Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 Norsk versjon


 
Mainpage
Research results/NVI
Researchers
Projects
Research units
Log in
About Cristin
 
 
   
Back to search     Short format     Full format    
Export to


Showing results 1-50 of 287 << Previous 1 2 3 4 5 6    Next >>

2024
1 Kvernbekk, Tone.
Dannelse som anden-ordens fænomen. I: Om dannelse i skole og læreruddannelse. Akademisk Forlag 2024 ISBN 9788750064824. p. 183-199
UiO Untitled
 
2023
2 Kvernbekk, Tone.
Argumentational regret. 18th Wake Forest University Conference; 2023-05-31 - 2023-06-01
UiO Untitled
 
3 Kvernbekk, Tone.
Evidensbasert pedagogisk praksis: Implementering av tiltak og vurdering av om de virker. Metodeseminar, ILP; 2023-04-17 - 2023-04-17
UiO Untitled
 
4 Kvernbekk, Tone.
Hirst on Educational Theory. Journal of Philosophy of Education 2023 ;Volume 00.(1) p. 1-16
UiO Untitled
 
5 Kvernbekk, Tone.
Hva var pedagogikk? Historiefilosofiske betraktninger. "Historisk fredag." Avslutningsseminar for Harald Thuen; 2023-02-17 - 2023-02-17
UiO Untitled
 
6 Kvernbekk, Tone.
Teori under press. Foredrag på bokseminar; 2023-03-21 - 2023-03-21
UiO Untitled
 
7 Kvernbekk, Tone.
Være i bevegelse. Personalseminar om internasjonalisering; 2023-04-12 - 2023-04-12
UiO Untitled
 
8 Kvernbekk, Tone; Bjarnø, Vibeke.
Teacher education In Norway. I: Teacher Education Around the World: Challenges and Opportunities. : UNESCO 2023 ISBN 978-65-87522-13-5. p. 263-277
OSLOMET UiO Untitled
 
9 Kvernbekk, Tone; Hovland, Brit Marie.
Counterfactuality and judgments of significance. 10th meeting of the International Society for the Study of Argumentation; 2023-07-04 - 2023-07-07
UiO Untitled
 
2022
10 Klette, Kirsti; Kvernbekk, Tone.
PLATO: Measuring quality and stabilizing a phenomenon (keynote). NAFOL sluttkonferanse; 2022-06-13 - 2022-06-15
UiO Untitled
 
11 Kvernbekk, Tone.
Hva er pedagogikk?. ILP-seminaret; 2022-11-21 - 2022-11-21
UiO Untitled
 
12 Kvernbekk, Tone.
Kausalitet, noen momenter. Forskningsseminar om kausalitet og effektfullhet; 2022-11-04 - 2022-11-04
UiO Untitled
 
13 Kvernbekk, Tone.
Kommentar på boklansering, Eyvind Elstads bok "Pedagogikk for kommende lærere". Boklansering; 2022-03-28 - 2022-03-28
UiO Untitled
 
14 Kvernbekk, Tone.
Kritisk tenkning i akademia - hva betyr det?. Forskerseminar; 2022-04-01 - 2022-04-01
UiO Untitled
 
15 Kvernbekk, Tone.
Objektivitet som epistemisk norm i pedagogisk forskning. I: Pedagogikkens idé og oppdrag. Fagbokforlaget 2022 ISBN 9788245040883. p. 260-278
UiO Untitled
 
16 Kvernbekk, Tone.
Reasoning to stabilize a phenomenon. 4th European Conference on Argumentation (ECA); 2022-09-28 - 2022-09-30
UiO Untitled
 
2021
17 Kvernbekk, Tone.
Det pedagogisk kritiske - et mangslungent landskap. Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk 2021 ;Volume 7. p. 43-55
UiO Untitled
 
18 Kvernbekk, Tone.
Det som kunne ha vært. Hvordan vi bruker kontrafaktiske elementer i pedagogisk tenkning. Telhaug-forelesningen 2021; 2021-10-08 - 2021-10-08
UiO Untitled
 
19 Kvernbekk, Tone.
Educational "should have beens". Annual Meeting of the Philosophy of Education Society of Great Britain; 2021-09-03 - 2021-09-05
UiO Untitled
 
20 Kvernbekk, Tone.
Handling theory-practice relations: Identifying the right level of abstraction. PhD Days; 2021-10-28 - 2021-10-29
UiO Untitled
 
21 Kvernbekk, Tone.
Skoleprestasjoner: Hva skaper et resultat?. I: Hva vet vi om skoleprestasjoner : Ulike perspektiver på skolegang og skoleprestasjoner. Fagbokforlaget 2021 ISBN 9788245033243. p. 93-111
UiO Untitled
 
22 Kvernbekk, Tone.
The Nature of Educational Theories. Goal-Directed, Equivalence and Interlevel Theories. Routledge 2021 (ISBN 9781138488557) 242 p.
UiO Untitled
 
2020
23 Kvernbekk, Tone.
Evidence into practice: Why we need an argumentation model. The Science Studies Colloquium Series (Forum for vitenskapsteori); 2020-12-02 - 2020-12-02
UiO Untitled
 
24 Kvernbekk, Tone.
Hvordan kan forskningsdata brukes i praksis?. Afasidagene; 2020-10-22 - 2020-10-23
UiO Untitled
 
25 Kvernbekk, Tone.
Response to Mark Herman's paper. Annual Meeting of the North American Association for Philosophy & Education; 2020-10-29 - 2020-10-29
UiO Untitled
 
26 Kvernbekk, Tone; Bøe-Hansen, Ola.
Forsvarets omdømmevideoer: propaganda?. Invitert foredrag, Forsvarets Mediesenter; 2020-10-21 - 2020-10-21
UiO Untitled
 
27 Kvernbekk, Tone; Bøe-Hansen, Ola; Heintz, Ole A.; Cohen, Daniel H..
The Problem of 'Mission Creep': Argumentation Theory meets Military History. 12th Meeting of the Ontario Society for the Study of Argumentation; 2020-06-03 - 2020-06-06
UiO Untitled
 
28 Nordahl-Hansen, Anders; Kvernbekk, Tone.
Construct Validity in Scientific Representation: A Philosophical Tour. Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk 2020 ;Volume 6. p. 88-99
HIOF UiO Untitled
 
2019
29 Bøe-Hansen, Ola; Kvernbekk, Tone.
Protection Stories. A case of military propaganda?. I: Argumentation in Actual Practice. Topical studies about argumentative discourse in context. John Benjamins Publishing Company 2019 ISBN 9789027204028. p. 281-297
UiO Untitled
 
30 Kvernbekk, Tone.
Forskningsbasert undervisning. Personalseminar ved GFU, OsloMet; 2019-12-18 - 2019-12-18
UiO Untitled
 
31 Kvernbekk, Tone.
Hva er evidensbasert forskning og - pedagogisk praksis, og hvilke vitenskapsteoretiske posisjoner diskuteres?. Dagsseminar, Høgskolen i Innlandet, Hamar; 2019-06-18 - 2019-06-18
UiO Untitled
 
32 Kvernbekk, Tone.
Measurement meanderings. Response to Francis Schrag. Annual Meeting of the Philosophy of Education Society; 2019-03-14 - 2019-03-18
UiO Untitled
 
33 Kvernbekk, Tone.
Paneldebatt: Muligheter og begrensninger for utarbeidelse og anvendelse av systematiske kunnskapsoversikter. NORNESK seminar "Er systematiske kunnskapsoppsummeringer nyttig på alle fagområder?"; 2019-10-10 - 2019-10-10
UiO Untitled
 
34 Kvernbekk, Tone.
Practical syntheses: How conductive reasoning helps. 3rd European Conference on Argumentation (ECA); 2019-06-24 - 2019-06-27
UiO Untitled
 
35 Kvernbekk, Tone.
Practitioner tales: possible roles for research evidence in practice. Educational Research and Evaluation 2019 ;Volume 25.(1-2) p. 25-42
UiO Untitled
 
36 Kvernbekk, Tone; Jarning, Harald.
Mapping: Coming to grips with educational landscapes. European Educational Research Journal 2019 ;Volume 18.(5) p. 559-575
UiO Untitled
 
37 Kvernbekk, Tone; Stojanov, Krassimir; Drerup, Johannes; Oliverio, Stefano.
Status and situation of Philosophy of Education in Continental Europe (invitert symposium). North American Assiciation for Philosophy & Education; 2019-10-25 - 2019-10-27
UiO Untitled
 
38 Sand Gjersøe, Karine; Kvernbekk, Tone.
Bildung as side-effect. Annual Meeting of the Nordic Educational Research Association; 2019-03-06 - 2019-03-08
OSLOMET UiO Untitled
 
2018
39 Kvernbekk, Tone.
Evidence-based practice: Wishful thinking?. Nacionalna Znanstvena Konferenca; 2018-09-25 - 2018-09-25
UiO Untitled
 
40 Kvernbekk, Tone.
Evidensbasert pedagogisk praksis: Utvalgte kontroverser. Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk 2018 ;Volume 4. p. 136-153
UiO Untitled
 
41 Kvernbekk, Tone.
Grades, tests and justice. Tagung zur Bildungsgerechtigkeit - Philosophische Perspektiven; 2018-03-13 - 2018-03-16
UiO Untitled
 
42 Kvernbekk, Tone.
How do we judge what works?. NERA; 2018-03-08 - 2018-03-10
UiO Untitled
 
43 Kvernbekk, Tone.
Løftet som stadig forskyver seg: Rousseau, danning og ideenes samspill. Original tittel: Promise-as-suspension. Rousseau, Bildung and the interplay of ideas. I: Barn og deres voksne. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202572549. p. 128-145
UiO Untitled
 
44 Kvernbekk, Tone.
Narratives and Analogies. Homage to Miss Marple. I: Argument and Inference. Volume 1. Proceedings of the 2nd European Conference on Education. College Publications 2018 ISBN 978-1-84890-283-1. p. 505-518
UiO Untitled
 
45 Kvernbekk, Tone.
Om retten til skole fra et pedagogisk synspunkt. Når sønner og døtre blir elever og studenter. Original tittel: On the right to school from an educational perspective. Turning sons and daughters into pupils and students. I: Barn og deres voksne. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202572549. p. 257-273
UiO Untitled
 
46 Kvernbekk, Tone.
On the importance of randomness and eccentric cases in education. 16th Biennial Conference of the International Network for Philosophers of Education (INPE); 2018-08-13 - 2018-08-17
UiO Untitled
 
47 Kvernbekk, Tone.
Studenter og autoritære forelesere. En paradoksal beretning. "Kultur for kvalitet." Personalseminar, Fagseksjon for pedagogikk; 2018-09-27 - 2018-09-28
UiO Untitled
 
48 Kvernbekk, Tone.
Å traversere barndom og voksenalder: å vokse opp og å vokse ned. Original tittel: Crossing Childhood and Adulthood: Growing Up and Growing Down. I: Barn og deres voksne. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 9788202572549. p. 29-46
UiO Untitled
 
49 Kvernbekk, Tone; Bøe-Hansen, Ola.
Military Analogy: Information or Propaganda?. International Society for the Study of Argumentation; 2018-07-03 - 2018-07-06
UiO Untitled
 
50 Kvernbekk, Tone; Vembye, Mikkel Helding; Joyce, Kathryn.
Evidence-based practice: Dimensions of reproducibility. Annual Meeting of the North American Association for Philosophy and Education (NAAPE); 2018-10-26 - 2018-10-28
UiO Untitled
 
    Show next list