2024
|
1. |
Kvernbekk, Tone. Dannelse som anden-ordens fænomen. I: Om dannelse i skole og læreruddannelse. Akademisk Forlag 2024 ISBN 9788750064824. p. 183-199 UiO
Untitled
|
2023
|
2. |
Kvernbekk, Tone. Argumentational regret. 18th Wake Forest University Conference; 2023-05-31 - 2023-06-01 UiO
Untitled
|
|
3. |
Kvernbekk, Tone. Evidensbasert pedagogisk praksis: Implementering av tiltak og vurdering av om de virker. Metodeseminar, ILP; 2023-04-17 - 2023-04-17 UiO
Untitled
|
|
4. |
Kvernbekk, Tone. Hirst on Educational Theory. Journal of Philosophy of Education 2023 ;Volume 00.(1) p. 1-16 UiO
Untitled
|
|
5. |
Kvernbekk, Tone. Hva var pedagogikk? Historiefilosofiske betraktninger. "Historisk fredag." Avslutningsseminar for Harald Thuen; 2023-02-17 - 2023-02-17 UiO
Untitled
|
|
6. |
Kvernbekk, Tone. Teori under press. Foredrag på bokseminar; 2023-03-21 - 2023-03-21 UiO
Untitled
|
|
7. |
Kvernbekk, Tone. Være i bevegelse. Personalseminar om internasjonalisering; 2023-04-12 - 2023-04-12 UiO
Untitled
|
|
8. |
Kvernbekk, Tone; Bjarnø, Vibeke. Teacher education In Norway. I: Teacher Education Around the World: Challenges and Opportunities. : UNESCO 2023 ISBN 978-65-87522-13-5. p. 263-277 OSLOMET UiO
Untitled
|
|
9. |
Kvernbekk, Tone; Hovland, Brit Marie. Counterfactuality and judgments of significance. 10th meeting of the International Society for the Study of Argumentation; 2023-07-04 - 2023-07-07 UiO
Untitled
|
2022
|
10. |
Klette, Kirsti; Kvernbekk, Tone. PLATO: Measuring quality and stabilizing a phenomenon (keynote). NAFOL sluttkonferanse; 2022-06-13 - 2022-06-15 UiO
Untitled
|
|
11. |
Kvernbekk, Tone. Hva er pedagogikk?. ILP-seminaret; 2022-11-21 - 2022-11-21 UiO
Untitled
|
|
12. |
Kvernbekk, Tone. Kausalitet, noen momenter. Forskningsseminar om kausalitet og effektfullhet; 2022-11-04 - 2022-11-04 UiO
Untitled
|
|
13. |
Kvernbekk, Tone. Kommentar på boklansering, Eyvind Elstads bok "Pedagogikk for kommende lærere". Boklansering; 2022-03-28 - 2022-03-28 UiO
Untitled
|
|
14. |
Kvernbekk, Tone. Kritisk tenkning i akademia - hva betyr det?. Forskerseminar; 2022-04-01 - 2022-04-01 UiO
Untitled
|
|
15. |
Kvernbekk, Tone. Objektivitet som epistemisk norm i pedagogisk forskning. I: Pedagogikkens idé og oppdrag. Fagbokforlaget 2022 ISBN 9788245040883. p. 260-278 UiO
Untitled
|
|
16. |
Kvernbekk, Tone. Reasoning to stabilize a phenomenon. 4th European Conference on Argumentation (ECA); 2022-09-28 - 2022-09-30 UiO
Untitled
|
2021
|
17. |
Kvernbekk, Tone. Det pedagogisk kritiske - et mangslungent landskap. Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk 2021 ;Volume 7. p. 43-55 UiO
Untitled
|
|
18. |
Kvernbekk, Tone. Det som kunne ha vært. Hvordan vi bruker kontrafaktiske elementer i pedagogisk tenkning. Telhaug-forelesningen 2021; 2021-10-08 - 2021-10-08 UiO
Untitled
|
|
19. |
Kvernbekk, Tone. Educational "should have beens". Annual Meeting of the Philosophy of Education Society of Great Britain; 2021-09-03 - 2021-09-05 UiO
Untitled
|
|
20. |
Kvernbekk, Tone. Handling theory-practice relations: Identifying the right level of abstraction. PhD Days; 2021-10-28 - 2021-10-29 UiO
Untitled
|
|
21. |
Kvernbekk, Tone. Skoleprestasjoner: Hva skaper et resultat?. I: Hva vet vi om skoleprestasjoner : Ulike perspektiver på skolegang og skoleprestasjoner. Fagbokforlaget 2021 ISBN 9788245033243. p. 93-111 UiO
Untitled
|
|
22. |
Kvernbekk, Tone. The Nature of Educational Theories. Goal-Directed, Equivalence and Interlevel Theories. Routledge 2021 (ISBN 9781138488557) 242 p. UiO
Untitled
|
2020
|
23. |
Kvernbekk, Tone. Evidence into practice: Why we need an argumentation model. The Science Studies Colloquium Series (Forum for vitenskapsteori); 2020-12-02 - 2020-12-02 UiO
Untitled
|
|
24. |
Kvernbekk, Tone. Hvordan kan forskningsdata brukes i praksis?. Afasidagene; 2020-10-22 - 2020-10-23 UiO
Untitled
|
|
25. |
Kvernbekk, Tone. Response to Mark Herman's paper. Annual Meeting of the North American Association for Philosophy & Education; 2020-10-29 - 2020-10-29 UiO
Untitled
|
|
26. |
Kvernbekk, Tone; Bøe-Hansen, Ola. Forsvarets omdømmevideoer: propaganda?. Invitert foredrag, Forsvarets Mediesenter; 2020-10-21 - 2020-10-21 UiO
Untitled
|
|
27. |
Kvernbekk, Tone; Bøe-Hansen, Ola; Heintz, Ole A.; Cohen, Daniel H.. The Problem of 'Mission Creep': Argumentation Theory meets Military History. 12th Meeting of the Ontario Society for the Study of Argumentation; 2020-06-03 - 2020-06-06 UiO
Untitled
|
|
28. |
Nordahl-Hansen, Anders; Kvernbekk, Tone. Construct Validity in Scientific Representation: A Philosophical Tour. Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk 2020 ;Volume 6. p. 88-99 HIOF UiO
Untitled
|
2019
|
29. |
Bøe-Hansen, Ola; Kvernbekk, Tone. Protection Stories. A case of military propaganda?. I: Argumentation in Actual Practice. Topical studies about argumentative discourse in context. John Benjamins Publishing Company 2019 ISBN 9789027204028. p. 281-297 UiO
Untitled
|
|
30. |
Kvernbekk, Tone. Forskningsbasert undervisning. Personalseminar ved GFU, OsloMet; 2019-12-18 - 2019-12-18 UiO
Untitled
|
|
31. |
Kvernbekk, Tone. Hva er evidensbasert forskning og - pedagogisk praksis, og hvilke vitenskapsteoretiske posisjoner diskuteres?. Dagsseminar, Høgskolen i Innlandet, Hamar; 2019-06-18 - 2019-06-18 UiO
Untitled
|
|
32. |
Kvernbekk, Tone. Measurement meanderings. Response to Francis Schrag. Annual Meeting of the Philosophy of Education Society; 2019-03-14 - 2019-03-18 UiO
Untitled
|
|
33. |
Kvernbekk, Tone. Paneldebatt: Muligheter og begrensninger for utarbeidelse og anvendelse av systematiske kunnskapsoversikter. NORNESK seminar "Er systematiske kunnskapsoppsummeringer nyttig på alle fagområder?"; 2019-10-10 - 2019-10-10 UiO
Untitled
|
|
34. |
Kvernbekk, Tone. Practical syntheses: How conductive reasoning helps. 3rd European Conference on Argumentation (ECA); 2019-06-24 - 2019-06-27 UiO
Untitled
|
|
35. |
Kvernbekk, Tone. Practitioner tales: possible roles for research evidence in practice. Educational Research and Evaluation 2019 ;Volume 25.(1-2) p. 25-42 UiO
Untitled
|
|
36. |
Kvernbekk, Tone; Jarning, Harald. Mapping: Coming to grips with educational landscapes. European Educational Research Journal 2019 ;Volume 18.(5) p. 559-575 UiO
Untitled
|
|
37. |
Kvernbekk, Tone; Stojanov, Krassimir; Drerup, Johannes; Oliverio, Stefano. Status and situation of Philosophy of Education in Continental Europe (invitert symposium). North American Assiciation for Philosophy & Education; 2019-10-25 - 2019-10-27 UiO
Untitled
|
|
38. |
Sand Gjersøe, Karine; Kvernbekk, Tone. Bildung as side-effect. Annual Meeting of the Nordic Educational Research Association; 2019-03-06 - 2019-03-08 OSLOMET UiO
Untitled
|
2018
|
39. |
Kvernbekk, Tone. Evidence-based practice: Wishful thinking?. Nacionalna Znanstvena Konferenca; 2018-09-25 - 2018-09-25 UiO
Untitled
|
|
40. |
Kvernbekk, Tone. Evidensbasert pedagogisk praksis: Utvalgte kontroverser. Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk 2018 ;Volume 4. p. 136-153 UiO
Untitled
|
|
41. |
Kvernbekk, Tone. Grades, tests and justice. Tagung zur Bildungsgerechtigkeit - Philosophische Perspektiven; 2018-03-13 - 2018-03-16 UiO
Untitled
|
|
42. |
Kvernbekk, Tone. How do we judge what works?. NERA; 2018-03-08 - 2018-03-10 UiO
Untitled
|
|
43. |
Kvernbekk, Tone. Løftet som stadig forskyver seg: Rousseau, danning og ideenes samspill. Original tittel: Promise-as-suspension. Rousseau, Bildung and the interplay of ideas. I: Barn og deres voksne. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202572549. p. 128-145 UiO
Untitled
|
|
44. |
Kvernbekk, Tone. Narratives and Analogies. Homage to Miss Marple. I: Argument and Inference. Volume 1. Proceedings of the 2nd European Conference on Education. College Publications 2018 ISBN 978-1-84890-283-1. p. 505-518 UiO
Untitled
|
|
45. |
Kvernbekk, Tone. Om retten til skole fra et pedagogisk synspunkt. Når sønner og døtre blir elever og studenter. Original tittel: On the right to school from an educational perspective. Turning sons and daughters into pupils and students. I: Barn og deres voksne. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202572549. p. 257-273 UiO
Untitled
|
|
46. |
Kvernbekk, Tone. On the importance of randomness and eccentric cases in education. 16th Biennial Conference of the International Network for Philosophers of Education (INPE); 2018-08-13 - 2018-08-17 UiO
Untitled
|
|
47. |
Kvernbekk, Tone. Studenter og autoritære forelesere. En paradoksal beretning. "Kultur for kvalitet." Personalseminar, Fagseksjon for pedagogikk; 2018-09-27 - 2018-09-28 UiO
Untitled
|
|
48. |
Kvernbekk, Tone. Å traversere barndom og voksenalder: å vokse opp og å vokse ned. Original tittel: Crossing Childhood and Adulthood: Growing Up and Growing Down. I: Barn og deres voksne. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202572549. p. 29-46 UiO
Untitled
|
|
49. |
Kvernbekk, Tone; Bøe-Hansen, Ola. Military Analogy: Information or Propaganda?. International Society for the Study of Argumentation; 2018-07-03 - 2018-07-06 UiO
Untitled
|
|
50. |
Kvernbekk, Tone; Vembye, Mikkel Helding; Joyce, Kathryn. Evidence-based practice: Dimensions of reproducibility. Annual Meeting of the North American Association for Philosophy and Education (NAAPE); 2018-10-26 - 2018-10-28 UiO
Untitled
|