2023
|
1. |
Skogen, Kjell. Skolelederens rolle i utvikling av inkluderende praksiser i skolen. I: Inkluderende praksiser i skolen - intensjoner og sentrale aktører. Cappelen Damm Akademisk 2023 ISBN 978-82-02-79372-2. p. 123-137 UiO
Untitled
|
2020
|
2. |
Skogen, Kjell. The Challenges of the School Leader. I: International Classroom Studies of Inclusive Practices - Comparing Teaching-Learning Processes. Cappelen Damm Akademisk 2020 ISBN 978-82-02-47062-3. p. 16-32 UiO
Untitled
|
2019
|
3. |
Buli-Holmberg, Jorun; Nilsen, Sven; Skogen, Kjell. Inclusion for Pupils With Special Educational Needs in Individualistic and Collaborative School Cultures. International Journal of Special Education 2019 ;Volume 34.(1) p. 68-82 UiO
Untitled
|
|
4. |
Buli-Holmberg, Jorun; Nilsen, Sven; Skogen, Kjell. Inclusion for Pupils with Special Educational Needs in Individualistic and Collaborative School Cultures. NERA 2019; 2019-03-06 - 2019-03-08 UiO
Untitled
|
|
5. |
Idsøe, Ella Maria Cosmovici; Skogen, Kjell. Spesialpedagogikk for barn med stort læringspotensial. I: Spesialpedagogikk. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 9788202592059. p. 570-584 UiO
Untitled
|
|
6. |
Olsen, Mirjam Harkestad; Skogen, Kjell. Læringspotensial. Cappelen Damm Akademisk 2019 (ISBN 978-82-02-59812-9) 112 p. UiO UiT
Untitled
|
|
7. |
Skogen, Kjell. Skole for en mangfoldig elevgruppe. I: Spesialpedagogikk. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 9788202592059. p. 562-579 UiO
Untitled
|
|
8. |
Skogen, Kjell. Skoleprestasjoner -individbaserte årsaksfaktorer. I: Læringspotensial. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 978-82-02-59812-9. p. 43-61 UiO
Untitled
|
|
9. |
Skogen, Kjell. Skoleprestasjoner - samfunnsbaserte årsakafaktorer. I: Læringspotensial. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 978-82-02-59812-9. p. 27-42 UiO
Untitled
|
2018
|
10. |
Krogtoft, Marit Synnøve; Sjøvoll, Jarle Normann; Fuglseth, Kåre Sigvald; Holand, Aasmund; Valle, Anne Marit; Skogen, Kjell; Johnsen, Gisle; Næss, Nils Gjermund. Masteroppgaven i lærerutdanninga. Temavalg, forskningsplan, metoder. Cappelen Damm Akademisk 2018 (ISBN 978-82-02-59212-7) 265 p. NORD NTNU UiO UIS
Untitled
|
|
11. |
Skogen, Kjell. Aksjonsforskning. I: Masteroppgaven i lærerutdanninga. Temavalg, forskningsplan, metoder. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 978-82-02-59212-7. p. 133-144 UiO
Untitled
|
|
12. |
Skogen, Kjell. Caseforskning. I: Masteroppgaven i lærerutdanninga. Temavalg, forskningsplan, metoder. Cappelen Damm Akademisk 2018 ISBN 978-82-02-59212-7. p. 79-91 UiO
Untitled
|
2017
|
13. |
Skogen, Kjell. De evnerike barna - en inkluderingsutfordring. I: Inkludering og mangfold - sett i spesialpedagogisk perspektiv. Universitetsforlaget 2017 ISBN 978-82-15-02776-0. p. 266-283 UiO
Untitled
|
|
14. |
Skogen, Kjell. Didaktisk praksis og evnerike barn. I: Didaktisk praksis 1. - 7. trinn. Gyldendal Akademisk 2017 ISBN 978-82-05-50060-0. p. 41-58 UiO
Untitled
|
2016
|
15. |
Smedsrud, Jørgen; Skogen, Kjell. Evnerike elever og tilpasset opplæring. Fagbokforlaget 2016 (ISBN 9788245016765) 320 p. UiO
Untitled
|
2015
|
16. |
Buli-Holmberg, Jorun; Nilsen, Sven; Skogen, Kjell. Kultur for tilpasset opplæring. Skolelederrollen, lærerrollen og planleggingsarbeid. Cappelen Damm Akademisk 2015 (ISBN 978-82-02-41899-1) 169 p. UiO
Untitled
|
|
17. |
Buli-Holmberg, Jorun; Nilsen, Sven; Skogen, Kjell. På vei mot kultur for tilpasset opplæring. I: Kultur for tilpasset opplæring. Skolelederrollen, lærerrollen og planleggingsarbeid. Cappelen Damm Akademisk 2015 ISBN 978-82-02-41899-1. p. 152-169 UiO
Untitled
|
|
18. |
Buli-Holmberg, Jorun; Nilsen, Sven; Skogen, Kjell. Tilpasset opplæring og kultur for læring. Intensjoner i lys av Kunnskapsløftet. I: Kultur for tilpasset opplæring. Skolelederrollen, lærerrollen og planleggingsarbeid. Cappelen Damm Akademisk 2015 ISBN 978-82-02-41899-1. p. 13-32 UiO
Untitled
|
|
19. |
Skogen, Kjell. Læreren som talentutvikler. Universitetsforlaget 2015 (ISBN 9788215026121) 152 p. UiO
Untitled
|
|
20. |
Skogen, Kjell. Skolelederrollen og spesialundervisning. I: Kultur for tilpasset opplæring. Skolelederrollen, lærerrollen og planleggingsarbeid. Cappelen Damm Akademisk 2015 ISBN 978-82-02-41899-1. p. 44-55 UiO
Untitled
|
|
21. |
Skogen, Kjell. Skolelederrollen og tilpasset opplæring. I: Kultur for tilpasset opplæring. Skolelederrollen, lærerrollen og planleggingsarbeid. Cappelen Damm Akademisk 2015 ISBN 978-82-02-41899-1. p. 33-43 UiO
Untitled
|
|
22. |
Skogen, Kjell. Spesialpedagogikk og elever med enkeltvedtak. I: Pedagogikk og elevkunnskap i grunnskolelærerutdanningen. Gyldendal Akademisk 2015 ISBN 9788205487871. p. 181-195 UiO
Untitled
|
2014
|
23. |
Buli-Holmberg, Jorun; Nilsen, Sven; Skogen, Kjell. Fremtidige udfordringer for kvalitetsudvikling at differentieret undervisning og specialundervisning. I: Kvalitetsudvikling af differentieret undervisning - om forbedring af undervisning for børn og unge med særlige behov. Klim 2014 ISBN 978-87-7955-924-0. p. 223-250 UiO
Untitled
|
|
24. |
Buli-Holmberg, Jorun; Nilsen, Sven; Skogen, Kjell. Inclusive and individually adapted education in Norway results from a survey study in two municipalities focusing the roles of Headteachers, teachers and curriculum planning. International Journal of Special Education 2014 ;Volume 29.(1) p. - UiO
Untitled
|
|
25. |
Grønmo, Liv Sissel; Jahr, Einar; Skogen, Kjell; Wistedt, Inger. Matematikktalenter i skolen - Hva med dem?. Cappelen Damm Akademisk 2014 (ISBN 9788202420536) 160 p. UiO
Untitled
|
|
26. |
Olsen, Mirjam Harkestad; Skogen, Kjell. Kontaktlæreren. Universitetsforlaget 2014 (ISBN 978-82-15-02320-5) 215 p. UiO UiT
Untitled
|
|
27. |
Skogen, Kjell. De evnerike barna og spesialpedagogikken. I: De utenfor: Forskning om spesialpedagogikk og spesialundervisning. Fagbokforlaget 2014 ISBN 978-82-450-1624-6. p. 89-102 UiO
Untitled
|
|
28. |
Skogen, Kjell. De evnerike barna og spesialpedagogikken. I: De utenfor: Forskning om spesialpedagogikk og spesialundervisning. Fagbokforlaget 2014 ISBN 978-82-450-1624-6. p. 89-102 UiO
Untitled
|
|
29. |
Skogen, Kjell. Evnerike barn og prestasjoner. I: Matematikktalenter i skolen - Hva med dem?. Cappelen Damm Akademisk 2014 ISBN 9788202420536. p. 37-58 UiO
Untitled
|
|
30. |
Skogen, Kjell. Kontinuerlig forbedring av skolens praksis - en entreprenøriell tilnærming. I: Matematikktalenter i skolen - Hva med dem?. Cappelen Damm Akademisk 2014 ISBN 9788202420536. p. 135-160 UiO
Untitled
|
2013
|
31. |
Skogen, Kjell. Energi pool : bedriftsintern videreutvikling av talentfulle medarbeidere. Psykologi i kommunen (PIK) 2013 ;Volume 48.(6) p. 45-54 UiO
Untitled
|
2012
|
32. |
Nissen, Poul; Kyed, Ole; Baltzer, Kirsten; Skogen, Kjell. Talent i skolen. Identifisering, undervisning og utvikling. Namsos: Pedagogisk psykologisk forlag AS 2012 (ISBN 9788277670928) 208 p. UiO
Untitled
|
|
33. |
Skogen, Kjell. Entreprenøriell skoleledelse – en forutsetning for inkludering. I: Spesialpedagogikk. Cappelen Damm AS 2012 ISBN 9788202352264. UiO
Untitled
|
|
34. |
Skogen, Kjell. Evnerike barn - en spesialpedagogisk gave. I: Spesialpedagogikk. Cappelen Damm AS 2012 ISBN 9788202352264. UiO
Untitled
|
2011
|
35. |
Idsøe, Ella Maria Cosmovici; Skogen, Kjell. Våre evnerike barn : en utfordring for skolen. Cappelen Damm Høyskoleforlaget 2011 (ISBN 978-82-7634-895-8) 162 p. UiO UIS
Untitled
|
|
36. |
Skogen, Kjell. Dagens situasjon for evnerike i den norske skolen. I: Våre evnerike barn : en utfordring for skolen. Cappelen Damm Høyskoleforlaget 2011 ISBN 978-82-7634-895-8. p. 47-59 UiO
Untitled
|
|
37. |
Skogen, Kjell. Elitisme og kollektivisme - to sider av samme sak. I: Våre evnerike barn : en utfordring for skolen. Cappelen Damm Høyskoleforlaget 2011 ISBN 978-82-7634-895-8. p. 61-71 UiO
Untitled
|
|
38. |
Skogen, Kjell. Inkluderingsideologien i den norske skolen. I: Våre evnerike barn : en utfordring for skolen. Cappelen Damm Høyskoleforlaget 2011 ISBN 978-82-7634-895-8. p. 17-31 UiO
Untitled
|
|
39. |
Skogen, Kjell. Læringsstrategier brukt i TV-serien "Blanke ark". I: Lærerarbeid for tilpasset opplæring - tilrettelegging for læring og utvikling. Gyldendal Akademisk 2011 ISBN 9788205411609. p. 107-128 UiO
Untitled
|
|
40. |
Skogen, Kjell. Tilpasset opplæring (TPO) - en forutsetning for inkludering. I: Våre evnerike barn : en utfordring for skolen. Cappelen Damm Høyskoleforlaget 2011 ISBN 978-82-7634-895-8. p. 33-46 UiO
Untitled
|
|
41. |
Skogen, Kjell. Utdanningspolitiske og økonomiske perspektiver. I: Våre evnerike barn : en utfordring for skolen. Cappelen Damm Høyskoleforlaget 2011 ISBN 978-82-7634-895-8. p. 73-84 UiO
Untitled
|
2010
|
42. |
Buli-Holmberg, Jorun; Nilsen, Sven; Skogen, Kjell. Framtidige utfordringer for kvalitetsutvikling av tilpasset opplæring og spesialundervisning. I: Kvalitetsutvikling av tilpasset opplæring. Om forbedring av opplæringen for barn, unge og voksne med særskilte behov. Universitetsforlaget 2010 ISBN 978-82-15-01582-8. p. 178-199 UiO
Untitled
|
|
43. |
Buli-Holmberg, Jorun; Nilsen, Sven; Skogen, Kjell. Kvalitet i spesialundervisning - intensjoner og praksis en undersøkelse med fokus på den spesialpedagogiske tiltakskjeden, lærerrollen og skolelederrollen. Skolepsykologi 2010 ;Volume 45.(2) p. 25-42 UiO
Untitled
|
|
44. |
Sjøvoll, Jarle; Skogen, Kjell. Creativity and Innovation. Preconditions for entrepreneurial education. Tapir Akademisk Forlag 2010 (ISBN 9788251925242) 221 p. NORD
Untitled
|
|
45. |
Skogen, Kjell. "Blanke Ark" TV-serie på TV Norge, høsten 2009. Skolepsykologi 2010 ;Volume 2. p. 13-25 UiO
Untitled
|
|
46. |
Skogen, Kjell. "Blanke ark" TV-serie på TV Norge, høsten 2009 - er det noe å lære for pedagogisk-psykologiske rådgivere?. Skolepsykologi 2010 ;Volume 45.(2) p. 13-23 NORD UiO
Untitled
|
|
47. |
Skogen, Kjell. Entrepreneurial leadership - towards a better school. I: Creativity and innovation : preconditions for entrepreneurial education. Tapir Akademisk Forlag 2010 ISBN 978-82-519-2524-2. p. 205-216 NORD
Untitled
|
|
48. |
Skogen, Kjell. Evnerike barn i den norske skolen. Skolepsykologi 2010 ;Volume 2. p. 5-12 UiO NORD
Untitled
|
|
49. |
Skogen, Kjell. Kvalitetsutvikling i spesialpedagogikken i samspill mellom praksis, teori og forskning. I: Kvalitetsutvikling av tilpasset opplæring. Om forbedring av opplæringen for barn, unge og voksne med særskilte behov. Universitetsforlaget 2010 ISBN 978-82-15-01582-8. p. 167-177 UiO
Untitled
|
|
50. |
Skogen, Kjell; Buli-Holmberg, Jorun; Nilsen, Sven. Kvalitet i spesialundervisning - intensjoner og praksis en undersøkelse med fokus på den spesialpedagogiske tiltakskjeden, lærerrollen og skolelederrollen. Skolepsykologi 2010 ;Volume 45.(2) p. 25-42 NORD UiO
Untitled
|