøm. Et fysikkfag for fremtiden. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 2020 s. 25-25 UiO
Untitled
|
2019
|
9. |
Angell, Carl; Bungum, Berit; Henriksen, Ellen Karoline; Kolstø, Stein Dankert; Persson, Rolf Jonas; Renstrøm, Reidun. Fysikkdidaktikk. Cappelen Damm Akademisk 2019 (ISBN 978-82-02-62335-7) 452 s. NTNU UIA UiB UiO
Untitled
|
|
10. |
Frågåt, Thomas; Bøe, Maria Vetleseter; Angell, Carl. Enhancing Physics Teachers’ Professional Development Using a Design-Based Research Project. ESERA 2019; 2019-08-26 - 2019-08-30 UiO
Untitled
|
|
11. |
Henriksen, Ellen Karoline; Angell, Carl. Hva er energi, og hva tenker elever?. Naturfag 2019 ;Volum 2019.(1) s. 20-23 UiO
Untitled
|
2018
|
12. |
Angell, Carl. Relekvant - Relativitetsteori og kvantefysikk i fysikk 2. Sørlandske lærerstevne; 2018-10-19 UiO
Untitled
|
|
13. |
Angell, Carl; Tellefsen, Cathrine Wahlstrøm. Relativt moderne fysikkundervisning - Kvantefysikk og generell relativitetsteori. Nettverkssamling for fysikklærere; 2018-09-19 UiO
Untitled
|
|
14. |
Bøe, Maria Vetleseter; Henriksen, Ellen Karoline; Angell, Carl. Actual versus implied physics students: How students from traditional physics classrooms related to an innovative approach to quantum physics. Science Education 2018 ;Volum 102.(4) s. 649-667 UiO
Untitled
|
|
15. |
Henriksen, Ellen Karoline; Angell, Carl; Vistnes, Arnt Inge; Bungum, Berit. What Is Light? Students’ Reflections on the Wave-Particle Duality of Light and the Nature of Physics. Science & Education 2018 ;Volum 27.(1-2) s. 81-111 NTNU UiO
Untitled
|
|
16. |
Kersting, Magdalena; Henriksen, Ellen Karoline; Bøe, Maria Vetleseter; Angell, Carl. General relativity in upper secondary school: Design and evaluation of an online learning environment using the model of educational reconstruction. Physical Review Physics Education Research 2018 ;Volum 14.(1) s. - UiO
Untitled
|
2017
|
17. |
Kersting, Magdalena; Henriksen, Ellen Karoline; Bøe, Maria Vetleseter; Angell, Carl. Educational Reconstruction of General Relativity Through a Collaborative Online Learning Environment. JURE 2017; 2017-08-27 - 2017-08-28 UiO
Untitled
|
|
18. |
Kind, Per Morten; Angell, Carl; Guttersrud, Øystein. Teaching and Learning Representations in Upper Secondary Physics. I: Multiple Representations in Physics Education. Springer 2017 ISBN 978-3-319-58912-1. s. 25-45 UiO
Untitled
|
|
19. |
Ræder, Henrik Galligani; Angell, Carl; Henriksen, Ellen Karoline. Uskarp forståelse: analyse av elevsvar knyttet til partiklers bølgeegenskaper og uskarphets-relasjonene. Nordic Symposium on Science Education 2017; 2017-06-07 - 2017-06-09 UiO
Untitled
|
|
20. |
Tellefsen, Cathrine Wahlstrøm; Angell, Carl. ReleKvant: Aktiv og variert læring i relativitetsteori og kvantefysikk. Fysikermøtet; 2017-08-07 - 2017-08-09 UiO
Untitled
|
2016
|
21. |
Angell, Carl; Bungum, Berit; Bøe, Maria Vetleseter; Henriksen, Ellen Karoline. Relativitetsteori og kvantefysikk i vgs: Forskning og utvikling av et skoleprosjekt. Fra Fysikkens Verden 2016 (1) s. 21-25 UiO NTNU
Untitled
|
|
22. |
Angell, Carl; Bøe, Maria Vetleseter; Henriksen, Ellen Karoline. Fysikkforlystelser. Faglig-pedagogisk dag 2016; 2016-11-03 UiO
Untitled
|
|
23. |
Angell, Carl; Bøe, Maria Vetleseter; Henriksen, Ellen Karoline; Tellefsen, Cathrine Wahlstrøm; Vistnes, Arnt Inge; Bungum, Berit; Frågåt, Thomas; Sørborg, Øystein. Kvantefysikk. Nasjonalt senter for naturfag i opplæringen 2016 NTNU UiO
Untitled
|
|
24. |
Bungum, Berit; Angell, Carl; Tellefsen, Cathrine Wahlstrøm; Henriksen, Ellen Karoline. Physics students' understanding of fundamental principles in quantum physics. I: Science Education Research: Engaging learners for a sustainable future.. ESERA 2016 ISBN 978-951-51-1541-6. s. 11-19 NTNU UiO
Untitled
|
|
25. |
Bøe, Maria Vetleseter; Angell, Carl; Henriksen, Ellen Karoline; Tellefsen, Cathrine Wahlstrøm. Det er ikke innholdet i fysikkfaget som er problemet.. Aftenposten (morgenutg. : trykt utg.) 2016 UiO
Untitled
|
|
26. |
Henriksen, Ellen Karoline; Angell, Carl; Bungum, Berit; Bøe, Maria Vetleseter. Från forskning till fysikundervisning med ReleKvant: Nätbaserade lärresurser i relativitetsteori och kvantfysik, utvecklade av forskare, lärare och lärarstudenter. Naturvetenskapens och teknikens didaktik 2016 ;Volum 1.(1) s. 53-64 NTNU UiO
Untitled
|
|
27. |
Henriksen, Ellen Karoline; Angell, Carl; Bungum, Berit; Bøe, Maria Vetleseter; Tellefsen, Cathrine Wahlstrøm; Frågåt, Thomas; Kersting, Magdalena. ReleKvant - undervisningsopplegg om relativitetsteori og kvantefysikk. Landskonferansen om fysikkundervisning; 2016-08-07 - 2016-08-10 NTNU UiO
Untitled
|
|
28. |
Henriksen, Ellen Karoline; Bungum, Berit; Angell, Carl; Bøe, Maria Vetleseter; Frågåt, Thomas; Sørborg, Øystein. ReleKvant: Læringsressurser i moderne fysikk på viten.no Lansering av Viten-programmet "Kvantefysikk". Naturfagkonferansen; 2016-10-20 NTNU UiO
Untitled
|
2015
|
29. |
Angell, Carl; Bøe, Maria Vetleseter; Henriksen, Ellen Karoline. Kva er lys, eigentleg? Kva seier naturvitskapen, og kva tenkjer elevane?. Naturfag 2015 (2) s. 10-13 UiO
Untitled
|
|
30. |
Bungum, Berit; Angell, Carl; Tellefsen, Cathrine Wahlstrøm; Henriksen, Ellen Karoline. Physics students’ understanding of fundamental principles in quantum physics. ESERA Conference 2015; 2015-08-31 - 2015-09-04 NTNU UiO
Untitled
|
|
31. |
Bungum, Berit; Henriksen, Ellen Karoline; Angell, Carl; Tellefsen, Cathrine Wahlstrøm; Bøe, Maria Vetleseter. ReleQuant - improving teaching and learning in quantum physics through educational design research. Nordic Studies in Science Education 2015 ;Volum 11.(2) s. 153-168 NTNU UiO
Untitled
|
|
32. |
Bøe, Maria Vetleseter; Angell, Carl; Bungum, Berit; Henriksen, Ellen Karoline. Entanglement: Quantum physics, history, philosophy and NoS in traditional Norwegian classrooms. ESERA 2015; 2015-08-31 - 2015-09-04 NTNU UiO
Untitled
|
|
33. |
Henriksen, Ellen Karoline; Angell, Carl; Tellefsen, Cathrine Wahlstrøm. Prosjekt ReleKvant: Skreddersydde læringsressurser i fysikk, utviklet av forskere, lærere og lektorstudenter. I: Veier til fremragende lærerutdanning. Universitetsforlaget 2015 ISBN 978 - 82-15 - 025. s. 45-56 UiO
Untitled
|
2014
|
34. |
Angell, Carl. Challenges in physics teaching and learning. XXII Taller International; New Trends in Physics Teaching; 2014-05-29 - 2014-06-01 UiO
Untitled
|
|
35. |
Angell, Carl. Konseptuell forståelse av klassisk fysikk. MONA Matematikk og naturfagdidaktik 2014 (2) UiO
Untitled
|
|
36. |
Angell, Carl; Isnes, Anders. Hva er vitsen med forsøk?. Realfagskonferansen; 2014-04-30 UiO
Untitled
|
|
37. |
Angell, Carl; Isnes, Anders; Henriksen, Ellen Karoline. Flere fysikkforlystelser. Faglig-pedagogisk dag ved UiO; 2014-10-30 - 2014-10-30 UiO
Untitled
|
|
38. |
Henriksen, Ellen Karoline; Angell, Carl; Bungum, Berit; Bøe, Maria Vetleseter; Tellefsen, Cathrine Wahlstrøm; Frågåt, Thomas. ReleKvant – undervisningsopplegg om relativitetsteori og kvantefysikk. Landskonferansen om Fysikkundervisning; 2014-08-06 - 2014-08-09 NTNU UiO
Untitled
|
|
39. |
Henriksen, Ellen Karoline; Angell, Carl; Bungum, Berit; Tellefsen, Cathrine Wahlstrøm. ReleQuant - Improving teaching and learning in quantum physics through educational design research. Nordic Research Symposium on Science Education (NFSUN); 2014-06-04 - 2014-06-06 NTNU UiO
Untitled
|
|
40. |
Henriksen, Ellen Karoline; Bungum, Berit; Angell, Carl; Tellefsen, Cathrine Wahlstrøm; Frågåt, Thomas; Bøe, Maria Vetleseter. Relativity, quantum physics and philosophy in the upper secondary curriculum: Challenges, opportunities and proposed approaches. Physics Education 2014 ;Volum 49.(6) s. 678-684 NTNU UiO
Untitled
|
|
41. |
Isnes, Anders; Angell, Carl; Henriksen, Ellen Karoline; Bøe, Maria Vetleseter. Hva er vitsen med forsøk? – fysikkshow. Naturfagkonferansen 2014; 2014-10-16 - 2014-10-16 UiO
Untitled
|
|
42. |
Nilsen, Trude; Angell, Carl. The importance of discourse and attitude in learning astronomy: A mixed methods approach to illuminate the results of the TIMSS 2011 survey. Nordic Studies in Science Education 2014 ;Volum 10.(1) s. 16-31 UiO
Untitled
|
|
43. |
Tellefsen, Cathrine Wahlstrøm; Henriksen, Ellen Karoline; Angell, Carl. ReleKvant – moderne fysikk i klasserommet. Naturfagkonferansen 2014; 2014-10-16 - 2014-10-16 UiO
Untitled
|
2013
|
44. |
Angell, Carl. The role of mathematics in physics. ICPE-EPEC; 2013-08-05 - 2013-08-09 UiO
Untitled
|
|
45. |
Angell, Carl; Henriksen, Ellen Karoline; Isnes, Anders. Fysikk-forlystelser. Naturfagkonferansen; 2013-10-17 - 2013-10-18 UiO
Untitled
|
|
46. |
Guttersrud, Øystein; Angell, Carl. Assessing students' understanding of the force concept in mechanics. Nordic Physics Days; 2013-06-12 - 2013-06-14 UiO
Untitled
|
|
47. |
Henriksen, Ellen Karoline; Angell, Carl. Hva barn tror og fysikere vet om fysikk. Naturfagkonferansen; 2013-10-17 - 2013-10-18 UiO
Untitled
|
|
48. |
Henriksen, Ellen Karoline; Angell, Carl. Ta klassen ut i universet!. Naturfag 2013 (1) UiO
Untitled
|
|
49. |
Nilsen, Trude; Angell, Carl; Grønmo, Liv Sissel. Mathematical competencies and the role of mathematics in physics education. A trend analysis of TIMSS Advanced 1995 and 2008. Acta Didactica Norge 2013 ;Volum 7.(1) s. 21- UiO
Untitled
|
2012
|
50. |
Angell, Carl. Phil Scott – a great academic, an excellent teacher and very good friend. The National Association for Research in Science Teaching (NARST); 2012-03-25 - 2012-03-28 UiO
Untitled
|