2024
|
1. |
Ballo, Jannike Gottschalk; Kindt, Marianne Takvam; Skålholt, Asgeir. Children of immigrants' vocational educational success: A sequence analysis of school-to-work trajectories. Vinterseminaret 2024; 2024-02-02 - 2024-02-04 FAFO NIFU OSLOMET
Untitled
|
2023
|
2. |
Ballo, Jannike Gottschalk; Skålholt, Asgeir; Kindt, Marianne Takvam; Hovdhaugen, Elisabeth. Should low-achieving male descendants choose vocational education? Using sequence analysis to explore returns to upper secondary education for young Norwegians. Transitions in Youth-workshop; 2023-09-06 - 2023-09-08 NIFU
Untitled
|
|
3. |
Golden, Anne; Randen, Gunhild Tveit; Kindt, Marianne Takvam; Lødding, Berit. Hva skal til for at nyankomne elever får god opplæring? Norskinnlæring, faglig utvikling og nye venner – er det mulig på samme tid?. NIFU-webinar, presentasjon av NIFU-rapport 2022:26; 2023-01-17 NIFU HINN UiO
Untitled
|
|
4. |
Kindt, Marianne Takvam; Bjørnset, Mathilde. What Employers Mean When They Talk About Language Proficiency: a Civic Integration Policy Meets the Importance of Informal Skills. Journal of International Migration and Integration 2023 ;Volume 24. p. 1499-1521 NIFU OSLOMET
Untitled
|
|
5. |
Kindt, Marianne Takvam; Strømme, Thea Bertnes; Lødding, Berit; Merino Pareja, Rafael. Optimism trap? Educational aspirations and outcomes among students with immigrant backgrounds in Norway and Spain. Scandinavian Journal of Educational Research 2023 NIFU OSLOMET
Untitled
|
|
6. |
Lødding, Berit; Vika, Karl Solbue; Randen, Gunhild Tveit; Kindt, Marianne Takvam; Vennerød-Diesen, Frida Felicia; Golden, Anne. Forskning på opplæringstilbud for nyankomne elever. Norskinnlæring, faglig utvikling og nye venner – er det mulig på samme tid? NIFU-rapport 2022:26. Fagseminar i Kunnskapsdepartementet; 2023-03-09 NIFU HINN UiO
Untitled
|
2022
|
7. |
Kindt, Marianne Takvam. How do Children of Immigrants Experience Parental Involvement in their Education?. Nordic Journal of Migration Research 2022 ;Volume 12.(2) p. 190-205 NIFU
Untitled
|
|
8. |
Kindt, Marianne Takvam; Skålholt, Asgeir. Children of Immigrants school-to-work trajectories: A polarized pattern?. European Sociological Association Conferance; 2022-09-14 - 2022-09-16 NIFU
Untitled
|
|
9. |
Lødding, Berit; Kindt, Marianne Takvam; Randen, Gunhild Tveit; Lynnebakke, Brit; Vennerød-Diesen, Frida Felicia; Vika, Karl Solbue; Grøgaard, Jens Brandi. Norskinnlæring, faglig utvikling og nye venner – er det mulig på samme tid? Delrapport fra prosjektet Forskning på opplæringstilbud til nyankomne elever. Oslo: Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU 2022 (ISBN 978-82-327-0580-1) 213 p. NIFU-rapport(26) HINN NIFU
Untitled
|
|
10. |
Wollscheid, Sabine; Lynnebakke, Brit; Kindt, Marianne Takvam; Karlstrøm, Henrik; Fossum, Lone Wanderås. Konsekvenser av rasisme og diskriminering for integrering innen utdanning: En kunnskapsoversikt. Oslo: Nordisk institutt for studier av innovasjon, forskning og utdanning NIFU 2022 (ISBN 978-82-327-0572-6) 82 p. NIFU-rapport(22) NIFU
Untitled
|
2021
|
11. |
Andersen, Rolf Kristian; Bråten, Mona; Bøckmann, Esther; Kindt, Marianne Takvam; Nyen, Torgeir; Tønder, Anna Hagen. Håndtering og konsekvenser av koronautbruddet for videregående opplæring. : Fafo 2021 128 p. FAFO-rapport(09) FAFO
Untitled
|
|
12. |
Bjørnset, Mathilde; Kindt, Marianne Takvam; Rogstad, Jon. Hva arbeidsgivere snakker om når de snakker om språk. Om forståelse av språkkrav og språkprøver. OSLO: Fafo 2021 (ISBN 978-82-324-0586-2) FAFO
Untitled
|
|
13. |
Bjørnset, Mathilde; Valen, Nora; Kindt, Marianne Takvam. Norskprøven: god løsning eller feil problembeskrivelse?. Søkelys på arbeidslivet 2021 FAFO
Untitled
|
|
14. |
Kindt, Marianne Takvam; Reegård, Kaja. Outsiders Looking in. The Re-enrolment Struggles of Early School Leavers in Norway. Young - Nordic Journal of Youth Research 2021 NIFU
Untitled
|
|
15. |
Rogstad, Jon; Bjørnset, Mathilde; Bråten, Beret; Kindt, Marianne Takvam. Fremming av inkluderende barnehage og skolemiljø. Utdanning, Utdanningsnytt.no [Business/trade/industry journal] 2021-03-19 OSLOMET FAFO UiO
Untitled
|
|
16. |
Rogstad, Jon; Bjørnset, Mathilde; Drange, Nina Eirin; Gjefsen, Hege Marie; Kindt, Marianne Takvam. Fraværsgrensen i videregående skole. Perspektiver, erfaringer og konsekvenser. Cappelen Damm Akademisk 2021 (ISBN 9788202716196) FRISCH FAFO
Untitled
|
|
17. |
Strømme, Thea Bertnes; Kindt, Marianne Takvam; Lødding, Berit. Job Ambitions Among Students With Immigrant Background In Contrasting Labor Market Contexts. European Sociological Association Conference 2021; 2021-08-31 - 2021-09-03 OSLOMET NIFU FAFO
Untitled
|
2020
|
18. |
Bjørnset, Mathilde; Bråten, Beret; Rogstad, Jon; Kindt, Marianne Takvam; Gjefsen, Hege Marie. Kompetanse for inkluderende barnehage og skolemiljø. Evaluering av tre tiltak. Sluttrapport. Oslo: Fafo 2020 FAFO SSB
Untitled
|
|
19. |
Bjørnset, Mathilde; Gunnes, Trude; Kindt, Marianne Takvam; Kirkebøen, Lars Johannessen; Lindenskov, Lena; Rogstad, Jon; Rønning, Marte. Målrettet og tilrettelagt matematikkundervisning for elever som presterer svakt i matematikk. : Statistisk sentralbyrå 2020 80 p. Rapporter fra Statistisk Sentralbyrå(7) FAFO SSB
Untitled
|
|
20. |
Bjørnset, Mathilde; Kindt, Marianne Takvam; Rogstad, Jon. Inkluderende barnehage- og skolemiljø. : Fafo 2020 58 p. FAFO-rapport(05) OSLOMET FAFO
Untitled
|
|
21. |
Drange, Nina Eirin; Gjefsen, Hege Marie; Kindt, Marianne Takvam; Rogstad, Jon. Suksess og besvær. Evaluering av fraværsgrensen i videregående skole 2016-2019. Sluttrapport. : Fafo 2020 110 p. FAFO-rapport(09) OSLOMET FAFO SSB
Untitled
|
|
22. |
Kindt, Marianne Takvam; Strand, Anne Hege Henden. Hele mennesker – delte tjenester. Utenforskap blant unge i utsatte boområder. : Fafo 2020 90 p. FAFO-rapport(12) FAFO
Untitled
|
2019
|
23. |
Bjørnset, Mathilde; Kindt, Marianne Takvam. Fra gallionsfigur til overarbeidet altmuligmann? Rekruttering av skoleledere i norsk skole. : Fafo 2019 51 p. FAFO-rapport(37) OSLOMET FAFO
Untitled
|
|
24. |
Bjørnset, Mathilde; Kindt, Marianne Takvam. På rett hylle? Mentoring som en vei inn i arbeidslivet. En undersøkelse av IMDis mentor- og traineeordning. : Fafo 2019 84 p. FAFO-rapport(31) OSLOMET FAFO
Untitled
|
|
25. |
Kindt, Marianne Takvam. Negotiating independence and tradition: plans for career, marriage and family among daughters of immigrants enrolled in higher education in Norway. Journal of Ethnic and Migration Studies 2019 ;Volume 48.(11) p. 2819-2835 FAFO
Untitled
|
|
26. |
Reisel, Liza; Hermansen, Are Skeie; Kindt, Marianne Takvam. Norway: Ethnic (In)equality in a Social Democratic Welfare State. I: The Palgrave Handbook of Race and Ethnic Inequalities in Education. Palgrave Macmillan 2019 ISBN 978-3-319-94723-5. p. 843-884 FAFO ISF UiO
Untitled
|
|
27. |
Strand, Anne Hege Henden; Kindt, Marianne Takvam. Unge i utsatte boområder – en kunnskapsoversikt. : Fafo 2019 88 p. FAFO-rapport(24) FAFO
Untitled
|
2018
|
28. |
Bjørnset, Mathilde; Drange, Nina Eirin; Gjefsen, Hege Marie; Kindt, Marianne Takvam; Rogstad, Jon. I fraværsgrensens dødvinkel. Evaluering av fraværsgrensen i videregående opplæring. Delrapport 2. : Fafo 2018 138 p. FAFO-rapport(41) OSLOMET FAFO SSB
Untitled
|
|
29. |
Kindt, Marianne Takvam. Right choice, wrong motives? Narratives about prestigious educational choices among children of immigrants in Norway. Ethnic and Racial Studies 2018 ;Volume 41.(5) p. 958-976 UiO
Untitled
|
2017
|
30. |
Kindt, Marianne Takvam. Innvandrerdriv eller middelklassedriv? : foreldres ressurser og valg av høyere utdanning blant barn av innvandrere. Norsk sosiologisk tidsskrift 2017 ;Volume 1.(1) p. 71-86 UiO
Untitled
|
|
31. |
Kindt, Marianne Takvam; Hegna, Kristinn. Innvandrerdriv på Oslos østkant. Aspirasjoner om høyere utdanning blant yrkesfagelever og elitestudenter med innvandrerbakgrunn i Oslo. I: Oslo - ulikhetenes by. Cappelen Damm Akademisk 2017 ISBN 9788202521615. p. 277-292 UiO
Untitled
|
2013
|
32. |
Kindt, Marianne Takvam. "Hvorfor velger minoritetsstudenter som de gjør? Høyere utdanning blant etterkommere av innvandrere i Norge". 10 års jubileum for MiFA; 2013-10-11 - 2013-10-11 UiO
Untitled
|