|
1. |
Støren, Liv Anne; Helland, Håvard. Ethnicity Differences in the Completion Rates of Upper Secondary Education: How Do the Effects of Gender and Social Background Variables Interplay?. European Sociological Review 2009 s. - OSLOMET NIFU
Untitled
|
|
2. |
Støren, Liv Anne; Opheim, Vibeke; Helland, Håvard. Getting through closed doors? Labour market entry among ethnic minority and majority youth with low levels of formal education. Journal of Education and Work 2009 ;Volum 22.(4) s. 261-282 OSLOMET NIFU
Untitled
|
|
3. |
Aamodt, Per Olaf; Hovdhaugen, Elisabeth; Opheim, Vibeke. Effects of a national higher education reform on the academic progress of students. Journal of Adult and Continuing Education 2009 ;Volum 15.(2) s. 220-234 NIFU OSLOMET
Untitled
|
|
4. |
Abrahamsen, Bente. Er de som arbeider flest timer også de mest engasjerte og lojale?. Avslutningsseminar for prosjektet Velferdsstatens yrker - motivasjon, kvalifisering og karrierer; 2009-08-27 HIOA
Untitled
|
|
5. |
Abrahamsen, Bente. Forskjeller i kvinners arbeidstid - et spørsmål om preferanser?. Sosiologisk Tidsskrift 2009 ;Volum 17.(4) s. 311-332 OSLOMET
Untitled
|
|
6. |
Abrahamsen, Bente. Nurses in elderly care: motivation and job satisfaction. 9th Conference of the European Sociological Association; 2009-09-03 - 2009-09-05 HIOA
Untitled
|
|
7. |
Abrahamsen, Bente. Preferanser og arbeidstid blant sykepleiere. Frivillig og ufrivillig deltidsarbeid; 2009-10-15 HIOA
Untitled
|
|
8. |
Caspersen, Joakim. Profesjonsutdanning og praksisretting - hvordan lykkes?. Faglig internseminar, Avdeling for lærerutdanning, Høgskolen i Nord Trøndelag; 2009-05-14 - 2009-05-14 HIOA
Untitled
|
|
9. |
Caspersen, Joakim; Lassen, Kjersti. Hvem skal undervise de yngste?. forskning.no [Internett] 2009-03-06 HIOA
Untitled
|
|
10. |
Caspersen, Joakim; Raaen, Finn Daniel. Practice shock - theoretical and empirical considerations. European Sociologial Association, 9th conference; 2009-09-01 - 2009-09-05 HIOA
Untitled
|
|
11. |
Drange, Ida. Sysselsatt eller tilsidesatt? Heltidstilpasning blant høyt utdannede minoritetskvinner. I: Integrert? Innvandrere og barn av innvandrere i utdanning og arbeidsliv. Abstrakt forlag 2009 ISBN 978-82-7935-278-5. s. - HIOA
Untitled
|
|
12. |
Drange, Ida; Lassen, Kjersti. Sysselsatt eller tilsidesatt?. HiO-nytt [Internett] 2009-12-11 HIOA
Untitled
|
|
13. |
Flatland, Inger Johanne. Barn og smerte - intervju med Hanne Reinertsen. Innblikk 2009 (1) OSLOMET
Untitled
|
|
14. |
Frøjd, Elise Koppang; Ystehede, Per Jørgen. Fengsler danner ikke nettverk. Forskning.no [Internett] 2009-11-18 OSLOMET UiO
Untitled
|
|
15. |
Frølich, Nicoline; Brandt, Synnøve Skjersli; Hovdhaugen, Elisabeth; Aamodt, Per Olaf. Coping by copying? Higher education institutions' student recruitment strategies. Tertiary Education and Management 2009 ;Volum 15.(3) s. 227-240 NIFU OSLOMET
Untitled
|
|
16. |
Frøseth, Mari Wigum; Markussen, Eifred. Gjennomstrømming og kompetanseoppnåelse i videregående opplæring. I: Videregående opplæring for (nesten) alle. Cappelen Damm Akademisk 2009 ISBN 9788202283759. HIOA NIFU
Untitled
|
|
17. |
Gabrielsen, Elisabeth; Lindstrõm, Unni Å.; Nåden, Dagfinn. Acute - an ambiguous concept in healthcare. Scandinavian Journal of Caring Sciences 2009 ;Volum 23.(3) s. 589-597 OSLOMET
Untitled
|
|
18. |
Gjersøe, Heidi Moen. Den spesielle utfordringen: en diskursanalyse av hvordan kategorien langtidsmottaker av sosialhjelp konstitueres i kvalifiseringsprogrammet i Nav. Masteroppgave. Høgskolen i Oslo og Akershus 2009 70 s. HIOA
Untitled
|
|
19. |
Grimen, Harald. Debatten om evidensbasering - noen utfordringer. I: Evidensbasert profesjonsutøvelse. Abstrakt forlag 2009 ISBN 978-82-7935-279-2. s. 191-222 HIOA
Untitled
|
|
20. |
Grimen, Harald. Einverständnis und normative Gültigkeit. Seminar om forfatningar i møte med religiøs pluralisme; 2009-02-09 - 2009-02-11 HIOA
Untitled
|
|
21. |
Grimen, Harald. Evidens og evidensbasering. Bedre Skole 2009 (1) s. 93-95 OSLOMET
Untitled
|
|
22. |
Grimen, Harald. Evidens og skjønn. Konferanse; 2009-12-01 - 2009-12-01 HIOA
Untitled
|
|
23. |
Grimen, Harald. Filosofien sin praktiske relevans. Konferanse; 2009-10-10 - 2009-10-10 HIOA
Untitled
|
|
24. |
Grimen, Harald. Finst rein tillit?. Vårt Land [Avis] 2009-10-01 HIOA
Untitled
|
|
25. |
Grimen, Harald. Hva er tillit. Universitetsforlaget 2009 (ISBN 978-82-15-01516-3) 155 s. HIOA
Untitled
|
|
26. |
Grimen, Harald. Kunnskap og skjønn. Kurs; 2009-08-27 - 2009-08-27 HIOA
Untitled
|
|
27. |
Grimen, Harald. Om mistillit. Seminar; 2009-11-26 - 2009-11-26 HIOA
Untitled
|
|
28. |
Grimen, Harald. Om tillit. Verdibørsen NRK [Radio] 2009-09-03 HIOA
Untitled
|
|
29. |
Grimen, Harald. Power, Trust and Risk: Some Reflections on an Absent Issue. Medical Anthropology Quarterly 2009 ;Volum 23.(1) s. 16-33 OSLOMET
Untitled
|
|
30. |
Grimen, Harald. Precautions and distrust. Nasjonal workshop i profesjonsetikk; 2009-06-15 - 2009-06-16 HIOA
Untitled
|
|
31. |
Grimen, Harald. Profesjonell skjønnsutøving. Kurs; 2009-10-14 - 2009-10-14 HIOA
Untitled
|
|
32. |
Grimen, Harald. Profesjonsetikken sitt grunnlag. Konferanse; 2009-03-26 - 2009-03-26 HIOA
Untitled
|
|
33. |
Grimen, Harald. Profesjonskunnskap. Konferanse; 2009-11-04 - 2009-11-05 HIOA
Untitled
|
|
34. |
Grimen, Harald. Profesjonslæresetenes dillemmaer. I: Profession och vetenskap - idéer och strategier för et professionslärosäte. Borås: Högskolan i Borås 2009 ISBN 9789185659333. s. 47-61 HIOA
Untitled
|
|
35. |
Grimen, Harald. Profesjonsuniversitetenes dilemmaer. Seminar om hva et profesjonsuniversitet er; 2009-04-02 - 2009-04-02 HIOA
Untitled
|
|
36. |
Grimen, Harald. Skjønn og argumentasjon. Kurs; 2009-03-16 - 2009-03-16 HIOA
Untitled
|
|
37. |
Grimen, Harald; Terum, Lars Inge. Evidensbasert profesjonsutøvelse. Abstrakt forlag 2009 (ISBN 978-82-7935-279-2) 227 s. HIOA
Untitled
|
|
38. |
Gulbrandsen, Lars. Barnehagedata i Kostra. SSBs Kostradataseminar; 2009-11-19 HIOA
Untitled
|
|
39. |
Gulbrandsen, Lars. Barnehagenes personale. Seminar; 2009-12-15 HIOA
Untitled
|
|
40. |
Gulbrandsen, Lars. Barnehagepersonalets utdanning og kompetanse. I: Utdanning 2009 - læringsutbytte og kompetanse. : Statistisk sentralbyrå 2009 ISBN 978-82-537-7671-2. s. 131-147 HIOA
Untitled
|
|
41. |
Gulbrandsen, Lars. Kvantitet og kvalitet - myter, fakta og realisme. Barnehagekonferanse; 2009-10-22 HIOA
Untitled
|
|
42. |
Gulbrandsen, Lars. Quantity and Quality in Norwegian Day Care Centres. The Modern Child and the Flexible Labour Market: Exploring early childhood education and care; 2009-04-29 - 2009-04-30 HIOA
Untitled
|
|
43. |
Gulbrandsen, Lars. The Norwegian Cash-for-Care Reform. Changing behaviour and stable attitudes. Nordisk barnehageforskning 2009 ;Volum 2.(1) s. 17-25 OSLOMET
Untitled
|
|
44. |
Gulbrandsen, Lars; Løvgren, Mette. Child Care Centre Staff and Children under 3. Under 3 in ECEC in Europe; 2009-09-25 - 2009-09-26 HIOA
Untitled
|
|
45. |
Gule, Lars. "Den maktarrogante". Klassekampen 2009 OSLOMET
Untitled
|
|
46. |
Gule, Lars. "Dialog? Ja". Klassekampen 2009 OSLOMET
Untitled
|
|
47. |
Gule, Lars. "Fornuft og følelser". Klassekampen 2009 OSLOMET
Untitled
|
|
48. |
Gule, Lars. "Guds død – igjen". Klassekampen 2009 OSLOMET
Untitled
|
|
49. |
Gule, Lars. "Hva er kommunisme?". Klassekampen 2009 OSLOMET
Untitled
|
|
50. |
Gule, Lars. "Hvor stort mangfold tåler vi?". FFKF landsmøtekonferanse; 2009-03-26 - 2009-03-27 HIOA
Untitled
|