|
|
Norsk
versjon
In order to register data in Cristin, you must be an academic or administrative employee.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2024
|
1. |
Brevik, Lisbeth M.; Gudmundsdottir, Greta Björk; Aashamar, Peter Nicolai; Barreng, Rebecca Linnéa Söderström; Dodou, Katherina; Doetjes, Gerard; Hartvigsen, Kirsten Marie; Hatlevik, Ove Edvard; Mathé, Nora Elise Hesby; Roe, Astrid; Siljan, Henriette Hogga; Stovner, Roar Bakken. Å jobbe utforskende på vg1 og vg2. Den enkelte lærers undervisning har mer å si enn fagenes egenart. Rapport 3 fra forsknings- og evalueringsprosjektet EDUCATE ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning,. : Universitetet i Oslo 2024 (ISBN 978-82-69249) 146 p. HIOF OSLOMET UiO
Untitled
|
2023
|
2. |
Brevik, Lisbeth M.. A ‘Mixed Methods Way of Thinking’ in Game-based Research Integrations. I: The Sage Handbook of Mixed Methods Research Design. Sage Publications 2023 ISBN 9781529723960. UiO
Untitled
|
|
3. |
Brevik, Lisbeth M.. Rekk opp hånda! Hvordan ser fagfornyelsen ut i klasserommet?. Rekk opp hånda! [Internet] 2023-04-03 UiO
Untitled
|
|
4. |
Brevik, Lisbeth M.. Webinar: Hvordan fungerer livsmestring i norske klasserom?. Utdanningsforbundet [Internet] 2023-06-08 UiO
Untitled
|
|
5. |
Brevik, Lisbeth M.; Doetjes, Gerke (Gerard). Keynote. EDUCATE: Klasseromsforskernes blikk på livsmestring i engelsk- og fremmedspråkundervisningen. Språkdagkonferansen 2023; 2023-09-25 - 2023-09-25 UiO
Untitled
|
|
6. |
Brevik, Lisbeth M.; Eiene, Sarah Margrethe Øverlie; Cohen, Cathy; Molway, Laura; Funova, Adéla. Diversity and inclusion. Comparing students’ reported languages to actual language use in English and French lessons across countries. AILA 20th World Congress; 2023-07-17 - 2023-07-21 UiO
Untitled
|
|
7. |
Molway, Laura; Funova, Adéla; Fohr-Prigent, Estelle; Haukås, Åsta; Brevik, Lisbeth M.. Unpacking student perspectives. Comparing multilingual attitudes and experiences with foreign language teaching. AILA 20th World Congress; 2023-07-17 - 2023-07-21 UiB UiO
Untitled
|
|
8. |
Brevik, Lisbeth M.; Gudmundsdottir, Greta Björk. Undervisning om livsmestring – lærerne har tatt oppgaven på alvor. Bedre Skole 2023 (3) p. 42-47 UiO
Untitled
|
|
9. |
Brevik, Lisbeth M.; Gudmundsdottir, Greta Björk; Barreng, Rebecca Linnéa Söderström; Dodou, Katherina; Doetjes, Gerke (Gerard); Evertsen, Ingrid; Goldschmidt-Gjerløw, Beate; Hartvigsen, Kirsten Marie; Hatlevik, Ove Edvard; Isaksen, Anja Ramfjord; Magnusson, Camilla Gudmundsdatter; Mathé, Nora Elise Hesby; Siljan, Henriette Hogga; Stovner, Roar Bakken; Suhr, Mai Lill. Å mestre livet i 8. klasse. Perspektiver på livsmestring i klasserommet i sju fag. Rapport 2 fra forsknings- og evalueringsprosjektet EDUCATE ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, Universitetet i Oslo. Universitetet i Oslo 2023 (ISBN 978-82-692498-4-2) 137 p. OSLOMET UiO
Untitled
|
|
10. |
Brevik, Lisbeth M.; Gudmundsdottir, Greta Björk; Bjermeland, Monica. Ny rapport: Læreplanverket er diffust – vil gi lærere tolkningshjelp. Universitetet i Oslo [Internet] 2023-02-23 UiO
Untitled
|
|
11. |
Brevik, Lisbeth M.; Gudmundsdottir, Greta Björk; Doetjes, Gerke (Gerard); Barreng, Rebecca Linnéa Söderström. Å observere fagfornyelsen i klasserommet. Observasjonsprotokoller for livsmestring, utforsking og digital kompetanse. Å observere fagfornyelsen i klasserommet. Observasjonsprotokoller for livsmestring, utforsking og digital kompetanse. Rapport 1 fra forsknings- og evalueringsprosjektet EDUCATE ved Institutt for lærerutdanning og skoleforskning, Universitetet i Oslo. Oslo: Universitetet i Oslo 2023 (ISBN 978-82-692498-2-8) 90 p. UiO
Untitled
|
|
12. |
Brevik, Lisbeth M.; Gudmundsdottir, Greta Björk; Doetjes, Gerke (Gerard); Mathé, Nora Elise Hesby; Dodou, Katherina; Barreng, Rebecca Linnéa Söderström; Magnusson, Camilla Gudmundsdatter; Isaksen, Anja Ramfjord; Hatlevik, Ove Edvard; Suhr, Mai Lill; Hartvigsen, Kirsten Marie. Hvordan fungerer livsmestring i norske klasserom?. Domus Bibliotheka; 2023-09-06 - 2023-09-06 UiO
Untitled
|
|
13. |
Brevik, Lisbeth M.; Gudmundsdottir, Greta Björk; Pollen, Birgitte Oppegaard; Heie, Magnus. Ny rapport: Hvordan mestrer elevene livet i 8. klasse?. [Internet] 2023-06-14 UiO
Untitled
|
|
14. |
Fohr-Prigent, Estelle; Haukås, Åsta; Brevik, Lisbeth M.; Vold, Eva Thue. Languages in the classroom: teachers’ perspectives. AILA 20th World Congress; 2023-07-17 - 2023-07-21 UiB UiO
Untitled
|
|
15. |
Brevik, Lisbeth M.; Krüger, Andrea. Livsmestring i skolen. NRK EKKO P2 [Radio] 2023-06-21 UiO
Untitled
|
|
16. |
Brevik, Lisbeth M.; Mathé, Nora Elise Hesby. Slik kan du jobbe med utforsking i dine fag. Bedre Skole 2023 UiO
Untitled
|
|
17. |
Myhill, Debra; Dingwall, Nicole; Ghimenton, Anna; Brevik, Lisbeth M.. From talk to text. Ethical representations of participant voice. AILA 20th World Congress; 2023-07-17 - 2023-07-21 UiO
Untitled
|
|
18. |
Brevik, Lisbeth M.; Nipen, Kjersti; Aarnes, Helle; Hole, Kari Mette. OMG! Kidsa er blitt vilt gode i engelsk. WFT?. Aftenposten, A-Magasinet [Newspaper] 2023-02-16 UiO
Untitled
|
|
19. |
Vold, Eva Thue; Grung, Simen; Wold, Stephanie Hazel Grønstad; Brevik, Lisbeth M.. Comparing students’ proficiency levels in English and French across contexts. AILA 20th World Congress; 2023-07-17 - 2023-07-21 UiB UiO
Untitled
|
|
20. |
Casoli Uvsløkk, Julie; Brevik, Lisbeth M.. Intercultural approaches to second and foreign language instruction: A longitudinal video study. Teaching and Teacher Education : An International Journal of Research and Studies 2023 ;Volume 134. UiO
Untitled
|
|
21. |
Cini, Andrea; Funova, Adéla; Kaur, Sandeep; Larsen, Kathrine H.; Matar, Melissa; Lund, Rebecca Waters Boldsen; Milosevic, Nikola; Brevik, Lisbeth M.; Enderwitz, Anne; Reedy, Gabriel; Wright, Sue. Conceptualising and operationalising ‘sustainable education’ (Circle U. Think and Do Tank on the Future of Higher Education Insight Paper). : Circle U. 2023 55 p. UiO
Untitled
|
|
22. |
Fohr-Prigent, Estelle; Eiene, Sarah Margrethe Øverlie; Brevik, Lisbeth M.; Haukås, Åsta; Cohen, Cathy; Funova, Adéla; Grung, Simen. Multiple voices and perspectives: Comparing students’ language resources to actual language use across countries and contexts. AAAL 2023; 2023-03-18 - 2023-03-21 UiB UiO
Untitled
|
|
23. |
Magnusson, Camilla Gudmundsdatter; Dodou, Katherina; Brevik, Lisbeth M.. Det leses mye autentisk litteratur i norske klasserom. Morgenbladet 2023 UiO
Untitled
|
2022
|
24. |
Bakken, Jonas; Brevik, Lisbeth M.. Challenging the Notion of CLIL Elitism: A Study of Secondary School Students' Motivation for Choosing CLIL in Norway. TESOL Quarterly 2022 ;Volume 57.(4) p. 1091-1114 UiO
Untitled
|
|
25. |
Bakken, Jonas; Brevik, Lisbeth M.; Vold, Eva Thue. Flere vil bli språklektor. Bedre Skole 2022 (4) p. 28-33 UiO
Untitled
|
|
26. |
Bjermeland, Monica; Brevik, Lisbeth M.; Blikstad-Balas, Marte; Jordheim, Helge. Språk er livsviktig - ferdig snakka. Podcast Universitetsplassen [Internet] 2022-05-25 UiO
Untitled
|
|
27. |
Breivik, Jarle; Brevik, Lisbeth M.; Funova, Adéla; Steuernagel, Carolina Rau; Sæther, Oline. Studentinvolvering i undervisning og forskning (panelsamtale). Utdanningskonferansen 2022; 2022-12-01 - 2022-12-01 UiO
Untitled
|
|
28. |
Brevik, Lisbeth M.. Medforskning i lærerutdanningen. Bedre Skole 2022 ;Volume 1. p. 52-57 UiO
Untitled
|
|
29. |
Brevik, Lisbeth M.. Research-based teaching, societal needs and academic freedom. Training week on the Bologna Process; 2022-05-12 - 2022-05-12 UiO
Untitled
|
|
30. |
Brevik, Lisbeth M.. The Emergent Multiphase Design: Demonstrating a Fully Integrated Approach in the Context of Language Research in Education. I: The Routledge Handbook for Advancing Integration in Mixed Methods Research. Routledge 2022 ISBN 9781138361065. p. 196-212 UiO
Untitled
|
|
31. |
Brevik, Lisbeth M.. Utfordringer og løsninger ved utformingen av informasjons- og samtykkeskriv i VOGUE-prosjektet. Lansering av samtykkearkivet; 2022-04-05 - 2022-04-05 UiO
Untitled
|
|
32. |
Brevik, Lisbeth M.; Ahmadian, Shilan. Gamere gjør det ikke dårligere på skolen. VG : Verdens gang 2022 UiO
Untitled
|
|
33. |
Brevik, Lisbeth M.; Buchholtz, Nils. The use of mixed methods to study language learning beyond the classroom. I: The Routledge handbook of language learning and teaching beyond the classroom. Routledge 2022 ISBN 9781003048169. p. - UiO
Untitled
|
|
34. |
Brevik, Lisbeth M.; Gudmundsdottir, Greta Björk; Doetjes, Gerke (Gerard); Bjermeland, Monica; Grønlid Nedberg, Gunnhild. Ny læreplan er innført: Hvordan tematiserer lærere livsmestring i fagene?. Universitetet i Oslo [Internet] 2022-12-15 UiO
Untitled
|
|
35. |
Brevik, Lisbeth M.; Holm, Thea. Affinity and the classroom: informal and formal L2 learning. ELT Journal 2022 ;Volume 77.(1) p. 83-93 UiO
Untitled
|
|
36. |
Brevik, Lisbeth M.; Mathé, Nora Elise Hesby. Using PLATO within and across different school subjects. QUINT Observation System Seminar; 2022-11-09 UiO
Untitled
|
|
37. |
Brevik, Lisbeth M.; Myhill, Debra; Vold, Eva Thue; Bjermeland, Monica. To be or not to be multilingual. Podcast Læring [Internet] 2022-08-15 UiO
Untitled
|
|
38. |
Brevik, Lisbeth M.; Reedy, Gabriel; Breivik, Jarle; Thune, Taran Mari; Barreng, Rebecca Linnéa Söderström. Circle U. Café Oslo: Driving pedagogical innovation. Circle U. Café Oslo; 2022-03-28 - 2022-03-28 UiO
Untitled
|
|
39. |
Brevik, Lisbeth M.; Rindal, Ulrikke Elisabeth. Teaching English in Norwegian classrooms: From research to practice. Universitetsforlaget 2022 (ISBN 978-82-15-03228-3) 244 p. UiO
Untitled
|
|
40. |
Brevik, Lisbeth M.; Vold, Eva Thue; Myhill, Debra. Å forske på språkundervisning – verdien av å sammenligne undervisning i ulike språkfag på tvers av land. Bedre Skole 2022 ;Volume 3. p. 14-17 UiO
Untitled
|
|
41. |
Brevik, Lisbeth M.; Yri, Jørgen Sørlie. Studentaktivitet som snakkis og som praksis. Pausepraten: live (S2E3) [Internet] 2022-11-23 NTNU UiO
Untitled
|
|
42. |
Brevik, Lisbeth Myklebostad. Studenter som medforskere: Kobling av forskning, undervisning og formidling. Fakultetsseminar; 2022-05-03 - 2022-05-03 UiO
Untitled
|
|
43. |
Casoli Uvsløkk, Julie; Vold, Eva Thue; Brevik, Lisbeth M.. Intercultural Competence in Language Subjects in Norwegian Lower Secondary Schools: A Classroom Video Observation Study. NERA 2022; 2022-06-01 - 2022-06-03 UiO
Untitled
|
|
44. |
Doetjes, Gerke (Gerard); Brevik, Lisbeth M.; Barreng, Rebecca Linnéa Söderström. Tospråklig opplæring fra et skoleperspektiv. Tilleggsrapport fra Evaluering av tospråklig opplæring i skolen (ETOS-prosjektet). : Universitetet i Oslo 2022 (ISBN 978-82-692498-1-1) 18 p. UiO
Untitled
|
|
45. |
Eriksen, Tone Malmstedt; Brevik, Lisbeth M.. Developing a “Research Literacy Way of Thinking” in Initial Teacher Education: Students as Co-researchers. I: The Palgrave Handbook of Teacher Education Research. Palgrave Macmillan 2022 ISBN 978-3031161926. p. 1-26 UiO
Untitled
|
|
46. |
Gudmundsdottir, Greta Björk; Brevik, Lisbeth M.; Mathé, Nora Elise Hesby. Digital dømmekraft i engelsk og samfunnsfag. Faglig-pedagogisk dag, UiO; 2022-11-03 UiO
Untitled
|
|
47. |
Kure, Astrid Elisabeth; Ahmadian, Shilan; Brevik, Lisbeth M.. Panel: Time, narrative and technology in English classrooms in Norway. NEAS2022; 2022-05-11 - 2022-05-13 UiO HIOF
Untitled
|
|
48. |
Kure, Astrid Elisabeth; Brevik, Lisbeth M.; Blikstad-Balas, Marte. Digital skills critical for education: Video analysis of students' technology use in Norwegian secondary English classrooms. Journal of Computer Assisted Learning (JCAL) 2022 ;Volume 39.(1) p. 269-285 UiO HIOF
Untitled
|
2021
|
49. |
Aashamar, Peter Nicolai; Bakken, Jonas; Brevik, Lisbeth M.. Fri fra lærebokas tøyler. Om bruk av læreboka og andre tekster i norsk, engelsk og samfunnsfag på 9. og 10. trinn. Norsk pedagogisk tidsskrift 2021 ;Volume 3. UiO
Untitled
|
|
50. |
Beiler, Ingrid Rodrick; Brevik, Lisbeth M.; Christiansen, Torgeir. Skjermopptak som forskningsmetode i og utenfor klasserommet. I: Metoder i klasseromsforskning Forskningsdesign, datainnsamling og analyse. Universitetsforlaget 2021 ISBN 9788215047508. UiO
Untitled
|
Show next list
|