2023
|
1. |
Aas, Marit; Andersen, Fred Carlo; Myhr, Lars Arild; Slettbakk, Åse; Rotvold, Lars Aage; Lekang, Trond. Forskning på den nasjonale skolelederutdanningen. Delrapport 2. Kapittel 9 Gruppecoaching i profesjonsutvikling for skoleledere (s.82-105). Oslo: OsloMet Storbyuniversitetet 2023 137 s. HINN OSLOMET UiT
Untitled
|
|
2. |
Aas, Marit; Ballangrud, Brit Bolken; Vennebo, Kirsten Foshaug; Andersen, Fred Carlo. Forskning på den nasjonale skolelederutdanningen Delrapport 3. Oslo: OsloMet – Storbyuniversitetet 2023 90 s. OSLOMET
Untitled
|
|
3. |
Aas, Marit; Vennebo, Kirsten Foshaug; Ballangrud, Brit Bolken; Andersen, Fred Carlo. Forskning på den nasjonale skolelederutdanningen Delrapport 2. Oslo: OsloMet – Storbyuniversitetet 2023 137 s. OSLOMET
Untitled
|
|
4. |
Abrahamsen, Hedvig Neerland; Aas, Marit. Deputy heads—leadership and power in change?. International Journal of Leadership in Education 2023 s. - UiO OSLOMET
Untitled
|
|
5. |
Abrahamsen, Lena; Aas, Marit. Supporting school leaders in leading school development: an action research project. Educational Action Research 2023 s. 1-16 UiT OSLOMET
Untitled
|
|
6. |
Andersen, Fred Carlo; Aas, Marit; Vennebo, Kirsten Foshaug. A systematic review of empirical research on school leadership training programs. European Conference on Educational Research, ECER; 2023-08-22 - 2023-08-25 OSLOMET
Untitled
|
|
7. |
Ballangrud, Brit Bolken; Stenshorne, Marit Elisabeth; Aas, Marit. Digitalt veiledermøte mellom student, veileder og skoleeier. I red) Aas, M., Vennebo, F.K., Ballangrud, B.B. & Andersen, F.C. Forskning på den nasjonale skolelederutdanningen - Delrapport 2. Oslo: Oslo Met - Institutt for grunnskole- og faglærerutdanning 2023 14 s. OSLOMET USN
Untitled
|
|
8. |
Stenshorne, Marit Elisabeth; Ballangrud, Brit Bolken; Aas, Marit. Digital coaching in school leadership training - 30 minutes of learning with principal, school owner and coach. ECER; 2023-08-22 - 2023-08-25 OSLOMET USN
Untitled
|
|
9. |
Vennebo, Kirsten Foshaug; Aas, Marit. Profesjonelle kollegasamtaler som grunnlag for utvikling av undervisningspraksis. I: Samtaler i skolen. Cappelen Damm Akademisk 2023 ISBN 978-82-02-77227-7. s. 79-103 OSLOMET
Untitled
|
2022
|
10. |
Aas, Marit. Gruppecoaching - individutvikling i gruppe. I: Ledelse i fremtidens skole 2. utgave. Fagbokforlaget 2022 ISBN 978-82-450-3796-8. s. 203-221 OSLOMET
Untitled
|
|
11. |
Aas, Marit. Ledelse av profesjonelle læringsfellesskap i skolen - utfordringer og muligheter. I: Ledelse i fremtidens skole 2. utgave. Fagbokforlaget 2022 ISBN 978-82-450-3796-8. s. 93-114 OSLOMET
Untitled
|
|
12. |
Aas, Marit; Andersen, Fred Carlo; Vennebo, Kirsten Foshaug; Dehlin, Erlend. Ledelse av skoleutvikling - en kunnskapsoversikt. I: Ledelse i fremtidens skole 2. utgave. Fagbokforlaget 2022 ISBN 978-82-450-3796-8. s. 73-91 NTNU OSLOMET
Untitled
|
|
13. |
Aas, Marit; Paulsen, Jan Merok. Fremtidens skoler ledes nå. I: Ledelse i fremtidens skole 2. utgave. Fagbokforlaget 2022 ISBN 978-82-450-3796-8. s. 417-433 OSLOMET
Untitled
|
|
14. |
Aas, Marit; Paulsen, Jan Merok. Ledelse i fremtidens skole 2. utgave. Fagbokforlaget 2022 (ISBN 978-82-450-3796-8) 438 s. OSLOMET
Untitled
|
|
15. |
Abrahamsen, Lena; Aas, Marit. Veiledning som lederstøtte i skoleutvikling: den utfordrende oppstarten. Nordisk tidsskrift for utdanning og praksis 2022 ;Volum 16.(2) s. 102-117 OSLOMET UiT
Untitled
|
|
16. |
Ballangrud, Brit Bolken; Aas, Marit. Ethical thinking and decision-making in the leadership of professional learning communities. Educational Research 2022 s. - OSLOMET
Untitled
|
|
17. |
Paulsen, Jan Merok; Aas, Marit. Å lede i fremtidens skole. I: Ledelse i fremtidens skole 2. utgave. Fagbokforlaget 2022 ISBN 978-82-450-3796-8. s. 21-44 OSLOMET
Untitled
|
|
18. |
Rekdahl, Merete C.; Aas, Marit; Ballangrud, Brit Bolken. Organisering av samarbeid mellom skole og arbeidsliv i yrkesfagutdanningen. Skandinavisk tidsskrift for yrker og profesjoner i utvikling 2022 ;Volum 7.(1) s. 162-178 OSLOMET
Untitled
|
|
19. |
Vennebo, Kirsten Foshaug; Aas, Marit. Hvilke utfordringer står fremtidens norske skoleledere overfor? Mellomledere i skolen - viskelærkonger eller pedagogiske ledere?. Seminar for ledermedlemmer i videregående skole; 2022-04-20 - 2022-04-20 OSLOMET
Untitled
|
|
20. |
Vennebo, Kirsten Foshaug; Aas, Marit. Norske skoleledere vil ha noen utfordringer – også fram i tid. Ledelse og kvalitet i skolen; 2022-02-11 - 2022-02-11 OSLOMET
Untitled
|
2021
|
21. |
Aas, Marit. Ekspansiv læring. Masterprogram USN; 2021-04-15 - 2021-04-15 OSLOMET
Untitled
|
|
22. |
Aas, Marit. Ekspansiv læring med lesing som eksempel. Samling for lærerspeisaliseter; 2021-01-22 - 2021-01-22 OSLOMET
Untitled
|
|
23. |
Aas, Marit. Presentasjon av aksjonsforskningsprosjekt. Tilbydersamling; 2021-08-31 - 2021-08-31 OSLOMET
Untitled
|
|
24. |
Aas, Marit. Presentasjon av nasjonalt forskningsprosjekt, delstudie 1. Nasjonal tilbydersamling; 2021-01-14 - 2021-01-14 OSLOMET
Untitled
|
|
25. |
Aas, Marit. Presentasjon av tentative forskningsfunn fra delstudie fra nasjonalt forskningsprosjekt. Tilbydersamling; 2021-06-21 - 2021-06-21 OSLOMET
Untitled
|
|
26. |
Aas, Marit. Profesjonelle læringsfellesskap. Hva, hvordan og hvorfor?. Konferanse for lærerspesialister; 2021-02-17 - 2021-02-17 OSLOMET
Untitled
|
|
27. |
Aas, Marit. Skoleutvikling og ekspansiv læring. Ped fordypning; 2021-04-27 - 2021-04-27 OSLOMET
Untitled
|
|
28. |
Aas, Marit. Skoleutvikling sett fra et skolelederperspektiv. Samling for lærerspesialister; 2021-10-21 - 2021-10-21 OSLOMET
Untitled
|
|
29. |
Aas, Marit. Sluttlesning på Stina Jerdborgs PhD. Sluttseminar; 2021-11-30 - 2021-11-30 OSLOMET
Untitled
|
|
30. |
Aas, Marit; Andersen, Fred Carlo; Vennebo, Kirsten Foshaug; Dehlin, Erlend. Forskning på den nasjonale skolelederutdanningen. Delrapport 1. Oslo: Oslo Metropolitan University - Storbyuniversitetet 2021 83 s. OSLOMET NTNU UiT
Untitled
|
|
31. |
Aas, Marit; Vennebo, Kirsten Foshaug. Building leadership capacity in school leadership groups: an action research project. Educational Action Research 2021 OSLOMET
Untitled
|
|
32. |
Aas, Marit; Vennebo, Kirsten Foshaug. Ledelse av profesjonelle læringsfellesskap i skolen. Fagbokforlaget 2021 (ISBN 9788245035575) 302 s. OSLOMET
Untitled
|
|
33. |
Aas, Marit; Vennebo, Kirsten Foshaug. Ledelse av profesjonsfellesskap. Konferanse; 2021-10-19 - 2021-10-20 OSLOMET UiT
Untitled
|
|
34. |
Aas, Marit; Vennebo, Kirsten Foshaug. Ledelse for fremtidens skole og Mellomlederen. Utdanningsforbundets skolekonferanse; 2021-10-25 - 2021-10-25 OSLOMET UiT
Untitled
|
|
35. |
Aas, Marit; Vennebo, Kirsten Foshaug. Oppsummering og veien videre - profesjonelle læringsfellesskap på norsk. I: Ledelse av profesjonelle læringsfellesskap i skolen. Fagbokforlaget 2021 ISBN 9788245035575. s. 281-297 OSLOMET
Untitled
|
|
36. |
Aas, Marit; Vennebo, Kirsten Foshaug. Profesjonelle læringsfellesskap - en litteraturgjennomgang. I: Ledelse av profesjonelle læringsfellesskap i skolen. Fagbokforlaget 2021 ISBN 9788245035575. s. 13-33 OSLOMET
Untitled
|
|
37. |
Ballangrud, Brit Bolken; Aas, Marit. Ledelse av profesjonsfellesskap i skoler preget av utfordrende omgivelser. I: Ledelse av profesjonelle læringsfellesskap i skolen. Fagbokforlaget 2021 ISBN 9788245035575. s. 119-142 OSLOMET USN
Untitled
|
|
38. |
Vennebo, Kirsten Foshaug; Aas, Marit. Case-based Instruction for Leadership Learning in the Norwegian National School Leadership Program. Journal of Research on Leadership Education (JRLE) 2021 OSLOMET
Untitled
|
|
39. |
Vennebo, Kirsten Foshaug; Aas, Marit. Ledelse av profesjonelle gruppediskusjoner. I: Ledelse av profesjonelle læringsfellesskap i skolen. Fagbokforlaget 2021 ISBN 9788245035575. s. 191-210 OSLOMET UiT
Untitled
|
2020
|
40. |
Aas, Marit. Ekspansiv læring som verktøy for læring og utvikling. Master i pedagogikk og utdanningsledelse; 2020-02-06 - 2020-02-06 OSLOMET
Untitled
|
|
41. |
Aas, Marit. Ledelse av profesjonelle diskusjoner i skoler. Skolelederkonferanse; 2020-02-18 - 2020-02-18 OSLOMET
Untitled
|
|
42. |
Aas, Marit. Ledelse av profesjonelle læringsfellesskap. Hva, hvordan og hvorfor ?. Konferanse Skolelederforbundet; 2020-09-22 - 2020-09-22 OSLOMET
Untitled
|
|
43. |
Aas, Marit. Ledercoachning och gruppecoachning som verktyg i lederes professionella utveckling. I: Perspektiv på handledning. Gleerups Utbildning AB 2020 ISBN 9789151102573. s. 143-163 OSLOMET
Untitled
|
|
44. |
Aas, Marit. Mellomledere i skolen - viskelærkonger eller pedagogiske ledere?. Ledersamling for videregående skoler i Nordland; 2020-11-04 - 2020-11-04 OSLOMET
Untitled
|
|
45. |
Aas, Marit. Skoleledelse og endringsarbeid: Utfordringer og muligheter. Master i utdanningsledelse; 2020-11-04 - 2020-11-04 OSLOMET
Untitled
|
|
46. |
Aas, Marit. Skoleutvikling fra skoleleders perspektiv. Masterutdanning for lærerspesialister; 2020-10-16 - 2020-10-16 OSLOMET
Untitled
|
|
47. |
Aas, Marit. Skoleutvikling og ekspansiv læring. Lesing som eksempel.. Masterprogram i pedagogikk; 2020-05-12 - 2020-05-12 OSLOMET
Untitled
|
|
48. |
Aas, Marit; Andersen, Fred Carlo; Vennebo, Kirsten Foshaug. How school leaders can gain role clarity and grow their leadership identity. Research in Educational Administration and Leadership 2020 OSLOMET
Untitled
|
|
49. |
Ahlstrøm, Bjørn; Aas, Marit. Leadership in low- and underperforming schools—two contrasting Scandinavian cases. International Journal of Leadership in Education 2020 OSLOMET
Untitled
|
|
50. |
Eri, Thomas; Aas, Marit. Aktivitetsteori som tenkeredskap i aksjonsforskning. I: Aksjonsforskning i Norge : Grunnlagstenkning forskerroller og bidrag til endring i ulike kontekster : volum 2. Cappelen Damm Akademisk 2020 ISBN 9788202652296. s. 133-161 OSLOMET UiT
Untitled
|