2023
|
1. |
Veum, Aslaug; Øidvin Burgess, Marthe; Mills, Kathy Ann. Adolescents’ critical, multimodal analysis of social media self-representation. Language and Education 2023 p. 1-20 USN
Untitled
|
|
2. |
Øidvin Burgess, Marthe. Presentasjon av læringsressursen på Tekstkritisk.no. Kritisk Forum; 2023-12-01 - 2023-12-01 USN
Untitled
|
|
3. |
Øidvin Burgess, Marthe. Redesign as method in critical literacy education. I: New Perspectives on Educational Resources Learning Materials Beyond the Traditional Classroom. Routledge 2023 ISBN 9781032334530. p. - USN
Untitled
|
|
4. |
Øidvin Burgess, Marthe. The CritLit-project: Teaching a critical approach to multimodal texts in secondary schools.. Møte i FOMU, med gjest; 2023-12-05 - 2023-12-05 USN
Untitled
|
|
5. |
Øidvin Burgess, Marthe. The CritLit-project: Teaching a critical approach to multimodal texts in secondary schools.. 11th International Conference of Multimodality; 2023-09-27 - 2023-09-29 USN
Untitled
|
|
6. |
Øidvin Burgess, Marthe. Verbalspråklig analyse i kritisk tekstarbeid. Fra kildekritikk til kritisk analyse.. NSFL (Nordisk konferanse for systemisk-funksjonell lingvistikk og sosialsemiotikk; 2023-11-16 - 2023-11-17 USN
Untitled
|
|
7. |
Øidvin Burgess, Marthe; Veum, Aslaug. Kritisk tilnærming til multiple tekster. Hvordan jobbe med kritisk lesing og skriving i norskklasserommet.. Profesjonskonferansen: Boka er død! Leve boka?; 2023-01-17 - 2023-01-17 NTNU USN
Untitled
|
2022
|
8. |
Undrum, Linda Victoria Moland; Øidvin Burgess, Marthe. Norse gods on Instagram. Imitating social media as a method for practicing critical literacy. NERA 2022; 2022-06-01 - 2022-06-03 USN
Untitled
|
|
9. |
Øidvin Burgess, Marthe. A metalanguage for critical literacy. How do students in year 8 and 9 analyse, interpret and criticise multimodal texts.. Midtveisseminar for CritLit-prosjektet.; 2022-11-03 - 2022-11-04 USN
Untitled
|
|
10. |
Øidvin Burgess, Marthe. Kritisk Literacy. Erfaringer fra et forskningsprosjekt om kritisk tilnærming til tekst.. Færøerne læser. Lærerdagene i Nordens hus.; 2022-11-08 - 2022-11-10 USN
Untitled
|
|
11. |
Øidvin Burgess, Marthe. Metaspråk for kritisk literacy. Elever i ungdomsskolen beskriver, fortolker og kritiserer multimodal tekst. Nordisk konferanse for SFL og sosialsemiotikk (NSFL); 2022-10-27 - 2022-10-28 USN
Untitled
|
|
12. |
Øidvin Burgess, Marthe. Norrøne guder på Instagram. Identitetskonstruksjon som kritisk tekstarbeid.. Pecha Kucha på Forskningsdagene; 2022-09-30 - 2022-09-30 USN
Untitled
|
|
13. |
Øidvin Burgess, Marthe. "Tekstkritisk.no" An interactive online qualification course in critical literacy for teachers. Midtveisseminar for CritLit-prosjektet.; 2022-11-03 - 2022-11-04 USN
Untitled
|
|
14. |
Øidvin Burgess, Marthe; Veum, Aslaug. Kritisk literacy i ei digital og global tekstverd NFR-prosjekt 2020-2023. Forskergruppemøte; 2022-03-22 - 2022-03-22 USN
Untitled
|
2021
|
15. |
Øidvin Burgess, Marthe; Undrum, Linda Victoria Moland. Arbeid med tekster i klasserommet. Verksted for lærere i NFR prosjektet CritLit; 2021-09-30 - 2021-09-30 USN
Untitled
|
2020
|
16. |
Foss, Eirik Granly; Øidvin Burgess, Marthe. Optimism and alienation–colour schemes and soundscapes as means for the social construction of risk in climate education videos. Social Semiotics 2020 p. - USN
Untitled
|
2016
|
17. |
Burgess, Marthe Øidvin. Fra novelle til film. Elevproduserte multimodale tekster på 9. trinn. Oslo: 07 Oslo Media 2016 260 p. UiO
Untitled
|