Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 Norsk versjon


 
Mainpage
Research results/NVI
Researchers
Projects
Research units
Log in
About Cristin
 
 
   
Back to search     Short format     Full format    
Export to


Showing results 1-50 of 289 << Previous 1 2 3 4 5 6    Next >>

2024
1 Brevik, Lisbeth M.; Gudmundsdottir, Greta Björk; Aashamar, Peter Nicolai; Barreng, Rebecca Linnéa Söderström; Dodou, Katherina; Doetjes, Gerard; Hartvigsen, Kirsten Marie; Hatlevik, Ove Edvard; Mathé, Nora Elise Hesby; Roe, Astrid; Siljan, Henriette Hogga; Stovner, Roar Bakken.
Å jobbe utforskende på vg1 og vg2. Den enkelte lærers undervisning har mer å si enn fagenes egenart. Rapport 3 fra forsknings- og evalueringsprosjektet EDUCATE ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning,. : Universitetet i Oslo 2024 (ISBN 978-82-69249) 146 p.
HIOF OSLOMET UiO Untitled
 
2023
2 Brevik, Lisbeth M..
A ‘Mixed Methods Way of Thinking’ in Game-based Research Integrations. I: The Sage Handbook of Mixed Methods Research Design. Sage Publications 2023 ISBN 9781529723960.
UiO Untitled
 
3 Brevik, Lisbeth M..
Rekk opp hånda! Hvordan ser fagfornyelsen ut i klasserommet?. Rekk opp hånda! [Internet] 2023-04-03
UiO Untitled
 
4 Brevik, Lisbeth M..
Webinar: Hvordan fungerer livsmestring i norske klasserom?. Utdanningsforbundet [Internet] 2023-06-08
UiO Untitled
 
5 Brevik, Lisbeth M.; Doetjes, Gerke (Gerard).
Keynote. EDUCATE: Klasseromsforskernes blikk på livsmestring i engelsk- og fremmedspråkundervisningen. Språkdagkonferansen 2023; 2023-09-25 - 2023-09-25
UiO Untitled
 
6 Brevik, Lisbeth M.; Eiene, Sarah Margrethe Øverlie; Cohen, Cathy; Molway, Laura; Funova, Adéla.
Diversity and inclusion. Comparing students’ reported languages to actual language use in English and French lessons across countries. AILA 20th World Congress; 2023-07-17 - 2023-07-21
UiO Untitled
 
7 Molway, Laura; Funova, Adéla; Fohr-Prigent, Estelle; Haukås, Åsta; Brevik, Lisbeth M..
Unpacking student perspectives. Comparing multilingual attitudes and experiences with foreign language teaching. AILA 20th World Congress; 2023-07-17 - 2023-07-21
UiB UiO Untitled
 
8 Brevik, Lisbeth M.; Gudmundsdottir, Greta Björk.
Undervisning om livsmestring – lærerne har tatt oppgaven på alvor. Bedre Skole 2023 (3) p. 42-47
UiO Untitled
 
9 Brevik, Lisbeth M.; Gudmundsdottir, Greta Björk; Barreng, Rebecca Linnéa Söderström; Dodou, Katherina; Doetjes, Gerke (Gerard); Evertsen, Ingrid; Goldschmidt-Gjerløw, Beate; Hartvigsen, Kirsten Marie; Hatlevik, Ove Edvard; Isaksen, Anja Ramfjord; Magnusson, Camilla Gudmundsdatter; Mathé, Nora Elise Hesby; Siljan, Henriette Hogga; Stovner, Roar Bakken; Suhr, Mai Lill.
Å mestre livet i 8. klasse. Perspektiver på livsmestring i klasserommet i sju fag. Rapport 2 fra forsknings- og evalueringsprosjektet EDUCATE ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, Universitetet i Oslo. Universitetet i Oslo 2023 (ISBN 978-82-692498-4-2) 137 p.
OSLOMET UiO Untitled
 
10 Brevik, Lisbeth M.; Gudmundsdottir, Greta Björk; Bjermeland, Monica.
Ny rapport: Læreplanverket er diffust – vil gi lærere tolkningshjelp. Universitetet i Oslo [Internet] 2023-02-23
UiO Untitled
 
11 Brevik, Lisbeth M.; Gudmundsdottir, Greta Björk; Doetjes, Gerke (Gerard); Barreng, Rebecca Linnéa Söderström.
Å observere fagfornyelsen i klasserommet. Observasjonsprotokoller for livsmestring, utforsking og digital kompetanse. Å observere fagfornyelsen i klasserommet. Observasjonsprotokoller for livsmestring, utforsking og digital kompetanse. Rapport 1 fra forsknings- og evalueringsprosjektet EDUCATE ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, Universitetet i Oslo. Oslo: Universitetet i Oslo 2023 (ISBN 978-82-692498-2-8) 90 p.
UiO Untitled
 
12 Brevik, Lisbeth M.; Gudmundsdottir, Greta Björk; Doetjes, Gerke (Gerard); Mathé, Nora Elise Hesby; Dodou, Katherina; Barreng, Rebecca Linnéa Söderström; Magnusson, Camilla Gudmundsdatter; Isaksen, Anja Ramfjord; Hatlevik, Ove Edvard; Suhr, Mai Lill; Hartvigsen, Kirsten Marie.
Hvordan fungerer livsmestring i norske klasserom?. Domus Bibliotheka; 2023-09-06 - 2023-09-06
UiO Untitled
 
13 Brevik, Lisbeth M.; Gudmundsdottir, Greta Björk; Pollen, Birgitte Oppegaard; Heie, Magnus.
Ny rapport: Hvordan mestrer elevene livet i 8. klasse?. [Internet] 2023-06-14
UiO Untitled
 
14 Fohr-Prigent, Estelle; Haukås, Åsta; Brevik, Lisbeth M.; Vold, Eva Thue.
Languages in the classroom: teachers’ perspectives. AILA 20th World Congress; 2023-07-17 - 2023-07-21
UiB UiO Untitled
 
15 Brevik, Lisbeth M.; Krüger, Andrea.
Livsmestring i skolen. NRK EKKO P2 [Radio] 2023-06-21
UiO Untitled
 
16 Brevik, Lisbeth M.; Mathé, Nora Elise Hesby.
Slik kan du jobbe med utforsking i dine fag. Bedre Skole 2023
UiO Untitled
 
17 Myhill, Debra; Dingwall, Nicole; Ghimenton, Anna; Brevik, Lisbeth M..
From talk to text. Ethical representations of participant voice. AILA 20th World Congress; 2023-07-17 - 2023-07-21
UiO Untitled
 
18 Brevik, Lisbeth M.; Nipen, Kjersti; Aarnes, Helle; Hole, Kari Mette.
OMG! Kidsa er blitt vilt gode i engelsk. WFT?. Aftenposten, A-Magasinet [Newspaper] 2023-02-16
UiO Untitled
 
19 Vold, Eva Thue; Grung, Simen; Wold, Stephanie Hazel Grønstad; Brevik, Lisbeth M..
Comparing students’ proficiency levels in English and French across contexts. AILA 20th World Congress; 2023-07-17 - 2023-07-21
UiB UiO Untitled
 
20 Casoli Uvsløkk, Julie; Brevik, Lisbeth M..
Intercultural approaches to second and foreign language instruction: A longitudinal video study. Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies 2023 ;Volume 134.
UiO Untitled
 
21 Cini, Andrea; Funova, Adéla; Kaur, Sandeep; Larsen, Kathrine H.; Matar, Melissa; Lund, Rebecca Waters Boldsen; Milosevic, Nikola; Brevik, Lisbeth M.; Enderwitz, Anne; Reedy, Gabriel; Wright, Sue.
Conceptualising and operationalising ‘sustainable education’ (Circle U. Think and Do Tank on the Future of Higher Education Insight Paper). : Circle U. 2023 55 p.
UiO Untitled
 
22 Fohr-Prigent, Estelle; Eiene, Sarah Margrethe Øverlie; Brevik, Lisbeth M.; Haukås, Åsta; Cohen, Cathy; Funova, Adéla; Grung, Simen.
Multiple voices and perspectives: Comparing students’ language resources to actual language use across countries and contexts. AAAL 2023; 2023-03-18 - 2023-03-21
UiB UiO Untitled
 
23 Magnusson, Camilla Gudmundsdatter; Dodou, Katherina; Brevik, Lisbeth M..
Det leses mye autentisk litteratur i norske klasserom. Morgenbladet 2023
UiO Untitled
 
2022
24 Bakken, Jonas; Brevik, Lisbeth M..
Challenging the Notion of CLIL Elitism: A Study of Secondary School Students' Motivation for Choosing CLIL in Norway. TESOL Quarterly 2022 ;Volume 57.(4) p. 1091-1114
UiO Untitled
 
25 Bakken, Jonas; Brevik, Lisbeth M.; Vold, Eva Thue.
Flere vil bli språklektor. Bedre Skole 2022 (4) p. 28-33
UiO Untitled
 
26 Bjermeland, Monica; Brevik, Lisbeth M.; Blikstad-Balas, Marte; Jordheim, Helge.
Språk er livsviktig - ferdig snakka. Podcast Universitetsplassen [Internet] 2022-05-25
UiO Untitled
 
27 Breivik, Jarle; Brevik, Lisbeth M.; Funova, Adéla; Steuernagel, Carolina Rau; Sæther, Oline.
Studentinvolvering i undervisning og forskning (panelsamtale). Utdanningskonferansen 2022; 2022-12-01 - 2022-12-01
UiO Untitled
 
28 Brevik, Lisbeth M..
Medforskning i lærerutdanningen. Bedre Skole 2022 ;Volume 1. p. 52-57
UiO Untitled
 
29 Brevik, Lisbeth M..
Research-based teaching, societal needs and academic freedom. Training week on the Bologna Process; 2022-05-12 - 2022-05-12
UiO Untitled
 
30 Brevik, Lisbeth M..
The Emergent Multiphase Design: Demonstrating a Fully Integrated Approach in the Context of Language Research in Education. I: The Routledge Handbook for Advancing Integration in Mixed Methods Research. Routledge 2022 ISBN 9781138361065. p. 196-212
UiO Untitled
 
31 Brevik, Lisbeth M..
Utfordringer og løsninger ved utformingen av informasjons- og samtykkeskriv i VOGUE-prosjektet. Lansering av samtykkearkivet; 2022-04-05 - 2022-04-05
UiO Untitled
 
32 Brevik, Lisbeth M.; Ahmadian, Shilan.
Gamere gjør det ikke dårligere på skolen. VG : Verdens gang 2022
UiO Untitled
 
33 Brevik, Lisbeth M.; Buchholtz, Nils.
The use of mixed methods to study language learning beyond the classroom. I: The Routledge handbook of language learning and teaching beyond the classroom. Routledge 2022 ISBN 9781003048169. p. -
UiO Untitled
 
34 Brevik, Lisbeth M.; Gudmundsdottir, Greta Björk; Doetjes, Gerke (Gerard); Bjermeland, Monica; Grønlid Nedberg, Gunnhild.
Ny læreplan er innført: Hvordan tematiserer lærere livsmestring i fagene?. Universitetet i Oslo [Internet] 2022-12-15
UiO Untitled
 
35 Brevik, Lisbeth M.; Holm, Thea.
Affinity and the classroom: informal and formal L2 learning. ELT Journal 2022 ;Volume 77.(1) p. 83-93
UiO Untitled
 
36 Brevik, Lisbeth M.; Mathé, Nora Elise Hesby.
Using PLATO within and across different school subjects. QUINT Observation System Seminar; 2022-11-09
UiO Untitled
 
37 Brevik, Lisbeth M.; Myhill, Debra; Vold, Eva Thue; Bjermeland, Monica.
To be or not to be multilingual. Podcast Læring [Internet] 2022-08-15
UiO Untitled
 
38 Brevik, Lisbeth M.; Reedy, Gabriel; Breivik, Jarle; Thune, Taran Mari; Barreng, Rebecca Linnéa Söderström.
Circle U. Café Oslo: Driving pedagogical innovation. Circle U. Café Oslo; 2022-03-28 - 2022-03-28
UiO Untitled
 
39 Brevik, Lisbeth M.; Rindal, Ulrikke Elisabeth.
Teaching English in Norwegian classrooms: From research to practice. Universitetsforlaget 2022 (ISBN 978-82-15-03228-3) 244 p.
UiO Untitled
 
40 Brevik, Lisbeth M.; Vold, Eva Thue; Myhill, Debra.
Å forske på språkundervisning – verdien av å sammenligne undervisning i ulike språkfag på tvers av land. Bedre Skole 2022 ;Volume 3. p. 14-17
UiO Untitled
 
41 Brevik, Lisbeth M.; Yri, Jørgen Sørlie.
Studentaktivitet som snakkis og som praksis. Pausepraten: live (S2E3) [Internet] 2022-11-23
NTNU UiO Untitled
 
42 Brevik, Lisbeth Myklebostad.
Studenter som medforskere: Kobling av forskning, undervisning og formidling. Fakultetsseminar; 2022-05-03 - 2022-05-03
UiO Untitled
 
43 Casoli Uvsløkk, Julie; Vold, Eva Thue; Brevik, Lisbeth M..
Intercultural Competence in Language Subjects in Norwegian Lower Secondary Schools: A Classroom Video Observation Study. NERA 2022; 2022-06-01 - 2022-06-03
UiO Untitled
 
44 Doetjes, Gerke (Gerard); Brevik, Lisbeth M.; Barreng, Rebecca Linnéa Söderström.
Tospråklig opplæring fra et skoleperspektiv. Tilleggsrapport fra Evaluering av tospråklig opplæring i skolen (ETOS-prosjektet). : Universitetet i Oslo 2022 (ISBN 978-82-692498-1-1) 18 p.
UiO Untitled
 
45 Eriksen, Tone Malmstedt; Brevik, Lisbeth M..
Developing a “Research Literacy Way of Thinking” in Initial Teacher Education: Students as Co-researchers. I: The Palgrave Handbook of Teacher Education Research. Palgrave Macmillan 2022 ISBN 978-3031161926. p. 1-26
UiO Untitled
 
46 Gudmundsdottir, Greta Björk; Brevik, Lisbeth M.; Mathé, Nora Elise Hesby.
Digital dømmekraft i engelsk og samfunnsfag. Faglig-pedagogisk dag, UiO; 2022-11-03
UiO Untitled
 
47 Kure, Astrid Elisabeth; Ahmadian, Shilan; Brevik, Lisbeth M..
Panel: Time, narrative and technology in English classrooms in Norway. NEAS2022; 2022-05-11 - 2022-05-13
UiO HIOF Untitled
 
48 Kure, Astrid Elisabeth; Brevik, Lisbeth M.; Blikstad-Balas, Marte.
Digital skills critical for education: Video analysis of students' technology use in Norwegian secondary English classrooms. Journal of Computer Assisted Learning (JCAL) 2022 ;Volume 39.(1) p. 269-285
UiO HIOF Untitled
 
2021
49 Aashamar, Peter Nicolai; Bakken, Jonas; Brevik, Lisbeth M..
Fri fra lærebokas tøyler. Om bruk av læreboka og andre tekster i norsk, engelsk og samfunnsfag på 9. og 10. trinn. Norsk pedagogisk tidsskrift 2021 ;Volume 3.
UiO Untitled
 
50 Beiler, Ingrid Rodrick; Brevik, Lisbeth M.; Christiansen, Torgeir.
Skjermopptak som forskningsmetode i og utenfor klasserommet. I: Metoder i klasseromsforskning Forskningsdesign, datainnsamling og analyse. Universitetsforlaget 2021 ISBN 9788215047508.
UiO Untitled
 
    Show next list