Current Research Information SysTem In Norway
 
 

 Norsk versjon


 
Mainpage
Research results/NVI
Researchers
Projects
Research units
Log in
About Cristin
 
 
   
Back to search     Short format     Full format    
Export to


Showing results 1-17 of 17

2023
1 Veum, Aslaug; Øidvin Burgess, Marthe; Mills, Kathy Ann.
Adolescents’ critical, multimodal analysis of social media self-representation. Language and Education 2023 p. 1-20
USN Untitled
 
2 Øidvin Burgess, Marthe.
Presentasjon av læringsressursen på Tekstkritisk.no. Kritisk Forum; 2023-12-01 - 2023-12-01
USN Untitled
 
3 Øidvin Burgess, Marthe.
Redesign as method in critical literacy education. I: New Perspectives on Educational Resources Learning Materials Beyond the Traditional Classroom. Routledge 2023 ISBN 9781032334530. p. -
USN Untitled
 
4 Øidvin Burgess, Marthe.
The CritLit-project: Teaching a critical approach to multimodal texts in secondary schools.. Møte i FOMU, med gjest; 2023-12-05 - 2023-12-05
USN Untitled
 
5 Øidvin Burgess, Marthe.
The CritLit-project: Teaching a critical approach to multimodal texts in secondary schools.. 11th International Conference of Multimodality; 2023-09-27 - 2023-09-29
USN Untitled
 
6 Øidvin Burgess, Marthe.
Verbalspråklig analyse i kritisk tekstarbeid. Fra kildekritikk til kritisk analyse.. NSFL (Nordisk konferanse for systemisk-funksjonell lingvistikk og sosialsemiotikk; 2023-11-16 - 2023-11-17
USN Untitled
 
7 Øidvin Burgess, Marthe; Veum, Aslaug.
Kritisk tilnærming til multiple tekster. Hvordan jobbe med kritisk lesing og skriving i norskklasserommet.. Profesjonskonferansen: Boka er død! Leve boka?; 2023-01-17 - 2023-01-17
NTNU USN Untitled
 
2022
8 Undrum, Linda Victoria Moland; Øidvin Burgess, Marthe.
Norse gods on Instagram. Imitating social media as a method for practicing critical literacy. NERA 2022; 2022-06-01 - 2022-06-03
USN Untitled
 
9 Øidvin Burgess, Marthe.
A metalanguage for critical literacy. How do students in year 8 and 9 analyse, interpret and criticise multimodal texts.. Midtveisseminar for CritLit-prosjektet.; 2022-11-03 - 2022-11-04
USN Untitled
 
10 Øidvin Burgess, Marthe.
Kritisk Literacy. Erfaringer fra et forskningsprosjekt om kritisk tilnærming til tekst.. Færøerne læser. Lærerdagene i Nordens hus.; 2022-11-08 - 2022-11-10
USN Untitled
 
11 Øidvin Burgess, Marthe.
Metaspråk for kritisk literacy. Elever i ungdomsskolen beskriver, fortolker og kritiserer multimodal tekst. Nordisk konferanse for SFL og sosialsemiotikk (NSFL); 2022-10-27 - 2022-10-28
USN Untitled
 
12 Øidvin Burgess, Marthe.
Norrøne guder på Instagram. Identitetskonstruksjon som kritisk tekstarbeid.. Pecha Kucha på Forskningsdagene; 2022-09-30 - 2022-09-30
USN Untitled
 
13 Øidvin Burgess, Marthe.
"Tekstkritisk.no" An interactive online qualification course in critical literacy for teachers. Midtveisseminar for CritLit-prosjektet.; 2022-11-03 - 2022-11-04
USN Untitled
 
14 Øidvin Burgess, Marthe; Veum, Aslaug.
Kritisk literacy i ei digital og global tekstverd NFR-prosjekt 2020-2023. Forskergruppemøte; 2022-03-22 - 2022-03-22
USN Untitled
 
2021
15 Øidvin Burgess, Marthe; Undrum, Linda Victoria Moland.
Arbeid med tekster i klasserommet. Verksted for lærere i NFR prosjektet CritLit; 2021-09-30 - 2021-09-30
USN Untitled
 
2020
16 Foss, Eirik Granly; Øidvin Burgess, Marthe.
Optimism and alienation–colour schemes and soundscapes as means for the social construction of risk in climate education videos. Social Semiotics 2020 p. -
USN Untitled
 
2016
17 Burgess, Marthe Øidvin.
Fra novelle til film. Elevproduserte multimodale tekster på 9. trinn. Oslo: 07 Oslo Media 2016 260 p.
UiO Untitled