2024
|
1. |
Mifsud, Louise; Bakke, Hilde; Helstad, Kristin; Risan, Maiken; Ramberg, Lene Kristine Marsby; Paaske, Nanna. University-School Partnerships: Strengthened professional competence and practice-relevant teacher education. NERA 2024 Annual Nordic Educational Conversation; 2024-03-07 - 2024-03-08 OSLOMET HINN
Untitled
|
2023
|
2. |
Helstad, Kristin; Thorsen, Kirsten Elisabeth. Samarbeid i skolens profesjonsfellesskap. I: Jeg er lærer. Reflektert, analytisk, kompetent. Fagbokforlaget 2023 ISBN 978-82-450-4475-1. p. 169-184 HINN NTNU
Untitled
|
|
3. |
Helstad, Kristin; Øiestad, Per Arne. Ledelse i klasserommet - læreren som regissør. DRAMA : Nordisk dramapedagogisk tidsskrift 2023 HINN OSLOMET
Untitled
|
|
4. |
Joleik, Norhild; Helstad, Kristin. Ledelse og myndiggjøring i profesjonsfellesskapet. Trøndelagskonferansen for skoleledere 2023; 2023-02-09 - 2023-02-10 UiO OSLOMET
Untitled
|
|
5. |
Nilsen, Gaute Rydland; Helstad, Kristin. Partnerskap på like premisser? Styringsforventninger og institusjonelle praksiser sett fra lærerutdanningens perspektiv. Nordic Journal of Comparative and International Education (NJCIE) 2023 ;Volume 7.(4) p. 1-21 HINN OSLOMET
Untitled
|
2022
|
6. |
Hansen, Petter William; Helstad, Kristin; Dahl, Anne Kristin. Hvordan legge til rette for gode veiledningsordninger for nyutdannede lærere i deres to første år i profesjonen?. Frokostseminar for skoleiere, skoleledere og veiledere.; 2022-04-26 - 2022-04-26 OSLOMET HINN UiO
Untitled
|
|
7. |
Helstad, Kristin. Hva skal til for å få til god profesjonsutvikling i barnehage og skole?. Kurs; 2022-11-02 - 2022-11-03 UiO
Untitled
|
|
8. |
Helstad, Kristin. Ledelse og profesjonsutvikling i skole og barnehage. Konferanse; 2022-11-11 - 2022-11-11 UiO
Untitled
|
|
9. |
Helstad, Kristin. Skoleutvikling, ledelse og samtaler i profesjonsfellesskapet. Kurs; 2022-08-30 - 2022-08-30 UiO
Untitled
|
|
10. |
Helstad, Kristin; Joleik, Norhild. Ledelse og myndiggjøring. ILS, skolelederkonferansen; 2022-11-03 - 2022-11-03 UiO OSLOMET
Untitled
|
|
11. |
Helstad, Kristin; Joleik, Norhild; Klavenes, Eileen Holm. Faglederrolla i videregående skole. Bedre Skole 2022 (1) p. 30-34 UiO OSLOMET
Untitled
|
|
12. |
Helstad, Kristin; Per Arne, Øiestad. Læreren som regissør: Ledelse og læring i klasserommet. Cappelen Damm Akademisk 2022 (ISBN 978-82-02-75588-1) 220 p. HINN
Untitled
|
|
13. |
Helstad, Kristin; Solbrekke, Tone Dyrdal; Granberg, Heidi. Skoleutvikling fra lærerperspektiv – legitime kompromisser i en vev av forpliktelser. I: Skoleutvikling - i forskning, politikk og praksis. Cappelen Damm Akademisk 2022 ISBN 9788202717728. p. 214-232 UiO OSLOMET HINN
Untitled
|
|
14. |
Mausethagen, Sølvi; Helstad, Kristin. Skoleutvikling - i forskning, politikk og praksis. Cappelen Damm Akademisk 2022 (ISBN 9788202717728) 312 p. OSLOMET HINN
Untitled
|
|
15. |
Mausethagen, Sølvi; Helstad, Kristin. Skoleutvikling – i forskning, politikk og praksis. I: Skoleutvikling - i forskning, politikk og praksis. Cappelen Damm Akademisk 2022 ISBN 9788202717728. p. 15-32 OSLOMET HINN
Untitled
|
|
16. |
Mausethagen, Sølvi; Helstad, Kristin. Skoleutvikling – veier videre. I: Skoleutvikling - i forskning, politikk og praksis. Cappelen Damm Akademisk 2022 ISBN 9788202717728. p. 291-308 OSLOMET HINN
Untitled
|
|
17. |
Nomerstad, Ann-Therese Dalbakk; Tvete, Ingrid; Helstad, Kristin. Skoleutvikling i lærerutdanning, rektorutdanning og i pedagogikkstudier. I: Skoleutvikling - i forskning, politikk og praksis. Cappelen Damm Akademisk 2022 ISBN 9788202717728. p. 252-271 OSLOMET HINN
Untitled
|
2021
|
18. |
Havn, Hege; Meland, Vegard Vålnes; Helstad, Kristin. Online Professional Development: The Key to School-based Learning?. ECER; 2021-09-06 - 2021-09-10 HINN
Untitled
|
|
19. |
Helstad, Kristin. Lim for løse koplinger? Lærere og ledere i samhandling om skoleutvikling i videregående skole. I: Ledelse av profesjonelle læringsfellesskap i skolen. Fagbokforlaget 2021 ISBN 9788245035575. p. 257-280 HINN
Untitled
|
|
20. |
Helstad, Kristin. Nye lærer- og lederroller i skolen. Konferanse; 2021-09-01 - 2021-09-01 UiO
Untitled
|
|
21. |
Helstad, Kristin; Øiestad, Per Arne. A Dramaturgical perspective on Didactics. Nordisk konferanse; 2021-11-04 - 2021-11-06 UiO
Untitled
|
|
22. |
Helstad, Kristin; Øiestad, Per Arne. Mellom entré og sorti – dramaturgisk didaktikk i klasserommet. Journal for Research in Arts and Sports Education 2021 ;Volume 5.(2) p. 24-38 HINN
Untitled
|
|
23. |
Jensen, Ruth; Gunnulfsen, Ann Elisabeth; Abrahamsen, Hedvig Neerland; Helstad, Kristin; Ødegaard, Kjersti Løken. Formative Interventions in School Leadership Teams in Upper Secondary Schools. World Educational Leadership Symposium (WELS); 2021-09-28 - 2021-09-30 HINN UiO OSLOMET
Untitled
|
|
24. |
Jensen, Ruth; Gunnulfsen, Ann Elisabeth; Abrahamsen, Hedvig Neerland; Helstad, Kristin; Ødegaard, Kjersti Løken. Leading Reform Work in Upper Secondary Schools- Change Laboratories as Method (ChangeLead). European Educational Research Association (ECER); 2021-09-06 - 2021-09-10 HINN UiO
Untitled
|
|
25. |
Meland, Vegard Vålnes. Læreres og skolelederes læring støttet av skolebaserte nettressurser : En kvalitativ studie av læringsprosesser ved to skoler som arbeider med skolebaserte nettressurser. Lillehammer: Høgskolen i Innlandet 2021 96 p. HINN
Untitled
|
|
26. |
Meland, Vegard Vålnes; Helstad, Kristin. School-based development online: Resources for professional learning and school development?. Education and civil Society; 2021-09-07 - 2021-09-10 HINN OSLOMET
Untitled
|
|
27. |
Nomerstad, Ann-Therese Dalbakk; Helstad, Kristin; Tvete, Ingrid. School Development in Teacher Education, School Leader Education and Pedagogy - an Exploration of Curriculum and Practice in Norwegian Higher Education.. The European Confrence on Educational Research; 2021-09-06 - 2021-09-10 OSLOMET HINN
Untitled
|
|
28. |
Nomerstad, Ann-Therese Dalbakk; Helstad, Kristin. School Development in Teacher Education, School Leader Education and Pedagogy - an Exploration of Curriculum and Practice in Norwegian Higher Education.. NERA; 2021-11-03 - 2021-11-05 OSLOMET HINN
Untitled
|
2020
|
29. |
Helstad, Kristin. School-based development online: Resources for professional learning and school development?. Nera conferense; 2020-03-06 - 2020-03-06 HINN UiO
Untitled
|
|
30. |
Helstad, Kristin; Abrahamsen, Hedvig Neerland. Leadership in Upper Secondary School: Exploring New Roles When Teachers Are Leaders. I: Re-centering the critical potential of Nordic school leadership research: Fundamental but often forgotten perspectives. Springer 2020 ISBN 978-3-030-55027-1. p. 173-189 HINN HVL
Untitled
|
|
31. |
Mausethagen, Sølvi; Helstad, Kristin. School development in Norwegian research. Åsgårdsstrandseminaret; 2020-11-26 OSLOMET UiO
Untitled
|
2019
|
32. |
Helstad, Kristin. Ledelse i forlkehøgskolen - fmellom visjoner og drift?. Årsmøte for ledere i folkehøgskolene i Norge; 2019-11-23 - 2019-11-23 UiO
Untitled
|
|
33. |
Helstad, Kristin. Om ledelse og nye roller i skolen Podcast for "Rekk opp hånda" https://martinjohannessen.blogspot.com/2019/12/podcast-rekk-opp-handa-ep-72-ledelse-i.html?m=1. Facebook, instagram [Internet] 2019-12-02 UiO
Untitled
|
|
34. |
Helstad, Kristin. Relasjoner i skolen - hvordan skape et godt miljøi klassen? Podcast for Lærerrommet i regi av Utdanningsforbundet https://www.utdanningsforbundet.no/nyheter/2019/larerrommet-hvordan-skape-et-godt-miljo-i-klassen/. Facebook [Internet] 2019-09-18 UiO
Untitled
|
|
35. |
Helstad, Kristin; Abrahamsen, Hedvig Neerland. Leadership in Upper Seconday Schools: Teachers as Leaders. Symposium; 2019-10-10 - 2019-10-11 HVL UiO
Untitled
|
|
36. |
Helstad, Kristin; Bekkelien, Monica; Solstad, Are. Skoleutvikling på ungdomstrinnet - profesjonalisering innenfra og utenfra. I: Nye lærer- og lederroller i skolen. Universitetsforlaget 2019 ISBN 978-82-15-03407-2. p. 165-184 UiO
Untitled
|
|
37. |
Helstad, Kristin; Joleik, Norhild; Klavenes, Eileen Holm. Faglederrollen i videregående skole - fra vaktmester til skoleutvikler. I: Nye lærer- og lederroller i skolen. Universitetsforlaget 2019 ISBN 978-82-15-03407-2. p. 145-163 UiO
Untitled
|
|
38. |
Helstad, Kristin; Mausethagen, Sølvi. Nye lærer- og lederroller i skolen. Universitetsforlaget 2019 (ISBN 978-82-15-03407-2) 206 p. OSLOMET UiO
Untitled
|
|
39. |
Helstad, Kristin; Mausethagen, Sølvi. Nye lærer- og lederroller. Nye vilkår for skoleutvikling?. I: Nye lærer- og lederroller i skolen. Universitetsforlaget 2019 ISBN 978-82-15-03407-2. p. 13-28 OSLOMET UiO
Untitled
|
|
40. |
Mausethagen, Sølvi; Helstad, Kristin. Utviklingsarbeid i skolen - et kritisk blikk på en positiv diskurs. I: Styring og ledelse i grunnopplæringen. Spenninger og dynamikker.. Cappelen Damm Akademisk 2019 ISBN 978-82-02-60554-4. p. 111-128 OSLOMET UiO
Untitled
|
2018
|
41. |
Helstad, Kristin. Kunnskapsarbeid i skolen – skoleledernes rolle. Trøndelagskonferansen; 2018-10-17 - 2018-10-18 UiO
Untitled
|
|
42. |
Helstad, Kristin. Ledelse i klasserommet - et læringsperspektiv. Bedre Skole 2018 (3) p. 60-64 UiO
Untitled
|
|
43. |
Helstad, Kristin. Ledelse og profesjonsutvikling i skolen. Konferanse for skoleledere og tillitsvalgte; 2018-09-24 - 2018-09-24 UiO
Untitled
|
|
44. |
Helstad, Kristin. Læreren som regissør. Drama og teaterpedagogene; 2018-04-06 - 2018-04-06 UiO
Untitled
|
|
45. |
Helstad, Kristin; Solbrekke, Tone Dyrdal. Quality in higher education: The intertwined relationship between didactics and leadership. NERA 2018; 2018-03-07 - 2108-03-09 UiO
Untitled
|
|
46. |
Helstad, Kristin; Solbrekke, Tone Dyrdal. Tools for leading teaching in higher education. ECER konferanse Sept 2018; 2018-09-04 - 2018-09-08 UiO
Untitled
|
|
47. |
Helstad, Kristin; Øiestad, Per Arne. Leadership for Learning: What does it look like in the Classroom?. ECER 2018; 2018-09-04 - 2018-09-04 UiO
Untitled
|
2017
|
48. |
Helstad, Kristin. Fra plan til praksis; Forankring av utviklingsarbeid i organisasjonen. Konferanse; 2017-03-13 - 2017-03-13 UiO
Untitled
|
|
49. |
Helstad, Kristin. Prosesser og verktøy for ledelse gjennom FYR. Samling for prosjektledelsen i FYR -; 2017-09-04 - 2017-09-04 UiO
Untitled
|
|
50. |
Helstad, Kristin. Verdien av skolebasert profesjonsutvikling. Årskonferanse; 2017-02-08 - 2017-02-08 UiO
Untitled
|